Skočiť na obsah

Formula 1 (sezóna 2011)


aljak63

Odporúčané príspevky

Obrázok

- FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP 2011 -


V roku 2011 na nás čaká už v poradí 62.ročník slávnej a ostro-sledovanej F1! Nová sezóna by mala pozostávať z 20 GP (najviac v doterajšej histórií F1). Sezóna začne 13.marca v Bahrajne, a posledný závod je na programe až 27.novembra v Brazílií. F1 by mala po 1.krát zavítať aj do Indie, kde sa koncom októbra pôjde GP na severo-indickom okruhu Jaypee. Zo scény odchádza Bridgestone, a po 20 rokoch bude pre F1 dodávať pneumatiky opäť taliansky koncern Pirelli (avšak tentokrát ako výhradný dodávateľ pre všetky teamy). V popredných teamoch by sa tentokrát jazdecké zloženie meniť nemalo ... čaká nás 4-mesačná zimná prestávka a s ňou spojené prípravy, testy, predstavovanie nových monopostov, a potom v marci konečne opäť nová sezóna. Titul majstra sveta bude obhajovať 23-ročný nemecký jazdec Sebastian Vettel, pohár konštruktérov bude obhajovať team Red Bull Racing s osvedčenou jazdeckou dvojicou Vettel + Webber . . . Snáď aj sezóna 2011 prinesie veľa zaujímavého!


Kalendár na sezónu 2011

  • Obrázok GP Australia (Qantas Australian Grand Prix) - Melbourne - 27.marec
  • Obrázok GP Malaysia (Petronas Malaysia Grand Prix) - Sepang - 10.apríl
  • Obrázok GP China (UBS Chinese Grand Prix) - Shanghai - 17.apríl
  • Obrázok GP Turkey (DHL Turkish Grand Prix) - Istanbul - 8.máj
  • Obrázok GP Spain (Gran Premio de España Santander) - Barcelona - 22.máj
  • Obrázok GP Monaco (Grand Prix de Monaco) - Monte-Carlo - 29.máj
  • Obrázok GP Canada (Grand Prix du Canada) - Montreal - 12.jún
  • Obrázok GP Europe (Grand Prix of Europe) - Valencia - 26.jún
  • Obrázok GP Great Britain (Santander British Grand Prix) - Silverstone - 10.júl
  • Obrázok GP Germany (Großer Preis Santander von Deutschland) - Nürburgring - 24.júl
  • Obrázok GP Hungary (Eni Magyar Nagydíj) - Hungaroring - 31.júl
  • Obrázok GP Belgium (Shell Belgian Grand Prix) - Spa-Francorchamps - 28.august
  • Obrázok GP Italy (Gran Premio Santander d'Italia) - Monza - 11.september
  • Obrázok GP Singapore (SingTel Singapore Grand Prix) - Marina Bay - 25.september
  • Obrázok GP Japan (Japanese Grand Prix) - Suzuka - 9.október
  • Obrázok GP Korea (Korean Grand Prix) - Yeongam - 16.október
  • Obrázok GP India (Grand Prix of India) - Noida - 30.október
  • Obrázok GP Abu Dhabi (Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix) - Yas Marina - 13.november
  • Obrázok GP Brazil (Grande Prêmio do Brasil) - Interlagos - 27.november



Zloženie teamov na sezónu 2011

Obrázok
Team: RED BULL RACING
Šasi: RB7
Motor: Renault RS27-2011
Obrázok Sebastian Vettel
Obrázok Mark Webber


Obrázok
Team: VODAFONE MCLAREN MERCEDES
Šasi: MP4-26
Motor: Mercedes FO 108Y
Obrázok Lewis Hamilton
Obrázok Jenson Button


Obrázok
Team: SCUDERIA FERRARI
Šasi: 150° Italia
Motor: Ferrari 056
Obrázok Fernando Alonso
Obrázok Felipe Massa


Obrázok
Team: MERCEDES GP PETRONAS F1 TEAM
Šasi: MGP W02
Motor: Mercedes FO 108Y
Obrázok Michael Schumacher
Obrázok Nico Rosberg


Obrázok
Team: LOTUS RENAULT GP
Šasi: R31
Motor: Renault RS27-2011
Obrázok Nick Heidfeld
Obrázok Vitaly Petrov
Obrázok Bruno Senna


Obrázok
Team: AT&T WILLIAMS
Šasi: FW33
Motor: Cosworth CA2011
Obrázok Rubens Barrichello
Obrázok Pastor Maldonado


Obrázok
Team: FORCE INDIA F1 TEAM
Šasi: VJM04
Motor: Mercedes FO 108Y
Obrázok Adrian Sutil
Obrázok Paul di Resta


