Skočiť na obsah

Lietanie - akékoľvek


game

Odporúčané príspevky

To je skvela historka, gejm :), a taku babicku by som chcela stretnut niekedy :), mamina mi spominala, ze jej nevlastna druha starka v Rusku bola v armade a bola letuskou, takze priamo nepilotovala lietadlo. To bolo este za druhej svetovej vojny a ked si o tom rozpravala, spomenula som si na to, inak mi to celkom vypadlo. Ja osobne som nepilotovala lietadlo, len som trosku lietala s darkom na simulatore :), letela som lietadlom ako cestujuci a onedlho si to po rokoch zopakujem :D a letela som aj balonom, chcela som aj vrtulnikom, mno nevydalo :D

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Pekny pribeh game :)

 

Dalsi zaujimavy pribeh

Plukovník Jaroslav Šrámek je prvním a dodnes jediným pilotem československého letectva, kterému se podařilo sestřelit v souboji proudové letadlo. Před 59 lety se ve letounu MiG-15 utkal nad Šumavou s Američanem G. A. Brownem na stroji F-84E Thunderjet. Po krátkém souboji šel nepřítel k zemi.

http://technet.idnes.cz/jaroslav-sramek-pilot-06c-/tec_reportaze.aspx?c=A120817_171311_tec_reportaze_top
  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

ako pasazier som letel niekolko krat

par zazitkov bolo...ked sme raz odlietali z bratislavy vecer, odlet meskal dve hodiny a chytili sme riadnu burku...ako sme stupali som len kukal von oknom ako blesky trieskali okolo a lietadlo natriasalo jedna radost a ja som dufal ze co najskor z tej burky uletime

 

potom jeden let velkym jumbom, ked asi hodinu po odlete pocas podavania jedla sme narazili na "vzduchovu kapsu" ci ako sa to vola...cele lietadlo sa doslova prepadlo o x metrov a ludia chvilkova panika kym ich letusky ukludnili...

 

a posledny vesely...pristavanie v SF kde je pristavacia draha v mori...ako sme klesali, uz uz sme mali pristat a pod nami bola neustale voda...az tesne predtym ako sa kolesa dotkli zeme sa zrazu objavila pristavacia draha :)

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Lietanie - akékoľvek

 

letela som ako cestujúca na Ibizu - po 22 r. manželského života( pred letom som sa výnimočne posmelila poldecom ostrého)

dobrá haluz je lietanie vo sne B)

najsuprovejšie lietanie je aj tak OO :smile3:

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Letel som 2x do Bulharska a späť, paradoxne najviac sa mi páčil odlet z letiska, keď lietadlo zrýchlilo, aby sa odlepilo od zeme, super pocit :thumbsup:

 

Ale inak symbolika jak sviňa, založiť takúto tému zrovna na 44. výročie príletu Antonovov do ČSSR.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

vzhladom na to, ze som toho vela nenalietal, tak par peknych zazitkov mam :-)

 

napr. let z Viedne do Rigy - pilot bol taky sportovy tip..., vzlet bol skoro kolmy s takym pretazenim, ze som sa nedokazal odlepit od operadla, aby som sa pozeral von cez okienko, ktore nebolo celkom na mojej urovni (jasne - Boeing 737 pre asi 100 ludi)

pri pristavani v Rige to zasa daleko pred letiskom posadil na pristavaciu vysku, takze sme dlho dlho videli pod sebou lesy a mali sme pocit, ze vrcholky stromov lizeme podvozkom; no a potom sa zrazu objavila pod nami pristavacia draha z betonovych panelov, pomedzi ktore rastla trava. Travu sme mali aj pod kridlami, alebo sirka drahy bola akurat tak pod podvozok... Potom to z nicoho nic hodil o tych par desiatok metrov dolu a vysunul snad vsetky klapky, co to malo (hadam aj padak). Kto odflakol priputanie, tak bol nalepeny na sedacke pred sebou :D No a na zaver tohto zazitku bolo rolovanie k letistnej budove pomedzi stihacky a vrtulniky, pretoze je tam letisko spojene vojenske a civilne. Alebo aspon bolo, uz je to par rokov...

 

pokracovanie nabuduce :-)

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

do zážitkov vsuniem jednu správu :

Obrí bombardér B-52 priletel na letecké dni z americkej Louisiany bez jediného medzipristátia.

Americký bombardér B-52, ktorý je najväčšou atrakciou nadchádzajúcich Medzinárodných leteckých dní SIAF 2012 (1. a 2. septembra), je už na letisku na Sliači.

Priletel v stredu pred poludním po tom, čo absolvoval niekoľko tisíckilometrovú trasu z americkej Louisiany.

