Skočiť na obsah

Energetická kríza


alamo

Odporúčané príspevky

Co som ja zachytil o Bohemii energie, ci Slovak energie. Co skoncila a v cechach sa vykaslala na 1 milion zakaznikov na Slovensku 300 000. Nechala ich nech sa o ich straty postara stat. u nas to bude sanovat SPP, v cechach spekuluju ze budu davat nejake pridavky vsetkym(nezmyselnost).  Ona energie nakupene ma a lacne,len ich neda za dohodnute ceny spotrebitelom ktorych mala a lakala, ale niekomu co ich dnes nakupuje za ovela vyssie ceny - tam zarobi nasobne viac. 

Druha moznost,ze to nemala nakupene - ale to by si nedovolil nik normalny. Jeden ci druhy sposob aky vyuzila ta firma. By mali zhabat majetky a zavriet ich.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

pred 9 hodinami, tyso napísal:

to vyzera trochu ako fake,   EU nenakupuje plyn, to robia firmy na narodnej urovni

dá sa to čítať rôzne, jednu z možností si nadhodil ty sám

pred hodinou, tyso napísal:

keby EU robila jednotny nakup, tak by Rusko na tom tratilo, dnes rozne krajiny kupuju za rozne ceny a potom by uz neslo.

čiže je dosť dobre možné, že Putinovic hoši ponúkli predaj plynu en bloc pre celú EU za nejakú spriemerovanú cenu, ale väčšie štáty, ktoré si dokážu dohodnúť lepšiu cenu do toho hodili vidly.

 

pred 1 hodinou, tyso napísal:

AdBlue,   normalne je predsa zvysit cenu a nie zastavit vyrobu.  Unika mi teda to co je podstatou problemu.

nie som odborník cez organickú chémiu, ale vyrábať syntetickú močovinu čisto len do Adblue sa im asi nerentuje keď je výrobná technológia dimenzovaná na väčšie kvantá - umelé hnojivá sú za terajšie ceny prakticky nepredajné, a len kvôli eurosajrajtu do motorov sa neoplatí kúriť pod kotlami.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

pred 1 hodinou, tyso napísal:

Ale mam jednu zahadu a to je AdBlue,   normalne je predsa zvysit cenu a nie zastavit vyrobu.  Unika mi teda to co je podstatou problemu. Bud Babis rata s tym ze stat zaplati vypalne alebo sa deje cosi zahadne.

Pretože niektoré ceny, sú pre trh neakceptovateľné.

Močovina je vedľajší produkt, pri výrobe umelých hnojív.

Tie slúžia napríklad na výrobu biopaliva z repky, polia treba hnojiť..

Keby koncový zákazník uvidel, na pumpe cenu, jednoducho by natankoval menej alebo vôbec, alebo by úplne prestal jazdiť..

Pumpár by nedostal zaplatené..

Výrobca biopalív by nedostal zaplatené..

Poľnohospodár čo pestuje repku, by nedostal zaplatené..

A nakoniec ani ten výrobca hnojiva by nedostal zaplatené..

A preto najprv zníži výrobu, pre predpokladaný nižší dopyt a v druhom kole odstaví výrobu..

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

alamo, len mi to nesedi cenovo,  dnes to mas 15 L na 30 tis km.  Z pohladu nakladov to je zanedbatelne. A to plati aj ked cena narastie 10x.   Tak uvidime, len aby sa Babis nesplietol.

15 minutes ago, clovek2 said:

čiže je dosť dobre možné, že Putinovic hoši ponúkli predaj plynu en bloc pre celú EU za nejakú spriemerovanú cenu, ale väčšie štáty, ktoré si dokážu dohodnúť lepšiu cenu do toho hodili vidly.

