Skočiť na obsah

Do mesiaca a do dňa


alamo

Odporúčané príspevky

z áut sa nenajeme, keby k dačomu došlo. najedli by sme sa, mať stáda hoviadok, oviec, hydinárne, masokombináty ako sme mali, a mať polia s krumplami, repou, obilím a  sady s ovocím, ktoré niekto aj oberá a stará sa o ne. Vidím to tak, a pre mňa mi tu nadávajte koľko len sa komu zachce, že počiatky sú v rozpredaní národného majetku a jeho následné ničenie za účelom obohatenia pár jednotlivcov, zahraničných i našich. A v likvidácii našej výroby namiesto jej zmodernizovania a zveľadenia, naša úplná závislosť vo všetkom sa niekomu setsakra hodila. 

  • Pridať bod 2
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 1 mesiacom...
  • Pred 2 týždňami...

vytiahli to trochu ďalej než do mesiaca, v tom článku nie sú úplne pesimisti, riešenie nenahradzovať prirodzenú fluktuáciu je len jedno z riešení...

tá tisícku ľudí, ktorú tam spomínajú, bola odídená, alebo patria k fluktuácii či ako odišli?

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 3 týždňami...
  • Pred 1 mesiacom...
  • Pred 5 mesiacmi...

Kolaps je nejspíš tady, prodeje nových aut v USA se dramaticky propadají

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/prodeje-novych-aut-v-usa-se-dramaticky-propadly-kolaps-ze-nejspise-tady

 

Vzhľadom na to že nadšenci kupujúci elektoautá, svoje peniaze stále zarábajú v ekonomike ktorú zasiahne recesia a kríza, neskôr poklesnú aj predaje elektroáut.
  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Nejak sa do vydávania depresivnych článkov zažrali.

http://www.autoforum.cz/predstaveni/kolaps-trhu-s-auty-v-usa-je-fakt-slabsi-znacky-v-srpnu-klesaly-az-o-43-9-procenta/

Kolaps trhu s auty v USA je fakt, slabší značky v srpnu klesaly až o 44 procent

 

Nebude to len novými emisnými predpismi a obchodnými vojnami, ľuďia proste cítia že budú mať hlbšie do vrecka, tak obmedzujú výdavky a nenakupujú.
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

to som čítala v jednych našich novinách už pred polrokom... doslova - pamätám si nadpis: v očakávaní krízy ľudia nakupujú menej a opatrnejšie.
písala to Pravda.

všade inde  zostalo ticho, len semtam článok o tom, že byty sú stále drahé a ešte ich cena nekulminuje, a ľudia ich aj tak kupujú ako cukor.
dopadneme ako Detriot, a stiahne to so sebou hodne iných povolaní... aj v 2008 sa to stalo, a bolo to pre niektoré povolania dosť desivé.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 2 týždňami...

game

Stav sa že naši politici budú tvrdiť že oni za to predsa nemôžu, lebo to čo sa deje vo svete nijako nemožno ovplyvniť..

No ale kto rozhodol o tom, že bude naša ekonomika tak závislá na exporte a dianí aj na opačnej strane sveta?

 

Veľa s tých áut čo sme vyrobili kúpili Číňania, a mali ich kúpiť ešte viac, teda bolo to v pláne. Lebo Čína rastie, Čína je obrovský trh a má "divoký socialistický kapitalizmus" atď.

Bohužiaľ nejak sa socialisickému plánovaniu prestáva dariť aj v Číne.

A teraz to tam padá do.. hĺbky.. A aká bude hlboká ešte len uvidíme.

http://www.autoforum.cz/predstaveni/ford-ztraci-pudu-pod-nohama-jeho-prodeje-v-cine-padly-z-1-milionu-za-rok-skor-k-nule/

Ford ztrácí půdu pod nohama, jeho prodeje v Číně padly z 1 milionu za rok skoro k nule

(a to cítia aj naše automobilky)

http://www.autoforum.cz/predstaveni/nejvetsi-cinska-automobilka-pada-ke-dnu-posledni-novinka-poukazuje-na-vaznost-situace/

Největší čínská automobilka padá ke dnu, poslední novinka ukazuje vážnost situace

Aj v Číne radšej ako na výdavky "ľud", strana aj firmy, radšej sa snažia tlačiť peniaze "pod matrac", teda keď ich majú, keď ich nemajú tak aspoň nejaké zohnať.. a možno nakoniec aj zaplatiť nejaké tie dlhy, v prípade že je "exekútor" naozaj otravný..

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

nuž alamo, keď už linkuješ autoforum, zaujal ma tam iný článok

 

Nástup nových regulací nebude zase tak překotný, takže nečekejme, že někdo 1. ledna 2020 začne mávat bílou vlajkou, pro některé firmy ale skutečně může jít o neřešitelný problém. Do pěti let očekávají bankroty analytici i někteří manažeři z automobilového průmyslu a jednou z nejvíce zasažených zemí má být Německo.

