Jump to content

Bezpečnosť: bicyklisti (kolobežkári, motorkári) vs. autíčkari


smiley
 Share

Recommended Posts

Aky je vas nazor na zakonne povinne 1,5 metrove odostupy od cyklistu?

V diskusiach sa vasnivo hadaju bicyklisti a autickari. Bicyklisti vycitaju autickarom, ze ich ohrozuju. Autickari vycitaju bicyklistom, ze nejazdia po krajinici a za sebou. Ano, zakon to naozaj prikazuje. Hacik je v tom, ze keby autickari obiehali bezpecne cez druhy pruh, tak by im bolo uplne jedno, ze kde su cyklisti a kolkati vedla seba - svoj pruh by za kazdych podmienok brali ako neprejazdny. Takze tym stazovanim sa tak trosku priznavaju, ze jazdia ako hovada.

Ja som "cyklista" aj ked casto jazdim autom, t.j. 1,5 metrovy odstup uz davno dodrziavam. A ako cyklista porusujem zakon, pretoze ochrana mojho zivota mi prijde prednejsia. Cestam s autami snazim vyhnut, ale ked sa neda tak uplne pri krajnici jazdim vtedy, ked sa do pruhu s autom pohodlne zmestim. Pokial je pruh priuzky, tak jazdim mierne od krajnice, aby ma prichadzajuce auto vnimalo ako prekazku vo svojom pruhu a na krajinicu sa presuniem az vtedy, ked vidim, ze auto prisposobilo rychlost situacii (mam spatne zrkadlo).

Ake spravanie cyklistov a autickarov na cestach by bolo podla vas bezpecne?

A co ma vacsiu prioritu: dodrziavanie zakona, alebo bezpecnost?

Link to comment
Share on other sites

Mne skôr začínajú vadiť tie bandy kolobežkárov. Z času na čas stretávam jedného kolobežkára, ktorý takto "venčí" asi 3 ročného syna, chalan stojí na na kolobežke vpredu a tatko zozadu riadi. Často idú rýchlo aj 30 km/h lesom po hrbolatých cestách. Ak by sa vysypal, tak si decko prizabije. Fakt by sa niektorí mali dávať povinne kastrovať. 

Link to comment
Share on other sites

  • game changed the title to Bezpečnosť: bicyklisti vs. autíčkari

v dnešnej tlači sa hodne venujú cyklistom a kolobežkárom (tlačená Pravda)
v podstate ide o to, že kolobežky sú prakticky novinka, a bicyklisti kdejakého veku vytiahli do ulíc
kolobežkári zamestnávajú chirurgov - takže autíčkári, pozor viac na kolobežky v mestách - dolámané ruky nohy, prsty, kolená, hlavou medzi autá....

Link to comment
Share on other sites

kolobeziek sa v meste fakt bojim, nemam na ne reflexy, nevidim ich poriadne v zrkadle, nedrzia  ziadnu liniu, uz par razy to bolo o chlp.

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

My az tak vela cyklistov nemame, ani dopravu, ani ja uz na aute vela nechodim. Teda kedho neviem bezpecne predbehnut , teda ten druhy pruh,ide auto proti, spomalym na rychlost cyklistu a idem zanim. proste ako za traktorom.

Link to comment
Share on other sites

Ja síce nejazdím na bicykli, ale sem tam na motorke. A už dávno som si všimol, že ma mnohí vodiči ani nezaregistrovali, keď som mal prednosť. Je to asi taká ich rutina. Vodiči bežne vnímajú aj to, čo je mimo ich zorný uhol. Samozrejme nie ako detaily, ale ako nejaký objekt. A hlavne v meste, pri hustej premávke, keď ten objekt nemá minimálne rozmer osobného auta, ich signálna sústava ho často neregistruje. A najhoršie je to na jar, keď sa vyrojí množstvo cyklistov, rutiny vodičov sa tomu neprispôsobia.

Ja s tým už počítam a s "rukou na brzde" idem aj tam, kde mám prednosť. No ani na to sa nedá spoliehať. Kolegu na motorke zošrotovala vodička, vychádzajúca z vedľajšej ulice. Dva roky strávil operáciami, no dodnes chodí o barlách a je invalid. Keby to bola bývala iba zrážka áut, bola by to len malá škoda na autách a možno pár nadávok.