Obrázok
Team: SAUBER F1 TEAM
Šasi: C30
Motor: Ferrari 056
Obrázok Kamui Kobayashi
Obrázok Sergio Pérez
Obrázok Pedro de la Rosa


Obrázok
Team: SCUDERIA TORO ROSSO
Šasi: STR6
Motor: Ferrari 056
Obrázok Sébastien Buemi
Obrázok Jaime Alguersuari


Obrázok
Team: TEAM LOTUS
Šasi: T128
Motor: Renault RS27-2011
Obrázok Heikki Kovalainen
Obrázok Jarno Trulli
Obrázok Karun Chandhok


Obrázok
Team: HRT FORMULA ONE TEAM
Šasi: F111
Motor: Cosworth CA2011
Obrázok Narain Karthikeyan
Obrázok Vitantonio Liuzzi
Obrázok Daniel Ricciardo


Obrázok
Team: MARUSSIA VIRGIN RACING
Šasi: MVR-02
Motor: Cosworth CA2011
Obrázok Timo Glock
Obrázok Jérôme d'Ambrosio
  • Pridať bod 2
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 3 týždňami...

Williams announces Maldonado for '11

 

Tak u Williamsu už majú jasno ... popri skúsenom veteránovi Rubinhovi vsadili na tohtosezónneho majstra série GP2 = Pastor Maldonado - 25-ročný Venezuelčan. Som zvedavý čo v F1 ukáže, keďže v GP2 nepodával až tak konzistentné bezchybné výkony, napr. v posledných 5 GP nezískal ani bod, a majstrom sa vstal len vďaka tomu náskoku čo si spravil v sezóne. V budúcej sezóne tak v F1 uvidíme dvoch najlepších jazdcov tohto ročníka GP2 : Maldonado vo Williamse, a Pérez v Sauberi. Voľné miesta na budúcu sezónu už pomaly ubúdajú - najlepšie čo ešte ostáva voľné je jedno voľné miesto v Renaulte a ak miesto vo Force India (tam nad Liuzzim visí obrovský otáznik).

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Lotus unveils F1 plans with Renault

 

A je to tu ... O čom sa tak dlho šepkalo sa dnes oficiálne potvrdilo. Skupina LOTUS sa stala väčšinovým vlastníkom teamu Reanult a v novej sezóne ho uvidíme pod názvom Lotus Renault GP Team! Renault tak ostane v F1 už len v úlohe dodávateľa motorov a niektorých technológií. Lotus by sa mal predstaviť v budúcej sezóne v typických čierno-zlatých farbách... Zmluvu na budúci rok má v tomto teame istú Robert Kubica, 2.kokpit je zatiaľ neobsadený ...

 

Takto nejako by mal zrejme vyzerať monopost Lotus Renault GP Team:

Obrázok

 

Druhý team Lotus (pod vlajkou Malajzie), ktorý vlastní Tony Fernandes sa nedávno premenoval na Team Lotus - medzi týmito dvomi stajňami tak nastane zrejme súdny spor o toto slávne pomenovanie. Šéf skupiny Lotus - Dany Bahar hlása Lotus je späť!, takže malajský Lotus pod vedením Tonyho Fernandesa sa asi bude musieť napokon vzdať názvu Lotus a budú si musieť zrejme vymyslieť niečo inšie. Uvidíme...

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Včera v Monaku zasadala Svetová motoristická rada FIA

kde bolo schválených niekoľko zmien v pravidlách F1:

  • zrušenie zákazu teamovej réžie
  • povolenie pohyblivých zadných krídiel
  • sprísnenie úpravy podvozka
  • zamedzenie flexibilných predných krídiel
  • schválenie väčšej šírky rýchlej línie v boxovej uličke
  • riaditeľ pretekov bude mať právo úplne uzavrieť pit-lane
  • piloti o kolo späť môžu opäť predbiehať Safety Car
  • prevodovka bude musieť vydržať až 5 pretekov
  • zavedenie pravidla o 107% v 1.časti kvalifikácie
  • zmenšenie veľkosti difúzora a zákaz dvojitých difúzorov
  • zákaz používania tzv. F-šachty (F-duct)
  • opätovné povolenie používania systému KERS
  • povolená hmotnosť monopostu zvýšená z 620 na 640 kg
  • bezpečnostné zdvojenie zavesenia kolies
  • návrat prechodných pneumatík (intermediate)
  • povolené tresty za opakované porušenie dopravných predpisov v cestnej premávke

 

Čo na to poviete? Niektoré veci sa mi celkom pozdávajú, iné zase vôbec. Teamová réžia je opäť povolená - snáď ju uvidíme len v ojedinelých prípadoch, ona tu aj tak vždy bola aj v čase keď povolená nebola, akurát to teamy robili takticky aby to nebolo napadnuteľné - jedine vo Ferrari to spravili absolútne okato... Konečne môžu piloti o kolo späť opäť predbiehať SC - a tak sa nám za SC zoradí reálne poradie a konečne po odchode SC z trate nebudú tie pomalé teamy o kolo späť zavadzať tým, ktorí chcú seriózne bojovať o víťazstvá, pódia a body.

