Jump to content

cizy
 Share

Recommended Posts

Je jednoduché niečo neznášať, ak máme málo informácii. Ak je človek informovaný dobre a predsa mu to vadí, nemám s tým názorom problém. Skúsim v krátkosti vysvetliť, prečo je môj postoj k Izraelu taký, aký je.

 

Dvanásť kmeňov Izraelových je Bohom vyvolený národ. Aj Kristus bol Žid. Toto by si mali uvedomiť kresťania, ktorí cítia averziu voči židovstvu.

 

Kvôli neopodstatneným predsudkom boli židia prenasledovaní a utláčaní dosť dlho, ja nemienim byť súčasťou takéhoto hnutia. A vôbec sa mi nepáči, ak niekto spochybňuje holokaust (alebo aj genocídu arménov).

 

Osobný a najpodstatnejší dôvod - prežil som v Izraeli jeden rok - žil som so Židmi, pracoval pre nich, pracoval s nimi, chodil s nimi na pizzu a pivo. Boli to úplne pohodoví ľudia.

Pracoval som aj s arabmi, no s tými by som na pivo nikdy nešiel.

 

Takže sa dá povedať, že som priateľ Izraela na základe osobnej skúsenosti :lol: .

Link to comment
Share on other sites

Dnes som cez ICQ mal s cizym diskusiu o tom, prečo nenávidí USA. Žiadny osobný dôvod sme nenašli. Dôvody ako "montujú sa všade" nepovažujem zo dôvod aby niekto niečo nenávidel. Ale aj to je diskutabilné. O Izraeli by sa mohla viesť podobná debata.

Link to comment
Share on other sites

dal som ti viacere dovody a ne ze " sa do vsetkeho montuju"...

 

to je sice pekne co nepovazujes za dovod aby niekto nieco nenavidel ale to je tvoj problem

Link to comment
Share on other sites

Ešte k môjmu podpisu. Ľudí útočiacich na Izrael je na nete viac než dosť a ja som len chcel svetu oznámiť, že sa nájdu ľudia s opačným názorom. Samozrejme hneď sa nájde niekto, kto sa musí pýtať prečo? Cizy, ja som svoje dôvody v krátkosti uviedol, skús ty napísať dôvody svojej nenávisti (nesympatie, odporu, nazvi si to ako chceš).

Link to comment
Share on other sites

dal som ti viacere dovody a ne ze " sa do vsetkeho montuju"...

 

to je sice pekne co nepovazujes za dovod aby niekto nieco nenavidel ale to je tvoj problem

Nenapísal si jediný relevantný dôvod. Keď trpíš komplexami z USA tak to je fakt veľký problém. Tvôj samozrejme :lol: Inak politiku akú vedú USA viedol dlhé roky aj ZSSR, o Číne nehovoriac. Kde máš horiace sovietske a čínske zástavy?

 

RoSo on nemá žiadne dôvody, sme si to vydiskutovali, nenapísal argument ktorým by ma presvedčil. Tak isto ako nenávidí USA môže nenávidieť Čínu, Irán, ZSSR a ktovie aký ešte Habeš :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

"Priatelia Izraelu?"

 

no kazdopadne na tomto fore su v docela hojnom zastupeni

Link to comment
Share on other sites

kedze som bezbozny ateista, neni pre mna dovodom existencie izraela to co je v tore napisane, teda nieco v tom zmysle "Daavam ti tuto zem tebe a tvojim potomkom"

dovod, je taky ze zidia zili na tom uzemi strasne dlho, ich kultura, nabozenstvo je absolutne spata z uzemim izraela. Pokym boli zostruseni po celom svete boli prenasledovani takmer vsade. Navyse som odporca "arabskeho mieru", teda" sme mierumilovni ale mier bude az ked vas vyvrazdime"

Link to comment
Share on other sites

spravne je to v Biblii napisane takto:

Abrám prešiel krajinou až po posvätné miesto v Sícheme, totiž k dubu Móreho. V tom čase boli v krajine Kanaánci. Tu sa Abrámovi zjavil Hospodin a riekol: Tvojmu potomstvu dám túto krajinu. Nato postavil tam oltár Hospodinovi, ktorý sa mu zjavil.

