tomassi Zverejnené 14. November, 2008 Zdieľať Zverejnené 14. November, 2008 Po sezóne plnej dramatických udalostí so šťastným koncom pre Lewisa, tu bude ďalšia a hlavne vďaka slickom ešte zaujímavejšia Kalendár sezóny 2009 :(thx to aljak) Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
tiborco Zverejnené 14. November, 2008 Zdieľať Zverejnené 14. November, 2008 Nielen vďaka slickom...dúfajme, že rapídne aero zmeny prispejú k dramatickejším duelom...i keď samozrejme obrovské zmeny znamenajú vždy veľké neznámu a možnosť prehlbenia rozdielov, ktoré tento rok už boli skutočne minimálne, ale pravdupovediec i napriek neskutočným prekvapeniam v tejto sezóne, priamych akcií na trati akosi stále nie je dostatok, takže pevne verím, že jednoduchšia aerodynamika, slicky, KERS a pod. prispejú k lepšiemu závodeniu... Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
Darkman Zverejnené 14. November, 2008 Zdieľať Zverejnené 14. November, 2008 Pamata si tu niekto, z akeho dovodu boli od '98 slicky v F1 zakazane? Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
tiborco Zverejnené 15. November, 2008 Zdieľať Zverejnené 15. November, 2008 Ja sledujem F1 od 99-teho, takže presné okolnosti neviem, prečo v 98´prišli drážkované pneu...malo to pomôcť bezpečnos i/spomalenie rýchlosti/ a pod., no presne špecifikovať to nedokážem...ale ako vidno nebolo to lepšie riešenie, ba práve naopak, monoposty začali byť trochu "nervónejšie"...ma napadlo, že raz Mike Gayscone hovoril, že drážkované pneu navyše vyzerajú veľmi divne na závodnom aute... Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
aljak63 Zverejnené 15. November, 2008 Zdieľať Zverejnené 15. November, 2008 Kalendár na sezónu 2009 GP Australia - Melbourne - 29 March GP Malaysia - Sepang - 5 April GP China - Shanghai - 19 April GP Bahrain - Sakhir - 26 April GP Spain - Barcelona - 10 May GP Monaco - Monte Carlo - 24 May GP Turkey - Istanbul - 7 June GP Great Britain - Silverstone - 21 June GP Germany - Nurburgring - 12 July GP Hungary - Hungaroring - 26 July GP Europe - Valencia - 23 August GP Belgium - Spa-Francorchamps - 30 August GP Italy - Monza - 13 September GP Singapore - Singapore - 27 September GP Japan - Suzuka - 4 October GP Brazil - Interlagos - 18 October GP Abu Dhabi - Yas Marina - 1 November Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
tomassi Zverejnené 15. November, 2008 Autor Zdieľať Zverejnené 15. November, 2008 GP Germany - Nurburgring - 12 July tak toto ma veľmi potešilo inak Singapore sa nepôjde v noci alebo si to nenapísal? Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
aljak63 Zverejnené 15. November, 2008 Zdieľať Zverejnené 15. November, 2008 Aj ja som rad ze Nurburgring je tu opat. a aj GP Japan v Suzuke ze bude ma velmi tesi :lol: No a samozrejme - Singapore sa pojde opat v noci :) inak aj Australia a Malaysia sa tento roku pojdu pomerne neskoro - o 17:00 miestneho casu! To je aj naskodu trochu, lebo to vstavanie o 4tej na GP Australie ma proste bavilo :) no a teraz sa zacne az o 8:00 naseho casu! ;) Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
Tom182 Zverejnené 15. November, 2008 Zdieľať Zverejnené 15. November, 2008 aj sa chysta niekto na nejaky zavod F1 live?? Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
aljak63 Zverejnené 15. November, 2008 Zdieľať Zverejnené 15. November, 2008 No a este ked uz tu mame aj kalendar, tak neni odveci si aj predstavit novy okruh: ...::: YAS MARINA CIRCUIT :::... Location: Yas Island, Abu Dhabi, U.A.E. Circuit Length: 5,6 km Turns: 20 Date of Abu Dhabi Grand Prix: 1 November 2009 Záměr pořádat Grand Prix Abú Dhabí byl poprvé oznámen během sezony 2007 na Festivalu formule 1. Během krátké doby byl vypracován územní plán a začaly první pohovory o vzhledu budoucího okruhu. Hlavním architektem byl jmenován Hermann Tilke, který se rozhodl, že nová závodní