Jedna ze světových automobilových velmocí v čele s obřím koncernem VW se sice na novou éru připravuje, ani její elektromobil ID.3 ale nemusí být řešením ničeho. Právě na jeho představení se přišla s úsměvem podívat německá kancléřka Angela Merkel a obavy, které se nad letošním Frankfurtem vznášejí, se pokusila rozptýlit docela bizarním prohlášením.

Vědoma si hrozících problémů konstatovala, že vláda je připravena automobilovým firmám v problémech pomoci. Konkrétní nástroje neupřesnila, očekávejme ale něco jako bezúročné půjčky či jistá daňová opatření, které by firmám usnadnily dýchání. To zní jako prima věc, ale jen do chvíle, než si uvědomíme, že to byla ta samá Angela Merkel, která jim dýchání znesnadila.

Působí naprosto absurdně, aby někdo nejprve někomu zasadil možná smrtící ránu a pak se mu pokoušet pomoci na nohy, ale ono to tak nesmyslné být nemusí. Pakliže tu jde o moc, fungovat to bude skvěle - automobilky budou muset ještě více dělat to, co si přeje někdo jiný. Nakonec i další slova Angely Merkel snaze manipulovat okolí více než nasvědčují: „Chceme nasměrovat chování lidí určitým směrem,” řekla ve Frankfurtu. Tak... děkujeme pěkně. Ale možná bychom se raději rozhodli sami podle toho, co skutečně vyhovuje našim potřebám našich životů.

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/evropa-je-na-tom-opravdu-mizerne-angela-merkel-slibuje-pomoc-firmam-ktere-sama-potapi/

jak riť na šerbel na to pasuje výrok :

 

 

„Pohľad vlády na ekonomiku možno zhrnúť do pár krátkych fáz: Keď sa to hýbe, zdaníme to. Ak sa to stále hýbe, zavedieme na to rôzne regulácie. Ak sa to prestane hýbať, začneme to dotovať.“ — Ronald Reagan

Zdroj: https://citaty-slavnych.sk/citaty/53062-ronald-reagan-pohlad-vlady-na-ekonomiku-mozno-zhrnut-do-par-krat/
 
na druhej strane, má to aj svoje pozitíva ... toto vlastne vyvracia všetky konšpiračné teórie o tom, že europapalášov ovláda niekto z pozadia, lebo ten niekto by na tom musel nejakým spôsobom profitovať. v reále to vyzerá, že európe šéfuje banda diletantov a narcisov zahľadených do svojej neomylnosti, ktorých chápanie nejakej kauzality je na úrovni sfetovaného mloka :zubiska:
  • Pridať bod 2
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

@clovek2 Áno je to fakt ako "Válka s mloky"

(inak tá knižka od Čapka fakt stojí za prečítanie)

 

Tak včera som bol po dvoch mesiacoch maródky (posunutá platnička..) v robote.

A bol to fakt des a bes, linka zredukovaná o jednu pozíciu, čas na pracovný úkon natiahnutý zo 45 sekúnd na osemdesiat. Piatky sa nerobia, proste pracuje sa štyri dni v týždni a keďže sme JITka, znamená to že v piatok stojí aj VW a všetci ostatný.

Výroba klesla ako kameň do vody. Začína sa hovoriť o tom, že sa prejde na dvojsmenku.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Tie zmeny a regulácie budú potrebné. Motory áut sa od svojho vzniku prakticky nezmenili, pracujú na rovnakom princípe. Nastal čas na zmenu. A práve tej sa boja teroristické štáty v okolí Perzského zálivu vyvážajúce ropu, ak by sa automobilový priemysel úplne odklonil od fosílnych palív, pre ich ekonomiky by to bolo zničujúce. Nastal čas ukázať teroristom že nie oni budú diktovať čo sa má kde vyrábať.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

alamo, trochu realizmu.     Ako sa meni   skutocny dopyt po autach ?   Pretoze  to ostatne moze prerozdelit trh, mozu niektore automobilky skrachovat a ine zarobit.   A dopyt po autach sa meni vdaka ocakavaniu krizy a nie koli regulaciam.  

 

 

Regulacie maju iny dopad,   zakaznici dostanu auto ktore je ekologickejsie a drahsie ako to co by si kupili za inych okolnosti.    Z pohladu volicov v EU to nie je vsak jasne ci to podporuju alebo nie,  zda sa vsak ze to ma dost velku podporu.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

@ Axel - spaľovacie motory síce pracujú stále na rovnakom princípe, ale za 120 rokov ich praktického využívania prešli obrovským vývojom čo sa výkonu, spotreby aj emisií týka, a rovnocenná náhrada elektromobilmi /dojazd, rýchlosť doplnenia energie, ale aj bezpečnosť/ tak skoro nebude, ak teda vôbec. a to ani nehovorím, že elektromobil, ako náhrada klasického auta, je z pohľadu ekológie prinajmenšom sporná...

