Jur Zverejnené 5. Február, 2011 Zdieľať Zverejnené 5. Február, 2011 No tak dnes rano o 5-tej som dosiel z jazdy na kamione, nechal som sa po dlhom case zas nahovorit na takuto jazdu a bolo celkom fajn :D zase som pochodil kus sveta aj ked tentokrat najdalej len po nemecku, par km od FR Strassburgu. ale je to proste praca, ktroru mam naozaj rad, aj ked ten cas je vec ktora ma este stale odradza od toho aby to bolo moje stale zamestnanie toz ale na tejto jazde som zazil ovela zaujimavejsie problemy ako len cas nemecky fizli mali asi zase kramy, uz sme sa nalozeny so spiatockou vraciali domov a nahanali sme kazdu minutu pretoze sme mali casenku vo Volkswagene v BA, a asi necelych 100 km od Ulm-u nas stopli policajti, ale takym sposobom, ze uz nam bolo vsetko jasnestopoval totiz auto pred nami, no ked sme sa vynorili spoza zakruty mi so Slovenskou SPZ, tak mi pripadal ten osel ako dirigent v kombinacii so zasahovou jednotkou, ked posielal dalej to auto, ktore uz bolo skoro odstavene na kraji a vybehol na stred cesty a zacal mavat na nas aby sme sa dali na bok tak fajn faza jedna bola za nami, teraz prisla na rad kontrola papierov, co kazdy kamionista urcite dobre pozna, ja to nazyvam kancelaria na kolesach jazdime este na kruzka, takze kolega kedze je tam dlho zamestnany dal okrem ineho 28 kruzkov dozadu, no a ja kedze to bola moja prva jazda, tak som mu dal len 2 kruzky a pracovnu zmluvu, ze som sa pred troma dnami len zamestnal, takze som mu nemohol logicky predlozit stare kruzky Stefan ale pozera neveriacky na tu zmluvu a hovori nam, ze to musi byt napisane po nemecky, ze on tomu nerozumie s nasou nemcinou to nie je nic moc, ale snazili sme sa mu vysvetlit, ze toto uznali vzdy a vsade v kazdej krajine EU, pretoze chalani ked zacinali, tak tiez s takoto istou zmluvou, taktiez tam bol datum no s nim nepohlo nic, kolega uz po nom normalne vrieskal na com som sa ja sice potichu, ale vazne bavil, no aj tak nepomohlo a bol proste rozhodnuty, ze nam musi nieco vyviest a, ze bez pokuty to dnes nepojde tak sme zavolali sefovi na firmu, ktory vie mimochodom dobre po nemecky a asi pat minut spolu vykecavali, a sef mu vysvetloval, ze nie je povinny vystavovat pracovnu zmluvu v inom ako rodnom jazyku, to ale amigovi nestacilo a tak nas odstavil este dalej nabok aby sme tam pockali, ze on sa musi poradit na policajnej stanici na stanici sa poradil asi takym sposobom, ze za pat minut bol spat aj s vyhlasenim, ze mu musime zaplatit 1200 eur kauciu aby nas pustil a pojde to na presetrenie, kde sa ukaze ci sa tie peniazie nechaju ako zaplatenie pokuty alebo ci sa vratia spat sefovi aj s vyrozumenim resp. s ospravedlnenim to, ale este nebol zlaty klinec kedze sme nemali taku hotovost pri sebe musel to poslat sef na ucet, z ktoreho to bol spolu s fizlami vybrat kolega, ja som ostal v kamione stopli nas asi o stvrtej na obed a ked bol s nimi kolega na poste, tak este cakali kym posle sekretarka nejaky kod sms-kou aby mohli vybrat tie peniaze... tejto trvalo nejak a asi po 3 minutach kolegu nalozili do auta, ze oni nebudu cakat, a darmo im vysvetloval, ze to bude max len nejakych pat minut, proste ho zobrali doviezli pred kamion, dali mu vizitku na fizlicu a povedali mu, ze nech rano o 8-mej zavola, ja ked som to pocul z toho kamionu, tak vtedy som mu mal fakt napalit na rypak, za ty prusery potom to stoji tak sme zavolali sefovi, ze do BA nestihame a ze tu budeme v kamione cakat do rana, a ze nech radsej on tam rano zavola ked vie po nemecky rano nam vola sef asi o pol deviatej, ze uz to vybavil, ze zachvilku pridu a pojdu na postu pre peniaze a ze potom nas