Skočiť na obsah

Písanie absolventských prác


Sniper

Odporúčané príspevky

Naco vobec takyto absolvent bude?

 

Aby mohol vlastniť webhostingovú firmu, ktorá má od začiatku samé technické problémy a klientov sa snaží získavať spamovaním reklamami na diskusných fórach :zubiska:
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Takto to dopadne, ked chcu informatiku na kazdej fakulte... Co vlastne robi informatika na prirodovedeckej fakutle? V tomto suhlasim s Axelom, ta praca je bieda a je to v podstate len technicka dokumentacii k implementovanemu e-shopu, tie 3 UML ani nestoja za rec. Naco vobec takyto absolvent bude? Aby plieskal php? Ved na to nepotrebuje vysoku skolu.

 

Dark kazda fakulta pomaly uz ma nejaky manazment ci informatiku :) to sa musi zmenit hore aby to zakazali...

 

neobhajujem tu diplomovku...je to dost slabe...ale kopec prac je takych...ked si zoberiem diplomovky uctovniciek co som videl...vsetko su v podstate prace spisanych zakonov a osobnych skusenosti z firiem, diplomovky kopec ludi, ktory pisali o eshopoch ciste teorie (kedze su predmety ktore sa venuju cistym teoriam o biznise na nete ale pritom sa jedna o informatiku) tak skor vidim problem v tom co je vseobecne zname...uroven nasich skol padla riadne...na skolach, kde diplomovku tvoris dlho (casto FEI, architektura a pod) sa dozvies temu na zaciatku stvrteho rocnika...na inych skolach, kde chcu teoriu ti povedia temu prinajlepsom na konci 4teho rocnika

 

ak by zrusili statnice, umoznili vybrat si jednu temu na zaciatku prveho rocnika skoly a tu by si vypracoval najprv ako bakalarku a potom rozsiril na diplomovku tak, ze kazda jedna by bola praca hodna do vedeckeho casopisu (obrazne povedane), potom by sa kvalita tych prac snad zvysila...ale dalsi problem co je, ked si pozries...ponuknute temy...samotni profaci su lenivi a tak daju temy, pri ktorych nemusia moc konzultovat a nech si student najde info na nete

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

ja som mal bakalarku teoreticku...kvoli lenivosti...ale profak pri konzultaciach videl, ze kedze s tym robim cez 3 roky fulltime tak tomu chapem viac ako niektori profaci (a aj tak som tam pre radost profakov doplnil aspon par stran praktickych veci ktore som vytvoril vo firme na zaklade aj tychto vedomosti)

diplomovku som mal teoreticko prakticku...som pragmatik a vyberal som si temu podla narocnosti a hlavne podla profaka...

 

A tvoja bakalárka a diplomovka čo priniesli do praxe? Predpokladám, že to bolo niečo z oblasti IT, takže mohol by si ukázať nejaký praktický príklad na internete?
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

ad diskutovana praca: nehodnotim celkovu uroven, ale snad obsahom to zodpoveda roku 2006 ? IT ide tak rychlo dopredu, ze dnes nam to uz nevyhnutne musi pripadat zastarale az detinsky naivne...

 

moja diplomovka bola skor prakticka ako teoreticka - stravil som niekolko mesiacov v Chemku Strazske "brigadnickou" pracou a ziskavanim dat ohladom prevadzky cisticky odpadnych vod, aby som potom vo fortrane naprogramoval akysi model, ktory mal tu COV optimalizovat. Moja diplomovka bola sucastou zmluvnych prac, ktore robila nasa fakulta/katedra pre tento vtedy este socialisticky statny podnik. Dokonca som v ramci toho dostal za vypracovanie diplomovky neuveritelnych 600,- Kcs.

Po rokoch som sa dozvedel, ze moja praca ziadny prinos v konecnom dosledku nemala...