[Genesis 5: 6-7]

 

este dobre je aj toto:

Urobím ťa veľkým národom, požehnám ťa a tvoje meno zvelebím, tak sa staneš požehnaním. Žehnať budem tých, čo teba žehnajú, prekľajem toho, čo tebe zlorečí, a v tebe budú požehnané všetky čeľade zeme.

[Genesis 5: 2-3]

 

inak suhlasim, ze s Islamom treba nieco robit, asi najlepsie by bolo aby bol rozdrveny alebo aspon poludsteny (ale to by znamenalo popretie Mohammeda a Koranu, takze je to zapeklite tazke)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

V arabsko-izraelskom spore ide o pravo na zivot a existenciu Izraela. Ide o doslovne a povodne pravo na zivot.

 

Znicenie izraelskeho statu, "oslobodenie" Palestiny, navrat arabskych utecencov - to su znova a znova vyhlasovane ciele arabskych vodcov, to su skutocne ciele roznych arabskych partizanskych organizacii. Desat dni pred Junovou vojnou vyhlasil Nasir, egyptsky prezident, v prejave pred arabskymi odbormi, 26. maja 1967: "Co vidime dnes vsade v masach arabskeho ludu, je ziadostivost po bojoch... Cakali sme na den, ked budeme uplne pripraveni... Nedavno sme pocitili, ze sme dostatocne silni, aby sme s Bozou pomocou zvitazili, keby doslo ku bitke s Izraelom... Obsadenie Scharm el Scheikh znamenalo, ze sme boli pripraveni zacat vseobecnu vojnu proti Izraelu... Bude to totalna vojana, nasim hlavnym cielom bude znicit Izrael." A totalna vojna a znicenie znamena masivne vojenske pustosenie, vykynozenie izraelskeho ludu alebo jeho velkej casti, nasilnosti vsetkeho druhu.

 

Konflikt skutocne pojednava o prave statu Izrael na zivot.

 

Z arabskeho pohladu ide o povinnost, odplatit tazke nepravosti, spachane na arabskom lude a pomstit sa za utrpenie a hanbu.

 

Sledujem konflikt uz pomaly tri desatrocia. Arabska argumentacia ma nepresvedcila. Jedine stastie, ze nie su jednotni. Ich poziadavky su nie na mieste. Ich teroristicke sposoby a totalna nenavist im urcite sympatie nepriniesla.

 

Stat Izrael ma pravo na zivot.

Link to comment
Share on other sites

Pochybovať o byti či nebytí Štátu Izrael považujem za bezpredmetné diskusie.

Židia to územie obývajú už tisícky rokov.

Link to comment
Share on other sites

Chapem Ta, cizy, nic ineho som ani neocakaval po Tvojich predoslych prispevkoch.

 

Predtym, nez, clovek dokaze posudit, ci je priatelom Izraela, je dost dolezite vediet, ako doslo ku zalozeniu moderneho statu Izrael. Dovolim si o tom par riadkov napisat, este stale to nie je vsade zname...

 

Uz dlho pocuvame v arabskych statementoch o zidovskej, ci sionistickej "agresii". Zvacsa sa pod tym mysli zidovske pristahovalectvo a znovuzrodenie zidovskeho statu. Ako doslo k jeho vzniku?

 

Skusme sa presunut o 111 rokov nazad do sudnej miestnosti v jednom francuzskom meste v r. 1895. Pred sudom stal jeden zidovsky kapitan, Alfred Dreyfus; bol obzalovany zo spionaze v prospech Nemecka. V skutocnosti tuto zradu spachal jeden iny vysoky dostojnik a Dreyfus sa stal obetou hanebnych intrig. Az po rokoch dokazali Dreyfusovi priatelia, predovsetkym medzi nimi Emile Zola, slavny francuzsky romancier a Dreyfusov priatel, vynutit si opätovne zapocatie procesu. Dreyfus mal byt uplne rehabilitovany.

