Skočiť na obsah

Metóda učenia


tiborco

Odporúčané príspevky

Dlhé roky mám zásadný problém a síce ten, ako sa efektívne učiť...ja viem, je to široko individuálne, ale predsa, ani teraz neviem si nájsť systém...príklad: nahlas sa mi nechce učiť a celkovo sa cítim nepohodlne...no keď si vyslovene len text čítam, taktiež mi unikajú dôležité fakty...a nedajbože keď si musím zopakovať látku - /žial tam hrá rolu aj moja obsedantno kompulz. porucha/...a vypisovanie je tiež zdĺhavé...je zaujímavé, že keď si niečo čítam, čo je mojim hobby, tak si viac zapamätám, hoc sa môže jednať aj o zložitejšiu tematiku...ale ja si pritom vyberám školu, ktorá ma zaujíma/to, že nemám výdrž v učení, tak to už je iný problém/...

 

možno táto téma by mala patriť skôr do psychológie, ale myslím si, že mnohí majú tento problém...

 

Takže uvítal by som vaše skúsenosti  :lol:

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Odpovedí 12
  • Vytvorené
  • Posledná odpoveď

Top prispievatelia v tejto téme

  • pralinka

    2

  • tiborco

    2

  • Eiensama

    2

  • aljak63

    1

Top prispievatelia v tejto téme

tak ja mam naslednost viacerych krokov :(

 

-> zistim si u starsich studentov, ake ma poziadavky ten-ktory ucitel, z coho sa zvykli ucit oni, na co si davat pozor, na ktore terminy je vyhodne ist, ci sa staci ucit z vycucu, alebo je potrebne prejst celu knihu, ... kazdy ucitel ma oblasti, na ktore sa sustredi viac, ako jeho kolegovia.. ;)

-> pozriem si, ake mnozstvo stran informacii ma caka a aka je ich narocnost naucenia, a podla toho si rozdelim dni na naucenie latky tak, aby mi minimalne jeden den ostal na cele komplexne preopakovanie (lepsie su 2), pretoze mam lepsiu kratkodobu pamat

-> spocitam si mnozstvo stran ;) a vydelim ho poctom dni, ktore som si stanovila, den na opakovanie nie je zaratany

-> rozdelim si tieto podklady na kazdy den, a lepkou si ich oznacim podla nazvov dni :lol:

-> potom uz je to o tom aby som kazdy den stihla sa naucit to, co som si zaumienila...nakolko sa mi nechce ucit 2 dni od 6tej rana do 01:00 v noci, radsej si ucenie rozkladam na viac dni, aby som mala vecer pokoj a mohla si robit co chcem, a zaroven bola vyspata...len vtedy mam zarucene, ze nie som pod stresom, vdaka comu sa dokazem sustredit na ucenie

-> vacsinou moje plany nestiham, pretoze prvy den nemam nahodene spravnu rychlost tempa :) cize na posledny, opakovaci, den mi vacsinou zostane nieco, co este sa musim naucit, ale vdakatomu, ze s tym ratam, to stiham....

-> cim menej nervov, tym lepsie sa mi uci, zistila som, ze sa mi zle uci po osmej hodine vecer, takze zacinam sa ucit okolo 10tej 11tej doobeda, koncievam okolo 19tej, s prestavkami na obed, oddych, atd

-> aj veci, co sa mam naucit v jeden den, si rozdelim na viac casti, po kazdej casti si davam pauzu dakych 20minut...

 

ono to znie mozno divne :) ale zistila som, ze len vdaka mojmu naplanovaniu sa viem ucit bez stresov, bez prebdenych noci, bez kofeinu, atd.... ked mam presne spraveny plan, uz len podla neho postupujem ;) ja som celkovo taky planovaci typ...

 

neviem ci si cakal nieco taketo.... ;)

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

No ja som pri učení používal 2 metódy, podľa náročnosti učiva (resp. podľa obľúbenosti toho, čo sa bolo treba učiť)

 

Na Gymply som pri predmetoch ako chémia, fyzika, biola a pod. používal metódu tzv. "drtenia" = biflenie. Proste ani za nič sa mi tie veci normálnym spôsobom do hlavy nedostali, tak som to robil tak, že som sa biflil alebo som si to neustále precvičoval na papiere (ak sa jednalo o nejaké príklady alebo počtové úlohy).

