Skočiť na obsah

Nokia

Odporúčané príspevky

V súvislosti s krádežami by však mali pozornosť zvýšiť najmä majitelia starších vozidiel, ktoré bývajú obeťou zlodeja častejšie. „Tie väčšinou nemajú havarijnú poistku. Zákonné poistenie krádež auta nekryje,“ upozorňuje šéfredaktor Autobildu.

http://www.aktuality.sk/clanok/381290/ktore-auta-sa-na-slovensku-kradnu-najviac-zlodeji-maju-oblubene-znacky/

 

Co to realne znamena? Preco byvaju starsie auta castejsie obetou zlodejov? Mne to nedava logiku. Ved novsie auto ma novie diely. Novsie auto ak sa niekam vyvezie ma vacsiu cenu. Ako to suvisi s tou havarijnou poistkou?(tu ma teraz napadlo - ze starsie auta sa aj castesie kazia a preto je vacsi dopyt po tych suciastkach).

 

Mne z toho vychadza,ked zrusim havarijnu poistku mam vacsiu sancu,ze mi ukradnu auto. Myslim, ze posledny krat ju zaplatim v decembri a potom kaslem na Kazimira.  

 

Lebo som cital v diskusiach, ze kradnu sa auta po skonceni HP. Ale ako mozu mat na to vplyv tie poistovne. Tie nemotivuju viac fizlov aby ukradnute auta hladali. Ci neverim,ze zlodejom davaju databazy. Teda ak to tak je plati to co som dal do zatvorky.

 

Ci aky mate nato nazor?

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Pochvalim sa aj ja...

Toto mi hovorí "pane".

Pri nastupovaní a vystupovaní sa otočím na zadku a nohy sú na zemi.Škoda ,že tam nedali točňu. :)  Žiadne vyťahovanie sa za volant pri vystupovaní, ďaleký výhlad.

post-2333-0-90628000-1476558757_thumb.jpg

  • Pridať bod 2
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Veď aj je dôvod, prečo...

Ľahké auto, príjemná spotreba, dobre sa z neho vystupuje a nastupuje. Nepotrebujem tereňáka 4x4 do Bratislavy, stačí vyššie auto. Je to inak podarené auto, proti hyundai i30, čo som mal, je o 100mm kratšie, takže žiadny obluda, ktorý treba rozbiehať.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Má to elektrické okná, centrál, klímu,tempomat, trojbilk, vyhrievanie sedadiel...našťastie nemá radar. Len samotné rádio ma manual ,ako auto. Už som ho dva krát čítal, ale vždy to zabudnem, čo potrebujem :happyroll:  , a tak sa preťukávam tlačím gombíky a ikony, občas niečo omylom zmažem, a potom som rád, keď to uvediem do pôvodného stavu :zubiska:. Minule som sa rýpal v nastavení rádia, a potom prestalo hrať...

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Veď Suzuki ma super auta. Spoľahlive, kvalitne, len možno nemaju taku bohatu vybavu ako konkurencia.

nj, potvrdzujem.

už niekoľko rokov aj Suzuki SX4, spoľahlivé, kratšie, vyššie, netreba sa súkať ani na sedadlá, ani spoza volantu, ani sadať do hlbiny, nič mu nechýba.

https://www.google.sk/search?q=suzuki+sx4&client=firefox-b&biw=1366&bih=634&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwjaq-GznOLPAhViMJoKHV7RCKEQ_AUIBSgA&dpr=1 , http://t2.aimg.sk/inzercie/ab_orig_45083880_suzuki-sx4-suzuki-sx4-1-5.jpg?t=LzIwMHgxNTA%3D&h=Oui7Z_5P5h4iJH8nFBHsaw&e=2145916800

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Minule idem ráno do roboty a zapínam stierače a ten zadný nič. Už som tu páčku pootáčala všelijako hore-dole do všetkých smerov dokonca hrozilo úplne odlomenie :) stále som pozerala do "speťáka" čo  je s ním. Fakt po dosť dlhom čase mi došlo že ja vzadu stierač nemám. :)  Som si pripadala ako trúba.

Na jednom máme zadný stierač a na druhom aute nie, nejak sa mi to pomiešalo.