 

Medzi novinarmi v sale sedel jeden mlady zidovsky zurnalista z Viedne, volal sa Theodor Herzl. Bol znamy ako duchaplny fejtonista a autor niekolkych dram. Hoci bol uz od zidovstva dost vzdialeny, tento zazitok z procesu v Parizi a ta nevidana vlna nenavisti voci Zidom v suvislosti s procesom, ktora pokracovala celym Francuzskom, Herzla hlboko zranil a pokoril. Uz o rok vydal svoju brozurku "Zidovsky stat", ktora sa stala podnetom k novemu politickemu sionistickemu pohybu. (Sion, tento pojem z Jeruzalema, bol cielom nabozenskych tuzieb po storocia. Politicky sionizmus sa usiloval o moderny zidovsky stat. V antizidovskej propagande je bohuzial sionizmus synonymom s izraelskym sovinizmom.) Najprv Herzl pomyslal na akysi zidovsky "obranny priestor", kdekolvek na zemi, ale velmi skoro sa ukazalo, ze zidovsky domov sa da dosiahnut iba v Svatej Zemi.

 

Lebo Jeruzalem bol svaty a zostal taky pre Zidov i v casoch diaspory. Cez starocia, v uzkosti a v prenasledovani zidovskeho geta, si Zidia ponechali svoju velku nadej na navrat. "Tento rok tu, nasledujuci v Jeruzaleme" modlili sa Zidia na kazdy Pessach (najväcsi zidovsky sviatok), aj ked sa neukazala moznost, ze oni a ich deti svoju tuzbu niekedy uskutocnia.

 

Herzlova vyzva nasla najmä u utlacanych Zidov v carskom Rusku svoju odusevnenu odozvu. Herzl to ani nevedel, idea zidovskeho statu bola medzi vychodnym zidovstvom uz ziva. Jedna skupina "Priatelov Sionu" uz v osemdesiatych rokoch vytvorila prve polnohospodarske sidla (Petah Tikwa, Rosch Pina). Hovorime o prvej pristahovaleckej vlne alebo "Alijah" (doslova vystup). N. B. Zidovske obce existovali stale v mestach ako Jeruzalem, Tiberias, Safed, Hebron... Po tychto skromnych zaciatkoch a po Herzlovej aktivite pristahovalectvo rastlo, po smrti Herzla prebral ulohu vedenia hnutia Chaim Weizmann, rodak z Ruska, prirodovedec a slavny biochemik, profesor na univerzite v Manchester a neskor prvy prezident statu Izrael.

 

(Tu prerusujem, ak mate zaujem, budem pokracovat.)

Link to comment
Share on other sites

nuž mohol by si, pretože toto pozadie predpokladám málokto pozná ...

 

ešte jedna vec ohľadne židovského štátu ... niekde tu bola téma, neviem ju teraz nájsť, kde bolo zopár príspevkov, prečo k diaspóre Židov prišlo ... tá zem, kde teraz majú svoj štát, bol nimi obývaná celé tisícročia ... v jednom z tých článkov je síce vysvetlenie : nenávisť voči Židom kvôli ukrižovaniu Ježiša Krista ... aj keď iniciátormi boli Rimania ... je tam však aj príspevok, /tuším som ja našla niečo na nete /, že tá nenávisť voči židovstvu je oveľa staršia ... neskôr v európskych mestách mali svoje getá, boli vyháňaní za múry, ale potajomky potrební ...

 

môžem tento príspevok preniesť do náboženstva - už som si spomenula, že tam je tá téma - ale myslím, že sa viac hodí k židovskému štátu ... prečo boli Židia vyhnaní zo svojej vlastnej zeme ? pôvodne , z pôvodnej ... aby sa do nej po dlhých stáročiach vrátili ...

Link to comment
Share on other sites

Skusme sa presunut o 111 rokov nazad do sudnej miestnosti v jednom francuzskom meste v r. 1895. Pred sudom stal jeden zidovsky kapitan, Alfred Dreyfus; bol obzalovany zo spionaze v prospech Nemecka. V skutocnosti tuto zradu spachal jeden iny vysoky dostojnik a Dreyfus sa stal obetou hanebnych intrig. Az po rokoch dokazali Dreyfusovi priatelia, predovsetkym medzi nimi Emile Zola, slavny francuzsky romancier a Dreyfusov priatel, vynutit si opätovne zapocatie procesu. Dreyfus mal byt uplne rehabilitovany.

