Skočiť na obsah

Technologický pokrok


valcik

Odporúčané príspevky

jeden krásny článok o technologickom pokroku

a o tom, že svet sa uberá technologicky svojím tempom, ale inakade, než to zvyčajne predpovedajú utopisti, a veci, ktoré predpovedali, nie sú skutočnosťou, veci, ktoré nepredpovedali, sú skutočnosťou, a skutočnosť je stále rýchlejšia ... :lol:

 

S prepočítavaním dnešných trendov do budúcnosti zájdete asi len tak ďaleko, ako Andrew Hamilton, ktorý v roku 1949 predpovedal, že počítač bude obsahovať len 1000 elektróniek a vážiť len jeden a pol tony.

 

Jeho predpoveď dnes neznie veľmi ohurujúco, ale v skutočnosti bola správna – v určitej chvíli platila dokonale, hoci vývoj bol neskôr oveľa rýchlejší. Hamilton neurobil kľúčovú chybu predpovedačov: nestanovil dátum, kedy sa má jeho predpoveď splniť.

 

To je dôležité, najmä ak hádate, kedy sa niečo teoreticky možné začne skutočne používať: napríklad ak predpovedáte využívanie rakiet na doručovanie pošty (Arthur Summerfield, 1959) alebo trebárs masové rozšírenie lietajúcich áut.

 

Čítajte viac: http://komentare.sme.sk/c/5699812/urob-si-sam-zarucene-predpovede-na-rok-2011.html#ixzz19XLeE5HB

 

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Europoslanci chcú zakázať úsporné žiarovky v detských izbách

 

Úsporné žiarovky majú v blízkej budúcnosti úplne nahradiť tradičné žiarovky. Nové žiarovky však predstavujú vážne zdravotné riziko. Ak sa jedna z nich poškodí, povolený limit na množstvo ortuti v kubickom metri malej miestnosti sa zvýši z 0,35 mikrogramu 20-násobne. UBA upozorňuje, že od takých žiaroviek by mali byť čo najďalej najmä deti a nadchádzajúce mamičky.

 

Očakávam, povedal Reul, že Európska komisia čo najskôr zruší zákaz predaja tradičných žiaroviek. A opačne, podporuje, aby EK začala uvažovať o zákaze úsporných žiaroviek. Okrem toho musí preskúmať, či sa úsporné svietidlá v súvislosti so svojimi rizikami pre zdravie ľudí vôbec majú dostávať do distribučnej siete.

 

tak najprv zakážu predaj obyčajných žiaroviek a teraz to chcú zase povoliť ? nie je to len zase dajaký zvláštny ťah aby ľudia viacej začali kupovať led žiarovky ?

zdroj

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Pravdepodobnost takej otravi je velmi nizka zachvilu sa zacnu bat fosforu a toho ze nedostatocne konvertuje UV na Viditelne svetlo kvoli lobingu LED vyrobcov

zakazat vsetky okrem LEDiek (a tie dotovat) by bolo najlepsie

urcite nepovolovat Wolframve ziarovky

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 5 mesiacmi...

Dlhšie som zvažovala, kam toto umiestniť ...

- medzi dopravu ?

- medzi výnimočné stavby ?

- alebo medzi technologický pokrok ?

Ono to vlastne z určitého dôvodu patrí všade ...

 

Medzi prístavmi Grangemouth a Falkirk bol v roku 1777 vybudovaný kanál Forth a Clyde, ktorý spájal Glasgow so západným pobrežím Škótska. Doprava medzi Glasgowom a Edinburgom bola možná len vďaka 11. splavom, pretože výškový rozdiel medzi týmito vodnými cestami je 24 metrov.

 

Vo svete sa používa celý rad technických zariadení na vyrovnávanie hladín riek, aby bolo lodiam umožnené prekonávanie výškových rozdielov, vo Falkirku, v strednom Škótsku je to vodný "výťah" ... stavba ukončená v roku 2002.

