Skočiť na obsah

Práva spotrebiteľa


RoSo

Odporúčané príspevky

Spotrebitelia nepoznajú svoje práva

Pondelok 29. 5. 2006

 

BRATISLAVA 29. mája (SITA) - Na Slovensku sa zacína európska kampan o právach spotrebitelov so sloganom "Trvajte na svojich právach!" Po vstupe SR do Európskej únie (EÚ) získali spotrebitelia mnohé práva, ktoré im garantuje európska legislatíva. Povedomie verejnosti je vsak nízke a Slováci sa zvyknú stazovat len v kruhu svojich známych.

 

atď.

 

 

Poznáte všetky svoje práva? Viete, ako postupovať, keď zakúpený produkt nespĺňa vaše očakávania? Necháte sa od predávajúceho odbyť, alebo idete za svojim cieľavedomo? Zažili ste už situáciu, keď predávajúci neuznal vaše zákonné nároky?

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 3 týždňami...
  • Odpovedí 14
  • Vytvorené
  • Posledná odpoveď

Top prispievatelia v tejto téme

  • Sniper

    4

  • Cactales

    3

  • RoSo

    2

  • milan

    1

Top prispievatelia v tejto téme

Uvediem vám jeden príklad. Nedávno žena kúpila v mäsiarni bravčovinu na guľáš. Keď som sa chcel pustiť do prípravy jedla, zbadal som, že má nejakú divnú farbu. Keď som ho ovonial, mal som dosť. V momente som vzal mäso, pokladničný doklad, sadol do auta a šiel do tej mäsiarne. Bolo 5 minút pred šiestou, čiže takmer zatvárali, ale aj tak tam bolo dosť ľudí.

Za pultom bol jeden veľmi nepríjemný predavač (určite aj vy takých majstrov sveta poznáte). So všetkou slušnosťou som vyložil to mäso na pult a poprosil:

 

"Mohol by som namiesto tohto dostať niečo menej smradľavé?"

 

Chlapík bez slova odišiel dozadu, doniesol na háku pekné mäso, odrezal mi o 20 dkg viac a ešte sa aj pekne rozlúčil :)

 

Najhladšia reklamácia, akú som kedy zažil :lol:

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 9 mesiacmi...

Toto fórum som objavil len nedávno. Preto sa pridám aj k takejto zapadnutej téme. Tak počúvaj, bútľavá vŕba. V r.2004 som reklamoval audiosystém PHILIPS. V záručnej dobe. V návode mal veľa funkcií: zapnúť, vypnúť, nahrávať, nastaviť budenie,... A práve to nastavenie budenia nefungovalo podľa návodu. Najskôr som myslel, že je to porucha. Ale zo servisu mi to vrátili, že to sa nedá opraviť. Že to je tak vyrobené. Prístroj nemal takú funkciu, ktorá bola popísaná v návode na použitie. Až z centrály PHILIPS z Prahy mi došlo čierne na bielom, že "funkce buzení je doplňujíci funkce, nikoliv hlavní funkce". Preto moju reklamáciu neuznávajú. Takže pozor na výrobky PHILIPS! U nich stačí, aby fungovali základné funkcie: zapnúť, vypnúť,...? Proste to, čo uznajú za vhodné. A že v návode na použitie sľubujú toho viac? PHILIPS KLAME! Mám to od nich v oficiálnom liste.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 3 mesiacmi...

Pridám tu moju poslednú skúsenosť s reklamáciou:

 

Asi 2 mesiace pred skončením dvojročnej záruky som v predajni reklamoval DVD prehrávač. Reklamáciu namieste uznali a tovar odoslali do servisu v Bratislave. Asi po mesiaci som si ho už opravený vyzdvihol. Záruka sa automaticky predĺžila o dobu, počas ktorej bol tovar v oprave. Podľa servisného listu išlo len o jednoduchú opravu bez výmeny súčiastok. Na konci servisného listu bola uvedená veta, že na vykonanú opravu sa vzťahuje 3 mesačná záruka.

