Jump to content

VW Dieselgate


alamo

Recommended Posts

dlho som rozmýšľal kam to "švacnúť"?

do ekonómie? do ekológie? alebo do dopravy?

koľko ľudí toľko názorov

http://auto.idnes.cz/jeremy-clarkson-afera-dieselgate-d4e-/automoto.aspx?c=A151008_131454_automoto_hig

Za všechno můžou pomatení aktivisté, zastal se Clarkson Volkswagenu

 

ekoblbisti síce pijú krv aj mne

ale ja ako externý zamestnanec, pracujem pre externú subdodávateľskú firmu, od šiestej do šiestej, dvanásť hodín denne aj v noci, za žobrácky žold ktorému sa nadáva "mzda"

akosi mi to Clarksonovo vysvetlenie fakt nestačí

Link to comment
Share on other sites

lenže čo robiť v situácii, keď je takýto mrzký podvod "všeobecne zažitá a tolerovaná prax"?

Link to comment
Share on other sites

Ja si myslim, ze za vsetko mozu odbory a ich vydieracske poziadavky.....vsetko ma svoje hranice a kazda guma raz praskne (nielen v gatach). Zelenoaktivisti maju vela spolocneho s marxpolitikou, pretoze si vzdy najdu triedneho nepriatela a vysledok je vzdy opacny, ako si predstavuju. V tomto pripade vdaka nim pride o pracu x tisic ludi. Takze odborar a ekoterorista je jedno a to iste.

Link to comment
Share on other sites

lenže čo robiť v situácii, keď je takýto mrzký podvod "všeobecne zažitá a tolerovaná prax"?

 

Na to su predsa organy aby to riesili.

A hlavne ako u vsetkeho, komar sa nafukne na slona. Samozrejme novinari zacnu patranie a "exaktnymi" postupmi odhalia dalsich a dalsich kriminalnikov. A mame z toho skandal svetovych rozmerov ktory dobre predava noviny. A prirodzene nesmieme zabudnut odvisielat srdcervuce rozhovory nahnevanych a sklamanych zakaznikov ktory si samozrejme kupuju auto podla jedineho parametra ktorym je mnozstvo emisii. Najlepsie ked je ten clovek z krajiny ktora je najvacsim producentom emisii na svete. WTF?

Nie, nejdem to zlahcovat ani nikoho ospravedlnovat. Ale cela ta "kauza" je smiesna a pokrytecka zaroven. Niektori zabudaju ze na svete neziju len idioti.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Na to su predsa organy aby to riesili.

A hlavne ako u vsetkeho, komar sa nafukne na slona. Samozrejme novinari zacnu patranie a "exaktnymi" postupmi odhalia dalsich a dalsich kriminalnikov. A mame z toho skandal svetovych rozmerov ktory dobre predava noviny. A prirodzene nesmieme zabudnut odvisielat srdcervuce rozhovory nahnevanych a sklamanych zakaznikov ktory si samozrejme kupuju auto podla jedineho parametra ktorym je mnozstvo emisii. Najlepsie ked je ten clovek z krajiny ktora je najvacsim producentom emisii na svete. WTF?

Nie, nejdem to zlahcovat ani nikoho ospravedlnovat. Ale cela ta "kauza" je smiesna a pokrytecka zaroven. Niektori zabudaju ze na svete neziju len idioti.

 

Tento tvoj postreh si treba asi pamatat a predhodit ti ho vzdy, ked budes nieco s niecim porovnavat.....som poteseny, ze si prave verejne oznamil, ze manipulacia je zdrojom prijmov nielen aut. priemyslu :)

Takze mas pravdu....na svete neziju iba idioti ale aj idiotky.

Link to comment
Share on other sites

"na to sú tu orgány.."

hm..

ale čo ak to všetko znamená, že boli prijaté "právne normy", ktoré sú v príkrom rozpore s fyzikálnymi zákonmi, teda zákony ktoré sa v realite dajú, jedine tak porušiť?

http://motls.blogspot.sk/2015/10/laws-of-physics-hold-not-only-for_11.html

v podstate zákony, slúžiace namiesto k "tvorbe práva", vytvárajúce všeobecnú kriminalizáciu, robiace zo všetkých zločincov?

 

má to svoje meno, nadáva sa tomu "dystopia"

Link to comment
Share on other sites

Ziadne zakony nie su v rozpore s fyzikalnymi, ale taktiez ziaden nie je 100%. No a kazdy zakon naraza na nejaky iny ktory je s nim v rozpore, resp. ktory sa tyka rovnakej veci ale vyklada sa inak. Na to mame predsa sudy aby posudili ktory z nich ma v konkretnej veci prednost.

