Skočiť na obsah

Všetko, čo ma okolo FS zaujíma


game

Odporúčané príspevky

dnes som z istých dosť vážnych dôvodov pozerala tieto témy ... všetko okolo FreeSpace ...

 

 

videla som už dávnejšie obrázky, nejaké Axelove videá, počula som tú veľkolepú hudbu ...

a viem pochopiť nadšenie všetkých, ktorí sa pre FS nadchli ... a ktorých to sprevádza roky

 

strašne rada by som to videla ako nejaký veľkolepý úžasný sci fi film, aj s tou hudbou aj so všetkým ... hm... totiž ... nemám veľmi rada hry... ale to, čo som z toho videla, by predsa stálo za to, aby to videlo aj viac ľudí, nielen nadšenci ...

 

 

 

otvorilo to niekoľko otázok :

 

 

vážne v tom pokračujú "amatéri" ?

pokračujúc v otázke "kulicha", ako sa kto dozvie, ako to celé skončilo ?

ako to bude pokračovať ?

bude mať ten príbeh raz koniec ?

nakoľko môžu amatéri zasahovať priamo do príbehu ?

čo všetko môžu vytvoriť ?

dnes som nad tým trochu premýšľala , prečo nebude fs3 ?

nemá už dosť nadšencov ? alebo to nemá kto robiť ?

keby ju vyhodili v kvalite, ktorú evokujú tie obrázky, ktoré Axel ešte v marci dal na fórum, muselo by to byť predsa úžasné ... nenašlo by to nových hráčov ?

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Odpovedí 8
  • Vytvorené
  • Posledná odpoveď

Top prispievatelia v tejto téme

  • Sniper

    4

  • game

    3

  • Darkman

    2

Top prispievatelia v tejto téme

vážne v tom pokračujú "amatéri" ?

Volition, Inc. (spoločnosť ktorá vytvorila túto hru) pred niekoľkými rokmi uvoľnila zdrojový kód hry, ktorého sa chopili hráči FreeSpace, a keďže v dnešnej dobe je už dobrým zvykom že PC hráči už iba jednoducho neťukajú do klávesnice, ale dosť z nich vie programovať, animovať, kresliť a pod. tak vďaka zdrojovému kódu hry začali vyvíjať praktický novú hru, ktorá je už teraz dokonalejšia ako pôvodný FreeSpace 2.

 

pokračujúc v otázke "kulicha", ako sa kto dozvie, ako to celé skončilo ?

Kto by sa mal dozvieť čo? Vo FreeSpace nikdy nič nekončí :lol:

 

ako to bude pokračovať ?

to záleží od samotných hráčov.

 

bude mať ten príbeh raz koniec ?

asi nie, nech mi to maniaci Wing Commandera odpustia ale FSSCP je v súčasnosti najlepší projekt na trhu v poli space-combat simulátorov. Najmä v USA má veľmi silnú základňu, v EU je to horšie, najmä vo východnej Európe hry FS mali veľmi slabú propagáciu.

 

nakoľko môžu amatéri zasahovať priamo do príbehu ?

oni ho sami tvoria.

 

čo všetko môžu vytvoriť ?

úplne všetko: príbeh, modely lodí, hudbu, zvuky, efekty, zbrane ...

 

dnes som nad tým trochu premýšľala , prečo nebude fs3 ?

Myslím že Volition, Inc. nad FS3 asi nikdy ani nerozmýšľala, po ukončení FS2 sa vrhla na iné projekty, a aj preto uvoľnila zdrojový kód hry. Objavili sa aj náznaky že by mal niekto licenciu na FS hry kúpiť a začať s vývojom FS3, ale osobne by som bol rád keby to nebol nikto kto s CFS a FS2 nikdy nemal nič spoločné. Myslím že FSSCP je dostatočná náhrada za FS3, okrem toho FS3 by podľa mňa bol viac-menej len komerčný ťah.