Uzatvorenie kanála, regulácia hladiny vody a premiestnenie lode z dolnej polohy do kanála do hornej polohy trvá cca 15 minút.

Na otvorenie horného a dolného kanála a otočenie konštrukcie o 180° sú potrebné motory s výkonom 22,5 kW, ktorých spotreba je iba 1,5 kWh.

post-88-0-19985500-1307981064_thumb.jpg

.....post-88-0-31471200-1307981069_thumb.jpg

.....post-88-0-20877600-1307981075_thumb.jpg

 

 

Zdroj:

Zdroj:

Zdroj:

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 9 mesiacmi...

Unikátny Gärtnerplatzbrücke sa nachádza v nemeckom meste Kassel. Stavebným materiálom je superbetón – hmota označovaná ako UHPC, ktorú vyvinuli odborníci kasselskej univerzity, a práve preto ju použili práve na tejto stavbe. UHPC má pevnosť ocele, ale vyžaduje menej oceľového armovania a pri rovnakom zaťažení tak spotrebuje polovicu materiálu. UHPC je až desaťkrát pevnejší ako betón, horšie do neho prenikajú tekutiny a agresívne látky, ktoré by hmotu poškodzovali. Most by mal bez väčších problémov vydržať v prevádzke 150-200 rokov.

 

post-88-0-58687700-1332583762.jpg

 

post-88-0-55724400-1332583752.jpg

Zdroj: 21. století 4/2012

http://www.google.sk/search?q=g%C3%A4rtnerplatzbr%C3%BCcke&hl=sk&prmd=imvnsb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=N0JsT9rnJsGztAbJgsy_Ag&sqi=2&ved=0CC8QsAQ&biw=1046&bih=785

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 4 týždňami...

Niekoľko najväčších strojov z ríše obrov

Na prvý pohľad vyzerajú ako gigantické hračky zostavené z nejakej stavebnice ...

... mohutné rýpadlá, monumentálne nákladné plošiny, obrovské stroje, atď.

Najväčším strojom, ktorý človek vyrobil je veľký urýchľovač častíc,

ale pozrime sa trošku do sveta dopravy a priemyslu.

 

1/ Bagger 293 ... obrovské kolesové rýpadlo /výška 95 m, dĺžka 225 m, váha 14 200 ton/ a obsluhovať ho musí naraz päť špecializovaných pracovníkov.

post-88-0-85484100-1334566995.jpg

http://www.google.sk...iw=1076&bih=785

 

2/ Slnečná pec ... nachádza sa vo francúzskych Pyrenejach vo výške 1700 m nad hladinou mora. V ohnisku tohto parabolického zrkadla o veľkosti 2000 m2 je umiestnená pec, v ktorej sa tavia všetky známe kovy.

post-88-0-68535700-1334567003.jpg

http://sk.wikipedia....1_pec_v_Odeillo

 

3/ Veterná turbína Enercon E 126 ... nemecké mestečko Emden za hranicami svojej krajiny príliš známe nie je, žije v ňom zhruba 50-tisíc obyvateľov, ale môže sa pochváliť gigantickou veternou turbínou. Jej celková výška je 198 m, oficiálny – papierový ročný výkon nového modelu je 6 MW, čo by vystačilo na ročné zaistenie 5-tisíc domácností.

post-88-0-73048200-1334567012.jpg

http://en.wikipedia...._voltooiing.jpg

 

4/ Raziaci štít S-210 ... hlava priemeru má 29 m, je 400 m dlhý a v pohode sa dostane cez tvrdé skaly ... podobné stroje dokážu nielen raziť, ale vyrazený priestor následne vybetónujú a spevnia. Podobnými strojmi sa razil aj tunel Gotthard Base vo Švajčiarsku.

post-88-0-65283500-1334567055.jpg

 

post-88-0-11469400-1334567063.gif

http://www.fhwa.dot....i09010/appd.cfm

 

