Skočiť na obsah

Staré autá na cestách


Sniper

Odporúčané príspevky

  • Pred 2 rokmi...

Aký máte názor na to že ešte v tejto dobe sa po cestách motajú staré škodovky (všetko sfušované ešte pred Favoritom 135L),

 

Vrchol všetkého bolo keď som raz išiel do lochu

 

Tieto autá by mali zakázať, aj Favority 135L už jazdia iba s prižmúrením oka.

 

Píšeš sice Favorit a staršie,ale nedalo mi. Ja mám 14 ročnú Feldu,ale snažím sa ju mať v perfektnom stave. Na jeseň mám STK,takže ju čaká kompletná prehliadka, prípadne opravy.

Ja si myslím,že najväčšia chyba je v systéme našej STK. Je tam nehorázna korupcia,o ktorej vedia všetci ... včetne ministra vnútra (aspoń sa tvári,že vie o všetkom a nič mu doposiaľ neuniklo) :) Veď ak si priplatíte (a netreba veľa),tak so samotným autom sa ani nemusíte dostaviť.Stačí dať správnemu človeku doklady a peniaze.Za hodinku je späť aj protokolmi z emisnej na rebriňák,ktorý ťahajú koníky :)

Potom vidíme na cestách to,čo vidíme a pritom mnohé veci ani nevidíme.

 

Axel,čo v tom lochu? Za čo Ťa zašili?

Ak Ti je to trápne,či nepríjemné,neodpovedaj.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Automobil, ktorý prešiel schvalovacím procesom a sériovou výrobou nemožno žiadnym zákazom vykázať z cesty. Pokial splňuje parametre výrobcu, ktoré sú v technických podmienkach výrobku, môže jazdiť neobmedzene dlho aj napriek tomu, že už nesplňuje dnešné predpisy pre nové vozidlá.

Inak by vznikol precedens, pri ktorom by bolo možné vykázať z cesty aj ročné auto, lebo sa schválila nová norma EURO6...., ktorú ročné auto už nesplňuje.

Kedysi som kúpil (za mlada ) starú Š 100. Pri kúpe mala 28 rokov!!!!.Nebola vyváraná, a po repasé brzdového systému sa aj vodiči Š120 s posilovačom brzdenia čudovali, ako ostro brzdí.

Myslím, že preceňujete význam rôznych doplnov bezpečnosti, ako sú posilovač riadenia, posilovač bŕzd.....autá boli navrhované tak, že človek pôsobením nohou na pedál dokázal uviesť vozidlo do šmyku, takže väčšiu brzdnú silu z fyzikálneho hladiska netreba.

Ak mám za prdelou starú škodovku alebo novú mazdu so zamastenými kotúčmi,.....aký je v tom rozdiel?

Je to len o údržbe, a môžem povedať, že staré kotúče a obloženie boli lepšie ako nové ekologické bezazbestové...

To ,že ide pán v klobúku 50-kou tam, kde je povolená 90-ka, nie je vecou starého vozidla, ale starého šoféra-rovnako by išiel aj na BMW.Na každého raz príde ,páni, aj vy budete mať klobúk na hlave a lepšie vám bude sadnúť do auta a prejsť pomaly mestom, ako sa hrngálať MHD.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 3 mesiacmi...

to je samozrejmé, ale nie všemocné, fyzika sa oklamať nedá.

Tie rôzne bezpečnostné doplnky rozhodne zlepšia bezpečnosť, ale na druhej strane človek prestáva vnímať nebezpečenstvo. Elektronika vyhodnotí cos alfa, uberie plyn, dobrzdí zadné kolesá, pridá otáčky predným a vodič má pocit že zákrutou teraz prešiel 120 kou a nič sa nedeje, tak nabudúce pôjde 140.akurát nevie ,že je na hranici trenia a jeho chyby vykompenzuje zabudovaná logika.....a potom vidíme drahé vozidlá v jarku.Pocit bezpečia je niekedy nebezpečný...

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Myslím, že preceňujete význam rôznych doplnov bezpečnosti, ako sú posilovač riadenia, posilovač bŕzd.....autá boli navrhované tak, že človek pôsobením nohou na pedál dokázal uviesť vozidlo do šmyku, takže väčšiu brzdnú silu z fyzikálneho hladiska netreba.

 

A ja si zas myslim, ze sa vobec neprecenuju. Pokial clovek nieje pretekar a nema zvladanie krizovych situacii v podvedomi natrenovane, tak na krizovu situaciu reaguje plnou brzdou co automaticky vedie k zablokovaniu kolies a neschopnosti dalej urcovat smer vozidla. A tak si to clovek sinie pekne k prekazke. Predlzovanie brzdnej drahy na inom, ako suchom, povrchu pri blokovanych kolesach je tiez v krizovej situacii problem.