Ok,  len neviem najst o tejto ponuke ziadny text, tak to zatial pokladam za dosledok mackovho veku.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Co som pisal som pocul uz pred dvoma dnami, a zrejme to bude pravda.

https://www.noviny.sk/slovensko/637302-uradnici-preveruju-sposob-akym-skrachovala-spolocnost-slovakia-energy-ich-byvali-klienti-riesia-co-dalej

Teda kludne nech tym 300 000 pomoze stat ale tej firme ci tym ludom zobrat majetky a poslat do lochu. ziadne 100 000 pokutu.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

pred 2 hodinami, tyso napísal:

len neviem najst o tejto ponuke ziadny text

neviem, napísal som to ako možné vysvetlenie, v reále to môže byť celé inak, ale nechce sa mi veriť že by si to Macek len tak z prsta vycucal...

pred 2 hodinami, tyso napísal:

alamo, len mi to nesedi cenovo,  dnes to mas 15 L na 30 tis km.  Z pohladu nakladov to je zanedbatelne.

skúsim ešte raz - v každom segmente súčasnej ekonomiky sú výrobné procesy okresané až na kosť, vidím aj v našej firme ako sa šetrí doslova na nezmysloch /a zároveň sa šialene plytvá na inom/, to je jedno či sú to chýbajúci šoféri kamiónov v Kingdom of condom, ktorých platy stagnovali už 20 rokov, lebo vodiči zo žobravého ostbloku to robili aj za almužnu. špeditérske firmy si nejak zabudli všimnúť brexit, a zdvihúť platy, aby sa volantov chytili aj domorodci. rovnako to okresávanie nákladov prefackalo automobilky v súvislosti s polovodičmi - vlani ich producentom povedali že ich toľko nepotrebujú. tí sa potešili, lebo sa im uvoľnili priestory na atraktívnejšiu produkciu /napríklad pre krypto-ťažiarov/, lebo čo si budeme nahovárať, čipy do áut zas nie sú nejaká technologická hitparáda. automobilky si mysleli, že s výrobcami čipov môžu jednať rovnako ako s dodávateľmi tapacírov či káblových zväzkov ... a narazili. nenarobili si ani zásoby, lebo efektivita. dokonca možno rátali že stlačia ceny ... prepočítali sa, a tak im treba.

a teraz k tej močovine - ak máš technológiu kde jej uvaríš 100 ton naraz, a z toho povedzme len 5 ton ide do adblue a zvyšok ako hnojivo, na ktoré momentálne nemáš odbyt, tak sa ti jednoducho kvôli tým 5 tonám neoplatí zakúriť pod kotlom, Babiš Nebabiš, zase ide len o efektivitu.komplet celá svetová ekonomika je nastavená do takéhoto režimu. lenže to samozrejme ide na úkor jej odolnosti pred stresmi. do toho prišiel koronabordel, ako slušný stres, a je vymalováno.

keby som sa nebál že ma zavrú za šírenie poplašnej správy, tak by som napísal že ideme do krízy kríz, ktorú ešte EU forsíruje šialeným grýn-dilinom ... takže radšej napíšem, že nejdeme do krízy, ale len že si svetová ekonomika hľadá nový rovnovážny stav.

 

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

ja som pochopil co si chcel povedat, len sa mi to nezda.  Mocovina je totiz skutocne lahko vyrobitelna ved to bola prva organicka zlucenina vyrobena.  A problem ze vyroba nie je na nu optimalizovana len znamena ze niekto s mensim kotlom ju zacne behom kratkeho casu dodavat. 

A to dalsie, chapem co chces povedat ale nevidim to ako katastrofu, skor je to dorazne pripomenutie ze krizy su mozne a ze sa neda spoliehat na to ze vsetko pojde ako doteraz.  A ze rizika maju svoje naklady ale ak ich neriesis tak dopady su ovela drahsie.   To sa otrasie,  ale  nie su narusene zaklady,  priniesie to vyssie ceny ale nemam pocit ze sa koli tomu zruti ekonomika.  Ziadna kriza kriz.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

hm, lenže ten s menším kotlom nemusí mať potrebné certifikáty, prípadne uzavreté kontrakty na dodávky. ale opatrne pripúšťam že nejaká forma tichej kartelovej dohody producentov tam byť môže - niečo ako najprv necháme trh vyhladovať a potom vyšponujeme ceny. ale ak tam aj niečo také je, tak asi až ako následok, prvotné príčiny sú v rozkolísaných cenách energií.

