Skočiť na obsah

Súkromie vs. Obchod s údajmi


alamo

Odporúčané príspevky

Po Facebook aférach.. Ten "problém" pozná "každý"..

Nejaká firma pôsobiaca "online", nazbiera hromadu dát o svojich klientoch, z nich extrahuje "intímne" informácie a s nimi obchoduje..

Najnovšie sa to prevalilo na Amazon.

https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/amazon-prodava-reklamu-zalozenou-na-datech-o-zakaznicich.A190121_104006_eko-zahranicni_nio

Je to problém? Nie je to problém?

Veľký alebo malý?

Bolo by to potrebné urgentne riešiť?

Ak áno.. Ako?

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

kedysi o nás mali údaje kdejaké orgány a národné výbory a ktoviekto ešte, to boli vlastne len drobnosti.... podkatorých sledovali viac, ale aj tak to boli proti dnešku drobnosti.

 

teraz ich majú nadnárodné firmy, ktoré nás chcú pumpnúť a ponúkať tovar a služby na mieru.

to, že sa to prevalilo tu alebo tam, už nespasí nikto, tie údaje dávno majú.

doteraz za kdekade udávali aj dáta narodenia, stačí urobiť jeden online obchod a každý vie o tebe / mne / všetko čo potrebujú...

brániť sa možno tak, že človek by namal vyložiť o sebe všetky intímnosti na facebook a všalikade po nete, alebo sa vyhýbať online všetkému.

tak sa ovšem dnes žije ťažko.

 

na druhej strane kedysi, pokiaľ si pamätám, sme tu mali kdesi starú tému o súkromí, keď sa aj u nás začali vo veľkom zavádzať kamery na možné aj nemožné miesta... časy súkromia sa skončili už dávno.

 

najzaujímavejšie na tom je, že dnešní mladí ľudia v podstate netušia, čo je to sloboda - kedysi nikde kamery, nikde milión evidencií, keď niekto vyliezol na Sněžku, nebol cestou trikrát sfotený kamerou na borovici, išiel nakupovať, nebo zvečnený pri nákupoch, ....

za online nákupy v pohodlí je potrebné obetovať kúsok súkromia, reklamy sa dajú ešte stále vypnúť... a toto sa v dnešnom virtuálnom svete zastaviť nedá.

 

protestovať môžeme, ale houbelec to pomôže.

a najlepšie na tom je, že to, čo zo svojich obchodov nazbiera Amazon, je kvapka v mori oproti tomu, čo o sebe milióny ľudí hádžu dobrovoľne na sociálne siete. toto je dnešná sloboda : )

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

trochu racionality :

sic "teraz ich majú nadnárodné firmy, ktoré nás chcú pumpnúť a ponúkať tovar a služby na mieru.",   nadnarodne firmy  maju to co sme im dobrovolne dali. Kazdu z nich mozes poziadat aby vymazali co o tebe maju.  

A co znamena pumpnut ?  Zrejme to  ma mat nejaky negativny podtext ale oni chcu predat,  kazdy predaj znamena ze si kupis nieco co si cenis viac ako peniaze za to.      A snaha je ti ponuknut to co by ta mohlo zaujat,   co sa mi zda ako uzitocna informacia pre teba.  

Takze nemusis protestovat, staci poziadat a pomoze ti to.       A v debate nie je jasne v com je takato aplikacia skodliva.

 

 

To co je ale problem je zneuzitie takejto informacie,   a tu mame  varovny priklad brexitu,  cielena reklama zamerana priamo na tvoje emocie a snahu zmenit tvoje nazory.  Inymi slovami manipulacia.  Bez dat sa to da robit v malom, s datami vo velkom.  Druhy priklad je   stanovenie rizikovej prirazky pri poisteni na zaklade tychto dat.     Teda ich pouzitie ktore ta moze poskodit.    

 

Ako vsetko technologicke, nie je to cierne ani biele. 

 

alamo,  a pokial viem toto presne riesi GDPR

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

trochu racionality :

sic "teraz ich majú nadnárodné firmy, ktoré nás chcú pumpnúť a ponúkať tovar a služby na mieru.",   nadnarodne firmy  maju to co sme im dobrovolne dali. Kazdu z nich mozes poziadat aby vymazali co o tebe maju.  

A co znamena pumpnut ?  Zrejme to  ma mat nejaky negativny podtext ale oni chcu predat,  kazdy predaj znamena ze si kupis nieco co si cenis viac ako peniaze za to.      A snaha je ti ponuknut to co by ta mohlo zaujat,   co sa mi zda ako uzitocna informacia pre teba.  

