Skočiť na obsah

Cirkev v dnešnej spoločnosti


RoSo

Odporúčané príspevky

v sobotu začne súd s poľským arcibiskupom Wesolowskim:

 

Volali ho Talian. Po španielsky totiž hovoril s talianskym prízvukom. Po promenáde sa v meste Santo Domingo - hlavnom meste Dominikánskej republiky - arcibiskup Jozef Wesolowski prechádzal v čiernych nohaviciach a so šiltovkou čiapkou na hlave.

Svoje obete si hľadal medzi chlapcami v tínedžerskom veku, ktorí tu pracovali ako čističi topánok. Dával im peniaze a potom ich sexuálne zneužíval.

....

Nie je to po prvý raz, čo sa prevalili informácie o podobnom prípade. Wesolowského príbeh je však prvým, ktorý sa Vatikán rozhodol riešiť aj súdnou cestou - po prvý raz v histórii rímskokatolíckej cirkvi bude takto vysokopostavený predstaviteľ čeliť obvineniam z pedofílie aj pred vatikánskym justičným systémom. Súd s Wesolowským sa začne v sobotu.

K takémuto rozhodnutiu došlo čoskoro po tom, ako sa pápež František rozhodol zriadiť nový tribunál, ktorý bude podobné prípady, kedy sú predstavitelia cirkvi podozriví zo zneužívania detí, vyšetrovať.

 

 
a jeden komentár, v duchu, v akom sme pred časom diskutovali aj tu ... článoček je pod pianom, takže takto:

Kňazi a zneužívanie detí

V atmosfére, v ktorej budú veriaci veriť skôr svojmu kňazovi
ako nejakému jedenásťročnému dievčaťu,  sa môže František v boji proti
kňazskej pedofílii aj roztrhať.


V rovine symbolov to je asi dobrá správa. Obľúbený pápež František vôbec prvý raz postaví pred súd vysokého vatikánskeho funkcionára a urobí z neho exemplárny prípad v boji rímskej kúrie proti zneužívaniu detí.


Proti tomu sa asi nedá povedať nič rozumné – oveľa dôležitejšie než
symboly sú však každodenná prax a, ehm, pocity a postoje ovečiek.


Aj keď v prípade cirkvi sa o nejakých vážnejších zmenách hovorí skôr v
rozmedzí desaťročí než mesiacov, František sa aspoň na prvý pohľad zdá
ako tvrdohlavý reformátor, ktorý sa pokúša doviesť rímskych katolíkov do
21. storočia - a že to teda nie je ľahká úloha.


No práve v prípade zneužívania mládeže to nebude mať jednoduché, a to
ani nemusíme vyťahovať (ani nie tak) vtipné anekdoty z čias renesancie.


Problémom totiž je, že podobné správanie nemusí byť iba náhodnou
anomáliou, ale vážnou ťažkosťou, ktorá je vkorenená do spôsobu, akým
výkon kňazskej funkcie funguje a aký má následne postoj trebárs k
otázkam celibátu či vysviacke žien. Ešte vážnejším problémom však je
samotné vnímanie ľudí.


V atmosfére, v ktorej budú veriaci veriť skôr svojmu kňazovi ako
nejakému jedenásťročnému dievčaťu – áno, toto je prípad zo Slovenska –
sa môže František v boji proti kňazskej pedofílii aj roztrhať, ale
pomôže mu nanajvýš tak zásah zhora. A tým nemyslíme Lombardiho
vatikánsku PR mašinériu.


Je odporné, keď ktokoľvek, kňaz-nekňaz, zneužíva deti. Ale takmer
rovnako odporné je aj to, keď takéto náznaky zneužívaným deťom neveríme,
mávneme nad nimi rukou a, nebodaj, ešte dotyčných duchovných obhajujeme
či ich činnosť zľahčujeme.


Takéto symboly nášho správania sú potom v konečnom dôsledku rovnako
dôležité, ako keď sa pápež František snaží urobiť z potrestania
arcibiskupa Jozefa Wesolowskiho exemplárny prípad pre nahnevané médiá.


Pretože v takom prípade už nehovoríme o nejakej vzdialenej cirkvi. Ale hovoríme o nás samých.

 
 

 
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 1 mesiacom...

k vyššie spomínanej kauze "nuncius Wesolowski" sa dnes objavila správa:

 

 

Poľský arcibiskup Józef Wesolowski údajne zomrel prirodzeným spôsobom. Vatikánsky prokurátor však okamžite nariadil pitvu.

