Jump to content

Jazdiť po dlhej prestávke


game
 Share

Recommended Posts

mám s tým problém :lol:
pár rokov som nejazdila, nebolo treba, doprava bola vyriešená ináč, ... ale mala by som začať jazdiť minimum do práce a z práce sama, a akosi z toho nemám dobrý pocit
že si budem musieť zopakovať niečo z pravidiel, to mi je jasné ... hromadu vecí som jednoducho zabudla, nemala som ich ešte "v krvi" ...

tak čo teraz ? terapia šokom ? sadnem a idem ? poraďte niečo účinné ...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Sniper

    5

  • game

    7

  • Nokia

    7

  • chrust

    8

Top Posters In This Topic

ucinne by bolo

na zaciatok zacat s nejakym spolujazdcom prechadzat si trasu ktoru budes jazdit bud po veceroch ked je kludnejsia premavka, alebo cez vikend

potom s nim postupne pocas vacsej a vacsej spicky, az raz nasadnut sama a hor sa do prace :lol:

Link to comment
Share on other sites

no zrejme to bude najúčinnejšie :)

 

aj tak z toho mám hrúzu, potrebovala by som prázdne cesty a tak :-) horšie je to s mojimi reakciami, a keď som začala kedysi jazdiť, tak brzda plyn ... no nabrala som susedovi auto .... ale len tak trošičku :lol: :)

Link to comment
Share on other sites

áno, ale nie sama :) mala som šoféra, ale to teraz prestane ... sem tam som si zajazdila aj ja - kúsok ... ale teraz budem musieť úplne sama ... :) ;)

 

ide skôr o to, že som sa maximálne spoliehala na to, že aj keď si ten kúsok odjazdím, niekto vedľa mňa je ... nj

už sa na to duševne chystám ... ešte teoreticky a prakticky a už to bude dobré :lol: ;)

 

 

 

 

;)

úplne som z toho vypadla ... neuveriteľné, ale je to tak ... ;)

Link to comment
Share on other sites

V tomto by som moc neriskovala a zaplatila by som si zopár kondičných jázd.

Ja som nejazdila dva roky a som z toho vyklepaná jak viedenský rezeň. Nestojí to za to riziko.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Mal som podobný problém.Nejazdil som asi 3 roky.Dnes viem,že dôležité je,koľko sme odjazdili pred takouto dlhou prestávkou - po niejakých 20-30 km sa dostaneme do pôvodnej "formy".Ak žiadna forma pred onou prestávkou nebola,tak nemôžme počítať s tým,že nám do lona spadne umenie šoférovať :lol:

Viem,že môj príspevok mešká bezmála 2 roky,ale aj tak,ako to celé dopadlo ? :)

Link to comment
Share on other sites

Ono ani tak nezáleží na tom ako dlho nejazdíš, ale skôr aké auto riadíš. Na našom starom Favorite som sa skoro pri každej jazde zabil, ale náš nový Fiat Brava by v pohode zvládla aj cvičená opica.

Link to comment
Share on other sites

jazdit s neodservisovanym autom je fakt fasa napad :lol: uz som jazdil na starsich autach ako favorit, aj na starych favoritoch a ked boli spravne servisovane nebol problem :)

ak mas dodrbany podvozok, tlmice na novom mercedese, aj na nom sa ti bude nahovno jazdit :)

Link to comment
Share on other sites

Mal som podobný problém.Nejazdil som asi 3 roky.Dnes viem,že dôležité je,koľko sme odjazdili pred takouto dlhou prestávkou - po niejakých 20-30 km sa dostaneme do pôvodnej "formy".Ak žiadna forma pred onou prestávkou nebola,tak nemôžme počítať s tým,že nám do lona spadne umenie šoférovať :lol:

Viem,že môj príspevok mešká bezmála 2 roky,ale aj tak,ako to celé dopadlo ? :)

moja prestávka bola pridlhá, vlastne ešte stále je, trochu som skúšala jazdiť, ale v mieste zamestnania je zvyčajne problém s parkovaním, je to v strede mestečka a večne je tam narvané, v podstate dobre chodia autobusy, na trase večne kontrolujú policajti, a nedokázala som sa prinútiť jazdiť, práve som auto predala. zatiaľ to dopadlo tak. keď sa niečo zmení, dám vedieť : )
Link to comment
Share on other sites