pustia prisli o pol desiatej a zobrali zas kolegu na postu, vratili sa daco po desiatej a to sme sli este do auta podpisovat papiere o tej pokute a vyplatit tam peniaze atd. ked som prisiel k autu tak mi hovori, ze morning samo, ze som mu neodzdravil, aj ked sa hovori, ze slusnost je odzdravit, v tomto pripade to aspon pre mna neplatilo, vypisali sme papiere a zase sme bez slova a bez odzdravenia odisli akoby tam ani ziadny ludia neboli v tejto profesi je potrebne mat davku flegmatizmu a pohodky :thumbsup: do BA sme prisli dokopy s 24 hodinovym meskanim, zaco dufam neulozili sefovi sankcie 1 Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
game Zverejnené 6. Február, 2011 Zdieľať Zverejnené 6. Február, 2011 najbližšie ku kamiónu som bola na parkovisku pri diaľnici, a keď sme ich videli po ceste vykotené na Pezinskej Babe x krát, a Turka v šortkách v - desať stupňovej zime poskakovať okolo prevráteného kamióna ... a jedného suseda sme mali, ktorý po revolúcii tu ako prvý založil firmu, autodopravu, ale už dávno o ňom neviem nič. viem o kontrolách a kolónach a že jazdia naším mestom obrovské, je tu zopár firiem, kam sa musia dostať, niekedy je to aj s prívesom zážitok aj pozerať. čo sú krúžky ? Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
elfant Zverejnené 6. Február, 2011 Zdieľať Zverejnené 6. Február, 2011 čo sú krúžky ?tachografove kotuce, graficky zaznam o jazde kamiona, kedy isiel ako rychlo, odkedy dokedy stal Tachograf je záznamové zařízení umožňující grafický záznam rychlosti silničního nebo kolejového vozidla v závislosti na čase. http://cs.wikipedia....achograf 1 Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
Jur Zverejnené 6. Február, 2011 Autor Zdieľať Zverejnené 6. Február, 2011 no dobre vysvetlene aj s fotkou :smilieee: kontroluje sa tam aj rychlost, ale hlavne cas, pretoze toto ma zabranit tomu aby soferi nechytali mikrospanok, aby proste jazdili denne len povoleny limit, ktory nesmu prekrocit, dodrziavanie 45 minutovych prestavok, vykonu kolko moze sofer denne jazdit a taktiez dodrziavanie nepretrziteho spanku, cize s kamionom sa nesmie pohnut preto je pred odstaveni kamionu na spanok dobre si rozmysliet kam zaparkujem, pretoze keby ma niekto po trebars 7 hodinach zacne budit, ze aby som sa mu uhol alebo nieco podobne, tak aj keby som sa pohol o 3 metre policajti mi nemusia uznat nepretrzity spanok 8 hodin a toz pruser a hlavne ked ma stopne uz vyzsie spominani nemecky policajt :shifty: a na tejto fotke ked si vsimnes tak tam mal az 100km rychlost, ale len na kratky usek, takze ked povie policii, ze obiehal na dialnici druhy kamion a ze nechcel zdrziavat premavku, tak to vacsinou uznajupretoze uz ste mozno zazili na dialnici, ked sa obiehaju dva kamioni a ten druhy ho obieha pomaly minutu :) obcas uznaju aj to, ze ked poviem, ze som nalozeny, tak som to dole kopcom trochu viacej pustil aby som lepsie presiel predo mnou dalsi riadny stupak, aj ked ma kamion trebars ako ten nas 480 koni predsa len cely ked je plne nalozeny vazi 40 ton, takze kopec aj s tak silnym motorom citit :) Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
Sniper Zverejnené 8. Február, 2011 Zdieľať Zverejnené 8. Február, 2011 Brácho kamiónom pochodil možno už celú Európu, ale nikdy som ho nepočul rozprávať nejaké haluze z ciest :smilieee: Asi mal šťastie na normálnych ľudí. Akurát sa mi marí, že raz spomínal, že keď boli v Belgicku alebo v Holandsku, tak práve tam mali nejaký sviatok, všade mŕtvo, nikde ani nohy a všetko tam mali pozatvárané, tak zostali trčať v kamióne dva dni, nie ako u nás, u nás by Tesco mali otvorené na Štedrý večer aj do rána keby mohli. Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