 

Vatikán uviedol, že 67-ročného bývalého nuncia našli v piatok ráno mŕtveho v jeho izbe vo Vatikáne, kde bol v domácej väzbe.

Podľa prvotných zistení k úmrtiu došlo prirodzeným spôsobom. Vatikánsky prokurátor však okamžite nariadil pitvu.

 

Proces s Wesolowským, ktorý údajne svojim obetiam spôsobil veľkú psychickú ujmu a vlastnil tiež množstvo detskej pornografie, sa mal pôvodne začať už 11. júla.

Wesolowského však ráno pred výsluchom museli hospitalizovať pre "náhlu chorobu" a nový termín súdneho pojednávania odvtedy stanovený nebol.

O závažnosti Wesolowského kauzy svedčí aj to, že Vatikán ho pred rokom prepustil z kňazskej služby po tom, ako jeho vinu uznala aj Kongregácia pre náuku viery, ktorá sa zaoberá interným vyšetrovaním zločinov v prostredí cirkvi.

 

Kongregácia Wesolowského uznala vinným z obťažovania miništrantov. Bývalému nunciovi v prípade usvedčenia civilným súdom hrozilo aj odňatie slobody.

Proces s Wesolowským bol širokou verejnosťou vnímaný ako spôsob, akým pápež František plní svoje sľuby ohľadom presadzovania nulovej tolerancie voči duchovným pohlavne zneužívajúcim maloletých.

 

Wesolowski bol prvým vysokopostaveným prelátom, ktorého mali za zneužívanie detí súdiť vo Vatikáne.

Jeho kauza bola veľmi citlivou nielen pre to, že nebol iba radovým kňazom, ale tiež pre to, že kňazskú aj biskupskú vysviacku prijal z rúk pápeža Jána Pavla II., vyhláseného medzičasom za svätého.

Nezákonné aktivity duchovného boli predmetom vyšetrovania tak v Dominikánskej republike, ako aj v jeho rodnom Poľsku.

 

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 1 mesiacom...

podnetný rozhovor Roberta Kotiana o cirkvi a viere tu a dnes s teológom Miroslavom Kocúrom, z prvej ruky ... o všetkých tých témach, ktoré tam odznejú, sme tu hovorili. ... celý je pod pianom, toto je z konca:

 

Hlasy slovenskej hierarchie sú iné ako tie, ktoré zaznievajú z úst pápeža Františka

 

.....

Mňa v rokoch 2001 - 2002 vydesila reťaz odhalení zneužívania mladistvých kňazmi a postup riešenia tohto problému. V tom čase som bol v Ríme a reakcie boli také, že v zásade vieme, že sa to deje, ale Američania urobili chybu, lebo to zle skrývali. V Boston Globe to viacnásobne overovali, či nejde o nejaké proticirkevné sprisahanie. Bol som v Bostone v roku 1998, poznal som aj obete, aj kardinála Lawa. Kardinál Law cieľavedome zakrýval veci, ktoré sa tam diali, aj ich páchateľov. Skutočne kňazi robili to, z čoho ich tie obete obvinili, a chceli to riešiť. Law cieľavedome týchto ľudí od seba odháňal a nechcel to v cirkvi riešiť transparentným, ľudským spôsobom, že pomôže tým, ktorým bolo ukrivdené, a nebude pomáhať tým, ktorí páchajú zlo.“

 

Tie informácie otriasli mnohými...