Nastastie je to uz tak davno, ze si z toho skoro nic nepamatam :D

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

moja diplomka kedysi davno-davno (okrem povinneho projektu - sak stavebna fakulta, ne?!) obsahovala teoreticku cast, ktora bola ciastkovym riesenim konkretnej ulohy, nadväzovala na diplomku z predchadzajuceho roku a na mna nasledne mal nadväzovat dalsi rok dalsi student pokracovanim riesenia, ale predpokladam, ze z toho v konecnom dôsledku nic realne nevzislo, kedze cez nas prehrmela nezna a bolo treba treba v podnikoch riesit ine zalezitosti, nez nejaku izolaciu vykurovacieho oitrubia...

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

@D'Ady

Nie, absolutne nie je na urovni, s niecim takym by bolo napr. na Fiit STU problem preliezt predmety ako princípy softvérového inžinierstva, co je bakalarsky predmet, ktory som absolvoval v roku 2005. Ak odhliadnem stylistiku, ktora je absolutne nezodpovedajuca diplomovej praci (farebne nadpisy? rly?) tak len pri zbeznom pozreni -

 

-Autor sa stale odvolava na nejake 'ine' e-shopy? Ktore su to tie ine e-shopy? Uplne chyba nejaky prehlad problemovej oblasti, kde by bolo aspon strucne porovnanie nejakych e-shopv.

-Autor sa venuje len uplne primitivnym use-case-om, ako je nakup tovaru a to tiez uplne jednoducho a nedostacujuco. Kde je napr. pohlad zo strany obchodnika? Kde su use-case manazera, vytahovanie statistik?

-Absolutne mi chyba zivotny cyklus objednavky, od zadania, cez sposob platby, fakturaciu, schvalenie, expediciu, reklamaciu. Kto je v ktorom kroku, za co zodpovedny? Traceovanie zamestnancov, ktory na objednavke robili.

-V takomto generickom probleme mi chyba pouzitie zakladnych nastrojov softveroveho inzinierstva, ako navrhove vzory. Kde je logicky a fyzicky model DB?

-Gro prace tvori zhrnutie principov relacnych databaz, ktore su popisane v kazdych skriptach a clovek bez ich znalost nemoze v podstate s DB pracovat.

-Vysledkom prace je 'e-shop', ktory je schopny kazdy normalny koder zbuchat za vecer.

-Pouzita literatura je na zaplakanie, jedny skripta (odkial su odpisane zaklady relacnych DB) a domovstre stranky SW, ktory pouzil.

 

Osobne poznamka - Mna, ako softveroveho inziniera, uraza, ze niekto ako pan Radova Kaluza sa bude hrdit tym, ze vystudoval informatiku, a ze je na rovnakej 'vzdelanostnej' urovni, ako ja, ci hocikto iny, kto si titul poctivo odmakal.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Dark preco ta to bude urazat? vsak prax ukaze ci je toho inziniera hoden alebo ci bude ako inzinier robit dokonca zivota admina dvoch eshopov

 

ja som napr inzinier hospodarskej informatiky (podla profilu absolventa by som mal by ten, co sklbi IT dokopy s biznisom v podniku), ale v praxi mi to je uplne irelevantne...mam kolegov matfyzakov, fiitkarov, feikarov, fhickarov, niektorych dokonca hnojarov, chemikov ci stredoskolakov...nikto neriesi coho je inzinier ci magister...na tom ako robi svoju robotu vidis co je zac

 

mam napr kolegu fiitkara, ktory mi spominal ako preliezal skolu...preto lebo bol lenivy...tu ale vela ludi strci do vrecka napadmi, schopnostami atd...pretoze dobre premysla, co je pri IT zaklad

 

a ked sa bude hrdit tym co vystudoval, nech sa hrdi...jeho vysledky neskor ale ukazu ci je toho hoden alebo nie...ak nie, tak sa len ukaze kvalita nasich skol :)

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Dobre, uraza je mozno silne slovo. Ale proste ma to stve, ze stale tu musi mat titul kazdy a zaroven titul pozaduju uplne na vsetko, cim sa znizuje hodnota tych par, este ako tak kvalitnych skol, co tu mame.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

tak to uz rozumiem :) o nasom skolstve som si pomyslel svoje ked mi nasho inziniera uznali len ako bakalara v zahranici...to o kvalite hovori asi najviac :)

