Jump to content

Recommended Posts

Posted

keď máte podobný "príklad", pridajte ho do témy, skúsime sa s ním popasovať :)

 

 

dnes mi prišlo mailom :

 

 

Ahojte,

 

mala uloha aby ste sa trosku rozhybali

 

Do prílohy sa dostanete, ak správne vyriešite úlohu.

 

V autobuse je 7 dievčat, každé dievča má 7 tašiek. V každej taške je 7

veľkých mačiek, každá veľká mačka má 7 mačiatok.

Všetky mačky majú 4 nohy.

Otázka: koľko nôh je v autobuse. Výsledný počet nôh je heslom k súboru v

prílohe...:-)

 

Nie je tam žiadny chyták, iba jednoduchá matematika....

 

 

sú tri možnosti : alebo je to len haluz, a žiadna príloha tam nebude, alebo nevie počítať ten, kto to zadal, alebo ja :)

 

 

edit: počítala som to niekoľkokrát, a počítala som aj s možnými chytákmi :)

Posted

vychadza mi to 2415 resp ak tam je aj sofer tak 2417 noh

Posted

49 maciek

49*7 maciatok= 343 maciatok

 

343 maciatok + 49 maciek = 392 maciek * 4 nohy = 1568 noh + 14 noh dievcat

 

spolu 1582 noh

 

fuhhh, no neviem :lol:

 

edit, chytacik, zabudla som soferove dve nohy :)

Posted

Ak som sa neprerátal tak by to mohlo byť takto:

 

mačky: v jednej taške 8*7=56 (veľká+malé*7)

tašiek.............................*7

dievčat...........................*7

--------------------------------------

mačiek............2744*4nohy=10976 nôh

nohy dievčat....................14 nôh

--------------------------------------

výsledok.............................10990 nôh

===================================

Nepíše sa, či autobus išiel, alebo stál, teda predpokladám, že šofér išiel na kávu. :lol:

Posted

šofér išiel zrejme na kávu, lebo sa s ním nepočíta :)

 

 

tak je to - 10990 - medzitým som na to došla :)

 

príloha je grafické znázornenie tašiek a mačiek a rozpis, ako prísť k správnemu výsledku :lol:

Posted

Takže heslo od trezora bolo zamknuté v trezore. :lol:

Posted

to bolo chytré ... :lol:

teraz niečo iné ... a o moc ľahšie :

 

Obrázok

 

v každom obrázku sú štyri čísla.

úloha je pomocou týchto čísel a rôznych matematických znakov / plus, mínus, násobenie, delenie / vytvoriť rovnice, aby výsledok vo všetkých štyroch prípadoch bol 19.

 

:)

Posted

Mám to:

 

6*8:2-5=19

5*9:3+4=19

6*8:2-5=19

3*7:1-2=19

-----------------

pridám tiež niečo ľahšie:

 

Obrázok

 

Každé písmeno má určitú hodnotu. Čo logicky patrí namiesto otáznika?

Posted

6 + 6 + 6 + 7 = 25

7 + 7 + 7 + 8 = 29

20 + 20 + 20 + 8 = 68

8 + 8 + 6 + 7 = 29

_____________

41. 41. 39. 30

 

 

Tiez jedna z tych lahsich.

Doplnte znaky /+-:x/ tak, aby platilo: lava strana=prava strana

1 1 1 1 1 = 6

2 2 2 2 2 = 6

3 3 3 3 3 = 6

4 4 4 4 4 = 6

5 5 5 5 5 = 6

6 6 6 6 6 = 6

7 7 7 7 7 = 6

8 8 8 8 8 = 6

9 9 9 9 9 = 6

Posted

(1+1+1)x(1+1) = 6

2+2+2+2-2 = 6

(3x3)-3+3-3 = 6

(4x4+4+4):4 = 6

(5x5:5)+(5:5) = 6

6+6-6+6-6 = 6

7+7-7-(7:7) = 6

8-(8:8)-(8:8) = 6

9-((9+9+9):9) = 6

Posted

Ešte jeden podobný:

Obrázok

Každé písmeno má určitú hodnotu. Čo logicky patrí namiesto otáznika?