Prešiel posledný mesiac pôvodnej záruky, potom mesiac predĺženia záruky za dobu opravy plus ešte asi týždeň. To už som sa v predajni objavil znova. S tou istou závadou. Predajca ma chcel presvedčiť, že keďže dvojročná záruka s pripočítaním doby, čo bol tovar v servise už uplynula, že mi to môžu prevziať len ako pozáručnú opravu. Nedal som sa tým odbiť, a vysvetlil som mu, že reklamujem rovnakú závadu a na tú sa vzťahuje aj trojmesačná záruka na vykonanú opravu, a táto doba uplynie až o 20 dní. Ukázal som mu aj príslušný odstavec v servisnom liste. Ďalší jeho argument mi pripadal už trápne: Vraj to majú v servise tak nastavený text ale vzťahuje sa to len na platenú opravu, teda že tú časť textu omylom pred tlačou neodstránili. Na****ý som odchádzal z predajne s tým, že to tak nenechám. Najskôr som ešte vyskúšal jeden krok - telefonát do servisu. Toto jednanie už bolo úplne iné, hneď mi potvrdili, že mám samozrejme pravdu a predajca bol povinný mi reklamáciu prijať. Dohodol som sa, že tovar doručím priamo im, čo bolo aj pre mňa výhodnejšie. Tentokrát som ho dostal opravený späť už o dva týždne. Pokiaľ by mi reklamáciu odmietli aj v servise, samozrejme sú aj iné možnosti. Určite sa netreba nechať oblbnúť a zákazník nemusí vždy ťahať za kratší koniec. :lol:

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 1 rokom...

Chcem sa spýtať na váš názor.

 

Jedna hostingová firma už vyše 3 roky má na svojom webe hlášku že ich služby zlacneli, pričom stará cena je preškrknutá a nová zvýraznená. Tento stav trvá už spomínané vyše tri roky, ale prakticky každý rok to "pripomínajú" že majú akciové ceny. Je podľa vás normálne keď sa ceny nehýbu, ale stále o tom informujú ako keby to zlacnelo pred týždňom? Nie je to zavádzanie spotrebiteľa, resp. nových potencionálnych zákazníkov?

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

axel, zvadzanie je to iba vtedy, ked sa na to ludia nechaju nachytat, a kedze nasi slovaci sa daju nachytat na vsetko... tak to je potom poriadne zvadzanie...

 

inak tiez mam zaujimavu pribeh s reklamaciou:

 

otec, aby mi urobil radost, pomohol s chudnutim, a zmensil starosti, objednal cez internet staticky bicykel. doniesli mi ho, dopredu to bolo zaplatene. vylozila som to a zacala skladat... podla navodu. potom som zistila, ze akosi mi co-to chyba a po podrobnej kontrole vidim, ze polovica suciastok chyba. okamzite som to reklamovala. ponukli, ze mi chybajuce suciastky prinesu. zdarma. povedala som si, no pekne, to je dobre. priniesli. ale iba polovicu. a niektore aj dvakrat. takze som mala doma asi tak 90 roznych sucastok, z toho 10 aj po dvakrat a dalsich 10, tych najdolezitejsich (taky volant a sedanka, no tak bez toho by som sa na ten polo poskladany bicykel akurat tak dobre nabodla) chybalo.

 

odporne. dali sme to cele reklamovat. prachy nam vratili, pokial viem, a otec sa uz na to s diva s maximalnym odporom :lol:

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

je to zavádzanie, neviem či aj právne, na to sú iní experti

 

pripomenulo mi to jeden dávny nákup v tescu ... je to pekných pár rokov, do tesca stále chodím tak dvakrát za rok, a na akcie kašlem ... ale práve vtedy som potrebovala kúpiť nejakú drogériu do wc, klasický spray a čistič a tak ... natrafila som na akciový balíček, označený krikľavou oranžovou obrovskou nálepkou "akcia", dokonca v mojej obľúbenej vôni, bol tam čistič a spray plus pohlcovač pachov, tri veci za jednu určitú cenu ... pretože som to vlastne beztak chcela kúpiť, šup s tým do košíka ...