Jur Zverejnené 11. Február, 2011 Autor Zdieľať Zverejnené 11. Február, 2011 hm, to ano, je to hrozne ako s nami robia, moderny otrokarsky vek ale vsak jedneho dna ma naseru :byebye: je to tak ako hovoris tam neexistuje aby nejaky francuz a vobec niekto v tych zapadnych statov robil dlhsie ako do 4-tej alebo 5-tej, poznam aj z kamionu, ked vykladame, a ked nestihneme prist do konca jeho pracovnej doby, tak ti len zakyva a zajtra rano sme tu dovi, a samozrejme, ze rano pride na 7 alebo 8 alebo aj 9 hodinu, a pritom je to klasicka firma na vyrobu nejakych obalov alebo tak, to u nas by si chodil na siestu teda na siestu a nie na siestu, chapes :niee: akurat, ze sa mi paci napr to, ze zopar alebo mnoho (neviem posudit) nem. ale aj zapadnych firiem len predava, u nas si nechaju vyrobit, cim nam davaju pracu (napr vyroba, prevoz), co je fajn a asi nielen v tejto dobe a oni uz potom len trebars pod svojou znackou (pretoze kto by si nieco kupil od nejakych slovakov) predavaju ovela drahsie davaju nam aspon pracu aj to je fajn, aj ked samozrejme, ze oni na tom zarobia ovela viacej a to pritom len predavaju toto je v pohode, mna skor vytaca dovoz ku nam, ako keby sme si nevedeli vyrobit sami a nezaujima ma, ze banda debilnych politikov povedali, ze je to lacnejsie, ked sa to dovezie, to je sprostost na n-tu, pretoze v prvom rade je dolesite dat ludom pracu a tym padom aj peniaze, vtedy sa moze rozhybat ekonomika a ne ze od fasounov sa sem vozia vajca, to co je za bordelto ked je take vyhodne sem dovazat, tak nech dovazaju uplne vsetko a sice tu budu lacne potraviny, lenze nikto na ne nebude mat peniaze, pretoze nebude mat pracu, co je na tom tazke pochopit, ked tu bude v SR 0.3 % nezamestnanost tak potom mozme dovazat sracky s vonku no ale nejdem sa vytacat zas :) Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
game Zverejnené 11. Október, 2016 Zdieľať Zverejnené 11. Október, 2016 zvláštny príbeh českého kamióna vo Francúzsku - bol prvý, hocikedy sa môže stať aj slovenskému: Českého vodiča kamiónu zastavila vo Francúzsku polícia. Nie preto, že šiel rýchlo či urobil nejaký priestupok, polícia kontrolovala výšku jeho platu. Tá bola podľa polícia prinízka, a preto dostal pokutu 135 eur. Od júla platí totiž v krajine nová legislatíva, podľa ktorej musí mať aj vodič z inej krajiny aspoň francúzsku minimálnu mzdu, teda 9,6 eur na hodinu. Stačí, aby cez Francúzsko prechádzal. Polícia šla podľa webu idnes.cz na istotu. Najskôr chcela od vodiča potvrdenie vo francúzštine, že jeho mzda je v rovnakej výške ako tá francúzska. Potvrdenie ale vodič nemal, a tak dostal pokutu. Čítajte viac: http://ekonomika.sme.sk/c/20351188/cesky-kamionista-dostal-vo-francuzku-pokutu-mal-prilis-nizku-mzdu.html#ixzz4MmMMCJyF idnes.czPodobné pokuty se mohou stát v příštích letech samozřejmostí. Západoevropské země čím dál více chrání své pracovní trhy před řidiči z levnějších zemí tím, že vymýšlejí opatření, která mají vyrovnat náklady pro levnější a francouzské dopravce. A to nejen mzdově, ale i jinými obstrukcemi, například povinností pro řidiče přespat v hotelu, nikoliv v kabině kamionu.musela som to prečítať dvakrát. na idnes je to rozpísané podrobne. Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
Odporúčané príspevky
Vytvorte si účet alebo sa prihláste, aby ste mohli písať príspevky
Ak chcete odoslať príspevok, musíte byť členom
Vytvoriť konto
Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!
Zaregistrovať si nové kontoPrihlásiť sa
Máte už konto? Prihláste sa tu.
Prihlásiť sa teraz