Jump to content

Aké auto kúpiť?


Sniper
 Share

Recommended Posts

Parametre auta

 

  • výkonné
  • nie moc veľké
  • malá spotreba, cca 6 litrov na 100 km
  • 5-dverové
  • cena do cca 2300€

Ktorý typ auta najlepšie spĺňa tieto parametre?

 

  • Felícia?
  • Fábia?
  • Daewoo Matiz?
  • Citröen?
  • Fiat?
Link to comment
Share on other sites

axel tolko protichodnych veci si dal do poziadaviek ze az

das podmienku vykonne a das tie najlenivejsie auta na vyber...

dalej podmienka auto a dal si vsetko ine nez auto...

 

za tu cenu jedine stareho japonca

Link to comment
Share on other sites

je pravda ze si dal niektore protichodne poziadavky, ako napr vykonne a pritom s malou spotrebou, ale nechapem niektore nazory, ako napr. ze by si nemal radsej kupit ziadne ako nejake do 2300 EUR. Do 2300 sa da kupit slusne auto, len netreba byt rozmaznany.

 

Taktiez by som sa nebal ist do fiatu napr.

 

dalej podmienka auto a dal si vsetko ine nez auto...

to potom mozme povedat na vsetko pod 1-2 miliony ze to nie je "auto".

 

nejake moje tipy(navyse vsetko z TN kraja, takze ovela jednoduchsi prepis):

 

http://mitsubishi-carisma.autobazar.eu/19-td-id931531.html

http://fiat-brava.autobazar.eu/14-sx-id1041968.html

http://fiat-brava.autobazar.eu/14-sx-id981903.html

http://nissan-almera.autobazar.eu/14-gx-id1122138.html

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Ktorý typ auta najlepšie spĺňa tieto parametre?

 

  • Felícia?
  • Fábia?
  • Daewoo Matiz?
  • Citröen?
  • Fiat?
Z tychto by som ako ojazdene auto nekupil určite žiadne, teda okrem Fiatu Punto. Tie su pomerne kvalitne. Sulasim s nejakym Japoncom najlepšie spominany Civic. Ten však žerie viac ako 6 litrov. Tie auta su skutočne nezničiteľne, ale iba tie, vyrobene v Japonsku. Modely vyrobene v Britanii (5-dverove) už take dobre niesu. Rovnako nezničiteľne z tych rokov su Corolly a Almery. Ešte jeden typ, Renault Clio II s motorom 1,4L. Male, spoľahlive, svižne, usporne, lacne na prevadzku, lacne diely.
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 11 months later...

Asi nie je čuť :-)

Ja som pred rokom kúpil Feliciu za 1.000 €.

To autíčko nemá chybu ... spoľahlivé,lacná prevádzka,lacné náhradné diely,malá zákonná poistka (100€/rok).

Ale aby som neprechválil ... má aj chyby,samozrejme.Jednou z nich je,že rádo koroduje... a aj hrdzavie.Nie je to problém,ak si to majiteľ stráži a začínajúcej korózii povie: HALT! ... a pekne si to ošetrí v počiatočných štádiách.

Obrázok

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

oživíme ďalšiu zaspatú tému.

moja felda kombi už pomaly dosluhuje a nechce sa mi vrážať chechtáky do opráv, tak uvažujem nad kúpou niečoho novšieho.

takže kto má k téme čo napísať - tipy, námety, skúsenosti - môže sa prejaviť.

 

čo hľadáme:

- vek 5 - 7 rokov

- menšie kombi alebo MPV

- motor atmosférický benzín (rozvodová reťaz poteší ale nie je podmienka)

- cenový strop povedzme 5k€

 

čo nehľadáme:

- VW ani Škoda

- diesel

- motor s počtom valcov menej ako 4 :zubiska:

 

čo rozhodne nehľadáme:

- žiadne francúzske

Link to comment
Share on other sites

Tak zvoleja mi prišla na um Honda Jazz. To je jedno z najspoľahlivejšich aut vôbec. Otazka je veľkosť (malosť), kedže je trošku kompaktnejšia. Inak motor typicky točivy, hondovsky, 1,2 alebo 1,4. Do 5 k by sa dala zmestiť.

 

V medziach tvojich podmienok bude vyber mpv dosť obmedzeny. Z 90% su to prave francuzi, Scenic alebo Picasso a aj Roomster. Inak z inych sa častejšie objavi nejake Galaxy, C-Max, Meriva. Sem tam niečo ine, ale to je asi tak všetko.

Link to comment
Share on other sites

od Oplu som uvažoval nad Merivou, prípadne Astra Caravan. japoncov príliš nepoznám, preto som vzkriesil túto tému či sa neobjavia nejaké tipy aj na nich. tá Honda Jazz vyzerá ako celkom dobrý nápad.