 

nase ako tak kvalitne skoly kazdym rokom upadaju a tym ze kazdy uradnik musi byt bakalar, bez inziniera ci magistra v niektorych firmach proste nemozes sefovat, sa to nezlepsuje, prave naopak

 

a k titulu...vsimol som si aj u nas na par pohovoroch...ci je niekto magister ci iniziner nehra vzdy rolu...a ak ano, pozeraju na skolu, nie na titul...a to ze STU ma najlepsie meno z technickych skol spravi vzdy svoje

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Skôr si myslím, že diplomová práca je viac o tom, že či študent dokáže spracovať tému (čo je pre 3/4 študentov dosť zložitý proces ako som sa viac krát presvedčil), či vie využiť poznatky, zdroje, príp. ponúknuť praktické riešenie problému. Je logické, že ako niekto robí diplomovú prácu z nejakej historickej témy, tak do praxe nič prevratné neprinesie, ale ukáže, že má o problematike prehľad a v štúdiu dejín môže úspešne pokračovať. Diplomová práca, ktorá prinesie do praxe niečo nové a prevratné je skôr výnimkou.

 

Osobne poznamka - Mna, ako softveroveho inziniera, uraza, ze niekto ako pan Radova Kaluza sa bude hrdit tym, ze vystudoval informatiku, a ze je na rovnakej 'vzdelanostnej' urovni, ako ja, ci hocikto iny, kto si titul poctivo odmakal.

 

No pán Radovan Kaluža je vo svete internetu dosť zaujímavá postavička už niekoľko rokov :) Ešte v dobe praveku (rozumej pred vznikom FSP) sme kedysi uvažovali nad hostingom u jeho firmy, našťastie k tomu nikdy nedošlo, síce hosting u Ivana P. z Trnavy tiež nebola žiadna výhra, ale to je už o inom.
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

o tom potom... ako jeden svojho casu hovorieval ;-)

 

ono pisaniu najprv predchadza vyber temy a aj to moze byt problem, ako sa aj moj syn mal moznost presvedcit...

na jar, ked vypisali temy, tak prioritne sa chcel prihlasit na to, co mu je blizke a co ho zaujima; kym skontaktoval prislusnych vyucujucich (ktori mu povedali, ze uz su obsadeni), tak boli obsadeni aj vsetci ostatni a "na neho nezbyl tank"...

udajne kazdy vyucujuci ma limitovanu kvotu, kolko moze mat studentov na bakalarku/diplomovku, nuz ale takto ako on skoncilo vraj minimalne 30 ludi z rocnika - to si nevedia zratat, ze ked maju X vyucujucich a Y studentov, tak musia mat vyssi limit alebo viac ucitelov ???

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Pri bakalárke som si tému vybral na tretí pokus a nakoniec som si vybral dobre. Pri diplomovke som nič nenechával na náhodu a tému som si vybral sám. A spravil som ešte lepšie, hoci náš ročník mal celkom zaujímavé témy, nie ako rok predtým, samé teórie, z toho sa mi vlasy zježili, keď som videl ten zoznam.

 

alebo 80stranove prace o veciach, ktore su vseobecne zname (problem s neprisposobivymi, problem s multikulti atd) a bud neprinasa ziadne riesenie, alebo prinasa riesenie, ktore uz bolo milion krat omielane ale nik sa nan neciti z politikov, alebo ho nik neschvali lebo je protizakonne...