Čítal som o ňom. Dreyfuss bol degradovaný o 9h ráno 5 januára 1895 na nádvorí väzenia École Militaire. Potom ho odviedli do väzenia, z ktorého ho po 2 týždňoch v okovách odviedli vlakom do prístavu La Rochelle. A odtiaľ na Diabolské ostrovy pri Francúzskej Guyane. Tam si posedel približne 5 rokov, počas tohto obdobia vysvitlo, že bolo proti nemu veľmi málo dôkazov. V júni 1899 ho previezli späť do Francúzska kde proti nemu opäť obnovili proces, ktorý dopadol úplne zle a Dreyfussa opäť obvinili. Vďaka spisovateľovi Zolovi, ktorý sa za Dreyfussa angažoval ešte počas jeho väzenia na Diabolských ostrovoch rozsudok nakoniec zrušili a omilostili ho. Dreyfuss sa ale stále nevzdával a usiloval sa úplne očistiť svoje meno. To sa mu nakoniec podarilo a 12 júla 1906 ho znovu na nádvorí väzenia École Militaire prijali do armády, povýšili na majora a vymenovali ho za rytiera Čestnej légie.
Link to comment
Share on other sites

Axel Wers

 

Dakujem za doplnok. Doplnim tiez.

 

Zolov clanok J'accuse (Zalujem) v afere Dreyfus viedol k znovuotvorenia procesu a tym aj k prepusteniu a neskorsej rehabilitacii, ako o tom pises. 13. Januar 1898 sa Zola pokusil otvorenym listom na francuzskeho prezidenta prejavit svoju osobnu prestiz za nepravom odsudeneho kapitana. Tento uz spominany list s titulom J'accuse sposobil obrovsky rozruch a rozputal nedoziernu vnutropoliticku burku a vtedajsie Francuzsko rozdelil az do urovne rodin na "Dreyfusards" a "Antidreyfusards", t. j. progresivny lavy tabor a konzervativny pravy, ktory bol zaroven militantny nacionalisticky a antisemitisticky. Sam Zola bol este v r. 1898 obzalovany ministrom vojny a niekolkymi sukromnymi osobami v podstate politickych procesoch kvoli "difamovaniu" a odsudeny na penaznu pokutu a (kratke) väzenie, tomuto trestu sa ale vyhol, ked sa mu podarilo ujst do Londyna, kde zostal skoro cely rok.

Link to comment
Share on other sites

game

 

Historia diaspory sa skutocne datuje starocia nazad, ak este bude moznost, vratim sa aj k nej. Zatial teda pokracujem v prispevku o zalozeni moderneho izraelskeho statu, dakujem za povzbudenie. (Stale plati, ak je o to zaujem…).

 

Od r. 1904 do r. 1914 (druhy Alijah) prislo 35'000 az 40'000 presidlencov do Palestiny, pionieri v najkrajsom slova zmysle. Bol to dvojnasobny navrat do “zeme”, pretoze to bol zaroven navrat k zakladnemu ludskemu povolaniu sedliaka, ktory bol, pravda, Zidom zapierany cele storocia. Vtedy vznikol kibbuz, podohospodarske spolocne osidlenie, v ktorom su pozemok, dobytok, stroje i nastroje spolocnym majetkom. Aj neskorsie fabrikacne podniky patrili do kibbuzu. Deti ziju v skole a iba vecer a sabbath (sabes) stravia u rodicov. Podobne ako kibbuz je orgaizovany i moshaw, ale tu ziju deti u rodicov. Bolo to nielen z idealizmu, ale najmä preto, lebo iba spolocny majetok a altruisticka solidarita umoznili rozvoj a vystavbu. V najtazsej praci bola neurodna zem premenena na urodnu podu, na skalistych kopcoch, na piesocnatom povrchu pri mori, v stepi, atd.

 

Okrem toho tu musim s najväcsou jasnostou poznamenat, ze vsetky pozemky boli zakupene legalnymi kupami. Palestina – to tiez musim zdoraznit – bola skoro neobyvana. Pocas storoci patrila Tureckej risi, zem spustosila, stala sa bezlesnou, stepnou a voda tiez chybala, V celej Palestine od zapadneho Jordanska az po pasy Gaza, zilo v r, 1919menej ako 600’000 ludi. Tzv. Palestinske narodne citenie, ktore sa neskor umelo zavadzalo argumentaciou ludi, jednoducho neexistovalo.