Link to comment
Share on other sites

Len Honda Jazz ma najvacsi obsah 1.4 (99 koni) nebude ti to malo? Inaksie ked nic o japonskych automobilkach nevies tak len tolko ze Honda patri k spicke co sa tyka motorov na svete.

Link to comment
Share on other sites

hehe, Felda má len 50kW a dokážem pri rozumnej spotrebe jazdiť tak aby som nebol brzda premávky.

ešte som si spomenul na nissan almera tino, ale v bazároch sa zväčša vyskytujú len turbodechty.

Link to comment
Share on other sites

Motor 1.4 ma 83 koni, nie 99. Je ešte potom aj 1,5 110 koni, ale to sa u nas veľmi nepredavalo (zbytočne vykonne na take auto) a preto ani v bazaroch veľmi nie je. Každopadne oproti Felde je Jazz aj s 1,2 L motorom supervykonne auto.

Link to comment
Share on other sites

To je nezmysel. Prva generacia bola s 1,2 motorom so 78 koňmi a 1,4 s 83 k. Neskôr na niektorych trhoch 1,5 (110 koni). V sučasnosti su motory s rovnakym obsahom vykonnejšie. To plati pre akykoľvek model akejkoľvek značky.

Link to comment
Share on other sites

Tretia.

Ta o ktorej je reč je druha. S každou novou generaciou sa u aut menia aj motory. Ak už nie kubatura, tak vykon či spotreba určite, kedže technologie napreduju a dnes vedia z rovnakej kubatury dostať oveľa viac ako pred X rokmi dozadu. . Inak tu maš pekne v tabuľke prehľad podľa generacii: http://de.wikipedia....wiki/Honda_Jazz

Link to comment
Share on other sites

preletel som autobazár, ale ťažký výber. okrem už spomenutých 2 Corolly kombi, 2 Focusy kombi, 1 Fiat Multipla, 1 Primera Wagon, z toho 3 majú podozrivo málo km. tak si vyber :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Similar Content

    • smiley
      By smiley
      Aky je vas nazor na zakonne povinne 1,5 metrove odostupy od cyklistu?
      V diskusiach sa vasnivo hadaju bicyklisti a autickari. Bicyklisti vycitaju autickarom, ze ich ohrozuju. Autickari vycitaju bicyklistom, ze nejazdia po krajinici a za sebou. Ano, zakon to naozaj prikazuje. Hacik je v tom, ze keby autickari obiehali bezpecne cez druhy pruh, tak by im bolo uplne jedno, ze kde su cyklisti a kolkati vedla seba - svoj pruh by za kazdych podmienok brali ako neprejazdny. Takze tym stazovanim sa tak trosku priznavaju, ze jazdia ako hovada.
      Ja som "cyklista" aj ked casto jazdim autom, t.j. 1,5 metrovy odstup uz davno dodrziavam. A ako cyklista porusujem zakon, pretoze ochrana mojho zivota mi prijde prednejsia. Cestam s autami snazim vyhnut, ale ked sa neda tak uplne pri krajnici jazdim vtedy, ked sa do pruhu s autom pohodlne zmestim. Pokial je pruh priuzky, tak jazdim mierne od krajnice, aby ma prichadzajuce auto vnimalo ako prekazku vo svojom pruhu a na krajinicu sa presuniem az vtedy, ked vidim, ze auto prisposobilo rychlost situacii (mam spatne zrkadlo).
      Ake spravanie cyklistov a autickarov na cestach by bolo podla vas bezpecne?
      A co ma vacsiu prioritu: dodrziavanie zakona, alebo bezpecnost?
    • game
      By game
      mám s tým problém :lol:
      pár rokov som nejazdila, nebolo treba, doprava bola vyriešená ináč, ... ale mala by som začať jazdiť minimum do práce a z práce sama, a akosi z toho nemám dobrý pocit
      že si budem musieť zopakovať niečo z pravidiel, to mi je jasné ... hromadu vecí som jednoducho zabudla, nemala som ich ešte "v krvi" ...

      tak čo teraz ? terapia šokom ? sadnem a idem ? poraďte niečo účinné ...
    • Tomáš
      By Tomáš
      To že čo máte mať v aute už obvykle povedia v autoškole alebo si to kedykoľvek vygooglite ale stáva že natrafíte na odpornejších policajtov a pýtajú veci ktoré ani nemusíte mať, alebo vás len skúšajú, alebo často sa stáva a nieje mi to jasné že pri dokladoch okrem techničáku, vodičáku, osvedčení o STK a EK máte mať aj dôkaz o uhradení PZP čo je obvykle útržok zo šeku že to máte aj zaplatené... Lenže čo ak to platíte bankovým prevodom a v banke vám dajú nejaký pokladničný blok, uzná to policajt? Aj on bude vedieť že ste to platili v banke bude mu to postačovať? Alebo čo ak si to zaplatíte cez internet banking z mobilu trebárs? Nemáte žiadny papier od toho? Máme so sebou nosiť výpis z banky kde je ten prevod? Uzná to policajt? Tak neviem či ste to zažili ale keď im podáte tú bielu kartu o PZP tak zvykne pýtať aj doklad či to máte zaplatené, niekedy nie...
       