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Možno aj Sulo tiež na tejto kríze, trhne dáke body?

Citát

https://spravy.pozri.sk/clanok/stat-nebude-sanovat-straty-dodavatelov-poslednej-instancie-ziadne-take-odkazuje-sulik/1537754

Štát nebude sanovať straty dodávateľov poslednej inštancie. Žiadne také, odkazuje Sulík

„Osem rokov sú dodávateľom poslednej inštancie. Preto chceli byť dodávateľom poslednej inštancie, že keď niekto skrachuje a nie je kríza, tak im to padne do lona.

No a teraz, keď ich to má stáť trochu peňazí, tak teraz cukajú, a že nie. No tak toto prosím, čo je za prístup. To aj ja viem byť taký manažér, že pokiaľ sú zisky tak všetko fajn, búcham sa do pŕs, a pokiaľ sú straty na základe toho, že oni sa dobrovoľne prihlásili za dodávateľa poslednej inštancie, tak štát poď rýchlo ma zachrániť. Žiadne také,“ povedal Sulík.

:rolleyes:

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Citát

https://moneymag.cz/ekonomika/babisovu-tovarnu-na-mocovinu-drti-drahy-plyn-dopravci-varuji-pred-ekonomickym-kolapsem-odvratit-jej-muze-kreml-a-teple-pocasi.b84e6d81

Babišovu továrnu na močovinu drtí drahý plyn, dopravci varují před ekonomickým kolapsem. Odvrátit jej může Kreml a teplé počasí
Komentář Lukáše Kovandy: Slovensku hrozí hospodářský kolaps. Ten může vážně poškodit také českou ekonomiku, zejména pak českou nákladní silniční dopravu. Důvodem je nedostatek močoviny, tedy látky, která se přidává do výfukových systémů aut za účelem snížení emisí.

Zdroj: https://moneymag.cz/ekonomika/babisovu-tovarnu-na-mocovinu-drti-drahy-plyn-dopravci-varuji-pred-ekonomickym-kolapsem-odvratit-jej-muze-kreml-a-teple-pocasi.b84e6d81

Podľa mňa je problémom "návrat k prírode".

Naozaj sa chceme vrátiť k prírode až tak dôkladne, že nám bude v zime naozaj zima?

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

pred 5 hodinami, alamo napísal:

naozaj sa chceme vrátiť k prírode až tak dôkladne, že nám bude v zime naozaj zima?

jj, pred časom ... a hádam aj dnes, len to už nesledujem - spústa zelených a ekoblbov vypisovalo na svojich elektriku papajúcich počítačoch a na svojich internetoch spústu článkov o tom, ako sa máme sťahovať späť do jaskýň a páliť drevené uhlie a keď nebude stačiť, tak uhlie. hurá.

ale sledujem... síce tv nepozerám, ale zostal mi zapnutý za chrbtom a tam reči o atómových elektrárňach... ešte že ten černobyl vybuchol... s čím by operovali donekonečna o neriešení problémov s elektrikou jadrom?

  • Díky! 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Dňa 15. 10. 2021 at 23:17, tyso napísal:

ja som pochopil co si chcel povedat, len sa mi to nezda. 

...

To sa otrasie,  ale  nie su narusene zaklady,  priniesie to vyssie ceny ale nemam pocit ze sa koli tomu zruti ekonomika.  Ziadna kriza kriz.

Trochu základov ekonómie..

Citát

https://finmag.penize.cz/byznys/429457-burger-pizza-i-parek-mocne-zbrane-ekonomu

O bezmála 60 let později se americký youtuber Andy George provozující kanál How To Make Everything pokusil o zajímavý experiment, který Readovu esej doplňuje – kolik peněz by člověka stálo, kdyby si chtěl úplně sám vyrobit sendvič?