„Tomuto som nerozumel, ale som zároveň vnímal aj v prostredí, v ktorom som sa pohyboval, že bolo aj medzi klerikmi príliš veľa ľudí, ktorí so svojou sexualitou a homosexualitou alebo heterosexualitou zápasili čudným a podľa mňa nepoctivým spôsobom. V tom čase som bol rozhodnutý, že nebudem mať rodinu. Pre mňa celibát znamenal, nie že sa neoženiť, ale žiť v postoji slobodného a otvoreného človeka jedine pre tú vec. Ľudia v okolí sa ma snažili presvedčiť, že určite som homosexuál, inak by som nebol kňazom. Pri tom všetkom, čo som si myslel, že som úprimne nechal za sebou a obetoval, sa mi zdá strašne pokrytecké to prostredie kléru - to nie je prostredie cirkvi. Zdá sa mi, že tento klérus dostáva otázky heterosexuality, homosexuality a rodiny do cirkevnej agendy na základe veľmi nezdravého reflektovania, keď títo muži, ktorí sami zápasia veľmi pochybným spôsobom s týmto prežívaním, implementujú tento svoj nespracovaný vzťah aj do oficiálneho fungovania cirkvi. To potom vytvára z náboženstva niečo celkom iné, ako som osobne v náboženstve a kresťanstve vnímal. A videl som, že pravda je omnoho otrasnejšia v istých momentoch ako škandalózna kniha Dana Browna Da Vinciho kód, že si netreba vymýšľať, že fikcia je v zásade veľmi láskavá. Dvaja pápeži po Jánovi Pavlovi II. stále riešia túto agendu zneužívania mladistvých kňazmi, a tak som si povedal, že chcem žiť ako normálny človek, že toto neviem obhájiť, lebo je to neobhájiteľné. Nevnímal som to ako zlyhanie jednotlivcov. To bolo systémové zlyhanie, lebo cieľavedome úplne až zhora pochádzala direktíva nehovoriť pravdu, nevyrovnať sa s týmto javom, nejsť do poctivej debaty a hľadania skutočných príčin. Vznikal čudný kŕč, keď ľudia, ktorí viedli takýto dvojitý život, zakryli ho nastoľovaním ultrakonzervatívnej agendy cirkvi. Takže na jednej strane pod rúškom noci alebo pokrytectva sa niektorí z mojich kolegov vydávali na nočné dobrodružstvá homo- alebo heterosexuálneho charakteru, ale potom za bieleho dňa sa obliekli do ultrakonzervatívnych klerických šiat a zdalo sa im to normálne. Veľmi často vnímam, že tí ľudia, ktorí vystupujú takýmto ultrakonzervatívnym spôsobom navonok, to robia preto, aby prekryli niečo, čo prekryť potrebujú, aby na seba neupozornili. Konkrétne v kolégiu, kde som ja býval, bol najkonzervatívnejším protagonistom mladý Nemec, ktorého som potom spoznal v Plus 7 dní, kde bol vyfotený v rámci škandálu v seminári v St. Polten. Tento mladý muž, ktorý slúžil len tridentské omše, bol jednoducho zapletený do škandálu, ktorý mal vyslovene sexuálne konotácie spojené s detskou pornografiou a homosexuálnymi epizódami.“

 

Biblický obraz hovorí o vode a víne...

„Ten človek sa otvorene vyjadroval veľmi kriticky a veľmi nevhodne o ženách, o manželstve, ale prečo? Lebo bol inak orientovaný, ale v cirkevnom prostredí mal možnosť to zakryť ultrakonzervatívnou agendou. Teória a prax boli v príkrom protiklade. Naozaj som zažil veci, ktorým som nevedel pritakať. Na druhej strane viem, že pre ľudí viera veľa znamená. V cirkvi sú omnoho závažnejšie problémy teologického charakteru, s ktorými sa treba aj prakticky vyrovnať. Je to ako domino efekt, že keď sa začne zdravo uvažovať o jednej veci, tak sa zrazu začnú liečiť aj ostatné choroby, lebo otázka je, čo je príčinou a čo je následkom. Symptomatická liečba ani v medicíne nefunguje, hoci v istej fáze liečby je nevyhnutná, ale musí sa hľadať aj príčina, ktorá stojí na začiatku mnohých problémov. Toto je moje vnímanie. Možno to vidím príliš komplikovane, ale takto to vidím.“

 

Mám podozrenie, že autenticky veriaci ľudia nemôžu takéto veci robiť. Neviem si predstaviť človeka, ktorý je úprimne veriaci, verí v nejakú vyššiu bytosť, verí v jeho hlásanie a na druhej strane robí takéto veci.

„Ide o to, že sú tu ľudia, ktorí majú mocenské ambície, vedú dvojaký život a veľmi šikovne manipulujú verejnosťou. Oni nebudú verejne hovoriť, preto to potrebujú zamiesť pod koberec, pretože tým by stratili kredibilitu.“

 

Vy veríte, že veria? Ja osobne nie. Pre mňa sa to vylučuje s vierou, ak takéto niečo človek robí. Pre mňa je to nezlučiteľné. Vy ste to nazvali ako pokrytectvo, ja to cítim dokonca, ako by to nemalo s vierou nič spoločné.