Link to comment
Share on other sites

ano, to asi sedi.  Ak idem v aute, tak sa casto hlava prepne na "autopilota"  a  nevidi poriadne. Ak idem autom vpravo pri chodniku  tak nehlada problem vpravo a ked sa tam objavi cyklista tak je problem. 

Link to comment
Share on other sites

  • game changed the title to Bezpečnosť: bicyklisti (kolobežkári, motorkári) vs. autíčkari

znenie témy som zmenila na Bicyklisti (kolobežkári, motorkári) vs. autíčkári

téma sa vyvíja skutočne ako autíčkári vs. všetci ostatní na cestách :smile::klobuk:

Link to comment
Share on other sites

pred 8 hodinami, tyso napísal:

Ak idem v aute, tak sa casto hlava prepne na "autopilota"  a  nevidi poriadne.

toto mi vždy pripomenie príhodu spred cca 15 -20 rokov... mám pocit, že som to tu pred mnohými rokmi kdesi písala...
bola to príhoda, ktorá ma dodnes desí a dodnes ju neviem úplne spracovať, a to som nebola šofér, len prísediaci...

na ceste kdesi medzi Pezinkom a Sencom, neskutočná tma, ani Mesiac nesvietil, stromy vedľa cesty vôbec nebolo vidieť... skrátka neskutočná tma, takú som na tej ceste ešte nezažila.  oproti dlho dlho žiadne auto, tma ako v r.... tam.
zrazu len muž za volantom spravil minimyšičku .... a ja som žasla, čo sa stalo - pritom som pozerala von a dopredu v kuse...
,v tej tme sa mu zazdalo, že sa čosi po pravej strane narýchlo blyslo a zmizlo... inštinkt mu v momente zavelil vyhnúť sa tomu...

bol to úplne neviditeľný cyklista - oblečený v čiernom, v čiernych montérkach, v čiernej bunde, v čiernej čapici na uši, čierny starý bicykel bez najmenšieho osvetlenia...
ja som sa dívala predným oknom, možno bol pre mňa uhol trochu iný, netuším... ale ja dodnes nad tým premýšľam, čo sa tam blyslo, ja som toho chlapa a jeho bicykel vôbec nevidela... splynul s tmou. a ani šofér... nebyť toho milisekundového blysnutia, tak ho zramujeme.

Link to comment
Share on other sites

na cyklistov dávam veľký pozor, keďže dlhé roky som bol sám cyklistom z nevyhnutnosti. v tomto smere mi bolo skvelou školou Holandsko, kde je cyklista nedotknuteľný a tie návyky vo mne ostali. problém mám s motorkármi a skútristami, ktorí sa zničoho nič objavia vedľa mojich (najlepšie pravých) dverí. a kolobežkári sú kapitola sama o sebe, keďže väčšina z nich nerešpektuje nič a nikoho a pritom sú dosť rýchli, takže ich pre istotu takto vnímam úplne všetkých a podľa toho aj jazdím. našťastie tu ich až toľko nemáme, ale aj jeden za deň mi dokáže dvihnúť žlč.

Link to comment
Share on other sites

Zatial tu nemame ziadnych "autickarov", ktori sa bezne v takychto diskusiach vyskytuju.

Ked sa to rozsirilo o motorkarov, tak mna fascinuje odvaha tych vodicov motoriek , co si to cez zacpu strikuju medzi pruhmi. Ked sa stretnu s autom, ktore robi misicku okolo kazdeho vymolu, tak je to smrtelna kombinacia. Ja davam pozor v ramci toho co jazdi v pruhoch, motorky co jazdia medzi pruhmi mam problem nacas zaregistrovat.

Ano, su mnohi cyklisti, ktyori si asi neuvedomuju, ze ich v noci nie je vidiet. Ja som "priposraty" cyklista, s blikackami  vysokej svietivosti (bielu je vidiet aj pri plnom slnku) reflexnou vestou na sebe a reflexnou taskou vzadu, reflexnymi pasikmi na nohach a odrazkami na spajlach, skratka nepriehladudelny, vyzdobeny ako vianocny stromcek. :zubiska:

A kolega v praci ma nejake inteligetne supersilne zadne svetlo, ktore snima okolie: ak vyhodnoti, ze sa auto priblizuje nebezpecne rychlo, zacne velmi silno svietit.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Ja auto nemám, nemám ho ako využívať, iba by mi hnilo pred barákom, keď to raz bude potrebné, tak si ho kúpim, možno rovno v hotovosti, lebo TERAZ mám peniaze. Cajgel som vymenil za mobil a kolobežku neplánujem. Ak niekam idem, tak pešo, ak je to viac ako 10 km tak busom alebo vlakom. Radšej sa veziem ako šoférujem. Inak s tým problém nemám, len ja sa v tom šoférovaní akosi nevyžívam. Poznám takých čo auto vytiahnu z garáže aj keď idú len 30 metrov do zelovocu.