 

V 1. svetovej vojne bola Osmanska risa porazena. Na strane aliancie bojovali mnohi zidovski dobrovolnici, ktori mali ako “zidovska legia” podiel na dobyti Palestiny, t. j. porazky Turecka. Zidovski dobrovolnici boli nasadeni uz v akcii Gallipoli, kde boli velke straty. Mnohe ine akcie v priestore i za pomoci arabskych povstalcov v r. 1916 a 1917 sposobili, ze v decembri 1917 bol oslobodeny Jeruzalem. Predtym uz bol britskymi jednotkami dobyty Bagdad. Na jesen nasledujuceho roka padol Damasek.

 

Pre vyvoj Palestiny bolo vitazstvo Britov velmi vyznamne, lebo umoznilo tzv Balfoursky statement. 2. novembra 1917 poslal minister zahranicia Arthur J. Balfour v povereni vlady list Lordovi Rothschildovi, kde ho ubezpecil o nasledujucich bodoch:

 

“Vlada Jeho Velicenstva sleduje s uspokojenim vytvorenie narodneho domova pre zidovsky narod v Palestine a podnikne vsetky kroky (“use it best endeavours”), aby ulahcila uskutocnenie tohto planu, pricom prirodzene nesmie byt nic podniknute, aby sa znemoznilo uplatnovanie obcianskych a nabozenskych prav existujucich nezidovskych obcanov v Palestine, ako aj politickemu statusu Zidov v ktorejkolvek krajine.”

 

Tento statement bol odsuhlaseny americkym prezidentom W. Wilsonom, alianciou a vodcami The British Commonwealth of Nations. V Spolocenstve narodov dostala Velka Britania uz v r. 1920 oficialny mandat pre Palestinu.

 

(Ak je dalej zaujem, mozem pokracovat, lebo vlastne tymto Balfourskym statementom sa zacinaju problemy zidovsko-arabskych vztahov.)

Link to comment
Share on other sites

... pasy Gaza, zilo v r, 1919menej ako 600’000 ludi. Tzv. Palestinske narodne citenie, ktore sa neskor umelo zavadzalo argumentaciou ludi, jednoducho neexistovalo.

 

Tento statement bol odsuhlaseny americkym prezidentom W. Wilsonom, alianciou a vodcami The British Commonwealth of Nations. V Spolocenstve narodov dostala Velka Britania uz v r. 1920 oficialny mandat pre Palestinu.

 

(Ak je dalej zaujem, mozem pokracovat, lebo vlastne tymto Balfourskym statementom sa zacinaju problemy zidovsko-arabskych vztahov.)

a odvtedy židovsko -arabské vzťahy nabaľujú problémy na problémy ... Židia sa teda vrátili do zasľúbenej zeme, Briti sa cítili byť pánmi sveta a miešali karty, Arabi sa vynorili z púšte ... v koho záujme bolo teda zavádzanie argumentáciou na palestínske národné cítenie, živené dodnes, ... z palestínskych detí, ktoré hádžu molotovove koktaily pri demonštráciách nemajú o tejto svojej minulosti najmenšiu predstavu ...

o legálne zakúpenej pôde zrejme tiež málokto vie ... o tom sa nehovorí ... odkiaľ sa vzali dnešní Palestínčania ? čo majú spoločné so starozákonnou Palestínou ? kto zavádzal a aké boli jeho záujmy ? kde končí a začína politika, záujem kapitálu, Nobelove ceny za mier, kde mier nebol ani nie je ...

Link to comment
Share on other sites

Balfourove vyhlasenie - vlastny zaciatok konfliktu - sposobilo, ze sionizmus narazil na arabsky odpor. Arabi stale opakovali a opakovali, ze Velka Britania nema na to splnomocnenie ani pravo, priznat Zidom pravo na domov takreceno v arabskom priestore, pricom Arabi vraj neboli na mierovej konferencii zastupeni. Tento argument je sice ciastocne opravneny. Ale:

 