trať bude podlehát všem oblíbeným trendům současnosti. Prvním rozhodnutím, které padlo bylo místo položení závodiště, kterým se stal uměle vybudovaný ostrov Yas, trať by se měla stát součástí budovaného prvního zábavního parku Ferrari. Tento zábavní park by měl mít celkovou rozlohu 250 tis. čtverečních metrů, přičemž okruh by měl ležet v jeho samotném středu. Nedlouho po oznámení celého projektu, získala Grand Prix Abú Dhabí bohatého sponzora - leteckou společnost Etihad Airways. Doba kontraktu byla stanovena na tři roky. Mezi hlavní lákadla okruhu patří krom velmi rozmanitého prostředí (moderní město, přístav, poušť) i zajímavý tvar samotného závodiště. Nabízí jak dlouhé rovinky vhodné k předjíždění - zejména díky prudkému brždění na jejich konci -, tak i veliké množství zatáček všech různých druhů, z nichž některé jsou přímou inspirací u svých slavných protějšků (zatáčka Eau Rouge z belgické Spa). Obsahuje jak části velmi rychlé, tak i místa extrémně pomalá. Závodnímu okruhu Yas Island nelze upřít kouzlo, s jakým kombinuje nové originální prvky s těmi starými, osvědčenými. Toto závodiště je jak výzvou pro závodní techniky, neboť se přímo nabízí k ohromnému množství různých nastavení monopostu, tak i pro samotné piloty, jejichž talent otestuje mírou přímo vrchovatou. Už samotný pohled na traťový plán působí úchvatným a strhujícím dojmem. Yas Island je okruh, který se již teď zapsal do historie. Podle prvních propočtů by maximální rychlost měla dosáhnout při zachování současných pravidel 320 km/h, přičemž rychlost průměrná by se měla pohybovat okolo 200 km/h. Monopost by měl celou trať projet v čase cca 1 minuta 39 sekund. Zdroj: wikipedia Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
tiborco Zverejnené 15. November, 2008 Zdieľať Zverejnené 15. November, 2008 Ja stále (možno naívne) dúfam, že provizorný kalendár bude mať ešte isté úpravy - myslím tým hlavne zachovanie GP Canady...lenže tu ide predovšetkým obchod - ázijské a arabské krajiny sú z tohto hľadiska atraktívnejšie... aljak Austrália a Malajzia sa pôjde neskôr najmä kvôli nám, EU divákom...jo, malo čaro to skoré vstávanie, lenže práveže kvôli tomu v Melbourne dosť strácali... Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
tiborco Zverejnené 17. November, 2008 Zdieľať Zverejnené 17. November, 2008 Tak toto už je definitívne - napriek enormnej snahe z Canadskej strany zanechať si GP v F1 sa nič nemení a v Montreali sa definitívne budúcu sezónu jazdiť nebude... :lol: http://www.autosport.com/news/report.php/id/72152 Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
tiborco Zverejnené 18. November, 2008 Zdieľať Zverejnené 18. November, 2008 Včera sa rozbehli prvé zimné testy na trati v Barcelone /chýbala Toyota/ Testovalo pár adeptov na voľné cokpity, napr.: Sato a Buemi v STR, Di Grassi a Senna v Honde a pod...navyše na testoch sa zúčastnil aj Seb Loeb s RBR a zajazdil celkom zaujímaví čas, zo 17 zúčastnených bol 8. so stratou 1.5 sec na najrýchlejší čas, ktorý zajazdil Sato...v Mclarene sa vystriedali de la Rosa a Paffett, ktorí zajazdili 4. a 6. čas dňa.../samozrejme časy nemajú až tak výpovednú hodnotu/...BMW Sauber pútalo najväčšiu pozornosť, jazdili s hybridným verziou F1.08 modifikovanej na základe nových aero. pravidiel, ostatní testovali taktiež isté komponenty na budúcu sezónu, Mclaren a ďalší včera pracovali aj s KERS... http://www.autosport.com/news/report.php/id/72165 Pridávam sem obrázok hybridnej F1.08 Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
weirdo Zverejnené 18. November, 2008 Zdieľať Zverejnené 18. November, 2008 jezis to je skareda formula .. Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