„Pokryteckú vieru kritizoval Ježiš a vnímal ju ako najväčší problém svojich čias. Pokrytectvo je najväčším problémom, pretože ľudia nemajú bezprostrednú skúsenosť s Bohom, ale majú skúsenosť s ľuďmi, ktorí sa vyhlasujú za veriacich. Keď je niekto veriaci a prezentuje sa ako veriaci a robí pritom veci, ktoré vo vnímaní ľudí nie sú v súlade nieže s vierou, ale ani s dobrými mravmi, tak presvedčenie, že veriaci človek je dobrý človek, nemusí byť pravda. Niekto môže byť veriaci, ale ak môže ísť napríklad na spoveď a potom mu všetci vravia, že je už znovu o. k., tak vníma spoveď vlastne len ako sprchu. Moje vnímanie kresťanstva nie je náboženské. Myslím si, že kresťanstvo má prevahu, lebo nebolo vnímané ani založené ako náboženstvo, ktoré by bolo postavené na rituáloch, na magických šamanských praktikách, na manipulácii božstva, na preklenovaní týchto dvoch svetov. Práve preto, že to Božie kráľovstvo je už medzi nami, že už je tu, je pre kresťana v podstate úplne jedno, či je tu na zemi, alebo v nebi, stále žije v pocite zodpovednosti, že byť kresťanom je životný štýl. Že to nie je hodina raz za týždeň v kostole, ale že som kresťanom vždy a všade, a toto sa potom premieta aj do praktického života. Ľudia, ktorí nie sú veriaci, to vidia správne, keď očakávajú od kresťanov, že budú iní, že budú morálni, že budú pochodovať nielen za život, ale aj proti korupcii, proti klientelizmu aj proti nacionalizmu. Ale keď sa to zredukuje len na istú oblasť, ktorá je citlivo vnímaná a takto umne manipulovaná, tak potom podľa mňa úplne logicky tí ľudia, ktorí nie sú veriaci, alebo nie sú cirkevne organizovaní, alebo nemajú porozumenie pre cirkevnú agendu, majú svoje pochybnosti. Nepochybujú o Bohu, ale povedia, neviem, ako to je s Bohom, ale ak títo ľudia hovoria, že veria v Boha, a keď toto je Boh, v ktorého oni veria, a on od nich toto chce, tak ja radšej budem neveriaci, alebo budem veriť v niečo iné.“

 

Neviem, či očakávam, že veriaci človek bude aj dobrý človek, ale určite by som očakával, že kňaz bude veriaci. A v tomto mám pochybnosti, či sú niektorí kňazi veriaci, lebo inak by sa nemohli tak správať, ako sa správajú. Poznáte ten príbeh z Nevidzian, kde kňaz zneužíval maloleté dieťa a väčšina dediny sa postavila na jeho stranu. Toto som už nechápal. Neviem si vysvetliť, že aj pri takomto konkrétnom prípade sa dedina postaví na stranu kňaza. O čom to svedčí?

 

„Prinajmenej o veľmi efektívnom spôsobe ovplyvňovania ľudského vedomia v katolíckej cirkvi. Keď katolícka cirkev vygeneruje takýto tlak, že ľudia budú skôr veriť úradnému reprezentantovi cirkvi ako bezmocnému dieťaťu, tak to znamená, že ten vplyv funguje. Lebo tí ľudia nie sú schopní zapojiť kritické myslenie, nie sú schopní sa podľa tejto informácie orientovať, ale sa skôr priklonia k inštitúcii ako k tomu dievčaťu, ktorému reprezentant tejto inštitúcie ak nie pokazil, tak veľmi skomplikoval celý život. Detstvo určite. Preto si myslím, že o týchto veciach treba hovoriť. Ak takáto inštitúcia má v spoločnosti takýto vplyv na pomýlené vnímanie morálnych dilem, tak to stojí za diskusiu a za zamyslenie.“

 
  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 2 týždňami...

flora odpovie za seba, : )

 

 

pri mojom pohľade na to foto a pri tom, že práve pred pár dňami som kdesi písala / v téme o pápežovi, už viem / o ultrakonzervatívnom americkom pánovi kardinálovi menom Burke, ktorý sa na tej fotke predvádza ako márnivá nevesta s desaťmetrovou vlečkou, sa neviem celkom dobre rozhodnúť, či je ten stav do plaču, či do nezriadeného smiechu ... skôr myslím, že do oboch, a naraz ...

 

a toto márnivé červené oprsteňované stvorenie s jemnými rúčkami a vlečkou bez konca si osobuje rozhodovať napríklad o tom, či sú rozvedení ľudia ešte ľudia ... o to mu ide predovšetkým, a o podobné otázky ... pred a počas poslednej synody o pánovi Burkem a ultrakonzervatívcoch padlo mnoho slov.