 

Takze ono to nejde tak jednoducho pomenovat ze je to podvod ktory je v praxi bezny. V prave mas vzdy nejaky protiargument ktory ma rovnaku vahu, resp. je v rozpore ci v zhode s inymi skutocnostami (moralka atd.).

 

Takze je to podvod? Je legislativny, moralny ci iny? Je moralne horsie toto, alebo nepodpisane kvoty na emisie?

Alebo je horsie pokrytectvo ze 100% zakaznikov nemalo doteraz ani v pate riesit u auta emisie ale zrazu ked to prasklo je z nich kazdy ekolog a kazdy sa citi ukrivdeny?

Alebo je vobec moralne aby ktokolvek kto si kupi akekolvek auto mal pravo vobec hovorit o ekologii ked uz samotny princip automobilizmu je s nou v rozpore?

 

Takymi otazkami sa da pokracovat donekonecna.

Link to comment
Share on other sites

nie, nedá sa pokračovať do nekonečna..

nafta je proste palivo, a vzduch je okysličovadlo, ich vzájomným zlúčením, musí vzniknúť určité množstvo spalín

a keď prijmeš zákon, ktorý požaduje, aby to množstvo spalín, bolo menšie, než pripúšťa "príroda", stvoríš "pazákon"

 

a ak potom prijmeš ešte "prísnejší zákon", stvoríš akurát tak právny chaos a anarchiu

stav, keď ti na zákony už každý automaticky okázalo kašle, pretože si ich presvedčil, že ich vymýšľajú blbci, a sú blbé "en blok"

Link to comment
Share on other sites

hm, VW neurobil nič čo by nerobili aj ostatné automobilky, len sa pri tom nechal nachytať a ešte sa aj priznal... celý cirkus s emisiami pripomína vrcholový šport: dopujú všetci, tvária sa že nie, a všetci ostatní sa tvária že im to veria. akurát občas sa nejaký blbec nechá nachytať, a výsledok potom vyvoláva dojem že sa proti dopingu bojuje.

 

soudruzi z nemecka urobili dve zásadné chyby:

1. predávali tie svoje sadzomety na americkom trhu, kde nemajú nijakú tradíciu ani opodstatnenie. ak by v USA predávali autá s benzínovým motorom, ktorý v princípe nemôže mať problémy s NOx, tak by nemali súčasné problémy ani oni. ale asi chceli "rozriediť" náklady investované do vývoja motorov TDi vo väčšom množstve predaných kusov, no a nabehli si...

2. o probléme sa vedelo rok, a VW nurobil za ten čas prakticky nič aby zabránil "priekaku"

 

inak celý cirkus s emisiami osobných áut je len o absurdných požiadavkách politikov, lebo ak niekoľko nákladných lodí vypustí do ovzdušia viac bordelu ako všetky osobné autá sveta, nedajú sa súčasné emisné predpisy nazvať inak ako cirkusom. a to by sme ešte mohli spomenúť leteckú dopravu, tepelné elektrárne, kotolne... ale všetci riešia len autá, pričom zákonodarcovia už tak utiahli skrutky, že emisné normy začínajú narážať na limity súčasnej technológie aj fyziky. a tak sa dostávame na začiatok tohoto príspevku: automobilky klamú, a tvorci predpisov sa tvária že im veria.

 

Však si představte, že by - dejme tomu - Renault o rok dříve vybalil na veřejnost, že spotřebu svého Clia 0,9 TCe změřil tak, že jej při reálném testu aerodynamického a valivého odporu pustil z kopce (lze) na přehuštěných pneumatikách upečených v troubě (lze), uřízl při tom zrcátka (lze), oblepil páskou všechny spáry karoserie (lze), roztáhl brzdové třmeny (lze), pak jej zařadil na hranu nejvyšší třídy setrvačnosti pro optimalizaci výsledků na dynamometru (lze), nabil akumulátor a odpojil alternátor (lze), vyměnil olej motoru (lze), roztopil místnost na 30°C (lze), v nádrži nechal asi dvě deci paliva (lze), auto dodal v naprosto základní výbavě (lze), deaktivoval veškerou palubní výbavu (lze), přehrál řídící software motoru (to prostě lze) a poté absolvoval celý ten stupidní cyklus Jamese Maye, ve kterém se akceleruje na stovku půl minuty. Pak výsledek vzal a v rámci zákonné tolerance jej snížil o 4 procenta (lze) a řekl, že jen tímto způsobem mohl dosáhnout udávané spotřeby 4,5 litru benzinu na 100 km, jíž se v praxi nelze přiblížit ani zaboha. Kdyby tohle Francouzi opravdu zveřejnili, asi by z toho byl také velký průšvih - však to není test, to je komedie.