 

To už je chyba politikov, nie študentov, že niektoré riešenia sa považujú za protizákonné. Ak v spoločnosti niečo jasne nefunguje a problém sa stále prehlbuje, tak je jasné, že treba zákony zmeniť a upraviť tak, aby sa problémom predchádzalo. Ale keďže Európska Únia 21. storočia je úniou nekonečného humanizmu a tolerancie a toleruje parazitov a radikalistov na úkor ostatných a všetko namierené voči nim považuje za prejav rasizmu a xenofóbie, tak to je už potom problém v samotnej spoločnosti. A najmä nebezpečné je to teraz, keď sa prehlbuje hospodárska kríza a míňajú sa prírodné zdroje. Viď Grécko - na prisťahovalcov tam už poľujú. Keby sa k tejto problematike nestavali benevolentne, ilegálov okamžite deportovali a posilnili schengenskú hranicu (áno pokojne aj výstavbou toho plota, ktorý humanisti tak strašne kritizujú), tak by tam k tomuto nedošlo.
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 7 mesiacmi...

Skúste pozriet stránku edit . Sú tam návody ako písať jednotlíve druhy záverčných prác . Nájdete aj vzory a konkrétne prípady . Smernice vyskoých škol . Mne to velmi pomohlo  :happyroll:

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Cenník – objednávka – obchodné podmienky – kontakty ...

... to sú naozaj údaje, ktoré vo vypracovaní diplomovej práce, či bakalárky skutočne pomáhajú! :nono:

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

kým to nie je reklama na napísanie celej diplomovej práce, ...  či je ?  ;)

 

objednávka a obchodné podmienky ... no nič, aj humor musí byť ... nielen učiť sa, že pán Figeľ, pravzor poctivých študentov  :)
 

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

ja ešte stále žijem v naivnej predstave, že bakalárky, diplomky, referáty a seminárky do školy sa píšu preto, aby človek ukázal, čo v ňom je, že dokáže nájsť podklady, vybrať z nich to dôležité, vložiť tam niečo zo seba a odprezentovať to vo vhodnej forme... či už to je nejako inak?

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Skúste pozriet stránku

Práve (aj) vďaka takýmto stránkam vysoké školy opúšťajú kvantá rádoby magistrov (inžinierov), ktorí by inak neboli pustení na štátnice. Osobne poznám takých, potom sa nedivme prečo úroveň VŠ na Slovensku degraduje.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Úroveň VŠ je degradovaná už len tým, že nároky na prijatie sú fakt neuveriteľne nízke... Ale niet sa čo diviť, keď fakulty a katedry dostávajú rozpočet podľa počtu zapísaných študentov. Hotová tragikomédia :/ Tieto zákazky na napísanie absolventských prác sú len vrchol ľadovca.

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 9 mesiacmi...

ja ešte stále žijem v naivnej predstave, že bakalárky, diplomky, referáty a seminárky do školy sa píšu preto, aby človek ukázal, čo v ňom je, že dokáže nájsť podklady, vybrať z nich to dôležité, vložiť tam niečo zo seba a odprezentovať to vo vhodnej forme... či už to je nejako inak?

ha, ha, ha!!! To si ma rozveselila...teda ja som ešte študovala na VŠ (dnes Baťova univerzita), keď sa témy diplomiek prideľovali a basta...mne sa ušla celkom dobrá a zaujímavá téma, mala som stanoviť matematický model časovej závislosti migrácie zmäkčovadla z PVC fólie do vody a v závislosti od hrúbky tej fólie a overiť to aj praktickými pokusmi. Bolo to super, môj konzultant nás mal troch a naozaj sa nám venoval, pokaždé sme mu museli priniesť a ukázať, čo sme vytvorili, a kým nebol spokojný s prácou, tak sme ju nemohli prepísať na stroji a odovzdať...my sme ešte obrázky kreslili ručne a písali sme na stroji tuším 5 kópií. Neviem o nikom z nášho ročníka, kto by dostal titul zadarmo a kto by si diplomku neodmakal, ale zato...