  • Pridať bod 4
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Doteraz som tempomat nemal, teraz mám, ale nie adaptívny. Moc ho totiž nevyužijem. Do roka idem tak 4 krát dialnicou 200km tam a 200km naspäť. Zapnuť sa mi ho už podarilo, ale za chvilu som to vypol. Aj to sa podarilo  :) .

Mám manual, kde sú popísané funkcie, čo  robí adaptívny a potom pár strán, na čo si dávať pozor, ..vjazd do tunela, auto, ktoré sa v zákrute stratí z radaru a auto sa rozbehne... 

Ďakujem, neprosím si....možno je to dobrá vec, ale nie pre mňa.

 

Flora:

to sa občas stáva, že sa to v hlave popletie... mi do dnes spomíname, ako na prechádzke v centre s manželkou idúc po chodníku zabočila do uličky vpravo. Zarýpal som päty do chodníka a odmietol som ju nasledovať, lebo tam bola značka zákaz vjazdu, jednosmerka.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Mne by niečo takéto úplne stačilo. Väčšinou chodím sám, maximálne dvaja (aj to málokedy), naše mesto sa vyrovná čínskym metropolám v jedinej veci a to je možnosť parkovania, zápchy, plynulosť premávky, málo miesta, atď. Spotreba je lepšia ako u 35 ročných embéčiek, automatická prevodovka teda menej starostí pri šoférovaní, keď máme tie horúčavy tak je tam klíma, predpokladám že v zime skorej zakúri ako 120-na embéčka, a má vzadu motor so zadným náhonom čo síce mne ako laikovi nič nehovorí ale fanatici na autá tvrdia že neni lepšie ako porsche 911 a škoda garde či rapid (ten starší typ ako v hornej dolnej) lebo že auto so zadným náhonom a motorom vzadu má lepšie jazdné vlastnosti.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Smartom som jazdil, spotreba cca 9/100km benzinu, ono sa nezdá, ale to malé autíčko má skoro tonu. Zadny nahon v zime na prd, v zime to bolo nebezpečné auto aj ked som mal zimne gumy. Nie je tam klasický automat, musíš hýbať radiacou pákou dopredu, dozadu, spojku to nemá. Jediná výhoda bolo parkovanie u prvých dvoch modelov sa dalo kolmo k chodníku a nevycuhoval z rady, ale obcas sa našli bl.. a nalepili sa ti na dvere naraznikom, že si ich neotvoril.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Tomáš:

Nemá lepšie vlastnosti, má niekolko predností, ale aj záporov. S autom s pohonom zadku majú lepšiu stupavosť, akceleráciu.. To je dané tým, že keď pridáš plyn odlahčíš predné kolesá, váha ide na zadné, a tým pádom vie zadok preniesť väčšiu trakčnú silu. Na predkolke ti nadvihne predné kolesa, zmenší sa prítlak, prenesieš menšiu silu na vozovku.

Ak potrebuješ s predkolkou prekonať velké stúpanie, treba zacuvať :thumbsup: 

Ale z hladiska bezpečnosti je lepšia predkolka. Tam, kde máš otočené poháňané predné kolesá, tam sa znaží auto ísť, ťahá ťa tým smerom.Ak dostaneš šmyk, a predné hrabú, stále sa auto snaží ísť určeným smerom. Ak dostaneš šmyk na pohone vzadu a ideš s plynom, auto mení smer jazdy.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Smart je hlavne aj ojazdeny dosť drahy. A to ani nejdem hovoriť o servisnych nakladoch, ake su na to drahe nahradne diely atd. Ono sa to zda že nič nežerie, ale aby to niečo išlo, tak ten pidimotorik musiš vytačať a to sa na spotrebe odrazi fest.

 

Tebe by za tie 3 tisicky čo stoji ten Smart stačila nejaka Fabia, kupiš podstatne novšiu a nahradnych dielov sa povaľuje všade kopa a stoji to par šupov.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Presne to som chcel povedať že Fabia. Dosť sú populárne, cenovo dostupné, aj support to má. A prečo vlastne nadávajú na trojvalcové fabie? Vyprávajú že tie sú oničom atď.  