Na našom starom Favorite som sa skoro pri každej jazde zabil,

Ja som na Favorite odjazdil vyše 100.000 km.Bolo to moje služobné auto a mal som ho od nova.Za tých 100.tis km ma ani raz nenechal v štychu a okrem štandardnej údržby nevyžadoval žiadne fajnovosti :) .Bral som ho ako "žihadlo",lebo predtým sme jazdili takú korytňačku - Š 120 :)

 

moja prestávka bola pridlhá,

Ja si myslím,že sa budeš musieť skôr,či neskôr naučiť jazdiť.Patrí to dnes k všeobecným "schopnostiam" a prirodzenému bytiu.A hlavne - človek je sebestačnejší a nepotrebuje sa domáhať pomoci :lol:
Link to comment
Share on other sites

hm, nie si prvý čo mi nadáva za nemtavosť :) :lol:

Óój,to by som si nikdy nedovolil :) ......Ty si najlepšie rozumieš a najlepšie vieš,čo Ti je treba a čo potrebuješ.

Každý poznáme svoje priority ;) ....ne tak ;) ???

Link to comment
Share on other sites

Ja som na Favorite odjazdil vyše 100.000 km.Bolo to moje služobné auto a mal som ho od nova.Za tých 100.tis km ma ani raz nenechal v štychu a okrem štandardnej údržby nevyžadoval žiadne fajnovosti :lol:

No pravda je taká že poniektorí z našej famílie dobre že ním po roli nejazdili.
Link to comment
Share on other sites

No pravda je taká že poniektorí z našej famílie dobre že ním po roli nejazdili.

S tým súhlasím :lol: ...auto má slúžiť mne a nie ja jemu :) .A každý typ autiaka nech sa prejaví,čo dokáže.Keď sa s ním dá orať,tak je dobre vedieť o týchto možnostiach.
Link to comment
Share on other sites

...auto má slúžiť mne a nie ja jemu :lol:

budem si to hovoriť ako mantru, keď sa zasa odhodlám jazdiť ... a ešte by sa mohli odpratať z ciest policajti, lebo z nich mám hrôzu, a na môj vkus je všade akosi priveľa áut :)

hm ... že hľadám výhovorky, prečo neviem nájsť odvahu ? ach jo

Link to comment
Share on other sites

mam silnu obavu ... na Krete si s kockou chceme prenajat Aygo na 3dni a trochu to tam pocestovat ... problem je, ze ja nie som nejaky extra sofer a ona tiez nie. Naposledy som soferoval asi pred mesiacom. Co je zle, ze Greci jazdia ako blbi, furt trubia a ja mam obavu, ci tych 300-400km zvladnem bez rozmlateneho auta, alebo ujmy na zdravi ..

Link to comment
Share on other sites

napadlo ma, že by možno stálo za to zobrať si zo sebou pár tých samolepiek "Child On Board" ap., možno keby si to polepil z predu aj zadu na auto, pomohlo by to. len neviem čo by na to povedali chlapíci z požičovne..

 

edit:

až teraz som vlastne zistil, do akej témy píšem, tak to trocha doplním:

 

tiež som neistý, keď sadnem do auta po dlhšom čase. nejazdím pravidelne a aj keď mám už celkom slušnú prax, vždy keď sadnem za volant po určitej prestávke, som oveľa opatrnejší. chvíľu mi vždy trvá než si zvyknem na všetky zvuky a otrasy auta (najprv načúvam či sa neozve niečo podozrivé, nejaká porucha : ) ale po 10 - 20 kilometroch už sa jazdí dobre. a mám pocit, že ľudia ktorí nesedia za volantom denne, jazdia oveľa pozornejšie. len ak je tá prestávka príliš dlhá, môže sa k tomu pridať menšia neistota..

Link to comment
Share on other sites

ja tiez nejazdim pravidelne, vacsinou tak raz do tyzdna, sama som sa zatial nebola, ani sa na to necitim zatial, popravde, moc mi to momentalne netreba, lebo v dome mam dalsich dvoch soferov, a priatel ma auto tiez, ...