 

tesne predtým ako som ochorela, som dostala ponuku od osoby, ktorá si robí u môjho niekdajšieho školiteľa PhD, že vraj aby som jej napísala dizertačnú prácu, zaplatí čokoľvek. Minimovku som jej kedysi napísala, vtedy tvrdila, že bola dlho chorá a stále jej je zle a musí to odovzdať a je v časovej tiesni a tak rýchlo to nezvládne, tak sa mi jej uľútilo a za 5 dní som jej to komplet aj s úpravami, už len vytlačiť, zbúchala na 1-. Náhodou som sa stretla s naším spoločným školiteľom a prvé, čo mi povedal, bolo, že odovzdala celkom dobrú prácu, ale je si istý, že to nepísala ona, dokonca si zadal nejaké dáta do programu na zistenie plagiátorstva, ale ja som vedela, že tam majú taký program a keď som jej to písala, nepoužila som  nič z literatúry, ktorú som predtým použila na svoje práce, a písala som to trochu iným štýlom, a tak mňa to vylúčilo zo "zoznamu".

Napísať dizertačku som samozrejme odmietla, a teraz si myslím, že tá osoba nebola vtedy chorá, ale je buď lenivá, alebo sa doteraz nenaučila písať vedecké práce a ani sa jej do toho nechce, a už vôbec sa jej nechce študovať stovky odborných článkov. Dlho sa ma snažila zlomiť, zasa sa vyhovárala na chorobu, ale keď videla, že naozaj nie, tak s tým prestala. To som zvedavá, ako chce prežiť na vedeckom fleku, ked nebude písať, hádam nečaká, že za ňu vždy napíše nejakú publikáciu dakto iný? A stavím sa, že u vysokoškolákov sú desiatky takých, čo si dajú prácu napísať dakomu inému za nejakú províziu a na obhajobe stačí, ak prelezú s odretými ušami.

Takže nie je inžinier ako inžinier, doktor ako doktor a ani PhD ako PhD...

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

A stavím sa, že u vysokoškolákov sú desiatky takých, čo si dajú prácu napísať dakomu inému za nejakú províziu a na obhajobe stačí, ak prelezú s odretými ušami.

 

Bohužiaľ poznám takých. Väčšinou ide o menej inteligentných jedincov (a to myslím vážne, bez srandy), ktorí na VŠ chodia preto, lebo majú pocit, že titul pred menom im pridá na dôležitosti.

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Bohužiaľ poznám takých. Väčšinou ide o menej inteligentných jedincov (a to myslím vážne, bez srandy), ktorí na VŠ chodia preto, lebo majú pocit, že titul pred menom im pridá na dôležitosti.

ako asi porobili skúšky...kto im ich dal a za čo? Predsa nemôžu mať VŠ učitelia záujem na tom, aby vypúšťali titulovaných - nechcem byť zlá - somárov.

 

Tiež by ma zaujímalo, ako si tá moja známa poradí s tou prácou, dnes ma lámala, aby som jej napísala aspoň Výsledky (robila som jej analýzu dát a asi tak 70 grafov) -  a nazvala to zaobalene, že jej mám napísať slovný popis štatistík  :angry2:  a nemyslela tým popis použitých štat. metód :nono: , ktorý som, samozrejme, napísala. Nezlomila ma. To už 3. rok nie je moja parketa. Ale sľúbila som jej, že konzultácie kedykoľvek keď budem môcť. Hoci na to má predsa školiteľa.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

no teda, neviem, ako ste "zname", ale tak by som ju vyhodil, ze by si to rozpravali este aj jej pravnuci pri taborovych ohnoch...

ja obcas robim ext. konzultanta aj oponenta a vraj som dost prisny :D

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvorte si účet alebo sa prihláste, aby ste mohli písať príspevky

Ak chcete odoslať príspevok, musíte byť členom

Vytvoriť konto

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!

Zaregistrovať si nové konto

Prihlásiť sa

Máte už konto? Prihláste sa tu.

Prihlásiť sa teraz
×
×
  • Vytvoriť nové...

Dôležitá informácia

Táto stránka používa súbory cookies, pre zlepšenie používania stránok tohto webu. Pre viac informácií kliknite sem. Ďalšie informácie nájdete na stránke Zásady ochrany osobných údajov