 

Rovnako, prudke strhnutie volantu a nasledne prekompenzovanie kontra pohybu pri smyku su realne problemy, ktore nenatrenovany vodic (t.j. drviva vacsina ludia v premavke) ma, a tak je kazdy stabilizacny system, ktory je schopny v takychto pripadoch udrzat auto pod kontrolou na nezaplatenie.

To ze ich par pretekarov zneuziva je problem tych jedincov, nie systemov.

 

A to sa uz vobec nebavime o pasivnej bezpecnosti, ako deformacne zony, upevnenie sedadiel, hlavove opierky, spevnene bocne stlpiky, napinace pasov...

  • Pridať bod 2
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Ako nás učili - vždy v strehu.

Nas zas ucili, jazdite tak ako keby ste nemali brzdy, popripade ako keby tie brzdy nemalo auto pred/za/okolo vas.

Pravdu povediac par krat sa mi to aj hodilo ked mi fungovala len rucna brzda. :D

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 3 týždňami...

Ja mám 14 ročnú Feldu,ale snažím sa ju mať v perfektnom stave. Na jeseň mám STK,takže ju čaká kompletná prehliadka, prípadne opravy.

 

Prepáčte, že citujem sám seba, ale musím sa pochváliť: Cez STK som prešiel bez akéhokoľvek zaškobrtnutia. Ťechňika baľšája :winner_3: -

Jedinú vadu, pre Felicie chronická, sú nefunkčné hydrokorektory. Dal by som si to opraviť, hoc na zadných sedačkách nevozím nič ťažké, ale údajne nevydržia ani do ďalšiej STK. Dajú sa vraj namontovať elektrokorektory z Oktávii, ale momentálne na to niejak nemám peniaze :sick:

A čo vy versus STK, EK ?

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

STK 12.12.2011-po 4 roch rokoch.

 

Darkman:

ja nespochybňujem prínos týchto bezpečnostných prvkov-ja len píšem, že nie sú všemocné. Viď vodiča meďáku, ktorý vyberal 90 stupňovú zákrutu neďaleko môjho ležoviska.Nepodarilo sa. Ustrelilo ho a zdemoloval 3 autá na parkovisku. Najkrajší bol záver. Vyliezol z auta a začal do neho kopať....

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 2 mesiacmi...

hehe ja ani posilovač riadenia nemam.

Veru ani ja.

Onehdá potreboval jeden známy previesť Opel Corsa, tak ma oslovil. Je to 4-ročné auto so všetkými vymoženosťami. Aj s posilovačom samozrejme. Poviem pravdu, nepáčilo sa mi to. Auto mi pripadalo, že pláva. Nemal som pocit, že reaguje presne ako točím s volantom, ale tak akosi po svojom.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 4 rokmi...

Aký máte názor na to že ešte v tejto dobe sa po cestách motajú staré škodovky (všetko sfušované ešte pred Favoritom 135L), staré moskviče, žiguláky, lady a podobné svinstvá?

 

Tieto autá by mali zakázať, aj Favority 135L už jazdia iba s prižmúrením oka.

mali mali, takisto aj avie, tieto auta nemaju sancu objektivne prejst cez stk, ale dobre vieme ako to na slovensku chodi...

Len pomaly, pomaly! Nie kazdy si moze dovolit ine auto ako tie spomenute! Takze ziadne zakazovania ved my chudobni nemame na nic ine.
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 4 mesiacmi...

Aký máte názor na to že ešte v tejto dobe sa po cestách motajú staré škodovky (všetko sfušované ešte pred Favoritom 135L), staré moskviče, žiguláky, lady a podobné svinstvá?

Odpoveď máš v téme o splátkach. Človek čo zarába do 400€ a z toho ešte platí bežné výdavky tak si dokáže našetriť maximálne tak na žiguláka či 120-nu embéčku za 300€ kde by zobral taký človek 5000€ kde začínaju normálne autá? Jedine na splátky ale sami píšete že by som sa nemal zadlžovať... Tak bohužial budem jazdiť na žigulákoch a embéčkach lebo na iné nemám...

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

A čo?

 

Teraz sa tu všetci posereme z toho, že ty nemáš na auto?! No tak nemáš, a čo? Keď si doteraz míňal prachy na kopu blbostí, do bachora hádzal kebaby, litre koly, fajnových kinderčokoládových mikulášov, čo ti tak veľmi chutia a platil urvám, tak tam máš tie peniaze, čo si mohol mať niekde na sporiacom účte! Normálne mám chuť sa zdvihnúť a ísť si kúpiť aspoň Peugeot 2008 (samozrejme nový), nech ťa aj roztrhne od závisti!