5/ Nákladná plošina TLD DBL-110 ... nielen autá, ale aj lietadlá potrebujú čas od času generálnu prehliadku. Stodesaťtonové lietadlo Boeing 787-Dreamliner ju potrebuje po 13-tisíckach nalietaných km. A práve vtedy prichádza na scénu nákladná plošina TLD DBL-110, vážiaca 110t a so schopnosťou zdvihnúť 70-tonový náklad do výšky 10 m. Plošina má 32 kolies a podľa expertov je pomerne ľahké ju ovládať.

post-88-0-14955800-1334567089.jpg

http://paineairport.com/kpae2432.htm

 

6/ Crawler – transportér ... vozidlo rozmerov 40*35 m, variabilnej výšky 6-8 m /pričom každá strana môže byť ľubovoľne zvýšená, či znížená/, váži 2700 t a má 8 pásov, po dva na každom rohu. Crawler NASA používala na transport rakiet Saturn V a Saturn IB, neskôr k preprave raketoplánu z montážnej haly na odpaľovaciu rampu.

post-88-0-29698600-1334567096.jpg

http://en.wikipedia....ler-transporter

 

7/ Lodný výťah Strépy-Thieu ... nachádza sa na belgickej vodnej ceste Canal du Centre, zhruba 50 km južne od Bruselu. Výťah je vysoký 120 m, je schopný zdvíhať lode o váhe 1350 t. Loď vpluje do žľabu naplneného vodou a vytlačí z neho presne toľko vody, koľko váži sama, takže žľab má vždy rovnakú hmotnosť ... či už je prázdny, či vpluje loď prázdna, alebo plne naložená.

post-88-0-94437800-1334567119.jpg

http://www.google.sk...iw=1076&bih=785

 

8/ Posunovač Telescope Mover ... slúžiaci na presun vesmírnych teleskopov. Je vysoký 4,5 m a má výkon 400 konských síl. Pohyb sa uskutočňuje po koľajniciach pomocou štyroch motorov.

post-88-0-73196300-1334567128.jpg

http://palscience.co...ieve-your-eyes/

Zdroj: 21.století extra 1/2012

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 2 týždňami...

Statfjord: Ropný div zo Severného mora

Nóri majú v podstate šťastie. More Nórsko síce obklopuje, ale na kúpanie príliš neláka ... má však iné prednosti. Pod jeho dnom sú ukryté veľké zásoby čierneho zlata, avšak ťažba z morského dna má určité špecifiká ...

Pozornosť Nórov sa sústreďuje hlavne na Severné more, kde stojí jeden z najväčších kolosov aké ľudské ruky vytvorili – ropná plošina Statfjord B. Impozantná stavba vyrástla v priebehu rokov 1978-1981 a nachádza sa asi 180 km západne od nórskeho pobrežia.

Najskôr bolo potrebné postaviť 24 železobetónových cylindrov, nad ktorými čnejú štyri duté betónové veže. Pri stavbe bolo použitých 837-tisíc ton železobetónu, čo zodpovedá asi 16-násobku váhy Titanicu. Dve veže "zodpovedajú" za ťažbu ropy, treťou vežou vedú čerpadlá a potrubie, v poslednej je umiestnené kontrolne zariadenie záťažovej vody. Celá stavba s doplnkami váži 900-tisíc ton a je ponorená do hĺbky 147 m.

Nad štvoricou železobetónových stĺpov čnie 40-tisíc tonová oceľová konštrukcia výšky 271m ... tu je kráľovstvo ťažiarov, tu sú umiestnené vrtné zariadenia, rafinéria, ale aj prevádzkové a administratívne priestory, 8-poschodový hotel pre pracovníkov s kapacitou 278 postelí, reštaurácie a heliport. Obe časti, teda základňa a plošina boli spojené až na mori, pričom náročná "operácia" trvala 38 hodín. Všetko sa úspešne podarilo, takže vysoké vlny a víchrice, ktoré v tejto oblasti nie sú ničím výnimočným pohnú celou stavbou nanajvýš o jeden centimeter!