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Pretoze je to malo vykonny motor na tazke auto. Plati to co u Smartu. Ak chces aby ta Fabia isla, musis to vytacat. A to nerobi dobrotu spotrebe a ani spolahlivosti, ked ten motor pracuje permanentne nad hranicou toho optima.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Presne to som chcel povedať že Fabia. Dosť sú populárne, cenovo dostupné, aj support to má. A prečo vlastne nadávajú na trojvalcové fabie? Vyprávajú že tie sú oničom atď.  

asi takto. fóbia s motorom HTP do mesta celkom OK, dá sa... po okreskách ešte ako tak, pokiaľ teda nemieniš predbiehať Ávie, teda dá sa aj to, ak miluješ adrenalín :P lebo predbiehanie ávie, dokým v protismere nemáš aspoň 2km voľnú cestu, je čistý adrenalín, s tým motorom... po diaľnici to auto žerie aj trávu okolo cesty, z dôvodov ktoré popísal Ryan v predošlom príspevku...

čo sa týka životnosti samotného motora 1.2HTP - nič moc, najmä prvé ročníky - zrážali sa výrobné náklady na minimum, a dosť to bolo poznať na kvalite - napríklad aj na spotrebe oleja... motor má síce rozvodovú reťaz, ale je to nejak blbo vyriešené, poháňa zároveň tuším aj olejové čerpadlo, a kamoš čo má autodielňu spomínal že už videl aj vytrhnuté olejové čerpadlo zo skrutiek ktoré ho mali držať :o

 

rozdiel medzi zado a predokolkou už celkom podrobne rozpísal alarm... je fakt že Š120 s dobrými gumami /a správnym medzikusom medzi volantom a pedálmi/ sa v zime vyhrabala aj na taký kopec kde sa iné autá ani nechytali, ale to je asi tak všetko... čo píšu fanatici do áut si nevšímaj, driftovať s autom nebudeš /a asi ani nevieš/, a celkovo predokolka viac toleruje prípadné vodičove chyby a neskúsenosť, ako zadný náhon, najmä v kombinácii s výkonným motorom. niekedy to vidieť v čiernej kronike TV Hnoj, nazývanej aj TV noviny, kde je občas príspevok o nejakom faganovi, ktorý urobil autoškolu na tebou spomínanej Fabii HTP, potom si kúpi starý nabrúsený bavorák, a frajerí na tom dovtedy, kým nezačne predbiehať na mokrej ceste... kombinácia motora vpredu a zadného náhonu, na mokrej ceste, pri prudkom pridaní plynu počas predbiehania, zvykne spôsobiť že zadok auta doslova ustrelí nabok ...  a výsledkom je už spomínaný spravodajský šot, komentovaný "pietným" hlasom...

 

ponúkol by som ti svojho džezíka, ešte stále je v bazáre, je to určite hodnejšie auto ako fábia, ale aj tak nemáš peniaze, takže je to vlastne jedno :P

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Tak jasné že nemám. Však píšem iba v teoretickej rovine že aké auto by sa mi páčilo. Každý chce auto na konkrétny účel (niekto na frajerinu, aby malo dobré šprinty tam je dôležitý aj ten náhon atď.; niekto pre vozenie početnej rodiny tam sú vhodné MPV-čka, niekto na poľovačku a jazdu po teréne tomu SUV) No a ja som presne tak ako píše clovek2 že ja nepotrebujem driftovať, predbiehať za každú cenu, chodím obvykle sám občas dvaja, náklad nevozím, hlavne krátke trasy v meste a po okolí, občas nejaký výlet ďalej ale aj to chcem v budúcnosti tak že len po záchytné parkovisko rýchlovlaku alebo diaľkového autobusu.

 

Pretoze je to malo vykonny motor na tazke auto. Plati to co u Smartu. Ak chces aby ta Fabia isla, musis to vytacat. A to nerobi dobrotu spotrebe a ani spolahlivosti, ked ten motor pracuje permanentne nad hranicou toho optima.

Smart bol len príklad toho že zhruba aké auto by som mal mať keď zoberieme do úvahy čo píšem hore nad citátom že ako jazdím, kam jazdím, na aký účel ho využívam... Všelijako mi vychádza nejaké maličké dvojmiestne auto. Keď nie smar tak nejaké daewoo tico, fiat seicento atď. Prípadne niečo podobné ak máte typy.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Tico ani Seicento nie su dvojmiestne. Take dvojmiestne auto by som ti ani neodporučal. Ten Smart je fajn ak je to 2.-3. auto do rodiny. Zajsť nim na nakup, do lekarne....