 

Ale obvyklejšia metóda je taká, že to čo sa treba učiť si proste prečítam zopár krát a ono sa mi to proste uloží v hlave. Toto platí o predmetoch a látkach, ktoré ma zaujímajú a bavia. Preto sú pre mňa aj ľahšie zapamätateľné a vôbec to nepovažujem za obťažujúce, že sa "musím" učiť - pretože keď ma niečo baví, tak to učenie je s radosťou, nerád robím niečo nasilu a tak to je aj pri učení.

 

Človek by sa nemal ísť vzdelávať pretože MUSÍ, ale preto že sám CHCE! :lol:

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

ja som mala iný systém a metódy na SŠ a iný teraz. Vtedy sa kládol dôraz skôr na kvalitu, pričom tých podkladov nebolo veľké množstvo, teraz by sa tiež chcelo sústrediť na kvalitu, ale matrošu je mrte veľa, tak som rada, že stihnem aspoň nejakú časť.

 

Na VŠ sa snažím urobiť si plán ako pralinka, ale to sa mi za 2,5 roka podarilo dodržať len raz tuším, keď mi horelo za zadkom a riskovala som prenášanie otrasného predmetu :lol:

Väčšinou sa na všetko vykašlem a týždeň sa zabávam blbosťami, závisláčim na nete a deň-dva "Pred" sa nadopujem energy drinkami, čajmi, kávou a pustím sa do toho, pričom spím tak okolo 5-6 hodín (celkom dosť). Keď mi horí termín a je mi jasné, že z toho kvanta literatúry nestihnem ani štvrtinu prečítať, dôkladne si prejdem základy a fakty, na ktorých stojí celý predmet a z ktorých sa dá v čase núdze čo-to odimprovizovať. Na zvyšok látky sa sústreďujem už len námatkovo, tzv. podľa intuície - čo si myslím, alebo viem z iných zdrojov, že ten pedagóg vyžaduje a zakladá si na tom - to si prejdem normálne. Ostatné len zhruba prečítam, prebehnem a požiadam svojho anjela Melachela, aby som si vytiahla niečo z toho, čo viem.

:)

(hej, asi nezvyčajná metóda, toto ti moc nepomôže na prijímačkách, ak sa pýtaš na to)

 

Na gympli som sa veci, čo ma bavili učila v závislosti od toho, o aký predmet ide, napr. systematickú biológiu - som si vlastnoručne namaľovala veľké rozdelenie, pavúky, všetko a hľadala medzi jednotlivými stupňami rozdelenia súvislosti a prepojenie, aby som si to mohla zapamätať. Tak aj všade inde som si potrebovala vlastne pred tým ako som sa mala niečo naučiť nájsť nejakú logiku, do hĺbky pochopiť vo co go, len tak niečo sa nabifliť mi robí problém :)

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

... inak to je uzasna otazka, bo vlastne ani neviem, ako sa ucim :lol: biflujem sa, ako zistujem pomaly, a to ide takto... vlastne podobne pralinkinmu planu: rozdelim si ucivo na dni a vzdy si necham jeden den na opakovanie... niekedy sa na to vybodnem a jednoducho sa to snazim zmaknut za 1 - 2 bez opakovania a potom si opakujem v noci (kedze aj tak zaspavam VELMI neskoro)... ale pokial sa jedna o predmety, ktorym rozumiem a viem... na tie sa neucim :) to idem vzdy na skusku s tym, ze sa idem prejst ...

 

a moj sposob biflovania je jednoduchy - vsetko od slova do slova natlacit do hlavy a pomaham si pritom roznymi detailami a blbostami... ked mi poucka nieco divne pripomina alebo ked mi macka prave skoci do.... neviem, dost to pomaha a zvyknem si pritom aj prechadzat... ale dost casto si to musim hovorit nahlas, lebo inak mi to ucenie bude cele houby platne :)

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Hlavným problémom/a nielen mojim  :lol: / je to, aby som sa pustil do toho učenia...každopádne biflovanie ma ešte viac znervózňuje...ale zas keď si dačo ani za svet nezapätám, tak ma to prenasleduje celý deň  :) ...a nejak ma opakovanie zneisťuje...alebo ako Bijou - odkladám si učenie na čo najneskôr a žial potom sa na to niekedy aj vybodenem  :)

 

Človek by sa nemal ísť vzdelávať pretože MUSÍ, ale preto že sám CHCE!

