Jump to content

Pápež Benedikt XVI. rezignoval


aljak63

Recommended Posts

Je to vlastne po prvý krát v dejinách..

Právoplatne zvolení pápeži, opúšťali svoj úrad, doteraz zásadne "nohami napred", to bol aj prípad Benedikta XII., ale ten bol zvolený počas veľkej schizmy, ako jeden zo "vzdoropápežov".

 

Inak.. odstúpenie kvôli veku.. aj náš pán prezident by si ako správny katolík, mohol zobrať ponaučenie a dobrý príklad.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Neruší, to, že Benedikt XVI. bude len ako "dočasný" pápež, s tým sa počítalo už po jeho zvolení. A to, že vydrží takmer 8 rokov, s tým nepočítal ani on sám.

 

o nijakej "dočasnosti" som nepočul

iba ak by to bola "dočasnosť" z dôvodov úmrtia.. v tom sme "dočasný" všetci rovnako

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Je to vlastne po prvý krát v dejinách..

Právoplatne zvolení pápeži, opúšťali svoj úrad, doteraz zásadne "nohami napred", to bol aj prípad Benedikta XII., ale ten bol zvolený počas veľkej schizmy, ako jeden zo "vzdoropápežov".

Je to v dejinach uz stvrty, alebo piaty krat.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

No tak ale zase to nie je vylucene... Mozno ide prave o spravny krok. Ktovie ake ma zdravotne problemy, ale pokial by vdaka nim mal byt dalsich 10 rokov neschopny cokolvek urobit, je lepsie nech odide vcas a mozu vybrat "fungujucejsieho" nastupcu.

 

V zasade nic katastrofalne vo svojej funkcii neurobil a predpokladam, ze aj jeho nastupca bude taky "standard".

Link to comment
Share on other sites

Ján Pavol druhý bol na tom zdravotne omnoho horšie, a bol omnoho viac odkázaný na pomoc svojich spolupracovníkov..

nenaznačuje týmto krokom Benedikt, že nedôveruje svojmu okoliu, ľuďom ktorí ho v úrade obklopojú, jednoducho že sa na nich nedá spoľahnúť?

Link to comment
Share on other sites

JP 2 bol mozno ochotnejsi to vsetko znasat. Alebo z negativneho pohladu - bol natolko presvedceny o svojej nenahraditelnosti a dolezitosti, ze zostaval vo funkcii aj ked ledva dokazal povedat suvislu vetu a bol len tienom toho energickeho Wojtylu.

 

O nejakych internych problemoch a nedovere sa nic nehovori - ale Vatikan klasicky nepusta prilis drby von :)

Link to comment
Share on other sites

Dost nespravny je uz samotny nazov clanku.

 

V RKC bolo rozkolov od roku 1294 viac nez dost. A zjavne papezi neodstupovali. Dnes zjavne nie je nijaky zasadny rozkol, len sa cirkvi prilis nedari (co je vsak nieco ine - nie je to ROZKOL)... a papez odstupuje.

Link to comment
Share on other sites

o nijakej "dočasnosti" som nepočul

 

No vidíš, ja áno. Sledoval som posledné dni Jána Pavla II. a celú konkláve. Vtedy pred 8 rokmi, hoci sa počítalo s tým, že Ján Pavol II. tu dlho nebude, to bol pre katolícku cirkev ľahší šok keď zomrel a už vtedy sa vedelo, že nebude jednoduché ho nahradiť pápežom s podobnou charizmou. Cirkev nemala veľa možností špekulovať, už pred samotnou voľbou nového pápeža bol kardinál Ratzinger horúcim favoritom, keďže bol jedným z najbližších spolupracovníkov Jána Pavla II. Jeho jedinou nevýhodou (a značne veľkou) bolo to, že bol už v pokročilom veku, takže už vtedy sa predpokladalo, že cirkev povedie iba po určité obdobie, pokým si cirkev nenájde nástupcu, ktorý bude mať podobnú charizmu ako Ján Pavol II. a najmä dokáže zastaviť úpadok katolíckej cirkvi. Ja si myslím, že dobrovoľné odstúpenie Benedikta XVI. naznačuje, že nový pápež, akého cirkev potrebuje, je už na ceste.
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Dost nespravny je uz samotny nazov clanku.