"Aj napriek tomu, že lietadlo malo v pláne medzipristátie, doletelo k nám nakoniec priamo zo Spojených štátov, bez doplnenia pohonných hmôt," povedal TASR hovorca leteckých dní Peter Hajnala.

Slávny bombardér vzbudil hneď značný záujem,

Čítajte viac: http://zvolen.sme.sk...l#ixzz24xa4EeWR

 

vlastne aj to je zážitok ... pre mňa, veľmi silný. slovné spojenie ´bombardéry B-52´ bolo to, na čo si najviac spomínam z voľakedajších správ, na starom dome, z rozhlasu po drôte, boli to prvé lietadlá, ktoré registrujem kdesi v sebe z detstva ako lietadlá ... tuším nebolo správy, kde by neboli spomenuté ... napriek tomu, alebo práve preto, akosi sú to TIE Lietadlá, jednoducho slávny bombardér, nech už robil hocičo, je to pán lietadlo.
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Letel som 2x do Bulharska a späť, paradoxne najviac sa mi páčil odlet z letiska, keď lietadlo zrýchlilo, aby sa odlepilo od zeme, super pocit :thumbsup:

 

Neviem co je na tom paradoxne, odlet a pristanie su jedine casti letu ktore su (za beznych okolnosti) zaujimave. Sediet tam 10 hodin medzi tym...
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

No ak sedíš pri uličke a 10 hodín pozeráš na toho čo sedí pred tebou, tak to moc zaujímavé fakt asi nie je. Ja som zakaždým sedel pri okne, takže som sa mal na čo pozerať.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Tom mal na mysli to, ze pises paradoxne...ale netreba pisat paradoxne, nakolko nic ine pri leteni lietadlom zaujimavejsie resp adrenalinove (ak neratam turbulencie), ako vzlet prip. pristavanie, nie je :)

 

a to pozeranie po par minutach omrzi

 

ja mam tiez rada ten pocit, lebo sa mi vyplavuje adrenalin...a to vzdy, letela som uz mnoho krat, ale vzdy je to rovnaky pocit..

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vzlet a pristávanie je zaujímavé(adrenalinové), ale práve pre mňa bol aj pohľad z lietadla veľmi nádherným a neuveriteľným zážitkom. Kochala som sa všetkou tou krásou, to bolo niečo fascinujúce.

No, a vidieť naživo aj pohľad na naše Slovensko .., to bolo niečo ako z rozprávky - čarovná krása!

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

No ak sedíš pri uličke a 10 hodín pozeráš na toho čo sedí pred tebou, tak to moc zaujímavé fakt asi nie je. Ja som zakaždým sedel pri okne, takže som sa mal na čo pozerať.

 

Neviem co by som z okna na tom atlantiku 8 hodin pozeral. Asi este menej ako som videl cez oblaky nad pralesom.
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

mozem potvrdit Darkmanove slova, tohtorocny Sliac bol uzasny, od organizacie az po lietadla a program (skoda len ze nevystupil v nedelu Zoltan Veres)

 

prekonala sa hranica 100tis navstevnikov, raz tolko ako minuly rok (na Ostravu sa to sice nechyta, ale tam sa kona ina liga :) )

 

pre mna asi najvacsim zazitkom, po manevroch F-16 a MIG-29, krasneho plachtenia Ocovskych Bacov boli talianski akrobati, Frecce Tricolori

post-16-0-35151200-1346689454_thumb.jpg

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

lietanie v každej farbe, forme, veľkosti a formácii - fantastický zážitok a krásne fotky zo Sliača - medzinárodné letecké dni, krása.

 

http://zvolen.sme.sk...i-lietadla.html

 

ten B-52 je nehorázny obluda ... :)

 

tak toto je fakt nádhera! :thumbsup: :flowers:

 

---------------------------------------------------------------------

 

žiaľ aj takéto smutné udalosti sa nás týkajú

 

Československý letoun havaroval na vojenské přehlídce v USA. Pilot nepřežil

Při každoroční vojenské přehlídce v americkém Quad-City havaroval cvičný letoun Aero L-39 Albatros vyvinutý v československém Aeru Vodochody. Stroj letěl ve formaci s dalšími letadly, pilot nehodu nepřežil.

 

http://zpravy.ihned....-pilot-neprezil

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 7 mesiacmi...

Existuje nejaký vierohodný dôkaz, kedy sa človeku podarilo zostrojiť prvé lietadlo?