Link to comment
Share on other sites

ja poznám takých pánov, ako ty... v šoférovaní a dokonca ani autách sa nevyžívajú... a za tie roky si na to už zvykli aj kamaráti autofanatici.
a poznám takých, čo vyťahujú auto dvakrát do roka z garáže a akurát k...ia dopravu... lebo sa boja, lebo to nemajú v oku a v ruke... dnes sa jazdí nadmieru bezohľadne... a autobus je tiež dopravný prostriedok, aj bike.

Link to comment
Share on other sites

Ja auto nemám, nemám ho ako využívať, iba by mi hnilo pred barákom, keď to raz bude potrebné, tak si ho kúpim, možno rovno v hotovosti, lebo TERAZ mám peniaze. Cajgel som vymenil za mobil a kolobežku neplánujem. Ak niekam idem, tak pešo, ak je to viac ako 10 km tak busom alebo vlakom. Radšej sa veziem ako šoférujem.
Súhlasím. Len akurát na takú drobnosť že ja idem bicyklom aj tých 30m do zelovocu. Ja som si na bicykel zvykol tak ako hentí na auto že peši chodím minimum. Je to pomalé a zdĺhavé. Na cajgli som rýchlejšie všade. Do 10km (za ideálneho počasia) idem cajglom, ostatné bus/vlak. Problém sú tie autá a nielen veľké mestá majú s tým problém. Aj menšie okresné mesto disponujúce obchvatom vyzerá niekedy ako hlavná ulica v New Yorku! Celá ulica upchatá, auto na aute. Chodci zase nemajú radi kolobežkárov, cyklistov, korčuliarov, skateboardy... Ale zase niektoré cesty nemajú odstavný pruh (kam sa v pohode vošiel aj cyklista čo ťahá káričku a nezasahoval do jazdného pruhu) tak zavadzajú autám a nemajú ako obísť lebo oproti stále niečo ide.
Link to comment
Share on other sites

Autickari casto argumentuju tym, ako cyklisti spomaluju premavku na okreskach, a ze maju bicyklovat inde.

Vela z nich si ale neuvedomuje, ze okrem sportovej/rekreacnej jazdy bicykel sluzi ako dopravny prostriedok (napriklad Tomasovi), a teda je to uplne naopak:  keby sa vytvorili podmienky a vacsina ludi by sa do prace dopravovala na bicykli (napriklad ako v Holandsku), tak by automobilova premavka vyrazen poklesla.

Na bicykel na ceste nie je spomalovac premavky, ale jej urychlovac v zmysle, ze je o jedno osobne auto menej. :wink:

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

hlavne by sa stratil ten klasický vzorec.... totálne upchaté cesty do BA, aj keď opravujú príjazdovú cestu a most a osobné autá stoja 20 min. až hodinu .... a v každom aute jeden cestujúci - šofér... 
motorky presvištia okolo, vzzzzz, cyklistov na týchto cestách ani nie je vidieť... v BA priveľmi nie.

kdesi v ktorejsi bývalej juhoslovanskej republike robili naposledy pokus, že sa do mesta vozili sused suseda, presne preto, aby zamedzili tomu jedno auto jeden cestujúci... netuším, ako to skončili, ale takýchto pokusov bolo už kdekade viac...