Jenže tohle by Renault či kdokoli jiný nikdy takto neřekl. Konstatoval by, že „připravil vůz na test v rámci platných legislativních podmínek”, možná by i dodal „jako všichni” a pravděpodobně by se nad tím nikdo nepozastavil. http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nepopularni-nazor-emisni-skandal-vw-je-mi-ukradeny-a-vam-muze-byt-tez/

to nie je predsa meranie spotreby a emisií, to je absurdná fraška, ale súčasné predpisy to umožňujú.

zákonite muselo časom dôjsť k tomu že zákazníci zistia že výrobcom deklarovaná spotreba a spotreba reálna, sú dve úplne rozdielne čísla, a tak sa pripravuje /v EU/ meranie spotreby v reálnej prevádzke, z čoho majú automobilky stresy už teraz, lebo vedia že bude zle. a navyše všetky prostriedky investované do vývoja motorov prispôsobených nie normálnej premávke, ale emisným predpisom /maloobjemové oturbené trojvalcové nezmysly/ sa ukážu ako vyhodené peniaze...

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

http://auto.idnes.cz/libor-fleischhans-o-mereni-emisi-dof-/automoto.aspx?c=A151001_171257_automoto_fdv

„Za těchto okolností se nejedná o prokazatelný podvod, ale o naladění systému na zátěžové režimy podobné šablonovitým testům. Ostatní značky tedy nepodvádí v pravém slova smyslu, v konečném výsledku však emisní limity neplní úplně stejně jako Volkswagen, který měl tu smůlu, že se rozhodl pro ‚rozpoznání, že v testu je‘, a ne pro ‚rozpoznání, že v testu není‘, a že se k tomu přímo přiznal,“ myslí si Fleischhans.

 

pán súdca.. šák já sem v tómto, úplne nevinný.. já sem tu kudlu, síce držal v rúke.. ale to on sa na ňu sám hádzal.. dvadsaťkrát za sebú..
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

pretože si ich presvedčil, že ich vymýšľajú blbci, a sú blbé "en blok"

No a ktoryze zakon taky nie je? Ved o tom hovorim. Kazdy zakon ma nejaku dieru. Uplne kazdy. De facto je kazdy blby.
Link to comment
Share on other sites

bude to zaujímavé.. ako sa s toho vysomária?

http://www.auto.cz/dieselgat-konec-vznetovych-motoru-89666

musím súhlasiť s výrobcami

"skutočné normy" by znamenali koniec osobných automobilov s dielom v európe

počiatok to malo práve v "eko normách"

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/dieselgate-je-blud-normy-k-nicemu-emise-nox-u-aut-se-uz-23-let-nemeni/

pričom zjavne platí rovnica: o čo menej CO2 sódovkoplynu, o to viac "rakoviny"

je "sódovkoplyn" až taký strašný nepriateľ, aby sa vyplatilo ďalej prevádzkovať "rakovinotvorné" káry?

splasnutie dieselbubliny, by malo dôsledky pre zamestnanosť, aj pre schopnosť financovať ekoblbinky

a čo všetky tie polia s repkou na "bionaftu"?

 

možnosti sú rôzne..

možno pár "britských vedcov" spočíta, že pravidelná inhalácia oxidov dusíka, dokonca prospieva nášmu zdraviu?

zavedie sa zase "šrotovné"? nejaké výnimky?

zametieme to celé pod koberec? (a keď naň stúpime, už sa prepadneme do sr.čiek)

Link to comment
Share on other sites

No jo. O tom som pisal vyssie. Dalsi uplne nezmyselny hon na carodejnice. Doteraz to nikto ani v pate nemal, zrazu je vsetko zle a my to vsetko odhalime.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

...úspechy Volkswagenu zatláčali do úzadia chronicky známe štrukturálne problémy a nedostatky, predovšetkým stratégie (zraniteľnosť v Číne, lacné modely, nákladné vozidlá, elektromobily, služby) a organizačné záležitosti, najmä centralizáciu rozhodovacieho procesu v Nemecku, autokratický štýl riadenia, zdĺhavé rozhodovanie, ako aj odmietanie a dokonca trestanie ľudí za prejavy kritiky či nesúhlasu.   http://autobild.cas.sk/clanok/204116/afera-vw-skonci-sa-era-dieselovych-motorov

týmto štýlom fungujú všetky veľké firmy, na tom by nebolo nič prekvapujúce. ale zaráža ma, že Der Konzern, vyrábajúci Das Auto, predkladá k uvereniu tvrdenie, že celý škandál je vlastne iba partizánskou akciou niekoľkých inžinierov :doh:

 

Šéf americkej divízie Volkswagenu Michael Horn minulý týždeň vyhlásil, že za podvod je zodpovedných „niekoľko softvérových inžinierov“.