 

takze vacsinou raz do tyzdna, idem dakam autom, s otcom vedla mna sediac, a snazim sa "udrziavat sa", aby som nemala dlhu pauzu medzi jazdami, z psychickeho hladiska :-))

 

ked budem potrebovat jazdit povedzme denne, nebude to velky problem si myslim, ale teraz nemam preco, plus 1) je mi blbe aby mi rodicia platili benzin na denne jazdenie, ked nie je potrebne, 2) ak nieco zarobim, nechce sa mi to vrazat do benzinu, ak to teraz nepotrebujem...

ked budem mat viac veci, rozlietanejsich po BA, a nebudem stihat, a budem na to mat, tak sa tak stane :lol:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Similar Content

    • smiley
      By smiley
      Aky je vas nazor na zakonne povinne 1,5 metrove odostupy od cyklistu?
      V diskusiach sa vasnivo hadaju bicyklisti a autickari. Bicyklisti vycitaju autickarom, ze ich ohrozuju. Autickari vycitaju bicyklistom, ze nejazdia po krajinici a za sebou. Ano, zakon to naozaj prikazuje. Hacik je v tom, ze keby autickari obiehali bezpecne cez druhy pruh, tak by im bolo uplne jedno, ze kde su cyklisti a kolkati vedla seba - svoj pruh by za kazdych podmienok brali ako neprejazdny. Takze tym stazovanim sa tak trosku priznavaju, ze jazdia ako hovada.
      Ja som "cyklista" aj ked casto jazdim autom, t.j. 1,5 metrovy odstup uz davno dodrziavam. A ako cyklista porusujem zakon, pretoze ochrana mojho zivota mi prijde prednejsia. Cestam s autami snazim vyhnut, ale ked sa neda tak uplne pri krajnici jazdim vtedy, ked sa do pruhu s autom pohodlne zmestim. Pokial je pruh priuzky, tak jazdim mierne od krajnice, aby ma prichadzajuce auto vnimalo ako prekazku vo svojom pruhu a na krajinicu sa presuniem az vtedy, ked vidim, ze auto prisposobilo rychlost situacii (mam spatne zrkadlo).
      Ake spravanie cyklistov a autickarov na cestach by bolo podla vas bezpecne?
      A co ma vacsiu prioritu: dodrziavanie zakona, alebo bezpecnost?
    • Sniper
      By Sniper
      Parametre auta
       

      výkonné nie moc veľké malá spotreba, cca 6 litrov na 100 km 5-dverové cena do cca 2300€ Ktorý typ auta najlepšie spĺňa tieto parametre?
       

      Felícia? Fábia? Daewoo Matiz? Citröen? Fiat?
    • Tomáš
      By Tomáš
      To že čo máte mať v aute už obvykle povedia v autoškole alebo si to kedykoľvek vygooglite ale stáva že natrafíte na odpornejších policajtov a pýtajú veci ktoré ani nemusíte mať, alebo vás len skúšajú, alebo často sa stáva a nieje mi to jasné že pri dokladoch okrem techničáku, vodičáku, osvedčení o STK a EK máte mať aj dôkaz o uhradení PZP čo je obvykle útržok zo šeku že to máte aj zaplatené... Lenže čo ak to platíte bankovým prevodom a v banke vám dajú nejaký pokladničný blok, uzná to policajt? Aj on bude vedieť že ste to platili v banke bude mu to postačovať? Alebo čo ak si to zaplatíte cez internet banking z mobilu trebárs? Nemáte žiadny papier od toho? Máme so sebou nosiť výpis z banky kde je ten prevod? Uzná to policajt? Tak neviem či ste to zažili ale keď im podáte tú bielu kartu o PZP tak zvykne pýtať aj doklad či to máte zaplatené, niekedy nie...
       
      Niektorí robili autoškolu pred 20 rokmi a od vtedy sa zákony pomenili. Takže momentálne to je lekárnička, trojuholník, malý techničák, vodičák, osvedčenie o STK a EK, toľko reflexných viest koľko je cestujúcich či stačí jedna? Niekde som začul že héver a rezerva už niesu povinné lebo niektoré autá majú od výroby len opravnú sadu... Náhradné žiarovky síce niesu povinné ale je lepšie ich mať lebo ak viete na mieste odstrániť závadu (že pred policajtom vymeníte žiarovku) tak vám nedá pokutu za nefunkčné svetlo napríklad. Poprípade ma doplňte či napíšte nejaké príhody z ciest...
    • Tomáš
      By Tomáš
      Síce téma s odhlásením auta ako samotná tu je a myslím si že by sa kľudne mohla pripojiť aj do tejto s tým že názov témy zostane tento a mohli by sme si prebrať všetky podrobnosti okolo prepisu auta. Síce ak si trocha zagooglite tak na stránke MV nájdete všetky návody a postupy s možnosťou stiahnutia príslušných tlačív ktoré si doma vyplníte a na úrady už idete pripravený ale pripraviť vás na to môže aj táto téma plná skúseností ľudí ktorí ich sem napíšu...
       