Posted

toto nie je pre mňa úloha na tento týždeň ... nemyslí mi to ani trochu :) :lol:

Posted

Tiež som sa nad touto úlohou potrápil, preto prezradím, že obsahuje malý chyták, kto naňho príde pre toho už riešenie nebude problém.

Posted

no pekne ... ešte sa nad tým trápim, ale viac už pospávam, tak tu je zatiaľ na lúštenie aj niečo ooooveľa ľahšie :lol: :

 

 

Obrázok

Posted

438

+235

-------

673

 

-----------------------

Zatiaľ nová úloha:

 

53__35__2__ 4__16=4

 

9__4__2__17__16=18

 

28__4__8__21__5=58

 

Doplňte medzi čísla znaky + - x : tak, aby rovnice sedeli. Rovnaký znak sa v jednej rovnici môže opakovať viackrát. Nie je nutné brať do úvahy prioritu znamienok, stačí jednoducho počítať zľava doprava.

Posted

53 - 35 - 2 + 4 - 16 = 4

 

9 x 4 - 2 : 17 + 16 = 18

 

28 - 4 + 8 + 21 + 5 = 58

 

 

/ ten pôvodný zatiaľ odoláva :lol: /

 

 

 

ešte jeden :

 

Obrázok

 

aby zostali všetky tri váhy naďalej v rovnováhe, koľko stojí jeden kus topánky, jeden kus banánu a jeden kus kľúča ?

Posted

53 - 35 - 2 + 4 - 16 = 4

má ešte jedno riešenie: 53-35-2*4:16=4

---------------------------------------

K úlohe v príspevku číslo 11 napoviem, že úloha vyzerá na prvý pohľad rovnako ako úloha v príspevku číslo 8, ale nie je tomu celkom tak, v niečom významnom sa obe úlohy odlišujú. Druhú úlohu nie je potrebné riešiť ako sústavu rovníc.

---------------------------------------

riešenie úlohy váhy:

topánka=12

banán=18

kľúč=21

 

----------------------------------------

nová úloha, tentoraz ľahšia:

Obrázok

Každé písmeno má určitú hodnotu (netvrdím, že na vyriešenie úlohy je potrebné tieto hodnoty poznať). Čísla vedľa riadkov a pod stĺpcami označujú ich súčet. Čo logicky patrí namiesto otáznika?

Posted

Ze by to mohlo byt takto?!?

 

22 + 22 + 2 + 14 = 60

8 + 8 + 14 + 2 = 32

22 + 2 + 14 + 2 = 40

14 + 8 + 22 + 22 = 66

____________________

66 . 40 . 52 . 40

 

:lol: :) :)

Posted

Ze by to mohlo byt takto?!?

Je to správne. Čísla tu označujú poradie písmen v medzinárodnej 26-písmenovej abecede.
Posted

Správne. :lol:

----------------------

Zatiaľ ešte jedna:

 

Obrázok

Koľkými spôsobmi možno piatimi šípkami dosiahnuť na tomto terči 99 bodov? Predpokladajte, že každá šípka zasiahne terč a žiadna nepadne na zem. To isté pole terča môže byť zasiahnuté aj viacerými šípkami. Zásahy rovnakých polí terča v rôznom poradí nepovažujte za rôzne spôsoby.

Posted

Zatial som sa dopracovala k tymto cislam

99.0.0.0.0.

33.33.33.0.0.

33.33.11.11.11.

54.45.0.0.0.

54.33.12.0.0.

54.11.11.11.12.

45.19.11.12.12.

Posted

Sekretka

 

Ešte ti tam niečo chýba. :) :lol:

 

edit: už je to správne. Možností je 7.

---------------------

A ešte pripomeniem nevyriešenú úlohu z príspevku číslo 17. Nie je pri nej potrebné zložité riešenie, aj keď to možno tak nevyzerá.

Posted

Ak nie je potrebne poznat hodnotu pismen, ja by som uplne hlupo isla na to takto. :) :lol:

/viem, ze to postrada logiku, ale absolutne nechapem co cisla na konci riadku a cisla pod pismenami znamenaju/

riadok 5

riadok /2x5/+1=11

riadok /2x11/+10=32

riadok /2x32/+100=164

/mozno aspon niekomu pomozem a "posuniem" ho dalej/ :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Additional information you can see at Privacy Policy