Takze nemusis protestovat, staci poziadat a pomoze ti to.       A v debate nie je jasne v com je takato aplikacia skodliva.

 

milý tyso, myslela som si, doteraz, že som toto isté písala tu vyššie. zrejme inými slovami, ale je to o tom istom.

negatívny podtext, ľudia dobrovoľne postujú po celom nete informácie o sebe, kamery berú každého zrejme okrem kabínky záchoda všade, nevie o nás nič len to, kto evidentne nechce.

pumpnúť znamená samozrejme cielenú reklamu a podobnú kratochvíle, čo je samozrejmé pre každého obchodníka, veď tieto veci všetci ovládame. nenapísala som nič iné, len to, čo ty, inými slovami.

a jedným slovom namiesto zložitej vety.

 

a je tu samozrejme GDPR, ovšem trochu s krížkom po funuse, v skutočnosti sa zmenilo hodne málo aj v online predaji.

okrem povinných údajov sa netreba obnažovať na nete a sociálnych sieťach, žijeme v dobe, keď je všetko na nete, kto to neakceptuje, už je aj tak neskoro. aby s me my mohli obchodovať, oni s nami mohli obchodovať, bez informácií to nejde, a žijeme vo verejnom svete. ani čierne, ani biele, tu sme, sem nás doviedli technológie, pre mladého človeka je to normálny svet a nemyslím, že proti tomu bude nejako extra protestovať, keď bezkamerový a bezúdajový svet ani nepozná.

 

len by som sa rada spýtala, či sa s tým zakladateľ témy alamo zmieri, či ide protestovať : )

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Je to problem. Nedavno sa riesila kauza, ako FB posunul nazbierane informacie o uzivateloch tretej strane. Spolocnost Cambridge Analytica sa venuje zbieraniu dat, ich analyze a na zaklade toho dokaze prisposobit predvolebnu komunikaciu toho, kto zaplati. Podla vsetkeho sa podielali na ovplyvnovani viac ako 200 volieb na svete, vratane USA, referenda v Britanii a tiez volieb u nasich zapadnych susedov (bolo poukazane na prepojenie na Lukoil). Povedal by som, ze toto je dost kruta realita. 

Google vie o nas zrejme este viac ako FB. Okrem nasej polohy, nazoroveho sveta a politickej orientacie s nim zdielame aj nakupne navyky, alebo prijem.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

ano, vieme o tom, občas sa preflákne...

 

pamätáte si spústu prípadov, keď u nás na Slovensku sa nachádzali celé štósy papierov s najcitlivejšími údajmi tisícov občanov,

vrátane rodných čísel a čísel kdejakých účtov a čo aj viem čoho ešte, kto si to má pamätať... a čo s tým?

 

vieme roky, že aj u nás sa obchodovalo s údajmi, aj s telefónnymi číslami... a keď už je to tam, čo s tým chcete robiť?

o tom hovorím, a písala som už pred rokmi, že v podstate pre dnešných mladých ľudí je toto forma slobody, narodia sa do toho, že ich sledujú, pozorujú, každý vie o nich všetko.

pre nich je to vlastne normálne.

 

ovplyvňovanie volieb v USA bolo už skutočne dokázané? ovplyvňovanie volieb z prvého zvolenia Busha mladšieho bolo okázalejšie, a ani v tom ešte nehralo až takú úlohu virtualita a neskloňovali sa toľko hackeri... robili to priamo pred očami voličov a bezostyšnejšie, a sami sebe si...

 

budeme o tom písať a hovoriť a patrične sa vždy zhrozíme, keď niečo takéto vyjde najavo, jo, je to problém... ale čo s tým?

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Zober si miliony volicov, ktorych dokaze niekto precitat natolko, ze o nich vie zrejme viac, ako vedia o sebe oni sami. Z niekolkych statusov a lajkov na fb dokaze spolahlivo urcit v akej skatulke sa nachadzas a ked je to sledovanie dlhodobejsie, dokaze rozpoznat, s akymi ludmi najcastejsie diskutujes (tych uz pravdepodobne pozna tiez) v com vidis problem, ake riesenia na teba zaposobia pozitivne, ake negativne atd.

