Skočiť na obsah

Nissan Micra CVT


dokopy

Odporúčané príspevky

priamu skúsenosť s tým nemám. čo viem tak životnosť tej prevodovky je cca 150k km, potom nasleduje pomerne drahá repasácia.

v prípade ak chceš kúpiť jazdenku dobre si rozmysli čo ideš kupovať. verejným tajomstvom je že väčšina jazdeniek na trhu je stočená, a ani číslo 50k km na odometri nemusí byť zárukou že prevodovka nie je tesne pred smrťou.

ak ideš kupovať nové potom treba mať na pamäti že sa toho musíš včas zbaviť, ale aj tak by prípadná predajná cena bola určite nižšia ako u rovnakého auta s manuálom. samozrejme ak nenatrafíš na dostatočne naivného kupujúceho.

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Jazdi sa s tym podobne ako s klasickym automatom. A zaleži čo za Micru to je. Či nejaka staršia alebo aktualna. Tie staršie CVT dosť zmätkovali, nove su inteligentnejšie.

Chcem kúpiť najnovší model a zaujímajú ma všetky podrobnosti o starých aj o nových. Ako konkrétne staršie zmätkovali a v čom sú nové inteligentnejšie. Klasický automat funguje tak, že po odbrzdení bez plynu sa auto pohybuje krokom, čo je výhodné pri parkovaní, v kolóne a podobne. Chová sa tak aj nová Micra s CVT? Za klasický automat asi považuješ prevodovku s hydrodynamickým meničom.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Staršie zmätkovali napr. v tom že zbytočne dlho držali motor v otačkach, cukali pri akceleracii a pod.

Pokiaľ uvažuješ o novej Micre, nie je nič jednoduchšie ako si dohodnuť jazdu u predajcu. To vyda za milion kecov na nete.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Zbytočne držali motor v otáčkach = dlho menili prevod než dosiahli rýchlosť danú stlačením plynu? Ako je to s pohýňaním z miesta po uvoľnení brzdy a bez plynu?

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Nie dlho menili prevod. Zbytočne vytačali motor aj keď to nebolo potrebne.

Bez plynu sa to nepohne.
 

 

 čo viem tak životnosť tej prevodovky je cca 150k km, potom nasleduje pomerne drahá repasácia.

 

Ešte k tej životnosti, zaleži či tam je remeň alebo reťaz. S reťazou je to v podstate nesmrteľne.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Ak dobre rozumiem, dlhšie držali vyššie otáčky, než ich znížili na hodnotu ako u nového modelu. Z toho vyplýva že dlho menili prevod tak ako som už napísal. Druhá možnosť je, že po ustálení rýchlosti mali vyššie otáčky, ako sú otáčky nového modelu (väčší prevod). Nič iné asi nie je možné.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Nie dlho menili prevod. Zbytočne vytačali motor aj keď to nebolo potrebne.

Bez plynu sa to nepohne.

 

Ešte k tej životnosti, zaleži či tam je remeň alebo reťaz. S reťazou je to v podstate nesmrteľne.

Všetky Micry majú kovový remeň zložený z článkov. Mali snáď niekedy v histórii niečo inšie?

Pochopiteľne mám na mysli Micry s CVT.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

To bola reakcia na cloveka2 so vseobecnym tvrdenim ohladom CVT ako takych a ich spolahlivosti. Nehovoril som konkretne o znacke/modeli.

A ako je na tom Micra?

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 1 mesiacom...

Ano da. Ta prevodobvka akoby hadže fiktivne prevodove stupne. Funguje to teda podobne ako u klasickeho automatu.

To by ma zaujímalo podrobne, konkrétne u Micry. Keď idem z kopca a uvoľním plyn, prevodovka nastaví taký prevod, aby motor brzdil? Nenastaví nejaký dlhý prevod pri ktorom to brzdí len málo? 

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvorte si účet alebo sa prihláste, aby ste mohli písať príspevky

Ak chcete odoslať príspevok, musíte byť členom

Vytvoriť konto

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!

Zaregistrovať si nové konto

Prihlásiť sa

Máte už konto? Prihláste sa tu.

Prihlásiť sa teraz
×
×
  • Vytvoriť nové...

Dôležitá informácia

Táto stránka používa súbory cookies, pre zlepšenie používania stránok tohto webu. Pre viac informácií kliknite sem. Ďalšie informácie nájdete na stránke Zásady ochrany osobných údajov