 

nie je mu hanba navliecť si siahodlhú vlečku a rozložiť ju po schodoch a dať podržať svojej družičke. a je jedno, či to je liturgická vec či nie. viem, je to cappa magna, ale pán Burke by mal radšej počúvať svojho pápeža a brať si príklad z jeho bieleho rúcha.

 

nahoďte do googla cappa magna, a prvé fotky vyhodí Burkeho s červenou vlečkou.
 

tá fotka je vysoko výpovedná.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Čo sa ti nepáči na košeláčoch?

 

Najprv sa mi to zdalo fakt smiešne, že sa muži dokážu takto vyfintiť.

 

Kdeže je tam tá pokora, chudoba, to čo majú predstavovať. Je to márnivosť, snaha ukázať  svoju dôležitosť a vyvyšovanie sa nad ostatných.  Ukážka toho " som viac ako vy všetci ostatný".

Ja byť jeden normálny kňaz, ktorý aj žije životom, ktorý káže, tak sa za svojich nadriadených neskutočne hanbím.

 

Týmto farizejským správaním len robia zlú službu viere ako takej, lebo ak vidíš takého duchovného, tak naozaj presvedčeného  veriaceho to musí od cirkvi iba odradiť.   

Vôbec nehraje rolu, či to bolo vrámci nejakej slávnosti alebo čokoľvek iné.  

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 1 mesiacom...

v posledných dňoch médiami prebehla ďalšia správa o ušľachtilej kresťanskej láske k blížnemu priamo z najvyšších miest RKC ... maestro najkresťanskejší poslanec Kuffa osemdesiatročné starenky len sáca, slovenská RKC ich len na oplátku za darovaný dom v chorobe napriek 18 rokov starej obostrannej zmluve úspešne ignoruje.

 

Prepísala svoj dom na cirkev s podmienkou, že tá ju na starobu dochová. Cirkev však svoj sľub nesplnila. Starenka (81), ktorá trpí Parkinsonovou chorobou teraz žije opustená v nedôstojných podmienkach.

,,Ja som sa bála. Ten môj brat bol už strašne prepitý a chcel na bratranca prepísať dom. Chodili spolu po šenkoch. No čo som blázon? Kto ma bude opatrovať na starobu, keď ty skapeš mu hovorím. Takíto ludé," hovorí pani Voštinárová.

 

Momentálne je vlastníkom domu pani Voštinárovej rímskokatolícky farský úrad v Zavare, v okrese Trnava. Do darovacej zmluvy si však s bratom zadali podmienky, že sa o nich zástupcovia cirkvi postarajú, vystroja im po smrti pohreb a budú za nich slúžiť omše. Brat medzitým zomrel, a tak chorej žene dnes jedinú spoločnosť robí miestna poštárka. Ona prvá zavolala na faru, aby im pripomenula, že sa o ňu teraz majú starať.

 

Trnavská arcidiecéza si stojí za svojím a dom jej vrátiť nechcú.

S razantným postojom cirkvi však nesúhlasí právnik. Podľa neho darovacia zmluva súdne napadnuteľná je, a preto môže pani Voštinárová žiadať aj o vrátenie domu.

 

http://www.tvnoviny.sk/domace/1814154_prepisala-dom-na-cirkev-slubili-jej-ze-ju-dochovaju-nazrite-ako-zije

 

pozoruhodné video, pozoruhodné vyjadrenia obdarovaných. :klobuk:

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Game

 

 

Nemôžem si pomôcť, ale teba asi irituje hlavne to, ak si niekto (cirkev) prisvojuje patent na morálku. No tvoje postoje musia tiež vychádzať z nejakého morálneho kódexu správania. Veriaci ho odvodzujú z viery v Boha, 10 prikázaní a Ježišovho učenia. Z čoho ich odvodzuješ ty? Z altruizmu, genetického kódu, kultúrneho dedičstva?

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Tono

 

post-3-0-39098600-1450562385.jpg

 

Rozumieme kresťanskej láske?