aljak63 Zverejnené 19. November, 2008 Zdieľať Zverejnené 19. November, 2008 No teeeeda ... vyzera to strasne. Pripomina mi to zahradnu kosacku a nie monopost F1!!! No dufam ze takto nebudu vyzerat aj ostatne monoposty, lebo esteticky to je poriadne skarede a bude trvat kym si na to vobec zvyknem. Inak z tohto pohladu to vyzera este horsie :lol: Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
Tom182 Zverejnené 19. November, 2008 Zdieľať Zverejnené 19. November, 2008 jaaaj no to vyzera :) ale cela formula sa ruti do zahuby..tak nech si jazdia na com chcu :lol: ;) :) Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
tiborco Zverejnené 19. November, 2008 Zdieľať Zverejnené 19. November, 2008 Bože ľudia, teraz nejde o estetickú krásu, ale ide o vylaďovanie nových aero komponentov v súlade s pravidlami od sezóny 2009...bude to iba sila zvyku a navyše sú to zatiaľ len akési hybridy...je predsa jasné, že predné krídlo bude nižšie posadené a zároveň bude aj širšie a zadné krídlo bude ušie a vyššie...+ kopa iných zmien...to už je bolo zrejmé z náčrtov... A navyše dnes sa môže niekomu zdať smiešne ako vyzerali stroje z 50-60-70-80tych rokov a pod...ale mnohé stroje boli už vtedy nádherné(keď už sa bavíme o estetike, ale to je čisto subjektívna záležitosť)... Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
aljak63 Zverejnené 20. November, 2008 Zdieľať Zverejnené 20. November, 2008 Je pravda ze esteticky a aerodynamicky sa monoposty pravidelne menia, ved to je jasne ze sa vyvyjaju. Ale takato velka zmena je dost nezvyk z roku na rok. Tak ale neostava nam nic ine ako si zvyknut na tie "kosačky" :lol: Inak, len tak pre porovnanie... predne kridlo minulorocneho a tohtorocneho Williamsu: Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
tiborco Zverejnené 20. November, 2008 Zdieľať Zverejnené 20. November, 2008 Tu ide o kompletnú zmenu aero. pravidiel, takže preto je tu teraz také zmena....a niektorí panikária a sú zhrození...a jo, mne to žiadnu kosačku nepripomína, podobné predná krídla boli napr.ešte pred 10-timi rokmi... Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
aljak63 Zverejnené 20. November, 2008 Zdieľať Zverejnené 20. November, 2008 podobné predná krídla boli napr.ešte pred 10-timi rokmi... myslis velkostou alebo dizajnovo? :lol: lebo v 1998 (cize pred 10 rokmi) sa mi tie monoposty javia uplne krasne: Inak ja nepanikarim, len je to dost zasadna aerodynamicka zmena ... hlavne ten nepomer velkosti predneho a zadneho kridla. Samozrejme treba to brat s rezervou, kedze su to len hybrydy vsetko, no a este k tomu na takom okruhu ako je Circuit de Catalunya, kde je aerodynamika dost dolezita. Takze nemam az take velke obavy. Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
tiborco Zverejnené 20. November, 2008 Zdieľať Zverejnené 20. November, 2008 Áno, myslel som to aj po stráneke designu aj po stránke veľosti...hovorím, ale len o prednom krídle, samozrejme nie je to úplne totožné s krídlami v roku 98, len od oka je tam podobnosť...a na zadné krídla si budeme musieť zvyknúť - budú také vysoké, aké sú na hybridoch, meniť sa bude nastavanie krídiel a prípadné modifikácie...je to akýsi mix/s nadsázkou/ strojov 80 tych a 90 tych rokov... Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
aljak63 Zverejnené 22. November, 2008 Zdieľať Zverejnené 22. November, 2008 Súhrn najlepších časov 3-dňových testov v Barcelone (19.-21.11.2008) S.Vettel (Red Bull) - 1:19.295 S.Bourdais (Toro Rosso) - 1:19.839 T.Sato (Toro Rosso) - 1:20.017 S.Buemi (Toro Rosso) - 1:20.154 G.Paffett (McLaren) - 1:21.140 A.Wurz (Honda) - 1:21.198 J.Button (Honda) - 1:21.387 P.de la Rosa (McLaren) - 1:21.417 R.Kubica (BMW) - 1:21.521 N.Rosberg (Williams) - 1:21.525 C.Klien (BMW) - 1:21.534 N.Heidfeld (BMW) - 1:21.592 B.Senna (Honda) - 1:21.676 L.Badoer (Ferrari) - 1:22.038 A.Sutil (Force India) - 1:22.073 N.Piquet (Renault) - 1:22.148 L.di Grassi (Honda) - 1:22.283 N.Hulkenberg (Williams) - 1:22.410 S.Loeb (Red Bull) - 1:22.503 M.Gene (Ferrari) - 1:22.772 G.Fisichella (Force India) - 1:23.086 G.van der Garde (Renault) - 1:23.250 V.Liuzzi (Force India) - 1:23.794 Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
