Skočiť na obsah

Moja bakalárska práca - pomôžte, prosím pekne :)


Julia

Odporúčané príspevky

Som študentka slovenčiny z Poľska. Píšem okrem iného o detských jazykových správaniach, charakteristických spôsobach používania jazyka (samozrejme slovenského), na príklad: detských rýmovačkach, básničkach, povedačkach. Mám veľa knížok, veľa som našla v Internete, ale...

 

potrebujem vyskušať ako sa deti hadajú.

 

Aby ste dobre pochopili o čo mi ide -> po polsky deti hovoria na príklad:

"Nie do rymu, nie do taktu, wsadź se palce do kontaktu!" (doslovný preklad: "Nie je rým, nie beat, strč si prsty do styku!")

"Słowo się odwraca i do właściciela wraca!" (Slovo sa otáča i k majiteľovi vráca!")

Kto się przezywa, ten się tak nazywa. (Kto niekomu dáva prezývku, ten sam ju má!").

 

 

Sú to stále rýmovačky, ktoré deti pouzívaju ked' je niekto prezýva alebo ked' chcú pokazať ze sú mudrejsie, atd.

 

Ja potrebujem take iste po slovensky, dúfam ze sú.

Len to mi chýba aby som zatvorila mojú prácu, a je to možne len vd'aka Vám!

 

D'akujem pekne za všetke príklady detských textov!

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Odpovedí 3
  • Vytvorené
  • Posledná odpoveď

Top prispievatelia v tejto téme

  • game

    1

  • tomassi

    1

  • littlewitch

    1

  • Julia

    1

Najaktívnejšie dni

Top prispievatelia v tejto téme

Žalobaba žaluje - pod nosom si maľuje

Žalobaba nežaluj - pod nosom si nemaľuj

 

Eva, Eva,

spadla z chlieva,

zabila kohúta,

utiekla do kúta

 

Zuzička, Zuzička,

po čom u vás mrkvička?

 

Na Vianoce hoj,

po Vianociach joj

 

zdroj : Zlata Brana :)

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Kto to aj hovorí, ten to aj je, tomu sa to šikuje - (Kto się przezywa, ten się tak nazywa.)

 

Nie je rým, nie beat, strč si prsty do styku!

:D :) :)

toto musí ísť do archívu

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 5 mesiacmi...

David nám túto tému pripomenul.