 

toto kresťanské zamyslenie o kresťanskej láske je myslím dostatočná odpoveď.

nejde o to, že a čo ma irituje ... osobnú nepohodu a diskomfort mi (a skutočne  si myslím, že nielen mne) spôsobujú mnohé neprávosti sveta.

vydžubávanie so slabšími, s nemohúcimi, zneužívanie moci a kdečo.

v tomto prípade cirkev, hlásajúca kresťanskú lásku a píšuca traktáty o tom, čo kresťanská láska je - posiela misionárov ďaleko do sveta zachraňovať duše, na stránkach KBS venuje slovenská RKC celú jednu rozsiahlu kategóriu s článkami otázke migrantov (kresťanských z Iraku a Sýrie) utečenci.kbs

 

odignoruje dieťa, potupené pedofilným farárom priamo na svojom prahu, tu, doma,  s prehľadom odignoruje a poprie 81 ročnú ťažko chorú starenku, tu v rodnej dedine priamo na Slovensku, ktorá tej cirkvi venovala svoj jediný značný majetok po právnej dohode ... doopatrovať v chorobe a s úctou pochovať.

 

doma. nemusí nikto vysielať nikam misionárov, stačila by empatia, jedna opatrovníčka a priznanie si chyby.

páni sa k veciam stavajú: ich sa to netýka. ani dieťa, ani starenka, ani právna dohoda, ani nič.
 

že by iritácia? : ) 

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Game

Lenže chovať sa morálne znamená zbaviť sa výhod, ktoré nemorálne správanie prináša. A prečo priniesť takúto obetu, ak Boh neexistuje? Snaha o definovanie kódexu morálky bola formulovaná napríklad v desiatich prikázaniach. V iných náboženstvách je možno formulovaná trochu inak. Je to však jedna z prvých dochovaných snáh o písomnú formuláciu morálneho kódexu. Podľa Biblie ju priniesol Mojžíš od Boha. Neskôr v kresťanskom náboženstve Ježíš interpretoval obsah desatora v podobenstvách. Jeho podobenstvá, si možno interpretovať, ako vykonávacie predpisy, potrebné k aplikácii aj dnešných právnych zákonov. Chápem, že ateistov irituje, keď sa cirkev pasuje za zvestovateľa „pravej“ morálky. Navyše, ak niektorí jej zvestovatelia, tomuto kódexu svojím správaním, vôbec nezodpovedajú. No okrem prvých dvoch prikázaní sú to univerzálne evolučne zákony. Bohužiaľ k piatemu prikázaniu nezabiješ sme nedostali dostatočne jasné „vykonávacie predpisy“.  To viedlo v histórii k stovkám miliónom obetí. Nenarodené deti (interrupcia) predstavujú len zlomok tých, čo prišli o život v „spravodlivých“ vojnách. O tom, čo je spravodlivé ateisti rozhodujú podľa morálnych kritérií danej doby. To, čo je dnes morálne, zajtra nemusí byť. Aj komunisti mali svoj morálny kódex, viac menej zodpovedajúci desatoru. Nemuseli ani meniť morálny kódex, stačilo upraviť vykonávacie predpisy. Vedci pokladajú morálku, za geneticky zdedené správanie, ktoré dáva druhu homo sapiens evolučnú výhodu v boji o prežitie. Morálka je teda podľa vedcov ZBRAŇ, nie altruizmus. Podobne, ako sú zuby, alebo pazúry, užitočné v boji o prežitie, umožňuje morálka prežitie v obrovskej tlupe, ktorú nazývame civilizáciou. Táto zbraň je iba v sofistikovanejšom prevedení. Tak sa nečuduj, ak sa niekto nechce zmieriť s tým, že morálne správanie je podmienené iba evolúciou a hľadá nejaký univerzálnejší princíp.  

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

jedno mi je v tejto suvislosti nie je jasne - to sa ti predstavitelia cirkvi = najveriacejsi z najveriacejsich, neboja Bozieho sudu ???

 

Ten, kto má Boha na oltári sa môže spoliehať na svoju modlitbu a jeho odpustenie. Ten, ktorý ho má v srdci, sa chce napraviť.  Nejednotnosť uctievania toho istého Boha (Katolícka cirkev, Evanjelická cirkev, Anglikánska cirkev, Pravoslávna cirkev..), spochybňuje monopol jedinej pravej cirkvi. V jednom sa však zhodnú všetky cirkvi, že bez nich si človek cestu k Bohu nenájde. 

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Nemôžem si pomôcť, ale teba asi irituje hlavne to, ak si niekto (cirkev) prisvojuje patent na morálku. No tvoje postoje musia tiež vychádzať z nejakého morálneho kódexu správania. Veriaci ho odvodzujú z viery v Boha, 10 prikázaní a Ježišovho učenia. Z čoho ich odvodzuješ ty? Z altruizmu, genetického kódu, kultúrneho dedičstva?