 

Ked to budu z pravneho hladiska riesit a pokuty udelovat jednotlive staty, spolocnosti ako google a facebook sa maximalne tak zasmeju, tu treba koordinovany postup.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

veď ja som celkom chápavá, občas : )

nemusím si zobrať, viem, o čom je reč a chápem, čomu sa spoločnosti - akékoľvek, zasmejú...

áno, vieme, je to problém,  skonštatovali sme.

 

ale čo s tým teda chcete robiť?

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Čo sa voličov a politiky týka.. A obchodovania s "politickými informáciami"..

Je zaujímavé pozrieť sa kedy ten "problém" vznikol.

V roku 2012 vyhral prezidentské voľby v USA istý Barack Hussein Obama. A použil na to metódy.. Aké použil..

https://finmag.penize.cz/kaleidoskop/267337-bitva-u-chlumce-po-americku-obamova-armada-porazila-selskou-vzpouru

BITVA U CHLUMCE PO AMERICKU: OBAMOVA ARMÁDA PORAZILA SELSKOU VZPOURU

V Chicagu pak působil tým psychologů (ve volební centrále pracovalo 700 zaměstnanců na plný úvazek), kteří na základě informací z těchto center a z internetu připravovali komunikační programy zaměřené na ty nejmenší skupiny. Doporučuji ke čtení analýzu šéfa Personal Democracy Media (analytická skupina zabývající se využíváním moderních technologií v politice) Andrewa Rasieje. Práce s daty v Obamově týmu, jak ji popisuje, byla skutečně impozantní. Včetně schopnosti rozebrat cílové skupiny až na jednotlivé osoby a vymýšlet pro ně cílené strategie. U některých se řešilo, čím je přesvědčit, u jiných, jak je aspoň odradit od účasti ve volbách. (Což pravděpodobně fungovalo – proti roku 2008 zůstaly doma čtyři miliony amerických bělochů. Kdyby se zúčastnili, dopadly by volby jinak.)

 

Srandovné je.. Že vtedy to bolo pokladané za víťazstvo nad "zaostalosťou" a "spiatočníctvom"..

Dnes keď technológia presiakla na verejnosť, a "demokraticky" ju môže použiť úplne každý, je prezentovaná ako "strašne nebezpečná" vec.

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

ano, vieme o tom, občas sa preflákne...

 

pamätáte si spústu prípadov, keď u nás na Slovensku sa nachádzali celé štósy papierov s najcitlivejšími údajmi tisícov občanov,

vrátane rodných čísel a čísel kdejakých účtov a čo aj viem čoho ešte, kto si to má pamätať... a čo s tým?..................

 

akurat s tym rozdielom, ze vtedy sa nedali tie udaje tak zneuzit ako teraz...........vtedy ti mohli po.rat "iba" tvoj spolocensky zivot a teraz ti k tomu mozu pridat aj to, co si si nekupila...napr. finanncne zavazky, sfalsovat rozne veci, "liberalne" ti prebrat tvoje uspory a podobne vymozenosti..... :(

 

.........Dnes keď technológia presiakla na verejnosť, a "demokraticky" ju môže použiť úplne každý, je prezentovaná ako "strašne nebezpečná" vec.

 

logicky je s toho zrejme, ze pokial ta mohli "tvarovat", tak vsetko bolo koser, ale ked sa socialne siete dostali skoro do kazdej domacnost tak sa stali hrozbou, ake nie pre pouzivatelov tychto sieti, ale pre oligarchov vlastniacich media, co dovtedy svojou "liberalnou" metodou masirovali verejnost na svoj obraz....preto socialne siete nie su nebezpecenstvom, ale tvrdym konkurentom tejto oligarchickej medialnej verchuske...preto ten tzv. celospolcensky boj proti "zlym" socialnym sietam...

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 2 rokmi...

My sme dnes mali GDPR kontrolu. Keďže sme firma, ktorá disponuje s desiatkami tisíc súkromných údajov, tak to bol celkom mazec. Prešli sme, šéf si normálne strelil šampanské.

  • Pridať bod 2
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvorte si účet alebo sa prihláste, aby ste mohli písať príspevky

Ak chcete odoslať príspevok, musíte byť členom

Vytvoriť konto

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!

Zaregistrovať si nové konto

Prihlásiť sa

Máte už konto? Prihláste sa tu.

Prihlásiť sa teraz
×
×
  • Vytvoriť nové...

Dôležitá informácia

Táto stránka používa súbory cookies, pre zlepšenie používania stránok tohto webu. Pre viac informácií kliknite sem. Ďalšie informácie nájdete na stránke Zásady ochrany osobných údajov