Vo svojej výpovedi pred výborom amerického Kongresu trval na tom, že to nebolo rozhodnutie vedenia koncernu.  http://www.aktuality.sk/clanok/306130/do-emisneho-podvodu-je-zapletenych-minimalne-30-manazerov-volkswagenu/

povedané po športovecky: Tak určitééé :lol:  prípadne aby rozumeli aj soudruzi z Der Konzern: Na Jáá, Natýýrlich :P 

teraz by ešte narýchlo mali splašiť aj nejakého idiota ktorý uverí že najvyššie šéfstvo nevedelo o ničom...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

 

Na svete je možno ďalší emisný škandál. Do francúzskej automobilky Renault dnes doobeda vtrhli vyšetrovatelia. 

Akcia súvisí s kontrolou testovania a certifikáciou emisií, ktoré produkujú autá značky Renault. 

Informovala o tom agentúra Bloomberg. 

 

 

Vyšetrovania už potvrdilo aj ministerstvo hospodárstva, ako aj samotná automobilka.  http://www.aktuality.sk/clanok/311885/razia-v-renaulte-do-firmy-nabehli-vysetrovatelia/

hm, ostatné automobilky nech si stúpnu do fronty :lol:

 

soc-popový Elán teda nemusím ani náhodou, ale Jožo /čú/Ráš tuším v nejakej pesničke spieval: "tak ktorá je dnes na rade..." :smilieee:

Link to comment
Share on other sites

V tom všetkom je konkurenčný boj. A za tým sú - čo iné? - peniaze.

 

Firmy sa snažia zničiť konkurenciu okrem iného aj tým, že investujú a vyvinú sami technológie - to je jedno, aké, ale proste také, aké konkurencia nemá - a následne sami tlačia na zákonodarcov, aby uzákonili nejaké limity, ktoré konkurenti zatiaľ nespĺňajú.

 

Je to boj. Snahou nie je poslúžiť ľudstvu, ale mať čo najvyšší zisk. A kto nestíha, bude zjedený.

 

(p.s. Taká je naša morálka. Existuje dôvod, aby si nás arabi nejako vážili? :huh: )

Link to comment
Share on other sites

kvapku off topic, ale toto je úplne unlogic:

 

V tom všetkom je konkurenčný boj. A za tým sú - čo iné? - peniaze.

 

(p.s. Taká je naša morálka. Existuje dôvod, aby si nás arabi nejako vážili? :huh: )

 

poznáš nejaký príklad, dôvod,  čosi, čo naznačuje, že u arabov v ich biznise nejde o peniaze a konkurenčný boj?

 

topic on.

Link to comment
Share on other sites

ešte k off topicu:

 

Priznávam, že taký príklad nepoznám.

 

Ale neverím, že pre nich (aspoň pre väčšinu) je biznis tým, čo je prvoradé v živote.

 

Koniec off topicu.

Link to comment
Share on other sites

Samozrejme, ze je ..a co ako? Rutime sa do zahuby? Spolocnost okrem biznis zaujmov disponuje aj kontrolnymi mechanizmami. Patria medzi ne napriklad media, ktorym (nech zozerem kefu) tiez ide o biznis. Nakoniec sa aj tak rozhodne zakaznik, koho biznis podpori..

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Samozrejme, ze je ..a co ako? Rutime sa do zahuby? Spolocnost okrem biznis zaujmov disponuje aj kontrolnymi mechanizmami. Patria medzi ne napriklad media, ktorym (nech zozerem kefu) tiez ide o biznis. Nakoniec sa aj tak rozhodne zakaznik, koho biznis podpori..

 

Nie, nemyslím si, že sa kvôli konkurencii rútime do záhuby.

Len je dobré, ak vieme, v akom prostredí sa nachádzame. Nie je dobré žiť vo falošných ilúziách, ako nám leží na srdci ekológia či morálka.

 

Kontrolné mechanizmy... mal by som chcieť veriť, že sú objektívne? Dobre, budem veriť.

 

A zákazník... nuž, on si napokon môže vybrať len z toho, čo je na trhu a z toho, čo mu dovoľujú zákony. V posledných rokoch niektoré tovary nie je možné v EU kúpiť, lebo boli označené za zdraviu škodlivé, napríklad.