Ani ne čtyřminutové video, které od té doby vidělo skoro šest milionů lidí, v několika krocích popisuje Andyho půlroční (!) cestu ke kuřecímu sendviči. Za prvé: zorat si zahrádku a zasadit si nezbytné rajče, cibuli, okurku a bylinky. A už druhý krok byl i ten nejkomplikovanější: získat sůl z mořské vody. Andy George totiž bydlí v Minneapolisu, který je zhruba stejně daleko od obou amerických pobřeží.

atď..

Suma sumárum stál tento skutečně home-made sendvič zhruba 1 500 dolarů (33 000 Kč).

..

Tento experiment demonstruje dva fenomény – naprosto zásadní nezbytnost dodavatelských řetězců (zdravíme Velkou Británii!) a takzvané výnosy z rozsahu.

 

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Napríklad..

Jednou s modiel zelených je decentralizácia, pri výrobe energií.

Nielen každá dedina, ale doslova každý dom si má vyrábať energiu sám. Napríklad pomocou solárnych panelov ma streche. Že vraj potom bude energia lacnejšia.

Nebude.

Dopadne to tak isto,  ako keď si chcek Andy úplne sám vyrobiť sendvič.

Bude to príšerne drahé.

A to čo s cenami energií zažívame dnes, to nie je žiadny prechodný výkyv, ale iba zatiaľ iba drobná ochutnávka toho "nového normálu", ktorý zelený blbci plánujú. 

 

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Zatiaľ čo nám najrôznejší tysoni, horlivo vysvetľujú že "to nie je problém", "tamto nie je problém" a "hento nie je problém".

Globálna ekonomika pokračuje v kolapse.

Citát

https://www.autoforum.cz/predstaveni/nedostatkem-cipu-problemy-s-vyrobou-aut-nekonci-ale-zacinaji-brzy-muze-byt-zcela-zastavena/

Hlavní potíž je v podstatě obvyklá - 85 % hořčíku se vyrábí v Číně a zrovna ta nyní bojuje s energetickou krizí, které nutí zavírat továrny či omezovat jejich výstup. Hlavní město výroby hořčíku, Jü-lin, přikázal 35 z tamních 50 továren zcela zastavit výrobu a zbytku ji omezit. Hořčíku se teď prostě nevyrábí dost a pokud se situace rychle nezmění, zejména Evropě jednoduše dojde. Není jej totiž možné ani dlouho skladovat - rychle oxiduje a zásobit se jím lze cirka měsíc dopředu. Evropa by tak měla být na suchu už koncem listopadu a s tím i její automobilový průmysl.

 

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Citát

Predsedníčka Európskej komisie (EK) Ursula von der Leyenová v stredu vyzvala členské štáty Európskej únie (), aby zrýchlili prechod smerom k čistým zdrojom energie z vetra a slnka, ktorá bude vďaka domácej výrobe podstatne lacnejšia než dovážané fosílne palivá. V predvečer samitu venovaného energetickej kríze konštatovala, že 90 percent spotreby plynu v bloku 27 krajín pochádza z dovozov. Väčšinu z nich zabezpečuje strategický rival Rusko, v dôsledku čoho je únia „zraniteľná“, uviedla Von der Leyenová.

„(Ruský) Gazprom síce dodržal dlhodobé zmluvy, ktoré s nami má, nereagoval však na vyšší dopyt tak, ako to robil v predchádzajúcich rokoch. Európa je tak dnes od plynu príliš závislá,“ povedala šéfka bruselskej komisie. To podľa nej znamená, že prechod k zelenej energii nie je potrebný iba preto, aby sa do polovice storočia stala energeticky neutrálnou.

https://dennikstandard.sk/teraz/127893/

hm, keď boli takto od reality odtrhnutí vodcovia východného bloku, že už nedokázali iné len opakovať svoje ideologické mantry, zrútil sa im režim pod rukami behom pár mesiacov ... ktovie koľko to potrvá eurosojuzu :hmmm:

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

dovážajú fosílne palivá, lebo ako v tom západniarskom dokumente, čo som videla nedávno, odszudzovali jadro ako fuj to.... myslím, že atómových elektrární je po svete dosť... oplatí sa pani Ursula ničiť stále Zem pre uhlie? máme predsa náhradu zatiaľ, kým budeme vedieť vyrobiť dosť elektriny zo slnka a vetra, či nie je tak?

plyn sa snažíme nahradiť, ale zatiaľ nám iné nezostáva, repka olejka zničí planétu, nestíhame jej toľko vyrobiť, elektriku tiež treba z niečoho vyrobiť.... či nie je tak?

zostáva zatiaľ jadro na to množstvo elektriny, čo ľudstvo spotrebuje a potrebuje.
iste, viem, občas vyrobíme dokonca viac elektriny. viem.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Alamo,   tak to spravme jednoducho. Podla teba  bude vyroba aut koncom roka 0.    Ak nie, tak budu mat pravdu "tysoni" ak ano, tak "alamisti".

 

Inak v Cine je to tiez zaujimave,  elektrina chyba preto ze je regulovana cena elektriny ale nie uhlia.  A dnes teda elektrarne stoja.   Tak je otazne co spravia ale bud to zreguluju komplet ( vitaj socialisticke planovanie) alebo uvolnia  regulacie  ( vitaj draha elektrina).

 

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

 @tysob

Veľký Xi alias Macík Pú, chcel byť čačaný na klimatickej konferencii COP 26, ako Čína skvelo dekarbonizuje. Tak nariadil od stola, že treba radikálne drakonicky znížiť ťažbu a spotrebu uhlia..

Poddaný sa nehádali.. Proste mu to splnili..

Celé leto sa uhlie prakticky neťažilo.. Existovalo sa zo zásob..

Ále.. Prišla jeseň..

Ochladilo sa a sklady prázdne..

A vypukol poplach..

https://edition.cnn.com/2021/10/20/business/china-coal-production-intl-hnk/index.html

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

pred 5 hodinami, tyso napísal:

bude vyroba aut koncom roka 0.    Ak nie, tak budu mat pravdu "tysoni" ak ano, tak "alamisti".

ono je to v princípe jedno. do nejakých 10 rokov má byť v EU povolený len predaj samochodow elektricznych, čo o.i. bude obnášať aj značnú redukciu výrobných kapacít, lebo už teraz je jasné, že auto už nebude spotrebným tovarom akým je dnes. že to príde o niečo skôr by mala byť výzva pre vládu, aby konečne prestala riešiť hovadiny a začala chystať nejakú rozumnú reformu štruktúry hospodárstva, a samozrejme aj miernenie ekonomických otrasov, ktoré to prinesie. to v prípade že sa EU dovtedy nerozsype ... ak sa rozsype, tak sa rozpadnú aj dodávateľské reťazce, a výroba áut sa zredukuje aj tak... éra masového automobilizmu asi končí, ale čo to spraví s volebnými preferenciami bežných Slovákov či Čechov, ktorých životným snom je Oktávka kombi s motorom 1.9TDI /síce nechápem čo na tej koncentrovanej nude s príšerným motorom kto vidí, ale budíž/ ani veverička netuší...

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvorte si účet alebo sa prihláste, aby ste mohli písať príspevky

Ak chcete odoslať príspevok, musíte byť členom

Vytvoriť konto

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!

Zaregistrovať si nové konto

Prihlásiť sa

Máte už konto? Prihláste sa tu.

Prihlásiť sa teraz
×
×
  • Vytvoriť nové...

Dôležitá informácia

Táto stránka používa súbory cookies, pre zlepšenie používania stránok tohto webu. Pre viac informácií kliknite sem. Ďalšie informácie nájdete na stránke Zásady ochrany osobných údajov