Statfjord B je najväčšou ropnou plošinou na svete. Hĺbka dvadsiatich vrtov pod ňou dosahuje dĺžku 2,5 km. Z výsledkov geologických prieskumov vedci odhadujú, že ťažná plošina Statfjord B zostane aktívna minimálne do roku 2019 /a týka sa to aj plošín Statfjord A a Statfjord C/. Náklady na vybudovanie plošiny dosiahli výšku takmer 2-milióny dolárov a investičné náklady sa Nórom vrátili už behom prvého roku ...

 

Statjord B

post-88-0-33065100-1335855511.jpg

 

post-88-0-58015200-1335855520.jpg

 

post-88-0-73156700-1335855528.jpg

 

Zdroj: 21.století extra 1/2012

http://www.google.sk...iw=1052&bih=702

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Hľadala som kam toto dať, ale táto téma mi z toho vyšla asi najprijateľnejšie.

 

Edisonovo múzeum v americkom New Yersey ukrývalo medzi voskovými valcami cennú nahrávku, staršiu ako 120 rokov.

Keď vedci niektoré zo zachovalých "zvukových konzerv" zhotovených pomocou Edisonovho fonografu "previedli" do digitálnej podoby, nebyť nemeckého vedca Gabriela Gössela najskôr by podivnému praskaniu a šumeniu, vychádzajúcemu z jedného z "valčekov" ani nevenovali veľkú pozornosť. Gössel ale v zázname rozpoznal hlas nemeckého "železného" kancelára Otta von Bismarck /1815-1898/, ktorého v tých časoch nahral Theo Wangemann /1855-1906/, technik, ktorý v Európe zaisťoval prevádzku fonografov a v roku 1889 "dorazil" aj na svetovú výstavu do Paríža. Z Paríža odišiel do Nemecka a nahrával toho, kto sa mu zdal príťažlivý - vysvetľuje okolnosti vzniku záznamu Gössel. Nahrávka, na ktorej Otto von Bismarck dáva rady svojmu synovi Herbertovi /1849-1904/ popiera, že by hovoril fistulou, ako sa niektorí historici doposiaľ domnievali.

 

..........................Otto von Bismarck ....................................... fonograf

...............post-88-0-13219600-1336312246.jpg post-88-0-88326300-1336312260.png

Zdroj: History revue 5/2012

http://www.google.sk...iw=1078&bih=702

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 6 mesiacmi...

Toto vyzerá byť celkom zaujímavé, ak to nie je len kačica (štýl písania tomu nasvedčuje):

 

Motor, ktorý zmení svet, vyvíjajú na Slovensku

 

Slovensko-americká skupina nadšencov testuje motor, ktorý má prepísať históriu. (...) Posúďte sami: malý 2,5-litový motor by tu mal dosiahnuť takmer tisíc koní s minimálnou spotrebou a nulovými výfukovými plynmi. (...) Tento motor podľa výsledkov testov spaľuje výrazne menšie množstvo paliva a pri nižších teplotách. Pri naštartovaní a po ukážkovom teste sme sa dokonca vedeli dotknúť motora a dať ruku ihneď za výfuk. Ak by tam bola obyčajná pohonná jednotka, bolo by to čisté bláznovstvo, ktoré by v lepšom prípade malo na svedomí poriadne popáleniny. Najabsurdnejšie na tom všetkom je, že tento motor nemal namontovaný ani chladič. Chladiaca kvapalina tu bola len preto aby správne fungoval. Dokonca pri výstupe mala 13 stupňov Celzia. Reálne sa v automobiloch pohybuje okolo 90 stupňov.

 

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Nulove vyfukove plyny? To je snad fyzikalne a chemicky nemozne, nie? : )

 

A nemal chladic, no mal chladiacu kvapalinu...kua, to zase ako?