 

pri najbližšom rade regálov som natrafila na ten istý spray, a neskôr aj na ostatné veci ... nezvyknem kupovať mimoriadne veci, a veciam, ktoré kupujem pravidelne a práve ich potrebujem, nezvyknem pozerať na cenu

ale vtedy ma čosi osvietilo ... začala som počítať ... samostatný spray, čistič a pohlcovač pachov vyšiel o jednu korunu lacnejšie, než akciový balíček ...

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Dá sa to chápať ako zavádzanie, z právneho hľadiska sa myslím takéto ťahy tolerujú. Zákon zrejme nelimituje čas ako dlho smie akciová ponuka trvať. Akciové ceny (niekedy sú tiež prezentované ako ceny znížené oproti bežnej ponuke iných predajcov) sú bežné aj u tovaru, ktorý má predajca vôbec prvý krát v ponuke.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Akciové ceny (niekedy sú tiež prezentované ako ceny znížené oproti bežnej ponuke iných predajcov)

Tá tzv. akciová cena je prakticky rovnaká ako bežné ceny iných webhostingov.
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Mám otázku v súvislosti s uverejnenými cenami za poskytnutie služieb. Nevyšiel náhodou zákon, že cena s DPH má byť výraznejšie označená ako tá bez DPH? Nižšia cena bez DPH je často zavádzajúca, pri vysokých taxách tých 19% navyše môže cenu dosť navýšiť.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Zmena bola asi iba v tom, že je pribudla povinnosť (zreteľne) označiť konečnú cenu tovaru/služby. O tom, že prípadné uvedenie aj ceny bez DPH nesmie byť výraznejšie myslím, že už zákon výslovne nehovorí.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 1 mesiacom...

Momentálne mám pocit,že všetko,čo som kúpil v poslednej dobe je na trt a vybavujem len reklamácie :lol: .

- kúpil som baťoh od rákosníkov (15 €) a na prvej túre,keď som vyťahoval sváču,som zistil,že je špatne zošitý.Reklamáciu mi šikmooký spoluobčan uznal.Chcel som vymeniť,ale nemal už taký,tak som zobral iný a rozdiel mi doplatil.Zaťiaľ presviedčam sám seba,že tento druhý baťoh je lepší :) .Dnes ho preverím v teréne.

- pred pol rokom som kúpil taký ručný vysávač na vstavanú baterku,čo sa dobíja (cca 40 €).Pred týždňom som zistil,že nedobíja :) .Som ho odniesol do certifikačnej opravovne (Philips) a tam mi povedali,že je neopraviteľný,dali mi na to potvrdenie,prístroj si nechali.V predajni mi vyplatili peniaze.

- na bicyklíku mi prestalo svietiť po roku predné svetlo (cca 17 €).Doniesol som ho do predajne,tam mali také isté,tak predavač vybral čreva z nového kusa,vložil do môjho s tým,že ten "nový" kus vráti výrobcovi ako nefunkčný ;)

Takže všetko som vybavil,všetko som poriešil.Je dôležité odkladať si bločky od kúpi.Je dobré,že záručná doba je minimálne 2 roky.V prípadoch,čo som opísal vyššie,nebol žiaden komunikačný problém.Všetko sa riešilo s úsmevom.Pamätáte sa,keď reklamácie spočívali v dosť náročných presviedčačkach,kto má pravdu a bolo to hodne emotívne?!?Pritom išlo len o to,že dotyčnej predavačke sa nechcelo s reklamáciou zapodievať.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvorte si účet alebo sa prihláste, aby ste mohli písať príspevky

Ak chcete odoslať príspevok, musíte byť členom

Vytvoriť konto

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!

Zaregistrovať si nové konto

Prihlásiť sa

Máte už konto? Prihláste sa tu.

Prihlásiť sa teraz

×
×
  • Vytvoriť nové...

Dôležitá informácia

Táto stránka používa súbory cookies, pre zlepšenie používania stránok tohto webu. Pre viac informácií kliknite sem. Ďalšie informácie nájdete na stránke Zásady ochrany osobných údajov