Link to comment
Share on other sites

Dám hneď 2 živé príklady na slovenskú mentalitu. Slováci chcú všetko vlastniť, všetko svoje, a zdielané veci sú v móde skôr v severných krajinách. Asi chýba otvorenosť. Keď som robil na opačnej strane mesta tak z vedlajšieho činžiaka chodila kolegyňa autom a bola na tej istej zmene ako ja. Pýtal som sa jej na možnosť že by sme chodili spolu a ona že: ja nikoho čakať nebudem, ja si idem sama a hotovo, máš auto choď na svojom. Má plné právo na to. Ale teraz dvaja ľudia čo chodia rovnakú trasu, v rovnakom čase majú ísť na dvoch autách len preto že slováci takto rozmýšľajú. Druhý príklad rozprávali sme sa s autobusárom keď som dochádzal busom do dedinskej sbs presne o tomto aj on vravel že pozná z tej dediny sestričky čo pracujú v nemocnici u nás a že vidí ich stále s autami chodiť (každá zvlášť) v tom istom čase keď chodí autobus! Takže kľudne by mohli chodiť autobusom ale také sú pohodlné že vykráčať na zastávku a od zastávky k nemocnici im robí problém a ani nejdu na jednom aute že by sa dohodli ale každá zvlášť. Nikto im to zakázať nemôže ale ide o princíp. Kým takto budú slováci rozmýšľať tak sem tie severské štýly nikdy neprídu. Ja aj keď som mal auto tak som ho použil len ak nešiel vlak alebo som prevážal nadrozmerný náklad čo by v MHD a na bicykli bolo problematické. Vždy som preferoval verejnú dopravu, bicykel, alebo plné auto.

Ale zase nútia ľudí do áut aj podmienky. Nieje miesto pre cyklistov. Z chodníka ich vyháňajú chodci, z cesty ich vytlačia autá a potom čo si človek povie? Idem aj autom a vybavené! Cyklotrasu postaviť nejde zo dňa na deň. Veľa legislatívy, pozemok pod cyklotrasou vysporiadať, hľadať granty, takú nikto nepostaví lebo je to drahé a nemá z toho žiaden úžitok.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Keď som robil na opačnej strane mesta tak z vedlajšieho činžiaka chodila kolegyňa autom a bola na tej istej zmene ako ja. Pýtal som sa jej na možnosť že by sme chodili spolu a ona že: ja nikoho čakať nebudem, ja si idem sama a hotovo, máš auto choď na svojom.


V inej téme sa chváliš, že rád šoféruješ, tak prečo si sa dáme neponúkol ty, že ju budeš voziť autom? Však v princípe by to bolo to isté, chodili by ste na rovnakú smenu jedným autom. A možno by to brala aj ako kompliment, konečne by si sa voči žene ukázal ako gavalier a časom by to možno bola viac ako kolegyňa.

Skôr to bolo tak, že si si prežral peniaze, nebolo na benzín, chcel si využiť situáciu sa na niekom priživiť a vyvážať cudzím autom, ty parazit jeden. Však to bolo tak?
Link to comment
Share on other sites

Tie sestricky mozno sli rano na zmenu, ale vracat sa spolu uz nemuseli. To nie je ako v amaxone, ci VW, kde zatrubia a padla, vsetci naraz odidu. 

Nedavno som siel popri VW skoro rano a to vas tam zvazali ako na bitunok. Kokos, aspon desat busov. 

Link to comment
Share on other sites

A teraz si predstavte že tie tisíce ľudí by išli autami a zvyšok na bicykli. Ani som nepozeral či tie cesty majú odstavné pruhy lebo pre cyklistov či skútristov je to alfou a omegou na ceste. Vtedy sa v pohode zmestia a netreba sa ondiť ani s tým 1,5m medzerou že proste netreba ich obchádzať lebo nezasahujú do pruhu.

proteus, tak ako si to videl pred VW je to aj pred Amazonom, Samsungom a XY ďalších podobných halách.

Link to comment
Share on other sites

Este som si v diskusiach vsimol casty argument autickarov, ze cesta nie je na sportovanie ani rekreacne aktivity,  ze oni tiez nejdu na cestu hrat futbal.

Za prve, je to ich osobny pocit, nejedna sa o spolocensky konsenzus ukotveny v zakone: kazdy ucastnik moze pouzivat komunikaciu bez ohladu na ucel. A teda chcel by som vidiet, ako by sa tvarili, keby policajti zastavovali auta ( a hlavne kabriolety a motorky) a kontrolovali, ci dotycny ide z/do prace alebo nakupu, teda ci si nevyrazil nahodou len tak sportovo alebo rekreacne, lebo v tom pripade nema na ceste co hladat. :zubiska:

Za druhe, takychto cyklistov je malo (ved kto uz by si tuzil ist zasportovat prave na nebezpecnu okresku), vacsinou je ucelom doprava: ci uz na miesto, kde sa da dobre zabicklovat, alebo je to kratky "zly" segment, bez ktoreho sa neda absolvovat nejaka dlhsia trasa. A teda samozrjeme po okreske moze viest aj cesta do prace.