      Najčastejšia kombinácia je kúpa auta z iného okresu keďže pri takom malom štáte a dvojvrstvovom VÚC členení stačí ak pôjdete 4 dediny ďalej a už ste v inom okrese. Autobazére sú obvykle predražené keďže si prihadzujú rabat. Tak veľmi populárnou sa stáva občianska inzercia. Zadáte si typ auta aký chcete a ponuka príde aj z troch okresov takže je 80% možnosť že na vás budú čakať tieto úkony:
       
      Príklad: Jožo z okresu DS predáva auto Ferovi z okresu BA...
       
      Jožo príde na dopravný inšpektorát v Dunajskej Strede a odhlási auto na Fera a bude k tomu potrebovať:
      - Vyplnenú žiadosť s údajmi nového držiteľa (teda Ferove údaje)
      - Veľký (papierový) techničák do ktorého úradník napíše že je odhlásené na nového majiteľa
      - Občiansky preukaz
      - Potvrdenie že platí PZP
       
      Dunajskostredské ešpézetky nechá na aute a odovzdá ho Ferovi aj s papiermi (technický, kartičky STK, EK, potvrdenie o PZP). Fero príde domov do Bratislavy a okamžite si to namieri do poisťovne aj s veľkým papierový techničákom a dá si spraviť zmluvu PZP a s týmto sa už môže vybrať na dopravný inšpektorát. Pred budovou si odmontuje ŠPZ čo na aute sú (tie DS). Vôjde dnu a postaví sa do radu.
       
      Fero tu bude potrebovať:
      - Žiadosť o zapísanie do evidencie
      - Veľký (papierový) techničák na ktorý už v DS napísali poznámku že ho Jožo odhlásil na Fera
      - Malý techničák (tá plastová kartička) ak to bolo vydané k autu
      - Tabuľky ŠPZ tie DS ktoré odovzdá úradníkovi
      - Už spravenú zmluvu na PZP na Ferove meno ktorú si pred chvíľou dal urobiť v meste
      - Občiansky preukaz
      - 66€ kolok
       
      Potom podľa inštrukcií v budove by mal prísť k pristavenému autu človek ktorý si skontroluje tie VIN čísla poobzerá si auto či je všetko v poriadku a potvrdí mu tlačivo. S tým sa vráti do budovy, ešte raz si vystojí ten dlhý rad, potom mu už vydajú na počkanie nový veľký papierový techničák na jeho meno (na ten malý plastový si treba počkať pár týždňov) a odovzdajú mu nové ešpézetky BA...
       
      Pre jazdu v aute bude mať so sebou ten nový velký papierový techničák, potvrdenie o zaplatení a platnosti PZP, malé kartičky o STK a EK nevadí keď sú ešte na mene starého majiteľa, tie dostane nové pri najbližššej STK, EK... Keď príde ten malý plastový technický tak už stačí nosiť ten namiesto papierového ktorý odporúčam odložiť si do šanónu doma lebo ak to bude v aute a vkuse sa s tým narábať bude z toho šalát.
    • Sniper
      By Sniper
      Toto si zaslúži tému, pretože vzťah auto - alkohol je veľmi často diskutovaný ale nie so želaným efektom

      Opitý mladík havaroval, usmrtil dve dievčatá

      ŽIAR NAD HRONOM 28. októbra (SITA) - Pri dopravnej nehode dnes skoro ráno v Žarnovici zahynuli dve 16-ročné dievčatá Lucia a Mária. Zrazil ich 19-ročný Michal zo Žiaru nad Hronom, ktorý šoféroval Škodu 120 pod vplyvom alkoholu. V krvi mu namerali 0,98 mg alkoholu na liter krvi (vyše 2,2 promile). Dokonca jazdil bez vodičského preukazu. Na Partizánskej ulici narazil do stromu, potom zišiel mimo cesty, kde narazil do železného stĺpa verejného osvetlenia. Okrem vodiča utrpel ťažké zranenia aj jeho spolujazdec 19-ročný Marek zo Žiaru nad Hronom. Škodu na vozidle zatiaľ nevyčíslili. Agentúru SITA o tom informovala banskobystrická policajná hovorkyňa Mária Faltániová.

      :lol:


      Takéto hovadá by mali posielať rovno na elektrické kreslo. Tu aj doživotie je dosť málo.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Additional information you can see at Privacy Policy