 

nemá už dosť nadšencov ? alebo to nemá kto robiť ?

V SR a ČR len málo, viam možno o 50 ľuďoch, aktívnych je možno 10.

 

keby ju vyhodili v kvalite, ktorú evokujú tie obrázky, ktoré Axel ešte v marci dal na fórum, muselo by to byť predsa úžasné ... nenašlo by to nových hráčov

to musí osloviť každého hráča osobne, či sa mu to páči, alebo nie, na základe toho sa rozhodne.
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 2 týždňami...

zrejeme sú moje otázky mimoriadne diletantské, nikdy v živote som nehrala žiadne fs , len sa mi páči to, čo som z neho videla

je tu odborník a niekoľko hráčov, ktorých to chytilo, ale rada by som do toho videla ...

 

čiže je to nekonečná hra

každý, koho chytí, či chytila, si ju môže tvoriť sám . príbeh, lode, animáciu, hudbu všetko čo tam je ... jednoducho sa toho chytí / jasne, viem, že to nie ja také jednoduché / a tvorí hru podľa svojich predstáv, nič ho neobmedzuje ... či obmedzuje ?

aj keď konkrétne tu hráčov nie je veľa, nájdu sa ... jednoducho preberú to, čo ten druhý vytvoril a hrajú ? keď tu spomínate misie a lode, a všetko ostatné , sú teda vytvorené hráčmi, a to je to, čo vás na tom najviac baví ?

na druhom konci sveta si hráči tvoria svoju hru . preberáte svoje hry jeden od druhého, keďže to musia byť úplne iné hry, alebo je podstatné to, čo si kto pre ten svoj okruh vytvorí ?

keď tu bola slabo propagovaná, ako si našla hráčov ? alebo dnes už samotné tvorenie hry je podstatou hry ?

a pretože je jednou z najlepších, zrejme si nájde ďaľších hráčov ... nemám takmer žiadne skúsenosti s hrami, niekde som písala že som ich zopár videla hrať, a bolo to príšerné ...

na fs je čo pozerať aj počúvať ... a pretože hrať ju zrejme nikdy nebudem :-) hodili by sa mi ešte nejaké videá ... no dobre, zaujíma ma od základu všetko, len začínam mať o tom predstavu ...

 

utiahla som sa do svojho otázkového kútika, aby som nerušila odborníkov :-)

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

aj keď konkrétne tu hráčov nie je veľa, nájdu sa ... jednoducho preberú to, čo ten druhý vytvoril a hrajú ? keď tu spomínate misie a lode, a všetko ostatné , sú teda vytvorené hráčmi, a to je to, čo vás na tom najviac baví ?

ano :lol:

 

Nájdem nejaké videá.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

game

Z "technickeho" hladiska.

 

Zakladom kazdej hry je jej engine. Ide o program, ktory je zodpovedny za to, ako hra vyzera, ako sa chova, ake v nej platia zakony.

Samotny engine neobsahuje nic "hmotne" co je vidiet, ziadny model, animaciu... nic. Ale je schopny operovat s modelmi, animaciami, zvukmi. Reaguje na prikazy uzivatela.

Ide o to magicke .exe ktore sa spusta.

 

Cela hra je vlastne postavena okolo enginu.

Napr.

#SoundTrack Start			 			; SoundTrack 0
$Soundtrack Name: 1: Genesis
$Name:	FS2_Amb_A01.wav				25.0	105840; * Ambience 
$Name:	FS2_AArv_A01.wav			1.8	105840; * Allied Arrival during Normal
$Name:	FS2_Arv_B01.wav				3.8	81415; * Enemy Arrival during Normal
$Name:	FS2_Btl_A01.wav				25.8	66150; * Battle 1
$Name:	FS2_Btl_A02.wav				27.8	81415; * Battle 2
$Name:	FS2_Btl_A03.wav				39.8	81415; * Battle 3
$Name:	FS2_AArv_A01.wav			1.8	105840; * Allied Arrival during Battle
$Name:	FS2_Arv_B02.wav				3.8	81415; * Enemy Arrival during Battle
$Name:	FS2_Vict_A01.wav			2.8	52920; * Victory 1 ( goal completed )
$Name:	FS2_Vict_A02.wav			30.8	52920; * Victory 2	( all enemies dead, goals completed )
$Name:	FS2_Dth_A01.wav				23.8	132300; * Goal Failed
$Name:	FS2_Dth_A01.wav				23.8	132300; * Player dies
#SoundTrack End
Toto je cast konfiguracneho suboru pre hudbu. Hovori enginu aky subor ma pri akej prilezitosti prehravat.

