Skočiť na obsah
  • Štatistiky blogov

    172
    Blogov
    526
    Zápisov

Darkmanov letecky dennik

  • zápisov
    21
  • komentárov
    58
  • zobrazení
    78 174

Flaming Cliffs 2.0 - Revanche 01 AAR


Darkman

1 100 zobrazení

lockonTitle.jpg

Revanche Kampan : 1. Misia

Title_revanche01.jpg

 

Situacia

 

18.7. CO 811th OShAP

ROZKAZ NA PRESUN. ZAKLADNA SUKHUMI. 0315 07/18

 

1) Prieskum odhalil Gruzinske jednotky, pozostavajuce z druhej mechanizovanej brigady s posilami, zoskupujuce sa na juhovychodnom brehu rieky Inguri, v oblasti KAHATI-RIKE-NATSULUKU-INGIRI. Dnes v noci medzi 0100h - 0130h podnikli takticke letky zlozene z F/A-18C poskytnutych NATO, pod velenim Gruzinskeho velenia, v rozpore s predtym uzavretymi zmluvami, utok proti Abchazskym protilietadlovym obrannym systemom v oblastiach GALI, OCHMIRA a SASHMAUGIO. V tom istom case zautocilo Gruzinske konvencne a raketove delostrelectvo na predne helikopterove zakladne v okoloi Gali, ako aj na obranne stanovistia v oblastiach CHUBURHINZHI-TAGILONI-SIDA-PIRVELI-AKVAGA. Za ciel operacie sa predpoklada posun pozemnych jednotiek na severo-vychodny breh rieky Inguri, do hlbky 20-30km. Prepokladany zaciatok operacie je dnes medzi 0530h a 1000h.

 

2) 811. nezavisly utocny regiment (811. OShAP) bol prideleny Spolocnej skupine jednotiek Abchazska a Ruskej Federacie v snahe jeho posilnenia.

 

3) 811. OShAP ma premiestnit svoje vybavenie na letecku zakladnu Babushara (2km juzne od Sukhumi), dnes medzi 0600 - 0900.

 

4) Letka dvoch Mi-24V a dvoch Ka-50 utocnych vrtulnikov 15. OVPBU (ADLER) sa presunie na zakladnu Sukhumi pre potreby poskytovania bojovej podpory Spolocnej Skupiny Jednotiek.

 

Brifing

 

Letka Su-25, volaci znak 803.

 

Presun letky 4xSu-25 na zakladnu Babushara, v koordinacii s letkou 4xSu-25T (volaci znak 866), dnes medzi 0600-0900.

 

Letovy profil : Vyska : 550-1.000m, rychlost - 700Km/h

 

map_revanche_01.jpg

 

Takto zacina kampan Revanche v survey simulatore Lockon: Flaming Cliffs 2.0, o ktorej bude tento, ale aj dalsie zaznamy. Uvodnou misiou je jednoduchy presun medzi zakladnami, pocas ktoreho si priblizime simulator, ako aj samotne lietadlo, ktore je hviezdou kampane - Su25.

 

Priebeh

 

ScreenShot_056.jpg

 

Je 7 hodin rano a na zakladni Adler pri Soci sa prave zacina presun.

 

ScreenShot_057.jpg

 

Ako prva vzlieta letka 866, tvorena zo 4xSu25T (Tankovy).

 

ScreenShot_059.jpg

 

Po ich vzlete sa uvolni draha pre dalsiu stvorclennu, nasu, letku, tvorenu z Su25.

 

ScreenShot_061.jpg

 

Po vzlete obrat smerom na vychod.

 

ScreenShot_063.jpg

A letka sa nam sformuje do formacie.

 

Pocas stupania do predpisanej vysky si povieme nieco o Flaming Cliffs 2.0 (FC 2.0). Ako uz bolo povedane, FC 2.0 je survey simulator, co v ludskej reci znamena, ze je to simulator, ktory nesimuluje avioniku do extremnej hlbky. Pri simulovani avioniky sa taktiez nie vzdy drzi schopnosti realnej predlohy (napr. navigacny system RSBN je schopny uchovat viac navigacnych bodov, nez v skutocnosti). Co v praxi znamena, ze clovek nemusi byt (povacsinou) pri jeho ovladani epileptickou chobotnicou a zakladne zvladnutie zaberie daleko menej casu, ako pri study simulatoroch. Simulator ma svoje korene v davnom Su-27 Flanker (1995). FC 2.0 umoznuje lietanie s viacerymi strojmi, menovite A-10A, F-15C, Mig29A/C/S, Su-27, Su-33, Su-25, Su-25T. Su25 a Su25T pouzivaju vylepseny letovy model, ktory je predchadzajucou iteraciou modelov pouzitych pri DCS: A-10C a DCS: Black Shark.