 

Taktiez nie je uplne jasne, ze na jednej strane ide o skupinku "nadsencov" - na druhej strane uz dodavaju motor pre pretekarske lode (co by bol zaciatok brutalneho bizinisu) - a za tretie maju nejake dohody s vladou USA...

 

Cize mozno maju zopar dobrych napadov, ale pri takejto prezentacii, alebo pri tom ako mlzia, tazko povedat co je pravda a co len dalsia fantazmagoria.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 1 mesiacom...

Špecializované firmy dokážu dnes presťahovať prakticky čokoľvek.

Od domu cez maják až po kostol, teda ... ak objednávateľ má dostatok financií.

Na ceste k "cieľu" je často potrebné prekonať niekoľko prekážok ... či už sú to stromy, zákruty, železničné prejazdy a pri vyšších stavbách môžu byť prekážkou aj elektrické drôty. Dočasne ich síce je možné odstrániť, ale celý presun to predraží. Cena "sťahovania" sa tak môže vyšplhať do miliónových súm a často dokonca presahuje cenu samotnej budovy.

 

Najťažšia stavba aká kedy bola presunutá, je niekoľkoposchodová budova Fu Gang v Číne. Spoločnosť Guangzhou Luban Corporatio, ktorá mala v roku 2004 presun stavby na starosti mala za úlohu nadvihnúť 15140,4 tonový, 34 m vysoký obluda nadvihnúť a presunúť o cca 36 m. Celá akcia trvala 11 dní a je zapísaná v Guinessovej knihe rekordov.

 

.................post-88-0-97167200-1356764143.jpg

 

Najvyššia presunutá stavba bola veža BREN v USA, výšky 465 m. Veža bola používaná armádou pri skúmaní účinkov radiácie. V súčasnosti už veža neexistuje, bola odstránená.

 

post-88-0-59698300-1356764152.jpg

http://sk.wikipedia....wiki/BREN_Tower

 

Najkomplikovanejší presun absolvovali dva masívne skalné chrámy v Abu Simbel v južnom Egypte, ktoré boli ohrozené kvôli stavbe priehrady. Chrámy boli medzi rokmi 1964 až 1968 rozrezané na veľké bloky, presunuté o niekoľko desiatok metrov ďalej a znovu zostavené.

 

post-88-0-49629500-1356764159.jpg

http://cs.wikipedia....wiki/Abú_Simbel

 

• V prvej fáze presunu bagre obvykle "podkopú" budovu, potom pod ňu umiestnia podporné zdviháky a oceľové nosníky, ktoré budú počas presunu držať celú váhu budovy.

• Pomocou špeciálneho hydraulického zariadenia je potom budova zdvihnutá zo svojich základov. Zdvíhanie synchronizovane prebieha tak, aby budova zostala po celú dobu vo vodorovnej polohe, a tak je možné počas celej doby presunu ponechať nábytok vo vnútorných priestoroch.

• Pod nosníky sa umiestnia špeciálne vozíky na kolesách s gumovými pneumatikami, tie sa potom pripoja k nákladnému automobilu, ktorý budovu "presťahuje" na nové miesto.

Zdroj: Svet na dlani 2012/11

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 3 mesiacmi...

 

Američanom majú pomôcť laserové delá, ich test dopadol úspešne
 
Americké námorníctvo najnovšie informovalo o testoch laserového dela, ktoré armáda úspešne otestovala. Bez problémov si poradilo s bezpilotným lietadlom a už teraz americké orgány uvádzajú, že nimi budú už budúci rok vybavené aj iné plavidlá.
(...)
Laserový zbraňový systém LaSW je už v takom stupni vývoja, že ho Američania umiestnia na vojnovú loď USS Ponce ešte tento rok. Jeho cena sa doteraz vyšplhala na 32 miliónov dolárov. Spomínané plavidlo Ponce bude následne smerovať na Blízky východ.
 
