Skočiť na obsah
  • 0

Graphic aperture size


Sniper

Otázka

Keďže mám pomerne slabú grafiku, GeForce4 MX 440 64 MB, tak som chcel trochu experimentovať.

V BIOSE mám položku Graphic aperture size nastavenú na hodnotu 64 MB. Aký to bude mať vplyv na výkon systému kleby som ju nastavil na 128 MB? Môže to mať nejaký zlý vplyv na systém? Vygúglil som nejaké články, ale všetky sú staršieho dáta, takže mi príliš nepomohli. RAM mám 1 GB.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Odpovede 13
  • Vytvorené
  • Posledná odpoveď

Top Posters For This Question

  • Sniper

    6

  • Daekin

    3

  • spencerspencer

    2

  • Pistuch

    1

Top Posters For This Question

13 odpovedí na túto otázku

Odporúčané príspevky

  • 0

ja som na nete a googli toho uz tiez precital o aperture size a su 2 moznosti :lol: bud 2 nasobok velkosti pameti na GK(aj ked neviem preco) alebo 1/4 ram (aperture size urcuje kolko si grafika odkusne z ramiek ked vycerpa pamet na karte) ja by som sa priklonil k moznosti cislo 2

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • 0

Čítal som, že niektoré počítače mali problém keď sa nastavil dvojnásobok pamäti grafickej karty (napr. na 128 MB) ale týkalo sa to tuším len nejakých starších ATI kariet.

 

Ja mám 1 GB RAM a grafiku len 64 MB, keby som to nastavil na 128 MB možno by som zvýšil výkon, ale nemám s tým skúsenosti a experimentovať fakt teraz nechcem :lol:

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • 0

Ja som sa ohladom toho nasurfoval po nete hodne.....

 

Zakladom je ze cim vacsia aperture size, tym lepsie. ale na druhej strane nema zmysel to davat na max hodnotu (ktorou je pokial viem 256MB) lebo potom zbytocne to len zabera pamat. totiz aj aperture pamat musi byt adresovana a pri velkosti 256MB je tabulka zbytocne velka a nevyuzije sa.

 

Takze v podstate ja by som to nastavil na 128MB. inak nema moc velky vyznam sa s tym hrat, lebo rozdiely vo vykone su takmer nepostrehnutelne.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • 0

Rychlost grafiky nezavisi od velkosti pamate. Rychlost PC od toho zavisi iba ak sa vsetko do nej nevojde. Jedine na co je dobra velka pamat su hry (resp. aj aplikacie ako 3dStudio Max, Maya a pod.) lebo tie potrebuju velku pamat na textury. To co je ale podstatne je aj sirka pamatovej zbernice. Od toho zavisi dost fillrate (to akou rychlostou vie karta kreslit velky pocet bodov). Dalsim faktorom je potom rozlisenie: cim vacsie, tym viac pixelov a tym viac casu treba na prekreslenie celeho obrazu.

 

Co sa tyka aperture size, tak ako isto vies je to velkost RAM, ktoru moze grafika vyuzivat ako svoju pamat, ked uz tej zabudovanej nema dost. Sice sa tym zvacsi jej celkova velkost, ale na druhej strane RAM je pomalsia ako pamat grafiky (zober si ze RAM ma teraz okolo 800MHz a pamat grafiky 2000MHz.......stare grafiky samozrejme nemali taku rychlu pamat) preto realne ziaden narast vykonu nie je. Ber to nieco ako "swap file" pre pamat grafiky......a z toho mozes odvodit vyhody a nevyhody...alebo radsej readyboost vo Viste (ta pouziva flash pamat, ktora na dane ucely nie je tak pomala ako HDD).

 

A konecne priama odpoved na tvoju otazku: Nastav to na 128MB. To je asi najoptimalejsia hodnota.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • 0

A oplatí sa to ak RAM mám 1024 MB a grafiku 64 MB? CPU mám 1833 MHz a dosť ľudí mi hovorí že grafika je brzdou celého môjho systému.

to je pravda, ta grafika je fakt brzda, na takyto stroj, predpokladam ze to nieje core2 duo ale nieco starsie, tak k tomuto je idealne nieco ako 6600GT

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • 0

aky typ presne mas?

GeForce4 MX 420 
GeForce4 MX 440 
GeForce4 MX 440-SE 
GeForce4 MX 440 with AGP8X 
GeForce4 MX440SE with AGP8X 
GeForce4 MX 460 
GeForce2 MX Integrated graphics 
GeForce4 MX Integrated graphics 
GeForce4 MX 4000 
GeForce4 Ti 4200 
GeForce4 TI 4200 with AGP8X 
GeForce4 Ti 4400 
GeForce4 Ti 4600 
GeForce4 Ti 4800 
GeForce4 Ti 4800 SE
-tie co maju oznacenie MX su pre office - nemaju shaders => nemaju podporu hardware T&L

-tie co su oznacene Ti, tie to maju.

Taktiez sa obavam, ze vacsina z nich ma iba 64bitovu pamatovu zbernicu. (hlavne tie MX s nizsim cislom)

 

Na co vlastne ten komp pouzivas? Nechcel si upgradnut? Albo do toho nechces zbytocne vrazat prachy?

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • 0

GeForce4 MX 440 with AGP8X

Na co vlastne ten komp pouzivas?

Väčšinou kancelárske aplikácie, ale aj grafika a občas nejaké tie hry. Na FS2_Open neviem či by to stačilo :lol:

 

Nechcel si upgradnut? Albo do toho nechces zbytocne vrazat prachy?

Možno kúpim nejakú grafiku ak sa bude dať, ale moc do kompu vrážať nechcem.
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • 0

Daekin

HW T&L ma uz GeForce2 MX400 :lol: Mal som ju doma, takze viem.

GeForce 4 MX maju aj shadre, Vertex Shader, a dokonca aj Pixel Shader ale len vo verzii 1.0, co je dost nepouzitelne :)

GeForce 4 Ti maju Pixel Shader 1.3.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • 0

chalani mam grafiku ati radeon sapphir x1650 512mb agp8x a ramku 768mb ddr a procak vytaktovany z 2500mhz na intel celeron d 3600mhz a v biose neviem sku aparture graphic size si mam nastavit co by ste mi odporucili napiste radu diki (zatial tam mam 256)

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • 0

Všetko potrebné napísal Daekin. Ak je maximum 256 MB tak viac s tým nič neurobíš a nechaj to tak ako to je. Vo výkone asi aj tak neuvidíš žiadny významný rozdiel.

Ja mám 64 MB grafiku, GAS som nastavil na 128 ale citeľné zlepšenie výkonu nenastalo.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvorte si účet alebo sa prihláste, aby ste mohli písať príspevky

Ak chcete odoslať príspevok, musíte byť členom

Vytvoriť konto

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!

Zaregistrovať si nové konto

Prihlásiť sa

Máte už konto? Prihláste sa tu.

Prihlásiť sa teraz

×
×
  • Vytvoriť nové...

Dôležitá informácia

Táto stránka používa súbory cookies, pre zlepšenie používania stránok tohto webu. Pre viac informácií kliknite sem. Ďalšie informácie nájdete na stránke Zásady ochrany osobných údajov