 

ScreenShot_064.jpg

 

Vyrovnanie na 1000m.

 

Kratke zoznamenie so simulatorom mame za sebou, a teraz by bolo dobre povedat si nieco k Su-25 (NATO oznacenie Frogfoot). Su-25 je lietadlo blizkej leteckej podpory, plni teda rovnake ulohy ako Americka A-10, ale medzi samotnymi lietadlami je velmi malo podobneho. Prvy prototyp vzlietol 22. Februara 1975 a v lietadle by ste teda tazko hladali modernu elektroniku a moderne zbranove systemy (na obrazku hore vidite, ze mu chyba aj ten, pre vojenske lietadla typicky, zeleny HUD). Su-25 bolo navrnute ako robustne a odolne lietadlo, ktore je schopne operovat z frontovych letisk s neupravenou pristavaciou drahou. Su-25 ma odkladacie priestory pre naradia, nahradne diely, pomocnu pohonnu jednotku, pumpu pre manualne dotankovanie a iny 'samonasadzovacii' material (t.j materiel, ktory umoznuje bojove nasadenie lietadla, len s minimalnou logistickou podporou).

 

Kvoli nizkej urovni avioniky je Su-25 povacsinou vyzbrojena nenavadzanymi raketami a bombami. Je schopne niest aj jednoduche laserovo navadzane rakety, o navadzanie ktorych sa stara laser v prednom spici lietadla. Neriadena municia nuti Su-25 operovat v malych vyskach, cim na seba puta palbu pozemnych jednotiek, hlavne protilietadloveho delostrelectva. O bezpecnost pilota sa stara, rovnako v pripade americkej A-10, titanova 'vana', v ktorej je pilot usadeny.

 

Robustnost, spolahlivost a schopnost 'samonasadzovania' s minimalnou logistikou su stelesnenim sovietskej doktriny postavanej na skusenostiach z velkej vlasteneckej vojny. Kvality lietadla preverila vojna v Afganistane, kde kazde lietadlo nalietalo priemerne 360 bojovych misii za rok. Pocas rokov preslo lietadlo viacerymi modernizaciami, ale v nasom pripade ide o povodny model, tak, ako vstupil do ozbrojenych zloziek v roku 1981.

 

ScreenShot_070.jpg

 

Prelietame nad Sukhumi, cielove letisko je nedaleko.

 

ScreenShot_071.jpg

 

ScreenShot_072.jpg

 

Prilet k letisku. 866 prave pristava. Veza nam prikazuje kruzit nad oblastou a cakat kym 866 pristane a opusti drahu. Nad oblastou mimo nas kruzia este dva Il76 s podpornym materialom.

 

ScreenShot_077.jpg

 

Po par minutach kruzenia dostame povolenie pristat. Naviest lietadlo narovno s drahou, pretnut glideslope.

 

ScreenShot_078.jpg

 

Vysunut podvozok, klapky a pomaly klesat na drahu.

 

ScreenShot_080.jpg

 

Uz len kuusok.

 

ScreenShot_081.jpg

 

Touchdown, pri brzdeni mi pomahaju dva brzdne padaky, ktorymi je Su25 vybavene.

 

ScreenShot_083.jpg

 

Zarolovat na parkovisko, vypnut stroj a zamavat do kamery :)

 

Presun uspesne dokonceny a zacina priprava na konflikt, ktory sa zda byt nevyhnutny. Ale o tej az nabuduce.

2 Komentáre


Odporúčaný komentár

Vytvorte si účet alebo sa prihláste, aby ste mohli písať príspevky

Ak chcete odoslať príspevok, musíte byť členom

Vytvoriť konto

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!

Zaregistrovať si nové konto

Prihlásiť sa

Máte už konto? Prihláste sa tu.

Prihlásiť sa teraz
×
×
  • Vytvoriť nové...

Dôležitá informácia

Táto stránka používa súbory cookies, pre zlepšenie používania stránok tohto webu. Pre viac informácií kliknite sem. Ďalšie informácie nájdete na stránke Zásady ochrany osobných údajov