To je pravda...lenže žial niekedy cítim aj zo svojej strany zbytočný pyschický nátlak na seba...a keď sa mám pustiť do ťažších látok, tak zrazu príde na mňa frustrácia...

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

ja mam zas problem sa biflovat dost velky :lol: akoze definicie, od slova do slova, atd...neznasam, ked sa nieco ucim len preto, aby som to odrapkala nevediac podstatu...

ja sa to snazim naucit tak, aby som tomu rozumela, len vtedy si to dokazem zapamatat, biflovanie u mna skoro vobec nefunguje :-/ maximalne tie hlavne rozdelovacky, ... ale vety si urcite nezapamatam

ja to hovorim vlastnymi slovami (jasne ze odborne vyrazy sa snazim dodrzat, ale odtaaal potaaaal),... je na ucitelovi, ako a ci oceni to, ze sa tomu snazi student rozumiet, alebo to ze sa to nadrtil a nevie co vravi...

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

mne veľmi pomáha písanie poznámok.

momentálne sa neučím nič, aspoň nie nejako intenzívne, ale vždy som si zvykol prerušovane čítať učivo a popri tom som si po chvíli zapísal (na papier) zopár kľúčových bodov, myšlienok alebo poznámok. to mi veľmi pomáhalo, keď som sa takto na chvíľu odtrhol od čítania a donútil mozog, aby vlastnými myšlienkami vyjadril to, čo som si práve prečítal.

 

poznámky som potom vlastne ani nijako nepoužil, väčšinou končili v koši, ale ich písanie mi pomáhalo lepšie si zapamätať učivo.

 

..inak sa priznám, že i ja som všetko odkladal až do chvíle, keď sa to ďalej nedalo. to bola moja najobľúbenejšia metóda učenia, ale výsledky boli potom katastrofálne.. :-)

 

eidt:

aha! ešte: veľmi dôležitý je pre mňa čas. ak som večer skôr zaľahol a skoro ráno som sa pustil do učenia, išlo to ľahko.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Ja si to väčšinou plánujem tiež vopred, vyhradím si čas, ktorý podľa mňa zodpovedá tomu čo sa mám naučiť tak, aby mi ostala rezerva 1 deň na opakovanie, a rozdelím si učivo, že koľko kedy by bolo ideálne prebrať... vždy to však aj tak musím prerátavať priebežne, kedže ono sa mi moc nechce a dostávam sa do sklzu :lol: a čo sa týka opakovania, ak výde čas, tak to už len tak rýchlo prechádzam, ak nie, tak nevadí, aj tak bývam v škole skôr než treba, aby som mal určitú rezervu, a nejakí tí kamoši sa nájdu, čo si to ešte prechádzajú, pričom takéto sessions mi bývajú prospešné ako som zistil :)

 

A inak ja sa snažím pochopiť podstatu, biflenie mi proste moc nejde... keď tomu raz nechápem, tak potom môžem hovoriť o šťastí, ak sa mi to podarí zapamätať v dostatočnej kvalite... nahlas sa moc neučím, iba občas keď mi už dačo nejde si zapamätať, tak nervózny pobehujem po izbe a hundrajúc si to snažím natrieskať do hlavy :) inak si to len čítam, keď je niečo, čo je dôležité podľa mňa tak aj niekoľkokrát za sebou, po nejakom úseku (strana, nejaká ucelená pasáž...) to potom peruším, skúsim zistiť, či si aspoň pamätám o čom som čítal... a keď si potom ľahnem večer, tak aspoň zbežne osnovovito si prejdem v duchu, čo som sa v ten deň učil, prípadné ťažšie a dôležitejšie veci aj detailnejšie - aj toto mi pomáha...