Ako uvádza spravodajská RT, americké námorníctvo je vo fáze ďalšieho vývoja laserového systému, no už teraz dáva vláda zelenú na pokrok v technológii. (...) Keďže je celý projekt ešte stále vo vývoji, námorníctvo upozorňuje, že chce také lasery, ktoré budú schopné zničiť hlavice rakiet či bojové lietadlá. Dokonca sa špekuluje o sile laseru so schopnosťou zlikvidovať aj vojnovú loď.
 
 
Super, včera som to videl v správach, vyzeralo to zaujímavo, pod článkom je video.
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 2 týždňami...

V Bostone prave prebieha obrovska policajna akcia v snahe dostihnut pachatela, ktory ma na svedomi bombovy utok na bostonskom maratone. Cez google maps som schopny si jednotlive miesta pozriet a virtualne sa na nich prejst. Na reddite citam minutovy update. Som schopny sledovat live ako sa situacia vyvija cez cnn a ine on-line streamy a aby toho nebolo malo, tak mam moznost pocuvat live policajnu vysielacku Bostonskej policie....Skratka wow.. vzdialenost stratila vyznam :)

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 3 týždňami...

Všetok ten technologický pokrok je úžastný. keď sa človek zamyslí nad tým, kam sa až ludstvo dostalo. A to, že veci, ktoré mala kedysi len NASA alebo armáda si dnes môže kúpiť hocikto. Mna najviac zarážajú ceny - nejde o to, aké ich majú oni, alebo niekto iný.... ale také batérie kedysi stáli, no určite viac ako pár eur.... A teraz? Som rád, že žijem v tejto dobe.

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

a kam sa dostalo za chvíľu, nebyť  spätného chodu  tmárstva, kde už mohlo byť - a kde je napriek tomu všetkému, pokrok nešiel zastaviť - ale to je na inú tému.

zaujímavé, že vojny a stále sofistikovanejšie výmysly ľudí na zabíjanie iných ľudí  technologickému pokroku pomáhali

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

game keď zoberieš do úvahy že práve na vojenský výskum a vývoj boli vlády ochotné vynaložiť najväčšie prostriedky, tak na tom vlastne nič prekvapujúce alebo zaujímavé ani nie je. to že ľudstvo dosiahlo najväčší technický pokrok "vďaka" dvom svetovým vojnám a jednej studenej je jednoducho fakt, a je jedno či sa jedná o elektroniku, chémiu, leteckú a raketovú techniku, spaľovacie motory, jadrové technológie ... až po plastickú chirurgiu.

raz darmo, ľudská lenivosť a vojny sú najvýznamnejšie príčiny pokroku.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 2 týždňami...

Možno nasledovná myšlienka bližšie popísaná v odkaze zmení dosť podstatne vzhľad krajiny v oblastiach s dostatočným výskytov vetrov.

 

Zachytávanie vetra veternými lievikmi je už teraz účinnejšie, ako je to u veterných vrtulí a vyrobia údajne elektrickej energie 6 krát viac.

Pritom lieviky môžu byť menšie, nerobia hluk do tej miery ako spomínané vrtule a ak konštruktéri vymyslia pekné futuristické tvary, tak aj ich umiestnenie v krajine bude prijateľné. Vedel by som si predstaviť na bielo natreté stavby s ladnými lievikovými krivkami.

 

Predpokladám, že konštruktéri po čase dokážu po určitých skúsenostiach ešte viac zvýšiť účinnosť tohto zariadenia.

Aj cena takto získanej ekologicky čistej elektrickej energie by mohla byť pomerne nízka.

 

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

To video je uplne genialne, vietor vstupi s rychlostou 10mph, a vyfuknu ho s rychlostou 15mph?

Davalo by to zmysel ak  je 15 mph rychlost hned za turbinou. To by ale znamenalo ze ich turbina je nezmysel, kedze ziska z vetra viac energie ako je teoreticky mozne(Bentz' law).