V národnom múzeu v Káhire sa nachádza drevení model lietadla, ktorého vek je odhadovaní na viac ako 2200 rokov. Zväčšená kópia tohto lietadla má výborné aerodynamické vlastnosti a perfektne liata. Hoci žiaden vták nemá chvost orientovaní vertikálne, archeológovia ho zaradili medzi vtákov, lebo žiadne iné vysvetlenie im nepasuje do dnešnej predstavy o vývoji človeka.

V Kolumbii sa našli zlaté miniatúry v tvare najmodernejších nadzvukových lietadiel a raketoplánov. Ich vek je odhadovaní na začiatok nášho letopočtu. Zväčšené kópie perfektne lietali. Odkiaľ poznal zlatník presní aerodynamický tvar, ak by v tejto dobe takéto lietadlá neexistovali?

Archeológovia tieto miniatúry označili ako lietajúce krokodíly, lebo žiadne iné vysvetlenie im nepasuje do dnešnej predstavy o vývoji človeka.

Komu patrili lietadlá, ktoré sú nakreslené v jaskyniach, alebo ich opisujú staré eposy?

Keď si americký vojaci spravili na Novej Guinei vojenskú základňu, domorodci ich považovali za Bohov, lebo vedeli lietať a mali duniace zbrane.

Podobné opisy Bohov, ktorý vedeli lietať a mali duniace zbrane, je možné nájsť aj v starých eposoch.

Bohovia sú všadeprítomní duchovia a preto nepotrebujú k premiestňovaniu lietadlá. Tieto lietadlá a zbrane patrili ľudom, ktorí žili na inom mieste zemského povrchu.

Dokedy nám chcú archeológovia tajiť, že aj v minulosti žili na Zemi vyspelé národy, ktoré vedeli lietať?

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Co je podla teba vierohodny dokaz? Vseobecne sa za prvy let povazuje let bratov Wrightovcov zo 17. Decembra 1903. Predtym konstrukcii lietadla branili 2 hlavne problemy 

1) Znalost aerodynamiky - t.j. schopnosti zabezpecit to, aby lietadlo bolo ovladatelne vo vsetkych rezimoch a aby bolo vo vzduchu stabilne.

2) Pohon - Az s prichodom spalovacich motorov ziskalo ludstvo pohon, ktory ma dostatok sily a je zaroven dostatocne lahky.

 

Tym vtakom myslis asi toto - http://en.wikipedia.org/wiki/Saqqara_Bird

Neviem, mne to fakt viac pripomina vtaka, ako lietadlo. Hlavne ked si pozries, ako vyzerali prve klzaky a prve lietadla.. tym sa to nepodoba ani omylom. :) A funkcny klzak by bol taky technologicky zazrak, ze by sa 100% rozsiril do zvysku sveta (podobne ako koleso, paka a podobne srandy) a o jeho existencii by neboli nijake pochybnosti.

 

Co sa tyka opisu Bohov - lietat je odveky sen ludstva, nieco co ludia vedeli, ze mozne je (kedze vtaky a hmyz lieta), nieco co sa zdalo na dosah ruky (kazdy vieme vyskocit, staci len zistit ako nepadnut na zem), ale zaroven nieco, coho sme cele tisicrocia neboli schopni. Bozstva vzdy sidlili hore, v oblakoch. Takze nie je zvlastne, ze civilizacia, ktore je schopna 'cestovat za Bohmi' je pre technologicky primitivne kultury bozstvom.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Áno, myslel som na toho vtáka. Ja nepoznám vtáka, ktorý by mal chvost orientovaní vertikálne. Môžeš si spraviť model hociktorého vtáka, ani jeden ti nebude lietať ako klzák. Ten, kto vytvoril model dreveného lietadla, musel poznať aerodynamiku.  

Podľa Amerických indiánov kmeňa Hopi, sme v poradí štvrtá vyspelé civilizácia na Zemi. Existujú staré historické mapy, ktoré sa dajú nakresliť iba podľa snímkou z kozmickej lode a preto niektorá z predošlých civilizácii musela lietať aj do vesmíru. Toto tvrdenie potvrdzujú aj nálezy zlatých miniatúr z Kolumbie.lietadlo z kolumbie.doc

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvorte si účet alebo sa prihláste, aby ste mohli písať príspevky

Ak chcete odoslať príspevok, musíte byť členom

Vytvoriť konto

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!

Zaregistrovať si nové konto

Prihlásiť sa

Máte už konto? Prihláste sa tu.

Prihlásiť sa teraz
×
×
  • Vytvoriť nové...

Dôležitá informácia

Táto stránka používa súbory cookies, pre zlepšenie používania stránok tohto webu. Pre viac informácií kliknite sem. Ďalšie informácie nájdete na stránke Zásady ochrany osobných údajov