1. Narod a lud, ktoremu bol v Palestine prislubeny novy domov, nebol hocijakym narodom. Na nabozensku spojenost s Izraelom som uz poukazal. Moralne pravo Zidov na navrat sa moze rozne zvazovat a posudzovat, ale ze ono existuje, sa neda oddiskutovat. Dnes zije menej nez stvrtina zidovskeho obyvatelstva pobozne podla starych tradicii, predsa dokazali sceny pri muri nareku (Klagemauer - neviem presny slovensky vyraz) po sestdnovej vojne, co tieto sväte miesta pre Izraelcanov znamenaju. Pre toto spojenie a pre tuto oddanost mala nielen Velka Britania, ale aj pocetne ine krajiny hlboke porozumenie, a preambula ku spominanemeu palestinskemu mandatu hovori o re-constituting the national home - teda o ZNOVUVYTVORENI statneho domova. Nechajme vyjadrit sa NEUTRALNEHO pozorovatela. Rushbrook Williams pise napr. toto:

 

"Ziaden Arab nikdy nedopusti, ze ten malicky utvar, ktoremu teraz hovorime Izrael ... bol tritisic rokov kvoli svojmu zidovskemu prispevku ako arabskej, tak i celosvetovej civilizacii znamy. Ze tento prispevok mnohym Zidom dava velku moralnu vahu a pravo, zit v svojom vlastnom malom state ... a ze narok na toto uzemie je svedomim velkej casti ludstva uznany za opravneny, tak ako to vyjadrilo generalne zhromazdenie Organizacie spojenych narodov."

 

2. Palestina, ako som uz pomenul, nebola do r. 1917 samostatnym statom, ale patrila svojimi dvoma provinciami do Tureckej rise. Meno "Palestina" sa v miestnej tradicii vtedy vobec nevyskytlo, hranice sa spresnili az na konci svetovej vojny. Za poslednych 400 rokov, ako som uz spomenul, bola zem a krajina spustnuta a tazko zanedbana.

 

Vrazdy na Armenoch ale aj turecke pustosenie v strednej Europe ukazuju nazorne, co asi v Palestine za ten cas prebiehalo... Tuto hrozovladu Briti ukoncili a Arabi tym ziskali. Na zaklade vojnoveho vitazstva a obrovskych vojnovych strat, ktore Velka Britania utrpela, jej automaticky pripadlo spolurozhodovacie pravo, co na ten cas bolo samozrejme (i ked sa nam - premietnute dnes do 21. storocia - zda, ze sme dnes citlivejsi voci takym "imperialistickym" zasahom). Pisal sa rok 1917 a Palestina bola oslobodena po starociach spod tureckeho obsadenia.

 

3. K tomu vsetkemu nezabudajme na velmi riedke osidlenie krajiny. Znova a znova musim dorazne povedat, ze Arabi neboli z ich uzemia vyhnani. Ziadne uzemie nebolo dobyte, kazdu piad zeme KUPILI osidlenci alebo Narodny fond (Keren Kajemeth Leisrael), povacsinou v cudzine zijuci majitelia pozemkov. A predovsetkym bola to poda, ktora iba s obrovskymi tazkostami dokazala byt spracovana na urodnu podu.

 

Len zriedka dochazalo k tomu, ze arabski najomnici stratili svoju podu nasledkom jej predaja. Mandatova vlada robila prisnu kontrolu, kazdy predaj musel byt povoleny vladnym miestom. Do r. 1932 bolo hlasenych ako "vyhnanych" 664 Arabov, z nich 100 sa znovuuchadzalo o osidlenie, od r. 1932 do druhej svetovej vojny ich bolo menej ako 50!

 

Nielenze Arabi neboli vyhnani, ale na zaklade zidovskeho pristahovaletva ziskali obrovsky materialny zisk. Platy stupli, metody spracovania pody boli najmodernejsie v sirokom okoli, pokroky v medicine, hygiene a vo vychove boli aj u Arabov take markantne, ze v podstate mohli Zidom byt len vdacni za vyznamne zlepsenie zivotnej urovne.

 

Po prvy raz po mnohych storociach si Palestina uzivala prosperity, porodnost stupala, umrtnost klesala, pocet obyvatelstva a jeho zivotna uroven rastli. Dolezity ja najmä poukazanie AJ NA arabskych pristahovalcov, ktori ziju v susedstve a v mieri so Zidmi.