 

Pravidlo o 107% v 1.časti kvalifikácií - to sa mi akosi nepáči, keďže sa mi v hlave hneď vynorí Monaco´10, kde Alonso v 3.tréningu havaroval a do kvalifikácie nestihol zasiahnuť - takže podľa toho by vlastne nemohol teraz štartovať ani v GP. To s Alonsom bol len príklad, môže sa stať že niekto z popredných jazdcov bude mať v 1.časti kvalifikácie technický problém a nestihne zajazdiť žiadny čas a tým by stratil aj možnosť štartovať v GP - hoci z posledného miesta na štarte sa tiež dá bojovať o bodované miesta!

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Najväčšou blbosťou je ale možnosť trestania pretekárov za dopravné priestupky...ok, keď niekoho by nejaký pilot zranil, zabil, tak to beriem...ale za prekročenie rýchlsti a pod. sa mi zdá trochu šibnuté...nie? noa zákaz F-duct ani netreba komentovať, vymyslel to totiž Mclaren a nejak čisto náhodu Mclarenu zakázali dosť veľa technických inovácii, čo im najprv povolili a potom záhadne zakázali...ale o tomto sa už rozhodlo v preibehu sezóny, len ma to rozčuluje...škoda slov :niee: myslím si, že Mclaren má v zásobe pekných pár inovácii na budúcu sezónu, takže let's go!! :hanba:

 

a už mi je teraz zle z tých "green engines" od roku 2013...nenávidim zelenú lobby

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Nie som veľmi presvedčený o tom, že pohyblivé zadné krídla pomôžu...navyše zakázali poyhblivé predné krídla (presnejšie povedané, jazdec mohol meniť uhol na krídle)...ale uvidíme, ja nie som človek, čo posobí v oblasti aerodynamiky...mám od toho ďaleko,hh

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 2 týždňami...

D'Ambrosio secures Virgin race seat

 

Virgin včera oficiálne ohlásil svoju jazdeckú dvojicu pre budúci rok. Timo Glock bude v teame pokračovať aj budúcu sezónu, no Lucas di Grassi sa s Virginom lúči. Na jeho miesto prichádza 24-ročný belgický nádejný jazdec Jérôme d'Ambrosio. Do F1 preniká teda ďalší nováčik, ktorý vzišiel zo série GP2. Posledné 3 roky pôsobil v teame DAMS, ale jeho výsledky neboli moc svetaborné - jeho kolegom v DAMS bol v sezónach 2008 a 2009 Kamui Kobayashi (v oboch sezónach nazbieral viac bodov d'Ambrosio), takže obaja kolegovia sa opäť stretnú v F1 - tento raz ako súperi. Po 17 rokoch bude mať Belgicko na štarte opäť svoje zastúpenie...

 

 

Petrov gets new two-year Renault deal

 

Rozhodnuté je aj v teame Lotus-Renault, kde zostávajú pri minulosezónnej dvojici Kubica & Petrov. Až do dnešku však nebolo isté, či Petrov v tomto teame zostane - dnes však bolo oficiálne potvrdené predĺženie jeho zmluvy o ďalšie 2 roky. No škoda, dúfal som, že Renault dá šancu niekomu inému - keďže Petrov okrem pár vydarených GP jazdil dosť vzadu a za Kubicom na rovnakom aute markantne zaostával! No uvidíme, čo predvedie vo svojej 2.sezóne...

 

 

Voľné miesta sa nezadržateľne míňajú. Force India zatiaľ svoje jazdecké zloženie neoznámili, aj keď Liuzzi má údajne predbežný kontrakt, ale čo bude so Sutilom - to sa zatiaľ nevie. V teame Toro Rosso by mala aj naďalej pokračovať dvojica Alguersuari & Buemi. No a napokon ešte 2 voľné miesta u HRT - tam sa to bude riešiť asi heslom "Kto dá viacej - bude jazdiť"... Miesta stále nemajú Nico Hülkenberg a Adrian Sutil - dúfam, že tieto 2 nemecké talenty budúcu sezónu v štartovom poli chýbať nebudú! Bola by to obrovská škoda.