 

Áno presne z toho čo si vymenoval si morálku vyvodzujem ja.  Z altruizmu, genetického kódu, kultúrneho dedičstva a ešte všetkého možného čo na ľudí pôsobí. 

Určite tu bola morálka aj milióny rokov pred Mojžišom a určite sme nemuseli čakať na Ježiša, aby ľudia vedeli čo je morálne a čo nie.  

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Tono

 

do tohto prípadu by som nemiešala ani ateistov, ani anglikánov ani pravoslávnych ani evanjelikov ani nejednotnosť cirkvi. : )

 

tieto prípady sú obyčajné riešenie zo skleneného vrchu, z pozície nadradenosti, zhromažďovania majetkov, ľahostajnosť a jednoduché obyčajné popretie kresťanskej lásky (predsa len tu ide o kresťanskocirkevné záväzky a prípady)  a nedodržanie akejkoľvek normy, či už právnej či morálnej.

 

tej kresťanskej lásky, o ktorej sa píšu podobenstvá a rozsiahle traktáty, odkedy len kresťanská cirkev existuje, založená na láske k blížnemu.

ako ten kresťanským autorom odcitovaný príbeh o Sahare a dvoch prikrývkach a sebeckosti.

 

pánov hodnostárov a kňazov v tom príbehu zjavne vôbec nevzrušuje pointa saharského príbehu: " Sudca ma uznal nezrelým pre kráľovstvo božie. Svojmu bratovi som zo strachu pred nočným chladom odoprel prikrývku .... "

 

páni sa nemôžu vyhovoriť ani na strach pred nočným chladom.

 

mmchdm. takýchto stareniek a starčekov a darov a odkazov a dedičstiev sa cirkvi a jej predstaviteľom dostáva viac, než si dokážete predstaviť. prakticky v každej dedine, a nie jeden či dva.

postarať sa o jednu ťažko chorú starenku, ktorá cirkvi darovala za istých presne stanovených právne ošetrených podmienok svoj dom mohlo byť to plus, čo by cirkev a jej morálku vyzdvihlo. aj pred nimi samými. ale zjavne im na tom nezáleží, ani morálka, ani strach pred božím súdom. zasa zlyhali.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

v posledných dňoch médiami prebehla ďalšia správa o ušľachtilej kresťanskej láske k blížnemu priamo z najvyšších miest RKC ... maestro najkresťanskejší poslanec Kuffa osemdesiatročné starenky len sáca, slovenská RKC ich len na oplátku za darovaný dom v chorobe napriek 18 rokov starej obostrannej zmluve úspešne ignoruje.

 

 

pozoruhodné video, pozoruhodné vyjadrenia obdarovaných. :klobuk:

 

Je tam niekde aj reakcia od zastupcu tej farnosti?.....lebo inak to nema ziadnu hodnotu, iba osobny nazor tvoj a toho redaktora.

Sa odvolavas na to, ze tebe vadi odzubavanie slabsich a pod., tak v tvojom spravodlivom zapale by malo byt samozrejmostou pockat si na vyjadrenie "obvineneho" a potom mozes sa rozpisat do aleluja.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

je. v priloženom videu v príslušnom príspevku. https://www.freespace.sk/tema/726-cirkev-v-dnešnej-spoločnosti/?p=233938

 

V tom "dokaznom" videu nie je nic, iba suche-pravnicke vyjadrenie zastupcu cirkvi a "dokazny" komentar redaktorky....teda okrem vyjadrenia odkazanej osoby. Takze nic...... :(

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 3 týždňami...

Dnes bola rozlucka s Antonom Srholcom. Na RTVS isiel priamy prenos, schvalne som prepol na TV LUX, tam si citali evanjelium.. Nezucastnil sa ani jeden biskup /okrem bratislavskeho pomocneho Halka/. Neprisiel ani Ficom vyslany komunista Fajc. Asi si slovenske Pacem in terris povedalo, ze ukazovat sa tam by predsa len nebolo vhodne..

  • Pridať bod 2
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Dnes bola rozlucka s Antonom Srholcom. Na RTVS isiel priamy prenos, schvalne som prepol na TV LUX, tam si citali evanjelium.. Nezucastnil sa ani jeden biskup /okrem bratislavskeho pomocneho Halka/. Neprisiel ani Ficom vyslany komunista Fajc. Asi si slovenske Pacem in terris povedalo, ze ukazovat sa tam by predsa len nebolo vhodne..

