jimihendrix Zverejnené 8. Máj, 2006 Zdieľať Zverejnené 8. Máj, 2006 ake su vase nazory na open source, softwarove patenty, atd??? Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
RoSo Zverejnené 8. Máj, 2006 Zdieľať Zverejnené 8. Máj, 2006 Vôbec by ma nenahnevalo, ak by tieto patenty fungovali podobne ako vo farmakológii. Nejaký liek je chránený, ale po uplynutí istej doby sa jeho patent uvoľní a receptúra je voľne dostupná ostatným. Pri softwéri by sa mohli kódy uvoľňovať trebárs po piatich rokoch - myslím, že to je dosť dlhá doba na to, aby sa firmy nabalili. Nech zarábajú na nových nápadoch, nie na tom, čo je tu už dlho. Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
Darkman Zverejnené 8. Máj, 2006 Zdieľať Zverejnené 8. Máj, 2006 Pokial viem, tak softwarove patenty sa netykaju zdrojoveho kodu - ten chrani autorsky zakonnik, ale tykaju sa funkcnosti... napr: Ja vymyslim, ze koliesko na myske bude sluzit na scrolovanie dokumentu, necham si to patentovat... kazdy dalsi kto bude chciet pouzit koliesko na scrolovanie bude musiet mne zaplatit tucne $$$... s tymto nesuhlasim... je to chore. Co sa tyka opensourcu... ide len o vyrobcu. Osobne nevidim jediny dovod preco by som musel k programu dostat aj zdrojovy kod. Televizor si tiez kupim bez schem obvodov. Vsetky potrevinarske koncerny si chrania svoju recepturu... A este k free sw. Niektore free produkty kvalitne - firefox, miranda, filezilla... ale ide o sw, ktoreho vyvoj je nenarocny a pre firmu by bol nerentabilny. Vyvoj kvalitnych velkych aplikacii stoji strasne peniaze (aj vyvojari z niecoho zit musia)... a to nehovorim o informacnych systemoch ktore nikdy nebudu moct byt free.Zoberme si napr. Photoshop a GIMP... kto urcuje trend a kto sa snazi drzat krok?Teraz neviem, ale existuje nejaka free alternativa k takemu Autocadu? Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
Sniper Zverejnené 27. Máj, 2006 Zdieľať Zverejnené 27. Máj, 2006 Open Source je dobrá vec. Keď v roku 1999 firma Volition, Inc. vyrobila hru FreeSpace 2, asi o 2 roky Volition vypustila zdrojový kód hry. Toho sa chytili hráči - programátori a vďaka tomu vznikol projekt FreeSpace Source Code Projekt, ktorý pôvodnú hru posunul dopredu nielen graficky. Takže na trhu je fungl nová hra a zadarmo. Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
Darkman Zverejnené 28. Máj, 2006 Zdieľať Zverejnené 28. Máj, 2006 Axel Wers Problem je ten, ze komunita len rozsirila hotove. Nebyt toho ze boli do toho projektu vrazene prachy z Volition/Interplay tak Freespace neuzre svetlo sveta. Vyvoj hier stoji mrtne $$$. Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
Sniper Zverejnené 28. Máj, 2006 Zdieľať Zverejnené 28. Máj, 2006 No, ale rozšírili to podstatne. A nehovorím iba o FS2_Open ale aj o The Babylon Projecte, ktorý je úspešnejší ako originálna hra Babylon 5 (neviem ako sa to presne volá), ktorá sa prakticky neuchytila.Ďalší mód Inferno je kapitolou samou o sebe.A odkiaľ máš informácie že Volition/Interplay do FSSCP vrazili peniaze? Pochopil som to správne? Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