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

cas frisko bezi, som odflakla sezonu 2010, tak verim, ze sa pridam v sezone 2011 v tipovani... inak super zostrih z minulej sezony, tusim to videjko dal aljak na fsp... chrum chrum...

kto bude novy ms? no, podla mna ferdo :lol:

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 2 týždňami...

Karthikeyan signs race deal with HRT

 

Štartové pole na budúci rok sa pomaly ale isto zapĺňa. Dneska Hispania Racing Team (HRT) predstavili jedného zo svojich jazdcov na nadchádzajúcu sezónu. Do kokpitu HRT sa posadí 33-ročný indický jazdec Narain Karthikeyan, ktorý bol vôbec prvým indickým jazdcom histórie v F1. V roku 2005 absolvoval celú sezónu v teame Jordan, kde vybojoval 5 bodov (na neslávne slávnej GP USA - závodu sa vtedy zúčastnilo len 6 jazdcov). Nasledujúce 2 roky (2006-2007) pôsobil v roli teastovacieho jazdca vo Williamse. Ďalšie roky závodil v sériach ako A1GP, Superleague Formula a pod. Teraz sa však chytá na veľký come-back v podradnom teame HRT.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 3 týždňami...

Paul di Resta and Adrian Sutil confirmed at Force India

 

A je to jasné ... Force India F1 Team dnes oficiálne predstavil svoju dvojicu pre budúcu sezónu: Paul di Resta & Adrian Sutil. 24-ročný talentovaný britský jazdec Paul di Resta sa konečne dočkal závodného miesta v F1 - po tom ako v roku 2006 získal titul v F3-Euroseries (v boji o titul vtedy pokoril Sebastiana Vettela), závodil ďalšie 4 sezóny v sérií DTM, kde minulú sezónu vybojoval dokonca aj titul, popri tom plnil v roku 2010 aj rolu testovacieho jazdca Force India a konečne ho uvidíme aj priamo v súbojoch na trati počas GP! Adrian Sutil minulú sezónu jazdil skvelo, a tak si miesto vo Force India vyslúžil aj na nadchádzajúcu sezónu (u Force India pôjde už v poradí 4.sezónu). Tretím jazdcom indického teamu bude Nico Hülkenberg, ktorému sa jazdecké miesto po odchode z Williamsu získať bohužiaľ nepodarilo. Zmluvu na budúci rok vo Force India mal uzavretú Vitantonio Liuzzi, avšak kvôli nepresvedčivým výkonom s ním team zmluvu rozviazal. Posledné voľné miesto v štartovom poli ostáva u HRT!

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Ako prvý zo všetkých teamov dnes predstavili svoju zbraň Ferrari v Maranelle:

 

Dámy a Páni ... Privítajte na svete nový monopost - Ferrari F150

 

Obrázok

Team: SCUDERIA FERRARI MARLBORO

Šasi: F150

Motor: Ferrari

Obrázok Fernando Alonso

Obrázok Felipe Massa

 

Obrázok

  • Pridať bod 3
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Tak a Mclaren predstavil svojú novú "zbraň" - MP4-26 a musím povedať, že to bolo mimoriadne originálne predstavenie, monopost poskladali pred publikom a vybraní ľudia postupni prinášali diely :thumbsup: celé sa to odohralo v Berlíne

 

http://www.autosport...rt.php/id/89283

 

 

MP4-26 obsahuje pár značne inovatívnych riešení - či už je to airbox na hornej kapotáži, ktorý sa "skladá" z troch častí, alebo zaujímavo riešené chladiče v bočniciach monopostu (do tvaru U, či skôr do L)

 

Obrázok

 

Obrázok

 

http://mclaren.com/home

  • Pridať bod 2
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Ako prvý zo všetkých teamov dnes predstavili svoju zbraň Ferrari v Maranelle:

 

možnože bude platiť aj to staré známe biblické

o prvých a posledných :thumbsup:

 

inak

MP4-26

pekné autíčko

len aby aj jazdilo tak, ako vyzerá

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Obávam sa, že s Robertom to nateraz vyzerá blbo...každopádne vraj amputácia nehrozí, dni až ukážu aké vážne sú ti jeho zranenia...v roku 2003 bol účastníkom autonehody, odvtedy mal titánovú vložku práve v pravom ramene...v prvom rade dúfam, že sa dá doporiadku, to je teraz najdôležitejšie