 

tak napríklad slovenská RKC, sa prípadom Bezák, ocitla v ťažkom vnútornom rozpore

(to je môj názor, ako pozorovateľa z vonku..)

 

.. takže už vtedy sa predpokladalo, že cirkev povedie iba po určité obdobie, pokým si cirkev nenájde nástupcu, ktorý bude mať podobnú charizmu ako Ján Pavol II. a najmä dokáže zastaviť úpadok katolíckej cirkvi. Ja si myslím, že dobrovoľné odstúpenie Benedikta XVI. naznačuje, že nový pápež, akého cirkev potrebuje, je už na ceste.

 

prajem novému pápežovi "zlom väz"
Link to comment
Share on other sites

Myslim, ze hladat niekoho s podobnou charizmou ako mal JP 2 je vlastne len iluzia. U neho neslo len o tu "charizmu", ale napriklad aj o to, ze sa v studenej vojne jednoznacne postavil na stanu "zapadu" v politickom boji. Nebol "len" nabozenskou postavou, ale aj politickou a jeho charizma s tym suvisela.

 

Co sa tyka upadku - ked sa to tak vezme, tak tento zacal davno pred Ratzingerom a prebiehal aj pocas "panovania" JP 2. Takze ani on tomu nezabranil, nezvratil trend.

 

tak napríklad slovenská RKC, sa prípadom Bezák, ocitla v ťažkom vnútornom rozpore

 

Tak alebo si naozaj myslis, ze kvoli Bezakovi odchadza papez - alebo ide o nezmyselne prirovnanie.
Link to comment
Share on other sites

a prečo by takou "malou kvapkou" do džbána problémov RKC, nebol aj Bezákov prípad?

ja síce nie som pápež, ale nakoniec sa dozvedieť, akých hajzlíkov (sokolíkov) som podržal odvolaním biskupa, asi by ma šlo vystrieť..

Link to comment
Share on other sites

a prečo by takou "malou kvapkou" do džbána problémov RKC, nebol aj Bezákov prípad?

 

Pretoze ide o jedneho bezvyznamneho knaza v bezvyznamnej krajine. Nejde o nijaky rozkol vo Vatikane, ani sa za Bezaka nepostavil nikto z vysokej cirkevnej hierarchie. Sam o sebe je nepodstatny a nedolezity, nic neznamena. Za hranicami Slovenska o nom nikto nechyroval a jeho pripad sa absolutne v nicom netyka katolikov trebars v Madarsku, Polsku alebo CR. Netreba si nieco namyslat o vlastnej dolezitost. Bola by to len iluzia.
Link to comment
Share on other sites

ach to naše malé slovensko.. je ako "oko v hurikáne"..

:beer:

takže prečo by sa takým bezvýznamným "nikým", pápež zaoberal osobne?

chceš povedať že niekto mu priniesol nejaký papier, a on ho podpísal?

"odvolávam bezvýznamného kňaza v bezvýznamnej krajine, pretože je nekolegiálny".

a potom začnú lietať vzduchom drobné informácie obsahujúce čísla.. vôbec nie malé, na takú malú krajinu

mňa osobne by niečo také, uvrhlo do fakt ťažkej dezilúzie

 

ale čo.. sú to len špekulácie.. sme predsa malá krajina

Link to comment
Share on other sites

mňa osobne by niečo také, uvrhlo do fakt ťažkej dezilúzie

 

Rozdiel bude asi v tom, ze ty nie si papez. Takze pred prehnanym pocit vlastnej dolezitosti a vyznamu Slovenska na cirkevnej mape...radsej troska skromnosti a zdraveho rozumu.
Link to comment
Share on other sites

celý deň som nepočula nečítala ani jediné správy, človek sem príde, a aké novinky.

teraz sa špekuľuje, prečo, začo, prečo to

Ratzinger je inteligentný človek, a má 85 rokov, a ja si na to tiež pamätám, že bol akousi prirodzenou voľbou ako najbližší spolupracovník JP II, aj že sa s tým počítalo, že "zatiaľ", kým príde iný nasledovník, vzhľadom na vek sa počítalo s tým, že bude pápežom "zatiaľ" ... a on vydržal 8 rokov.

a možno je pravda to, čo povedal v nedávnom rozhovore Tomáš Halík, že už za čias Jána Pavla, ktorý sa venoval cestám a ekumenizmu, sa rozbujnelo zákulisie, a zrejme sa nikdy nedozvieme, nakoľko, a čo s tým celým zvládol Ratzinger ... a Ratzinger cíti, že mu ubúdajú fyzické sily, rozum slúži, a kým slúži, chce odísť dôstojne a na vrchole, má ešte čo povedať, alebo už nechce, a možno len chce dôstojne dožiť a dôstojne odísť, kým slobodne môže.