Link to comment
Share on other sites

Aj Balfour aj pristahovalectvo teda sposobili odpor a nevrazivost s nepriatelstvom na strane palestinskych Arabov. Spominane posolstvo vytvorilo tragicku situaciu: proti sebe stali dva naroky - zidovsky a arabsky. Jedni dostali domov, druhi na zaklade toho vytvorili nenavist... Arabi zacali operovat vnikom do ich zivotneho priestoru, napriek tomu nemuselo dojst k tomu, k comu potom doslo. Nechem spominat podrobnosti, bolo by to dlhe, ale aj arabski vodcovia suhlasili s vytvorenim Izraela, tak jednoliate to vsetko nebolo.

 

Dnes musime vidiet, ze arabska pomsta, jed a hnev obklopuje Izrael. Teda OPAK tejto temy. Preco a ako k tomu doslo?

 

Arabske nepriatelstvo ma vela roznych dovodov:

 

Arabi, kedysi ucitelia Zapadu, nikdy nenasli napojenie na novy technicky cas. Ich polnohospodarske metody boli primitivne, zivotna uroven a tradicie, spomeniem i na napr. postavenie zeny, boli zastarale a orientalne. naraz prisli Zidia, usilovni, podnikatelski, zena rovnopravna kamaratka muza. Tieto socialne rozdiely a pocity vytvaraju napätia, ktore su za to zodpovedne, ze si naraz Arabi pripadaju pokoreni, vlastne doslova pohrdeni a odhodeni - bez realneho dovodu.

 

Vlastna nenavist nevychadzala z ludu, tu si ludia nazivali v mieri, ale od vedenia (okrem Libanonu vsetky staty mali nejaku diktaturu).

 

Rad by som tu spomenul jeden priklad z tisicich, na hroznu provokacnu cinnost Jeruzalemcana (Velkeho Muftiho) Hadsch Amin el Husseiniho, ktory ako nabozensky vodca ZNEUZIL V HANEBNOM ZMYSLE svoj urad a cielavedome vstepoval nenavist do srdca svojich veriacich. Husseini dakoval za svoj vysoky urad jednemu britskemu vysokemu komisarovi Sirovi Herbert Samuelovi, ktory bol sam Zid a sionista a chcel voci obidvom stranam vystupovat ferovo, ked bol Husseini odsudeny na 15 mesiacov, mu Samuel odpustil trest a zasluzil sa o to, aby Husseini dostal vysoky urad muftiho. Tento idealizmus sa stal zradny.

 

K stvanim vytvorenemu islamskemu hnevu sa pripojil element arabskeho nacionalizmu a zacal sa internacionalizovat.

 

K tomu sa pripoji terorizmus ako metoda prace za arabsky nacionalizmus a znicenie Izraelu ako statu.

 

K Arabom sa pripajaju aj Nearabovia, napr. na Slovensku, neznali tychto vsetkych dejinnych skutocnosti a z akychkolvek dovodov naletivsi na zakernu arabsku propagandu.

 

Ludia, aj Europania, nenavidia Izrael a jeho spojencov a naletia na arabsku propagandu, pricom dovody su im nezname. Je to originalna situacia, nezaujimat sa o politiku, ale predsa takym riskantnym a odvaznym sposobom naletiet na medzinarodnu propagandu...

 

Som priatelom Ludi vseobecne...

 

Je mi z toho smutno...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

ajatolláh Chameneí povedal: "Udalosti v Libanone odhalili pravý charakter amerických ľudských práv a prezradili, aký model Blízkeho východu by americká vláda chcela mať."

 

"Bush a jeho stúpenci zdieľajú ten istý stupeň viny na katastrofách v Libanone ako zlý a skazený sionistický režim. Nečinnosť OSN a mnohých západných vlád... ich robí zodpovednými za (tieto) zločiny,"

 

Ajatolláh zdôraznil, že viac ako kedykoľvek predtým v histórii moslimské krajiny nenávidia Ameriku. Ich vlády podľa neho nenávidia americkú vládu "pre jej podporu zločinov sionistických zločincov a jej nehorázne porušovanie práv moslimských národov".

 

 

 

Prečo vlastne moslimovia tak nenávidia Židov a Izrael?

Link to comment
Share on other sites

pretoze palestincania mali uzemie izraela prislubene za pomoc britom pri bojoch proti turkom v 1.sv vojne.

Povodne malo toto uzemie po vyprsani mandatu pripadnut palestincanom.

 

pravý charakter amerických ľudských práv

Na to sa mi staci pozriet na guantanamo :lol:
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Additional information you can see at Privacy Policy