Ale ako jedine auto je šialene neprakticke. Nikdy nevieš kedy niečo väčšich rozmerov budeš potrebovať previesť, kedy koho odviesť atd. tam sa hodi nejake väčšie auto. Obzvlašť keď tym malym nijako neušetriš.

 

Keď si maš vybrať napr. medzi nejakym Twingom či Cliom, alebo Citigo a Fabiou tak rozhodne brať radšej Clio a Fabiu. Spotreba, prevadzkove a servisne naklady vyjdu cca narovnako a ak kupuješ ojazdene auto, tak aj rozdiel v nakupnej cene (rovnaky ročnik) nie je u väčšieho auta oveľa vyšši, par stoviek.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

vzhladom na skutočnosť že som na tejto značke jazdil od roku98 až do teraz ,a prevádzka troch vozildiel absolutne bez závad, dávam ti typ. Porovnaj rok výroby, prejazdené km s tým smarktom. Aj keď sa to nevolá audi alebo mercedes, je to auto, ako každé iné...

http://www.ooyyo.com/slovensko/c=CDA31D7114D28572111B8D6FBA3C355BEFA31D6613F286/5247964444905581096.html/

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Smartom som jazdil, spotreba cca 9/100km benzinu, ono sa nezdá, ale to malé autíčko má skoro tonu. Zadny nahon v zime na prd, v zime to bolo nebezpečné auto aj ked som mal zimne gumy. Nie je tam klasický automat, musíš hýbať radiacou pákou dopredu, dozadu, spojku to nemá. Jediná výhoda bolo parkovanie u prvých dvoch modelov sa dalo kolmo k chodníku a nevycuhoval z rady, ale obcas sa našli bl.. a nalepili sa ti na dvere naraznikom, že si ich neotvoril.

mal som smarta 6 rokov. existuje "poloautomat"- to co opisujes a "automat" KDE neradis vobec a mas moznost si prepnut na poloauto. aj ked s cistokrvnym automatom to nema nic spolocne, je to blba robotizovana prevodovka ktora niekedy radi ako chce- v auto mode. nafta 0.8 trojvalec, spotreba 4 litre. benziny 1 generacie 0.7 poddimenzovane a odchadzali okolo 100 000- pozri kolko je inzeratov s takymto pictom km na nete- vsetko auta pred smrtou.ako sa tu pise zadny nahon motor vzadu vpredu hovno okrem tvojich noh. na lade samovrazda, nepomaha ani veskera elektronika- 1 generacia. druha je na tom lepsie, trojku ma v klube len jeden a uz tam nechodim. a tomas, je to mercedes resp ich mestska imidzovka, tak si spocitaj pripadne opravy. do mesta na nakup do kina genialne. inak nikam.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Mal som benzin 0,7, prvy facelift, tie krajsie svetla to mali. Sluzilo mi to ako reklama, pritahovalo to zraky ludi. No kratko potom co som s tym zacal jazdit po 100000 meste, ich tam zacalo jazdit plno, tak prvy wau efekt bol fuc. Inak pomali viac som mal zhodeny zadny naraznik a hrabal sa v motore ako som jazdil. Potom mi natiekla polka kastlika na baterku vodou a vyhorela elektrika. Bol som rad ze som sa toho zbavil. Ale ked fungovalo, bolo to zabavne auto, len havarovat by som nechcel. Videl som video kde s nim narazili v 100km/h do betonoveho muru, dvere otvorili, ale ziadne deformacne zony, ktore by spomalili naraz a pobrali kineticku energiu, takze clovek by na tom bol velmi zle aj ked bol priestor pre posadku nedotknuty...

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvorte si účet alebo sa prihláste, aby ste mohli písať príspevky

Ak chcete odoslať príspevok, musíte byť členom

Vytvoriť konto

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!

Zaregistrovať si nové konto

Prihlásiť sa

Máte už konto? Prihláste sa tu.

Prihlásiť sa teraz
×
×
  • Vytvoriť nové...

Dôležitá informácia

Táto stránka používa súbory cookies, pre zlepšenie používania stránok tohto webu. Pre viac informácií kliknite sem. Ďalšie informácie nájdete na stránke Zásady ochrany osobných údajov