Takže s tým zákazníckym rozhodovaním... neviem neviem.

Link to comment
Share on other sites

V tom všetkom je konkurenčný boj. A za tým sú - čo iné? - peniaze.

 

Firmy sa snažia zničiť konkurenciu okrem iného aj tým, že investujú a vyvinú sami technológie - to je jedno, aké, ale proste také, aké konkurencia nemá - a následne sami tlačia na zákonodarcov, aby uzákonili nejaké limity, ktoré konkurenti zatiaľ nespĺňajú.

 

to čo si napísal, určite platí vo väčšine únijných regulácií. dobrým príkladom je povedzme presadenie normy RoHS

 

Normu prosazovaly firmy jako Philips, které již měly potřebnou technologii zavedenou a konkurenti tak byli rychle v nevýhodě. Po nabytí účinnosti dané normy mnoho firem rozprodávalo starší vybavení s tím, že rezignovalo na vlastní osazování spojů. Velké firmy, které si normu v Bruselu zaplatily, mohly být spokojeny.

Zákazník má tedy k dispozici výrobek, který je dražší, s menší životností a vyšší poruchovostí. Není žádným tajemstvím, že současné spotřební zboží má často životnost jen 2-5 let. Kde je potom šetrnost k životnímu prostředí? Zvýší se výroba zboží, které půjde za pár let do popelnice.  http://neviditelnypes.lidovky.cz/ekonomika-zajmy-korporaci-bezolovnate-pajeni-fox-/p_ekonomika.aspx?c=A080710_113411_p_ekonomika_wag

alebo napríklad smernica o zakrivení banánov, tie "správne" zakrivené totiž pestujú v bývalých francúzskych kolóniách, a banánové plantáže tam väčšinou majú stále francúzskych vlastníkov...

 

ale emisné predpisy pre autá, to je čistá esencia páchania dobra v podaní Bruselu. samozrejme za výdatného lobingu green-piss, a iných ekofanatikov, ktorých hlavným cieľom je vrátiť ľudí späť do jaskýň.

 

v zásade môžeš mať auto s nižšou spotrebou = menej emisií CO2 ale viac škodlivín vo výfukových plynoch /NOx a sadze u dieslov, HC v benzínových motoroch/, alebo môže byť auto s čistejšími spalinami, ale bude mať vyššiu spotrebu = vyššie emisie CO2. dobrým príkladom je porovnanie Felície 1.3 MPi a Fábie 1.4MPi, výkonovo sú tie motory rovnaké, konštrukčne sú takmer identické /okrem vyššieho zdvihového objemu fábie o 100cm3/, autá majú +/- rovnakú váhu. v čom je ale rozdiel: Felícia spĺňa emisnú normu Euro2, Fábia má iný software riadiacej jednotky motora, a tak plní normu tuším Euro3, ale zároveň tá istá fábia bude mať v identických podmienkach vždy vyššiu spotrebu oproti felícii minimálne o jeden liter/100.

 

no, ale súdruhovia v bruseli si v záchvate budovateľov krajších zajtrajškov, a v póze záchrancov planéty /furt nevedia pochopiť že konkurencii z Holywoodu to ide predsa len oveľa lepšie/, povedali že nestačí iba poručit větru a dešti, ale oni rozkážu aj fyzikálnym zákonom - lebo bruselský zákon je predsa dôležitejší, ako nejaký nepodstatný fyzikálny. a tak stanovili emisné normy v ktorých požadujú oboje - aj nízky obsah škodlivín, aj nízke emisie CO2. v automobilkách sa chytali za hlavy, investovali veľké peniaze do vývoja motorov, ktoré síce v reálnej premávke nemajú emisie príliš lepšie v porovnaní s tými starými, ale sú dokonale uspôsobené norme podľa ktorej sa testujú /viď. príspevky vyššie v tejto téme/. potom, keď sa dostali na samú hranicu toho čo sa ešte technicky dá, tak začali jednoducho klamať. príslušné orgány sa samozrejme tvárili že im veria, ako sa na správny socializmus patrí /v tom bývalom sa tiež všetci flákali, ale plán sa plnil na 120%/. takto to fungovalo roky, a všetko bolo OK. lenže potom blbci z VW začali tie svoje sadzomety forsírovať na americkom trhu, americkým automobilkám sa to samozrejme nepáčilo a našli si človeka ktorý zmeral skutočné emisie tých údajne "čistých" dieslov, no a tým sme sa vrátili na začiatok tejto témy...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Additional information you can see at Privacy Policy