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Teraz si otočme ten pohľad z perspektívy tých idúcich áut po ceste kde vidia odstavený favorit z ktorého sa dymí z každej strany a nešťastný vodič sa chytá za hlavu... že asi pozerali aha skapatý favorit, že ešte niekto lezie s takou rachotinou na diaľnicu, však kam s tým chcel ísť? 

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Teraz si otočme ten pohľad z perspektívy tých idúcich áut po ceste kde vidia odstavený favorit z ktorého sa dymí z každej strany a nešťastný vodič sa chytá za hlavu... že asi pozerali aha skapatý favorit, že ešte niekto lezie s takou rachotinou na diaľnicu, však kam s tým chcel ísť? 

 

Áno presne tak, povedal by som si, čo to za dilina lezie s takou rachotinou na diaľnicu. Ale nie preto, že by bol favorit rachotina, ale preto, lebo majiteľ je dilino, ktorý sa nevie ani o auto postarať tak, aby bolo funkčné. U nás pred činžiakom stojí bledomodrá škodovka stovka. Vyzerá oveľa lepšie ako dobrá polovica tuná odstavených áut. Skús hádať prečo.

 

Keď chceš kupovať auto, tak si ho preklepni zo všetkých strán, aby si vedel čo ideš kupovať a aby si už počas prvej jazdy neskončil odstavený na krajnici. Inak to si písal o sebe, že?

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

A musím ti povedať že kúpa auta neskončí len s kúpou , keď nie je jasné minulosť auta tak prvom rade je doporučený základný servis  spraviť takže výmena rozvodov + výmena oleja + filtrov a eśte nevieš že akom stave sú brzdy a pneumatiky, a nehovorím keď sa ti niečo náhodou nečakane na tom odíde. lebo podľa mňa si menil tak autá že si kúpil nejakú rachotinu jazdil si na tom nejaký čas dokedy ti na tom niečo neodišiel potom si sa z toho zbavil a zase si zohnal nejakú dalšiu rachotinu dokola tak. Keď sa možem opýtať koľko si mal aut vôbec?  Poznam aj ja takého týpka za rok si tak vymení 3 šunky staré. Ale keď chceš lepšie auto tak už budeš musieť aj do toho investovať.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Ináč aj staré auto može byť dobré keď sa o to starajú aj moje má už 13 rokov :)

 

Ano, to som Tomášovi naznačil v príspevku. Podľa toho, ako sa mu všetko kazí, sa zdá, že sa o to fakt riadne "stará". On si pod údržbou asi predstavuje naolejovať kapotu, aby čo najviac oslnil polofrajerky, keď náhodou pôjdu naokolo.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Podľa toho že kde všímame autá napr. v Blave tam už až tak také staré autá neuvidíme , ale napr. v takých Sobranciach to je už iná káva.

Ja som v regióne ktorý patrí medzi najlepšie v SR takže horšie ako felícia niesu. Už aj favoritov je málo tak neviem ako to vyzerá niekde ďalej. Ja chodím len popri Níle (rozumej tak že po trase R1 a D1 čo sú hlavné hodvábne cesty slovenska) také ragióny od ruky nenavštevujem. Ja to nebadám žeby niekde bolo väčšie percento embéčiek, trabantov, žigulákov atď.

Keď sa možem opýtať koľko si mal aut vôbec? Poznam aj ja takého týpka za rok si tak vymení 3 šunky staré. Ale keď chceš lepšie auto tak už budeš musieť aj do toho investovať.

Áno tak som to robil aj ja. Staré rachotiny je lacnejšie vymeniť ako servisovať. Teraz mám piate za celý život takže to nieje až také že za rok tri. Sereďskí olášsky cigáni tak robia každý štvrťrok iné auto.
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvorte si účet alebo sa prihláste, aby ste mohli písať príspevky

Ak chcete odoslať príspevok, musíte byť členom

Vytvoriť konto

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!

Zaregistrovať si nové konto

Prihlásiť sa

Máte už konto? Prihláste sa tu.

Prihlásiť sa teraz
×
×
  • Vytvoriť nové...

Dôležitá informácia

Táto stránka používa súbory cookies, pre zlepšenie používania stránok tohto webu. Pre viac informácií kliknite sem. Ďalšie informácie nájdete na stránke Zásady ochrany osobných údajov