Link to comment
Share on other sites

pán Boh dal ženským, nefér výhodu..

stačí aby ukázali "kozy", a hneď sú v "méédiách"

(varovanie.. nižššie uvedený odkaz, obsahuje poburujúce video)

http://video.idnes.c..._zahranicni_klv

Osm feministek z hnutí Femen se v úterý v pařížské katedrále Notre-Dame svléklo do půl těla. Tímto způsobem "oslavily" odchod papeže Benedikta XVI. Přes nahá prsa a záda si ženy napsaly hesla jako "Nechceme homofoba", "Krize víry" či "Pa pa Benedikte" a křičely "Nechceme papeže".

 

Link to comment
Share on other sites

a možno je pravda to, čo povedal v nedávnom rozhovore Tomáš Halík, že už za čias Jána Pavla, ktorý sa venoval cestám a ekumenizmu, sa rozbujnelo zákulisie, a zrejme sa nikdy nedozvieme, nakoľko, a čo s tým celým zvládol Ratzinger ...

 

nie je teraz skôr otázka.. čo s tým, ešte len zvládne?

ak pripustíme že je vo vatikáne "zákulisie" a v ňom záujmové skupinky a kliky, ktoré sa spolu naťahujú, nebude pre ne, stav keď budú existovať dvaja pápeži vedľa seba, to "pravé orechové", a príležitosť zmútiť vodu ešte viac?

tak v momente keď de facto, budú existovať dvaja pápeži, nebudú za starým pánom na penzii doliezať, a vypytovať sa na hento a na tamto.. "a čo si myslíte o najnovšom rozhodnutí vášho činného kolegu?"

vydrží Benedikt sedieť a čušať, v tichom rozjímaní, a v ničom sa nevyjadrovať k činnosti nového pápeža, a nijak ju nekomentovať?

ak by nevydržal.. neexistuje riziko že vypukne naozajstná "stredoveká" schizma?

Link to comment
Share on other sites

Tu je zaujímavý článok v súvislosti s abdikácii Pápeža B XVI

pt.: Mimoriadny príbeh abdikácii Celestína V.

Je júli 1294. Viac ako 2 roky po smrti Pápeža Mikuláša IV, kresťanský svet trpí nedostatok vedenia.

Konkláve, zložená z 11 kardinálov nie je možné zvoliť nového pápeža

.

Prosím, prepačťe nemôžem preložiť. Ďalej si prečítajte v poľskom, to je naozaj zvedavé :shifty:

 

http://www.fronda.pl...ezem,26133.html

Link to comment
Share on other sites

Celestýna V. museli vraj dovliecť do Ríma na silu.. po tom čo napísal, ten svoj karhavý list kardinálom, tí ho zvolili zo zlomyseľnosti..

toto je zaujímavá fotka, papa Benedikt XVI sa modlí pri pozostatkoch papa Celestýna V..

post-624-0-28698900-1360706977_thumb.jpg

http://www.cbc.ca/ne...signations.html

nezdá sa vám že na tej fotke Ratzinger vypadá, tak nejak vyplašene?

 

ono totižto, zlí jazykovia po internete roztrusujú, že Celestýnovi dal jeho nástupca Bonifác VIII, do hlavy natĺcť železný klinec.. aby nezavadzal.. mať za kolegu, takého skromného a svätého muža, s ktorým by ho neustále porovnávali, mu vraj prišlo mimoriadne nepohodlné

http://www.archelaos...ils.aspx?id=225

 

dnes už ale našťastie, žijeme v osvietenejšej dobe.. ehm.. ako sa to vezme..