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Je to veľmi smutné, čo sa Robertovi stalo... Snáď to zostane bez trvalých následkov, aj keď o jeho stave a budúcnosti je asi ešte skoro hovoriť. Kiežby sa dal čím skôr dokopy a v jeho sľubne rozbehnutej kariére bude ďalej pokračovať bez komplikácií. Sezóna začína už za mesiac a pár dní - jeho liečenie po tak komplikovanej havárií bude trvať zrejme dlhšie a je tak teda možné, že na jeho miesto zasadne rezervný jazdec Bruno Senna - ale nerád by som predbiehal, pokým sa ohľadom Roberta dozvieme prognózy. Aj keď niesom jeho fanúšik, uznávam jeho vysoké kvality a talent, nikdy by som mu neprial nič zlé a želám mu teda skoré uzdravenie a skorý návrat.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Šéf teamu Renault-Lotus Eric Boullier už za zraneného Roberta Kubicu hľadá náhradu

v hre o voľné miesto sú traja jazdci: Nick Heidfeld, Vitantonio Liuzzi a Bruno Senna

no zaujímavé, najradšej by som tam videl Nicka - jeho skúsenosti sa im isto zídu

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 2 týždňami...

Heidfeld confirmed at Renault

 

A je to jasné! Náhradou za zraneného Roberta Kubicu bude v teame Lotus-Renault počas budúcej sezóny 33-ročný skúsený nemecký závodník Nick Heidfeld... Nick bude pokračovať vo svojej bohatej kariére aj budúcu sezónu, v F1 pôsobí už od roku 2000 a za svoju kariéru už prestriedal viacero teamov teamov - začínal v teame Prost, ďalšie 3 sezóny pôsobil v Sauberi, v roku 2004 jazdil v Jordane, ďalšiu sezónu vo Williamse, a posledných 5 sezón pôsobil v opäť v teame Sauber. Po tejto sezóne zostal bez zmluvy, no vďaka Kubicovému nepríjemnému zraneniu dostane opäť šancu predviesť svoje kvality. Nick absolvoval v F1 už 174 GP, avšak ešte stále sa nedočkal víťazstva. Jeho prednosťou je najmä jeho spoľahlivosť, ale dokáže byť aj poriadne rýchly... Podľa mňa je pre Lotus-Renault najlepšou možnou voľbou - želám mu veľa šťastia!

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Obrázok GP Bahrain (Gulf Air Bahrain Grand Prix) - Sahkir - 13.marec

 

The Bahrain Grand Prix has been called off because of anti-government protests in the kingdom

 

A je to jasné ... :) Začiatok sezóny sa odkladá! :smilieee:

GP Bahrajnu, ktorá sa mala ísť 13.marca bola odvolaná z dôvodu protestov.

Sezóna teda začne napokon až 27.marca v Melbourne, kde sa pôjde GP Austrálie.

 

Podľa mňa trochu unáhlené - veď v Bahrajne sa malo ísť až o 3 týždne.

Je to obrovská škoda, že vyhrotená politická situácia škodí aj športu.

... ale GP Bahrajnu sa možno pôjde v iný dátum - kto vie ...

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

kdesi na F1.sk bol clanok o priprave logistike materialu timov na jednotlive zavody. nedam za to ruku do ohna, ale tusim uz 2 tyzdne pred GP dorazia do tej-ktorej krajiny zaklady techniky. Bahrajn je v prdeli daleko, kamionom (prip. lodiam) trva niekolko dni, kym by sa tam dostali .. a teraz si predstav, ze si sef timu a stojis pred rozhodnutim, ci poslat svojich ludi do krajiny, kde sa na ulici strielaju demonstranti a vladnu tam nepokoje, ktore sa len tak nezastavia.

 

o tom, ze politika v tomto pripade uskodila sportu, sa nebavim, to je fakt., ale z pohladu bezpecnosti bol najvyssi cas Bahrajn zrusit.

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Veľká Cena Bahrajnu sa údajne presunie na záver ročníka. Ako predpokladané riešenie sa ponúka novembrový termín a VC Bahrajnu by sa uskutočnila buď týždeň pred alebo týždeň po Grand Prix Spojených arabských emirátov v Abú Zabí (13. novembra).

 

Čítajte viac: http://sport.sme.sk/c/5776575/formula-jeden-sa-v-bahrajne-nezacne.html#ixzz1EcOYQLCE

 

ja som vcelku rád

Albert Park Melbourne na úvod sezóny proste patrí

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Návštevník
Táto téma je teraz zamknutá pre ďalšie odpovede.
×
×
  • Vytvoriť nové...

Dôležitá informácia

Táto stránka používa súbory cookies, pre zlepšenie používania stránok tohto webu. Pre viac informácií kliknite sem. Ďalšie informácie nájdete na stránke Zásady ochrany osobných údajov