Sniper Zverejnené 21. Jún, 2007 Zverejnené 21. Jún, 2007 Prepis mojej témy z FreeSpace2.info Fóra: Ako si vytvoriť vlastnú hudbu pre FreeSpace Otvoríme napr. wav súbor B5_1_Aarv_01.wav, ktorý je dostupný vo FSU_Music zipe v programe Sound Forge (odporúčam minimálne verziu 7.0). Dole v zelenom rámčeku sú atribúty súboru (22 050 Hz, 16 bit, stereo a čas): Kliknutím pravým tlačítkom na kolónku s časom si zistíme Samples... ...a Measures Measures je 8:1,1. To 1,1 nás teraz nemusí zaujímať, je dôležité len to 8. To číslo zapíšete do music.tbl. Samples ako je zobrazené na druhom obrázku je 368 000. Toto číslo vynásobite dvoma (368000*2=736000) a vydelíte počtom Measures (736000/8=92000) pretože v music.tbl máme kolónku samples_per_measure. No a toto je jedna z najprácnejších vecí čo sa týka editácie hudby. Tie sample (resp. čísla) určujú ako dlho sa zvuková ukážka bude hrať. Hodnota 92000 čo sme si vypočítali úplnú dĺžku celej ukážky. Lenže zvuková ukážka sa na konci postupne stišuje a keď v misii začne hrať druhý zvukový súbor tak tam vznikne hluché miesto. Preto musíme hodnotu samples_per_measure znížiť na takú hodnotu, aby sa druhý súbor začal prehrávať ešte skôr ako sa ten predchádzajúci začne stišovať. Akú hodnotu je najlepšie nastaviť ťažko povedať. Zistíte to iba priamo v hre počas misií keď tá hudba hrá. Po zmene hodnôt v music.tbl musíte reštartovať celú hru a v tom spočíva prácnosť celej operácie. Globálne odporúčam nastaviť samples_per_measure asi o 5000-10000 menej ako si vypočítate. Hodnotu Measures v music.tbl netreba nikdy meniť. Jemnou zmenou hodnôť Samples (lepšie povedané samples_per_measure) docielime zlepšenie prechodov medzi jednotlivými zvukmi.
Odporúčané príspevky