 

No a čo sa týka atmosféry pri učení, občas potrebujem ticho, no občas potrebujem hudbu si pustiť aspoň tak potichu... a keďže kopec materiálov mám na PC v elektonickej forme a míňať na to papier nemienim pokiaľ mi netreba, tak sedím za týmto krámom, pričom bývam online, a tak popri učení stíham aj vypisovať s kamošmi, čo síce sám nechápem jak sa mi darí sa popri tom naučiť tak ako sa mi darí, ale tak úspešný systém predsa meniť nebudem ;) (aj keď je zas pravdou, že jednak odpovedám s meškaním podľa toho ako mi učenie ide, a jednak keď vyslovene potrebujem pokoj, tak tam pre nikoho nie som...)

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

:lol: ja biflovanie neznasam, ale tod mam predmety, ktore si od kazdeho vyzaduju jedine biflovanie, a to nie je fakt, o ktorom som iba ja hlboko presvedcena - vie o tom prakticky cela nasa fakulta, ale tak nepomozeme si...

 

a inak, tiez to tak robim.... dost casto mavam poznamky ulozene v pc.... a tak ked sa ucim, zaroven si pisem... a ked si nepisem s nikym tak len hladam dovod, preco by som sa to nemala ucit :) ale hold clovek si nevybere a hoci mi biflovanie velmi nejde (bud si to nebudem schopna zapamatat, alebo este o dvadsat rokov potom budem opakovat dane nabiflovane ucivo) niekedy to inak nejde... tiez mam radsej, ked sa to mozem naozaj v pohode naucit, ale dost casto, ked si ucivo nevyzaduje biflovanie, tak v tom bude nejaky ten hacik... bud je toho strasne vela, alebo ten profak zas nie je velmo mila osobka

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

posledne dva roky som sa do skoly moc neucila.. jednoducho vyuzivala som to, ze nas je v triede vela,a pisomne skusky som proste opisala

ustne, ehm, no, nastastie boli iba dve :lol: ... nastastie u dotycnych islo o to, aby ukazali ze chapu problematiky a nepotrebovali pocut od A po Z odrapotane ucivo

 

naposledy som sa vydatne, planovane, ucila na bakalarske skusky na konci tretiaku

teraz ma to o nejaky ten mesiac caka znova, statnice

na tie budem makat...dostanem 10 dni plateneho volna v praci...a budem sa ucit asi iba tychto par dni

ak neratam pripravu podkladov a podobnych veci

 

jednoducho ekonomia, v tomto pripade aj management je v mojom pripade prevazne iba o pouckach /ktore sa daju niekedy povedat aj vlastnymi slovami...skoda ze len niekedy/

takze pre mna to bude iba biflovanie...ak neratam veci ktore su mi uz notoricky zname, kedze ekonomiu sa ucim uz 9-ty rok ... v podstate je to stale o tom istom

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 2 rokmi...

ja vám rád poradím pár metód. Tiež som potreboval pár pomôcok. Napríklad, keď si niečo ani zaboha neviete zapamätať, tak si to napíšte na malý papierik a ten si niekam nalepte, na také miesto, ktoré vidíte často. Po čase si to zapamätáte. Toto pomáha hlavne ak sa treba naučiť zvláštne mená, alebo roky.

 

Ak sa jedná o dlhšiu časť, tak si to skúste k niečomu pripojiť. Napríklad k nejakej činnosti, od čoho vám to pripomenie, alebo k obrázku. Napr: ak si neviem zapamätať časť básničky, tak si slová predstavte, a skúste si zapamätať iba tú predstavenú časť. Potom vás to napadne aj v slovách.

 

Niekomu pomáha, ak si to, čo sa má naučiť nahlas opakuje. Alebo mne napríklad pomáha aj keď tú danú časť niekomu rozprávam. Aj keď ju neviem naspamäť a čítam to, aj vtedy sa to 100x viac naučím.

 

To boli len rady, čo ak sa vám zídu :)

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvorte si účet alebo sa prihláste, aby ste mohli písať príspevky

Ak chcete odoslať príspevok, musíte byť členom

Vytvoriť konto

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!

Zaregistrovať si nové konto

Prihlásiť sa

Máte už konto? Prihláste sa tu.

Prihlásiť sa teraz

×
×
  • Vytvoriť nové...

Dôležitá informácia

Táto stránka používa súbory cookies, pre zlepšenie používania stránok tohto webu. Pre viac informácií kliknite sem. Ďalšie informácie nájdete na stránke Zásady ochrany osobných údajov