:reading:

Link to comment
Share on other sites

komu sa zda myslienok vela nech si prebehne len par

pri tejto prilezitosti zopar myslienok Benedikta XVI (z knihy Priznanie a vyznanie, Lúč 2005) na temu

 

Boh

Boh je skutočným Ja - hoci omnoho vyšším spôsobom - ku ktorému sa môžem približovať, a ktorý sa približuje ku mne.

 

Boh má všetky podstatné črty, ktoré pripisujeme osobe, totiž vedomie, poznanie a lásku. Je tak niekým, kto môže hovoriť a počúvať.

 

Boha, Všadeprítomného, sa dotýkame zvláštnym spôsobom tam, kde je to, čo ho najviac odráža a sprítomňuje, kde je pravda a dobro.

 

Stvorenie je vskutku tajomstvo a čím viac z neho poznávame, čím viac do tejto jemne štruktúrovanje matérie nahliada fyzika, tým tajuplnejšia vec to je.

 

Boh je práve tak, ako ľudský život, neprehliadnuteľný a preto existujú stále nové dimenzie.

 

Ježišovou najvlastnejšou originalitou je práve on sám - ako jednota Boha a človeka.

 

Podstatou náboženstva je vzťah človeka, ktorý presahuje k Neznámemu, ktorého viera nazýva Bohom, a schopnosť človeka vstupovať do tohto pravzťahu mimo všetko hmatateľné a merateľné.

 

K Bohu jestvuje toľko ciest, koľko je ľudí, lebo v rámci rovnakej viery je cesta každého človeka celkom osobná.

 

Boh nás naozaj vidí a necháva nám slobodu - a napriek tomu nás vedie.

 

Spása, ktorá pochádza od Boha, nie je žiadna kvantitatívna veličina. Keď ide o dobro ľudstva, nemôže takáto veličina existovať, lebo každý človek je unikát a teda s každým novým človekom v istom zmysle nanovo začínajú dejiny.

 

Vykúpenie je zverené slobode človeka a Boh túto slobodu nikdy neruší.

 

Musíme počítať aj s takou neprítomnosťou Boha, že sa človek prepadne do morálnej priepasti a ocitne sa pred zničením sveta, apokalypsou, zánikom. Avšak i potom platí, že Boh ochraňuje tých, čo ho hľadajú; láska je napokon silnejšia ako nenávisť.

 

Boh tu nie je ako žandár alebo sudca, aby nám dával tresty alebo pokuty.

 

U ľudí, ktorí žijú vieru Cirkvi, v konečnom dôsledku prevažuje vedomie vykúpenia: Boh nás nenechá padnúť.

 

Také otázky ako: či je vôbec dobré žiť, či je Boh dobrý, či je naozaj tu a skutočne pomáha, sú evidentne nevyhnutné kvôli tomu, aby sme sa učili skrze utrpenie, aby sme utrpením učili vnútornej slobode a zrelosti a predovšetkým súcitu s blížnym.

 

Večnosť poskytuje mierku a dáva terajšiemu životu vážnosť a význam - aby mal na konci hodnotu a to nielen pre jednotlivca, ale aj pre celok. Milosrdný Boh nesníma z nás zodpovednosť, ale nás učí zodpovednosti.

 

Veľké vedecké poznatky môžu viesť k tomu, že človek už buď nevidí za realitu, čo mu obmedzuje horizont, a tak hlúpne, alebo že sa náš obraz Boha zväčšuje a potom stojíme pred Ním s ešte väčšou úctou, pokorou a obdivom.

 

Kresťania mnoho vykonali vďaka presvedčeniu, že Boh neprebýva v kameni, ale že je živý. Vlastným chrámom sú totiž ľudia, v ktorých býva, a ktorí mu patria.

 

Kde človek preukazuje druhému dobro, tam je zvláštna blízkosť Boha. Kde sa niekto v modlitbe Bohu otvára, vstupuje do jeho zvláštnej blízkosti.

 

Betlehemská udalosť znamená, že Boh sa skutočne stáva človekom; že sa za človeka iba neprevlieka, ale že ním naozaj je - a že sa nakoniec, pribitý na kríži, uberá k otvorenému priestoru, do ktorého môžeme vstúpiť aj my.

 

V Ježišovi Kristovi začala vlastná ľudská budúcnosť, to ešte nerealizované, čím človek môže a má byť.

 

Každý človek je myšlienkou Boha.

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Additional information you can see at Privacy Policy