 

Takto nejako je vlastne postavena cela hra.

O engine sa stara centralizovana autorita. Pretoze zasahy do enginu su kriticke, jednak co sa tyka kompatibility a jednak je pisany v normalnom programovacom jazyku, takze jeho uprava si vyzaduje znacnu znalost, pretoze musi vsetko spracovavat co najviac efektivne.

 

 

Samotny hraci, ktory chcu tvorit, vytvaraju modely, animacie, zvuky, misie (cela misia sa da napisat v textovom editore, pretoze je to len text, ktory engine spracovava :lol: ).

 

Mozu to tvorit vdaka tomu, ze je znama struktura vsetkych suborov. Da sa bez problemov zistit, ako ma ten, ci onen subor vyzerat, aby ho engine vedel interpretovat.

Samotny tvorca Volition k freespace pribalil kvalitny a ozaj intuitivny editor misii.

 

 

A ci tvorcov nieco obmedzuje?

No, obmedzuje ich engine, ktory ma limity - model lode moze mat max. XXXX polygonov. Audio musi byt v takom, alebo takom formate....

Limitovany su mnozinou prikazou, ktore je engine schopny spracovat.

 

Teraz nieco k obsahovej stranke:

 

Vyhoda FS je, ze bol vytvoreny pod zastitou firmy, ktora ozaj dbala aj obsahovu stranku (uz davno krachnuty Interplay). FS nidky nebola "popova" hra, tak ako to je dnes 98% vsetkych hier.

Hra mala fantasticky postavene pozadie celeho pribehu. Ten svet cloveku pripadal realny, uveritelny. Samotny pribeh cez kampan clovek len hltal.

To iste vo FS2... ja osobne sa dodnes cudujem, ze sa FS motivu nechytilo ziadne filmove studio.

A hraci, ktory dnes FS pribehy tvoria, su stotozneny z jeho filozofiou a niektore kampane su svetove....

 

dnes som do 300 rana hral Transcend mod, pretoze som jednoducho musel vediet ako to skonci...ako ked clovek docitava vybornu knihu.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Inak musím povedať že tento riadok:

 

$Name:	FS2_AArv_A01.wav			1.8	105840; * Allied Arrival during Battle

je tam zbytočný. Neviem síce či tam musí byť, ale počas situácie Allied Arrival during Battle to prehráva Allied Arrival during Normal. Dúfam že som to napísal zrozumiteľne :lol:

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

veľká vďaka za trpezlivosť :)

 

niečo sa mi objasnilo, a mám pocit, že som pokročila v abecede z A na B :)

 

ale vážne, viem, že nič neviem, a už do toho aspoň trochu vidím, aspoň natoľko, aby bolo ešte väčšou záhadou, prečo z toho ešte nie je film, či seriál, či niečo animované ... keď sú schopné decká pozerať debilinu typu pokémona, toto by chalani žrali ...

 

ja sa ešte budem pýtať ... len najprv musím stráviť to, čo ste už popísali :lol:

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach


×
×
  • Vytvoriť nové...

Dôležitá informácia

Táto stránka používa súbory cookies, pre zlepšenie používania stránok tohto webu. Pre viac informácií kliknite sem. Ďalšie informácie nájdete na stránke Zásady ochrany osobných údajov