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

V tom by som až takú chybu nevidel, pretože, ak vzduch vchádza na vstupe omnoho väčším prierezom, ako vychádza na výstupe, nevyhnutne musí byť jeho rýchlosť na výstupe vyššia.   Pre nestlačiteľné médium S1.v1 = S2.v2

 

V našom prípade, keď na výstupe je menší tlak stlačiteľného vzduchu, ako je tlak na vstupe, tak rýchlosť na výstupe bude ešte o čosi vyššia, ako by nám vyšla podľa uvedeného vzorca. Koľko energie sme schopní z toho vyťažiť, závisí aj od rozdielu tlakov na vstupe a na výstupe, do čoho sa momentálne nejdem púšťať

 

Ale našiel som celkom zaujímavé video, kde sú pekne názorne naživo ukázané pomery vo Venturiho trubici. Tam ide síce o nestlačiteľnú kvapalinu, ale v zásade je to podobné aj u vzduchu, ak zanedbáme fakt, že vzduch je stlačiteľný a možno sa trochu inak chová pri prúdení.

 

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Možno trochu odbočím, ale technologický pokrok má aj druhú stranu mince. EÚ podporuje vedu, ako východisko zo súčasnej krízy. Technológia nahrádza pracovnú silu a znižuje tak potrebu pracovných príležitostí. Vzniká tak skupina ľudí, ktorú treba nejako zamestnať. Iná skupina V EÚ má zas na starosti grantové programy, ktorých cieľom je vytváranie nových pracovných príležitostí. V EU to už vyriešili, zapojením týchto zvyšných ľudí, do riešenia tohto problému.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

To je pravda tono. technologia vytesnuje manualnu prácu. Je to dlhodoby trend a bude treba s tym niečo robit. Ale spoločnost ma tolko problemov a hlavne je limitovana ekonomicky. No neviem podľa mňa sa to teda paradne španuje a to hlavne v ekonomike (postavená na spotrebe a jej raste v suvislosti so zadlzovaním), máme tu vela negativnych externalit co napachal štat. A speje to k ešte horším stavov v buducnosti. A napr. sa mi nepaci ta "volnost" v ekonomike. Ako keby sme mohli povedat presny opak toho co mame robit a stale nebude jasne co presne mame robit, v com je problem. Podla mna neskutocne problemy vznikaju s tymto penaznym modelom a polarizaciou spolocnosti. Ostava po nej 1% ultra bohatých a zvyšok zadlženej chudoby, ktorú omieľaju problemy z každej strany, turbulentne obdobie podľa mna prichadza.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Robopol.

 

Technologický pokrok odbremení ľudí od namáhavej fyzickej, alebo monotónnej duševnej práce. To som sa učil už na prednáškach z Marxizmu. Lenže to oslobodenie  by nemalo ísť až tak ďaleko, že budú nezamestnaný. Nie každý má IQ > 150 a ako zmysluplne zamestnať  tých ostatných.

Dnes je medzi ekonómami často počuť pojem outsourcing. Nebolo by na tom nič zlé, no mám pocit, že pre Európu znamená outsourcing presun všetkej výroby do Číny. „...a co budou sklári žrát...“

Zaveďme do škôl spolu so sexuálnou výchovou predmet ekológia, alebo, ako  zmysluplne prežiť život na podpore s  minimálnou stopou CO2.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvorte si účet alebo sa prihláste, aby ste mohli písať príspevky

Ak chcete odoslať príspevok, musíte byť členom

Vytvoriť konto

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!

Zaregistrovať si nové konto

Prihlásiť sa

Máte už konto? Prihláste sa tu.

Prihlásiť sa teraz
×
×
  • Vytvoriť nové...

Dôležitá informácia

Táto stránka používa súbory cookies, pre zlepšenie používania stránok tohto webu. Pre viac informácií kliknite sem. Ďalšie informácie nájdete na stránke Zásady ochrany osobných údajov