 

@ tyso - nie je síce jasné, či to voliči podporujú, ale zdá sa, že trh /zákazníci/ v tom majú celkom jasno, preto tá panika šéfov automobiliek. predpísané flotilové emisie predpokladajú určitý podiel počtu predaných áut s el. pohonom, ale ako sa ukazuje, zákazníci ani zďaleka nemajú taký záujem, ktorý by mohol tie emisné limity naplniť - ako sa vyjadril nejaký manažér z ktorejsi automobilky: "Nemôžeme zákazníka nútiť aby si kúpil to čo nechce" ... to myslím hovorí za všetko.

 

a o tom, že trh v tom má jasno si dáme aj nejaký ten citát:

 

což jen zintenzivňuje oddalování charakteru nových vozů od představ části zákazníků. To známe hlavně v Evropě, kde existuje spousta lidí netoužících třeba po tříválcové Fabii, raději si nechají tu čtyřválcovou, kterou mají, déle než plánovali.

Když si k tomu připočteme, že i tento faktor dále podpoří tlak zejména EU na rozvoj elektrické mobility, což z trhu nových aut vyžene další zákazníky směrem k ojetinám a donutí další majitele neprodávat své současné vozy, skutečně nelze očekávat, že by ojetiny mohly kdy zlevnit. V případě evropského kontinentu se tak předpokládá, že se za pár let dočkáme nejstaršího vozového parku v moderní historii, což zcela jistě nejde ruku v ruce s touhami politiků po stále bezpečnějších a „zelenějších” autech. Pochybujeme ale, že si kvůli tomu někdy přiznají, že na začátku kolotoče vedoucího k tomuto výsledku stáli často i oni sami...

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/ceny-ojetych-aut-raketove-rostou-trikrat-vice-nez-u-tech-novych-a-lepe-uz-nebude/

čiže nezanedbateľný podiel zákazníkov si radšej kúpi jazdenku s ešte poctivo skonštruovaným motorom, ako absurdným emisným normám prispôsobený oturbený trojvalcový zgrc, ktorý už po štyroch či piatich rokoch používania má problém prejsť emisnou kontrolou, či nebodaj elektromobil...

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

to by chcelo skutocne udaje, nie krcmove reci.    Cim nechcem povedat ze to nie je ciastocne pravda,  ale ked sa v cine predava cez milion elektromobilov,  tak to nebude tak zufale ani v EU. 

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 3 týždňami...

to by chcelo skutocne udaje, nie krcmove reci.  

 

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/ctyrlety-evropsky-boj-proti-dieselum-se-uz-obratil-proti-jeho-strujcum/

Čtyřletý evropský boj proti dieselům už se obrátil proti jeho strůjcům

Chtěli automobilismus ohleduplnější k přírodě a jednom aspektu možná uspěli, v jiném ale dosáhli pravého opaku. Loňské průměrné emise CO2 u aut byly v Evropě nejvyšší od roku 2014 a poprvé po 12 letech výrazně vzrostly.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 3 mesiacmi...

https://m.investing.com/news/stock-market-news/nightmare-for-global-tech-virus-fallout-is-just-beginning-2080310

Neviem ako si tam ten "návrat do práce" predstavujú..

Ľudia nie sú roboti, za osemhodinovú alebo dokonca dvanásťhodinovú šichtu, si tú masku a rukavice alebo dokonca "skafander" musíte dať dole aby ste niečo zjedli napili sa a šli na záchod..

Potom idete na ubytovňu..

A na ubytovni.. Hmm..

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 3 týždňami...

V pondelok sa asi začne "masaker".

https://www.autoforum.cz/predstaveni/automobilkam-dochazi-dily-jejich-vyroba-se-muze-rozsypat-v-radu-dnu/

Automobilkám dochází díly, jejich fungování se může rozsypat v řádu dnů

 

Automobilky už v tuto chvíli záplatují výpadky dodávek dílu neuvěřitelně kreativními opatřeními, to je ale to poslední, co ještě mohou dělat. Pokud bude současná situace trvat déle, jejich výroba se sesype jako domeček z karet.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvorte si účet alebo sa prihláste, aby ste mohli písať príspevky

Ak chcete odoslať príspevok, musíte byť členom

Vytvoriť konto

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!

Zaregistrovať si nové konto

Prihlásiť sa

Máte už konto? Prihláste sa tu.

Prihlásiť sa teraz
×
×
  • Vytvoriť nové...

Dôležitá informácia

Táto stránka používa súbory cookies, pre zlepšenie používania stránok tohto webu. Pre viac informácií kliknite sem. Ďalšie informácie nájdete na stránke Zásady ochrany osobných údajov