Darkman Zverejnené 28. Máj, 2006 Zdieľať Zverejnené 28. Máj, 2006 Ten kod ktory vypustila - to su tie vrazene peniaze. Bez zazemia sa hra ako Freespace 2 (zaklad FSSCP ) neda spravit. A nehovorím iba o FS2_Open ale aj o The Babylon Projecte, ktorý je úspešnejší ako originálna hra Babylon 5 (neviem ako sa to presne volá),Nehovorim, ze kazdy retail produkt je uspesny. Na druhu stranu, co myslis, kolko projektov podobnych Babylonu 5 pre Freespace vzniklo? A kolko ich skoncilo bez vysledku, pretoze bol nedostatok casu/motivacie.. O kolkych vieme? A o kolkych nie? FSSCP nieje dietatko opensourcu. Freespace bol podnikatelsky zamer, do toho projektu by sa nikto nepustil, keby nemal potrebne financne krytie a keby na konci cesty nebola vidina zisku. Freespace by ako open-source nemal sancu, pretoze by sa ho nikdy nepodarilo dokoncit v takej podobe, aby mohol konkurovat (a imho aj predcit) Xy Star Warsov.... Zv Wing Commanderov....atd Ja neviem objektivne posudit, na kolko bolo potrebne zmenit zdrojak k FS2 aby zvladol napr. high-poly modely? Ale tipujem, ze to nebola zas taka obtiazna robota.....mozne je, ze islo iba o zmenenie jednej konstanty v hlavickovom subore. Druha strana mince je, aky maju tieto featurky dosah na naroky (nakolko su optimalizovane)... asi by v dobe vydania FS2 nebolo moc akceptovane, keby po nacitani hra zaberala nejakych 500-600MB virtualnej pamate (tolko mi po 3leveloch zabera) FSSCP je super projekt, ktoreho hlavna cast ale niesu upravy v kode, ale upravy modelov, efektov, textur...... a o babylon5 to plati 10x, kedze pouziva kod z FSSCP Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
Sniper Zverejnené 28. Máj, 2006 Zdieľať Zverejnené 28. Máj, 2006 FSSCP nieje dietatko opensourcu. Freespace bol podnikatelsky zamer, do toho projektu by sa nikto nepustil, keby nemal potrebne financne krytie a keby na konci cesty nebola vidina zisku. Freespace by ako open-source nemal sancu, pretoze by sa ho nikdy nepodarilo dokoncit v takej podobe, aby mohol konkurovat (a imho aj predcit) Xy Star Warsov.... Zv Wing Commanderov....atdJa nehovorím o samotnej hre, ale o projektoch ktoré vznikli vďaka uvoľneniu zdrojového kódu hry. A čo je potom FSSCP keď nie je dieťatkom opensourcu? Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
Darkman Zverejnené 29. Máj, 2006 Zdieľať Zverejnené 29. Máj, 2006 Ale keby nebola vznikla samotna hra, tak by asi nebolo mozne uvolnit zdrojovy kod :) 95% kodu z FSSCP tvori povodny kod z FS2, hovorit v takomto pripade ako o dietatku open-sourcu je prinajmensom odvazne :lol: Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
Sniper Zverejnené 29. Máj, 2006 Zdieľať Zverejnené 29. Máj, 2006 Ja nehovorím o tom "keby nebola vznikla samotná hra" ja hovorím priamo o uvoľnení zdrojového kódu. Keby ho neuvolnili tak o FS2 by už možno sa ani nevedelo, možno niekde v archívoch na nete. FS2 je hra stará 7 rokov a všetko čo malo s ňou nejakú súvislosť už leží zapadnuté prachom niekoľko rokov. Len vďaka FSSCP sa to drží nad vodou. Stačí keď si nalistuješ Hard-Light Fórum. O originálnych hrách tam už skoro nie je žiadna zmienka všetko sa točí výlučne okolo FS2_Open. Odkaz na príspevok Zdieľať na iných stránkach Ďalšie možnosti zdieľania...
Odporúčané príspevky
Vytvorte si účet alebo sa prihláste, aby ste mohli písať príspevky
Ak chcete odoslať príspevok, musíte byť členom
Vytvoriť konto
Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!
Zaregistrovať si nové kontoPrihlásiť sa
Máte už konto? Prihláste sa tu.
Prihlásiť sa teraz