aljak63 Zverejnené 22. November, 2008 Zdieľať Zverejnené 22. November, 2008 A este jedna novinka ... Mozno sa bude menit opat kvalifikacny format! Na základe nového návrhu by mali do kvalifikácie nastúpiť všetci piloti naraz a to s rovnakým množstvom paliva. Najpomalší piloti by boli postupne eliminovaní po každom kole. Z kola na kolo by tak ostávalo na trati menej jazdcov. Po 14 kolách by ostalo 6 pretekárov, ktorí by bojovali o pole position. Mohli by si pritom obuť nové pneumatiky, no naďalej by museli mať rovnaké množstvo paliva. Tento návrh zároveň počíta s tým, že víťaz kvalifikácie by získal extra bod a peňažnú prémiu. Co vy nato? Pozdava sa vam to, alebo to povazujete za blbost? Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
tiborco Zverejnené 22. November, 2008 Zdieľať Zverejnené 22. November, 2008 Už včera som to čítal na autosporte a úprimne základná koncepcia nie je zlá - otázkou ale je, či pri snahe o rýchle kolá nebude skôr prekážkou, že všetci vyjdú na naraz na trať...alebo či ich budú púšťať po niekoľkých sekundách/aby sa neblokovali navzájom/...ďalej je tu riziko, že jazdec x chybuje a ovplyvní ďalším rýchle kolá/ale takéto riziko je vždy, i keď tu by to bolo to riziko o čosi väčšie/...inak súhlasím s extra bodom a finančnou odmenou...bez pochýb... Každopádne uvidíme, treba ešte čakať :lol: No a je tu ešte jedna správa - Mark Webber má fraktúru kolena, potom čo na cyklistických pretekoch Mark Webber Pure Tasmania Challenge kolidoval s autom...má ešte isté odreniny, ale jediným vážnejším zranením bola tá spomíná fraktúra...už je aj po operácii, takže teraz bude istý čas rehabilitovať...verím, že čoskoro sa zotaví a stihne včas "nastúpiť" ešte do zimnej testovačky... http://www.autosport.com/news/report.php/id/72213 Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
aljak63 Zverejnené 23. November, 2008 Zdieľať Zverejnené 23. November, 2008 No ja si ten navrhovany kvalifikacny format tiez celkom neviem predstavit, ale celkom sa mi to aj pozdava. No najviac zo vsetkeho sa mi pozdava ten bonusovy bod pre vitaza kvalifikacie. A navyse sa mi pozdava aj to ze poradie by nebolo ovplyvnene tym kto ma aku taktiku, ale proste vsetci by jazdili s rovnako tazkymi monopostami - to by bolo dost fer a dockali by sme sa zaujimavych bojov vzdy. Takze podla mna to nieje az tak zly napad. Myslienka je to veru dost dobra. A cital som aj o Markovi :lol: Chudak, na vlastnej charitatvinej akcii takto dopadnut - no to je poriadna smola. Navyse Mark vzdy patril medzi tych mojich oblubenejsich jazdcov, tak o to mi je to viacej luto. Ale do GP Australie by mal byt uplne v poriadku, ale je velka skoda ze jeho priprava na novu sezonu bude znacne oslabena. Zelam Markovi pri liecbe vela stastia! Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
tiborco Zverejnené 23. November, 2008 Zdieľať Zverejnené 23. November, 2008 A navyse sa mi pozdava aj to ze poradie by nebolo ovplyvnene tym kto ma aku taktiku, ale proste vsetci by jazdili s rovnako tazkymi monopostami - to by bolo dost fer a dockali by sme sa zaujimavych bojov vzdy Presne, nezáležalo by konečne na množstve paliva - ono ani súčasný fromát nie je zlý a považujem ho za solídny, až na poslednú časť - síce sa tam bojuje o čo najlepšie umiestnenie, ale práve vďaka tomu, že v podstate už tankujú na prvý stint na závod, takto trochu uberá na "reálnosti" No jo a Mark - chválabohu, že žiadne vážnejšie zranenia nemal...spočitaku bolo správy pesimistickejšie, našťastie sa nepotvrdili, i tak ale fraktúra kolena si vyžiada dlhý čas rehabilitácie...a isto to ovplyvní jeho výkonnosť minimálne v prvej štvrtine sezóny... Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
Odporúčané príspevky