      Niektorí robili autoškolu pred 20 rokmi a od vtedy sa zákony pomenili. Takže momentálne to je lekárnička, trojuholník, malý techničák, vodičák, osvedčenie o STK a EK, toľko reflexných viest koľko je cestujúcich či stačí jedna? Niekde som začul že héver a rezerva už niesu povinné lebo niektoré autá majú od výroby len opravnú sadu... Náhradné žiarovky síce niesu povinné ale je lepšie ich mať lebo ak viete na mieste odstrániť závadu (že pred policajtom vymeníte žiarovku) tak vám nedá pokutu za nefunkčné svetlo napríklad. Poprípade ma doplňte či napíšte nejaké príhody z ciest...
    • Tomáš
      By Tomáš
      Síce téma s odhlásením auta ako samotná tu je a myslím si že by sa kľudne mohla pripojiť aj do tejto s tým že názov témy zostane tento a mohli by sme si prebrať všetky podrobnosti okolo prepisu auta. Síce ak si trocha zagooglite tak na stránke MV nájdete všetky návody a postupy s možnosťou stiahnutia príslušných tlačív ktoré si doma vyplníte a na úrady už idete pripravený ale pripraviť vás na to môže aj táto téma plná skúseností ľudí ktorí ich sem napíšu...
       
      Najčastejšia kombinácia je kúpa auta z iného okresu keďže pri takom malom štáte a dvojvrstvovom VÚC členení stačí ak pôjdete 4 dediny ďalej a už ste v inom okrese. Autobazére sú obvykle predražené keďže si prihadzujú rabat. Tak veľmi populárnou sa stáva občianska inzercia. Zadáte si typ auta aký chcete a ponuka príde aj z troch okresov takže je 80% možnosť že na vás budú čakať tieto úkony:
       
      Príklad: Jožo z okresu DS predáva auto Ferovi z okresu BA...
       
      Jožo príde na dopravný inšpektorát v Dunajskej Strede a odhlási auto na Fera a bude k tomu potrebovať:
      - Vyplnenú žiadosť s údajmi nového držiteľa (teda Ferove údaje)
      - Veľký (papierový) techničák do ktorého úradník napíše že je odhlásené na nového majiteľa
      - Občiansky preukaz
      - Potvrdenie že platí PZP
       
      Dunajskostredské ešpézetky nechá na aute a odovzdá ho Ferovi aj s papiermi (technický, kartičky STK, EK, potvrdenie o PZP). Fero príde domov do Bratislavy a okamžite si to namieri do poisťovne aj s veľkým papierový techničákom a dá si spraviť zmluvu PZP a s týmto sa už môže vybrať na dopravný inšpektorát. Pred budovou si odmontuje ŠPZ čo na aute sú (tie DS). Vôjde dnu a postaví sa do radu.
       
      Fero tu bude potrebovať:
      - Žiadosť o zapísanie do evidencie
      - Veľký (papierový) techničák na ktorý už v DS napísali poznámku že ho Jožo odhlásil na Fera
      - Malý techničák (tá plastová kartička) ak to bolo vydané k autu
      - Tabuľky ŠPZ tie DS ktoré odovzdá úradníkovi
      - Už spravenú zmluvu na PZP na Ferove meno ktorú si pred chvíľou dal urobiť v meste
      - Občiansky preukaz
      - 66€ kolok
       
      Potom podľa inštrukcií v budove by mal prísť k pristavenému autu človek ktorý si skontroluje tie VIN čísla poobzerá si auto či je všetko v poriadku a potvrdí mu tlačivo. S tým sa vráti do budovy, ešte raz si vystojí ten dlhý rad, potom mu už vydajú na počkanie nový veľký papierový techničák na jeho meno (na ten malý plastový si treba počkať pár týždňov) a odovzdajú mu nové ešpézetky BA...
       
      Pre jazdu v aute bude mať so sebou ten nový velký papierový techničák, potvrdenie o zaplatení a platnosti PZP, malé kartičky o STK a EK nevadí keď sú ešte na mene starého majiteľa, tie dostane nové pri najbližššej STK, EK... Keď príde ten malý plastový technický tak už stačí nosiť ten namiesto papierového ktorý odporúčam odložiť si do šanónu doma lebo ak to bude v aute a vkuse sa s tým narábať bude z toho šalát.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Additional information you can see at Privacy Policy