 

Ale nechápem prečo? Väčšina katolíkov, ktorí chodia v nedeľu do kostola, volí vraj Smer. http://www.aktuality.sk/clanok/311742/komentar-mareka-vagovica-fico-sa-vysmial-politickym-vaznom-srholec-sa-musi-v-hrobe-obracat/ Nemal by byť problém vybrať si z modlitebnej knižky Mečiara a dať si tam namiesto neho Fica. http://www.aktuality.sk/clanok/311566/komentar-karola-lovasa-aby-sme-si-nemuseli-zopakovat-meciarizmus/ Že by im v tom bránila ich postkomunistická morálka?

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Ficovcom bol pán Srholec ukradnutý, to je viac menej pochopiteľné, a voliči si to ani nevšimnú.

 

ale Srholec nebol prijateľný pre RKC, persona non grata na každú stranu ... preto žiadna spomienka na LUX a preto nikto na rozlúčke z RKC KBS ...

 

Kňazské povolanie však nemohol vykonávať a nakoniec mu štát odobral aj súhlas na pôsobenie v duchovnej správe.

Po revolúcii mu arcibiskup Ján Sokol súhlas neobnovil a Anton Srholec nemohol verejne kázať v kostoloch.

Od roku 1992 pomáhal ľuďom bez domova, ktorým založil resocializačné centrum Resoty. Zapájal sa do občianskych aktivít a je kritikom pomerov v katolíckej cirkvi.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

prepukol už v roku 2010, teraz sa ukončuje vyšetrovanie a zverejňujú závery ...

 

V jednom z nejslavnějších pěveckých chlapeckých sborů světa, v Regensburger Domspatzen, docházelo v minulosti po celá desetiletí k sexuálnímu zneužívání. Sbor pro liturgickou hudbu v katedrále svatého Petra v německém Řezně přitom v letech 1964 až 1994 vedl jako sbormistr Georg Ratzinger, starší bratr papeže Benedikta XVI.

Skandál ve sboru, který se skládá pouze z chlapců a mladých mužů (většinou ve věku od 10 do 19 let), vypukl už v roce 2010, ale až teď byly zveřejněny některé podrobnosti vyšetřování, které německou veřejnost šokovaly.

Podle právníka Ulricha Webera existuje zatím 231 hlášení, která se týkají let 1953 až 1992, o fyzickém týrání chlapců v tomto katolickém sboru. Podle Webera zahrnovalo týrání i sexuální obtěžování, znásilňování, bití a také odpírání potravy. Docházelo k němu často na internátní škole, kterou sbor provozuje.

Historie sboru Regensburger Domspatzen přitom sahá až do roku 975, je tedy více než tisíc let stará.

Georg Ratzinger všechna obvinění popírá, ale podle právníka Webera docházelo k nejmasovějšímu zneužívání v 70. letech, tedy právě v době, kdy sbor vedl.

Skladatel Franz Wittenbrink, který jako dítě studoval na škole sboru, v rozhovoru pro časopis Der Spiegel řekl, že na internátě existoval propracovaný systém sadistických trestů pro studenty, který v sobě zahrnoval také sexuální zneužívání.

Katolická diecéze v Řeznu mezitím nabídla 72 obětím zneužívání odškodnění ve výši 2500 euro pro jednoho člověka.

Více na http://www.reflex.cz/clanek/zpravy/68583/v-peveckem-sboru-ktery-vedl-bratr-papeze-benedikta-bylo-zneuzito-vice-nez-200-chlapcu.html?utm_source=reflex.cz&utm_medium=copy

jedna otázka pre znalca pedofilných prípadov v cirkvi informatora: aj tu môžu rodičia za to, že podsúvali vedome deti pedofilom, a správali sa ako kupliari, ako matka farárom zneužívaného dievčatka z Nevidzian?  :hmmm:

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvorte si účet alebo sa prihláste, aby ste mohli písať príspevky

Ak chcete odoslať príspevok, musíte byť členom

Vytvoriť konto

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!

Zaregistrovať si nové konto

Prihlásiť sa

Máte už konto? Prihláste sa tu.

Prihlásiť sa teraz
×
×
  • Vytvoriť nové...

Dôležitá informácia

Táto stránka používa súbory cookies, pre zlepšenie používania stránok tohto webu. Pre viac informácií kliknite sem. Ďalšie informácie nájdete na stránke Zásady ochrany osobných údajov