Link to comment
Share on other sites

pred 14 minútami, smiley napísal:

ze oni tiez nejdu na cestu hrat futbal.

jaj byť dnes bežných neineternetových detí... krk dám na to, že štyridsaťroční autíčkári všetci hrali na ceste futbal :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

ciste prakticky, dnesne cesty su az na vynimky pre cyklistov fakt rizikove. To zakon asi nezmeni, to chce cyklotrasy, sirsie krajnice.  Ja sa snazim cyklistov aj dnes obchadzat cez druhy pruh ale od istej hustoty dopravy to skoro nejde. 

Link to comment
Share on other sites

Ja som uz po uzkej okreske na bicykli velmi dlho nejazdil, snazim sa im vyhybat - prave preto, ze su nebezpecne. Ale moze sa stat, ze cyklista na nejaku zabludi omylom. Ak je naozaj nebezpecna, a existuje k nej nejaka alternativna cesta, mala by byt osadena znackou zakazu vjazdu bicyklom, nech je jasne, ze tam nie je bezpecno.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Similar Content

    • Tomáš
      By Tomáš
      Žlté bicykle kroré neviem ko sa požičivajú...
    • dead
    • game
      By game
      mám s tým problém :lol:
      pár rokov som nejazdila, nebolo treba, doprava bola vyriešená ináč, ... ale mala by som začať jazdiť minimum do práce a z práce sama, a akosi z toho nemám dobrý pocit
      že si budem musieť zopakovať niečo z pravidiel, to mi je jasné ... hromadu vecí som jednoducho zabudla, nemala som ich ešte "v krvi" ...

      tak čo teraz ? terapia šokom ? sadnem a idem ? poraďte niečo účinné ...
    • Sniper
      By Sniper
      Parametre auta
       

      výkonné nie moc veľké malá spotreba, cca 6 litrov na 100 km 5-dverové cena do cca 2300€ Ktorý typ auta najlepšie spĺňa tieto parametre?
       

      Felícia? Fábia? Daewoo Matiz? Citröen? Fiat?
    • Tomáš
      By Tomáš
      To že čo máte mať v aute už obvykle povedia v autoškole alebo si to kedykoľvek vygooglite ale stáva že natrafíte na odpornejších policajtov a pýtajú veci ktoré ani nemusíte mať, alebo vás len skúšajú, alebo často sa stáva a nieje mi to jasné že pri dokladoch okrem techničáku, vodičáku, osvedčení o STK a EK máte mať aj dôkaz o uhradení PZP čo je obvykle útržok zo šeku že to máte aj zaplatené... Lenže čo ak to platíte bankovým prevodom a v banke vám dajú nejaký pokladničný blok, uzná to policajt? Aj on bude vedieť že ste to platili v banke bude mu to postačovať? Alebo čo ak si to zaplatíte cez internet banking z mobilu trebárs? Nemáte žiadny papier od toho? Máme so sebou nosiť výpis z banky kde je ten prevod? Uzná to policajt? Tak neviem či ste to zažili ale keď im podáte tú bielu kartu o PZP tak zvykne pýtať aj doklad či to máte zaplatené, niekedy nie...
       
      Niektorí robili autoškolu pred 20 rokmi a od vtedy sa zákony pomenili. Takže momentálne to je lekárnička, trojuholník, malý techničák, vodičák, osvedčenie o STK a EK, toľko reflexných viest koľko je cestujúcich či stačí jedna? Niekde som začul že héver a rezerva už niesu povinné lebo niektoré autá majú od výroby len opravnú sadu... Náhradné žiarovky síce niesu povinné ale je lepšie ich mať lebo ak viete na mieste odstrániť závadu (že pred policajtom vymeníte žiarovku) tak vám nedá pokutu za nefunkčné svetlo napríklad. Poprípade ma doplňte či napíšte nejaké príhody z ciest...
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Additional information you can see at Privacy Policy