Skočiť na obsah

Dane, DPH, faktúry a platby


Sniper

Odporúčané príspevky

Ty by si ešte len čumel koľko povinností má živnostník, keby mal byť hnilý ako ty, že si raz za rok DAŤ spraviť daňové priznanie, a to by bola celá jeho robota, tak sa na podnikanie môže vykašľať hneď na začiatku. A ty s DP žiadne starosti nemáš, tvojou jedinou robotou je zavolať bývalému zamestnávateľovi, aby ti poslal papier. Toto už je neskutočné, aká si ty hnilá voš, ja si roky robím DP sám za asistencie účtovníka, a nikdy mi nenapadlo sa sťažovať na celý svet, že ja chudák si musím vyžiadať doklad o príjmoch pre účely DP. Chcel by som teba vidieť ako mesiac čo mesiac vystavuješ faktúry, vedieš si účtovníctvo, robíš kontroly po sebe, aby ti platby sedeli do posledného centa, čo sa týka príjmov aj výdavkov, ty, čo si nevieš ani spočítať koľko knedlí máš kde odovzdať, ty trubiroh. Ty by si najradšej vyvalil bachor pred TV, rozložil okolo seba plné dózy, druhí by za teba pracovali a tebe už len cinkala výplata,to je tvoje vysnené zamestnanie, že?

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

S tým vyžiadaním opravím: Keď mám taký rok že vystriedam 5 zamestnaní, sídla agentúr sú roztrúsené po celom západnom slovensku, plus som ešte mal 2 brigády popri práci... A teraz ťa požiadá zamestnávateľ že dones všetky tlačivá... Potom len behačky, vyvolávačky, tak oni povedia že my vám to pošleme poštou, už je nejaký 10-ty február, zamestnávatel ma už tlačí termínom že už to 15-ho chce mať. Z ôsmich potvrdení mi prišli 3, pre ostatné musím zájsť, jedno je v Dunajskej Strede, druhé v Bratislave, tretie v Trnave, horko ťažko pozbieram 7 a ôsme mi príde tretieho marca a zamestnávatel povie že neodovzdal som načas potvrdenia od zamestnávateľov tak mi DP nespraví... Ja nemám ani poňatia čo mám robiť tak bezradne bicyklujem na najbližššiu pobočku daňového úradu že som bezradný... Oni ma pošlú dokelu že čo s tým akože... Po takomto zážitku radšej nech to robí nejako štát. 

Ja som mal na mysli to že živnostník má papierovačky ale obyčajný roboš čo nevie ani knedle správne vydať nech s tým neni obťažovaný.  Veď tak ako je automaticky prihlasovaný a odhlasovaný do sociálnej a zdravotnej poisťovne, by mohlo fungovať aj daňové. Veď sú tam účtovníci v administratívnej časti fabriky čo sa tomu rozumejú nech to robia oni. Ja som tam na to aby som káble zapájal, skrutky uťahoval, o oni aby robili papiere. 

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Predpokladam, ze aj byvaly zamestnavatel ma nejaku lehotu na vystavenie potvrdenia prave z dovodu, ze treba spravit rocne zuctovanie. 

Tomas, tak nabuduce premyslaj dopredu, ked budes menit zamestnavatelov hore dolu. Ty si mal minuly rok osem zamestnavatelov? 

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

pred 1 hodinou, Tomáš napísal:

Keď mám taký rok že vystriedam 5 zamestnaní, sídla agentúr sú roztrúsené po celom západnom slovensku, plus som ešte mal 2 brigády popri práci... A teraz ťa požiadá zamestnávateľ že dones všetky tlačivá... Potom len behačky, vyvolávačky

Ale ty máš skoro každý rok taký, že vystriedaš 5 zamestnaní :taktitreba: A to sú tie agentúry, čo jediným kritériom zamestnanca je, aby pri nástupe nenafúkal? No tak potom sa nečuduj jak tela novým vrátam, že máš po výstupe toľko behačiek kvôli papierom. To je tvoja povinnosť a vlastný záujem, si pozháňať, ak nechceš mať problémy s DÚ, zase by si si od posledného kamarátka, čo ti ešte zostal, musel požičať peniaze, aby si zaplatil pokutu,

 

Citát

Ja nemám ani poňatia čo mám robiť tak bezradne bicyklujem na najbližššiu pobočku daňového úradu že som bezradný... Oni ma pošlú dokelu že čo s tým akože... Po takomto zážitku radšej nech to robí nejako štát.

Ale to je tvoj problém, že si nevieš vygúgliť ani základné povinnosti zamestnanca voči DÚ, keď za rok vystriedaš niekoľko zamestnávateľov. Čo oni s tým majú, že ty si neschopný?

 

Citát

Veď sú tam účtovníci v administratívnej časti fabriky čo sa tomu rozumejú nech to robia oni. Ja som tam na to aby som káble zapájal, skrutky uťahoval, o oni aby robili papiere. 

Keby si káble poriadne zapájal a skrutky uťahoval, načas a v norme, aby ti nehorela linka, tak by si nemusel každé dva mesiace hľadať nové zamestnanie a tým pádom ani zháňať papiere pre DÚ. Že to dáva logiku? :ahooj: Tak běhej šmudlo!

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 2 týždňami...

Dnes som dorobil uctovnictvo trom predajniam,co  ludia odtial maju 40 km do tesca v madarsku. prvykrat  mu vysiel nadmerny odpocet po 20 rokov co mu robim uctovnictvo..  Cez pandemiu on mal narast trzieb. Mal pokles trzieb z mesiaca na mesiac cez 20%. Teda na severe to moze byt este zaujimavejsie.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Zavrú hranice a ľudia sú nútení nakupovať doma. Severné slovensko nakupuje v Poľsku. My to máme ďaleko k hraniciam a na sídlisku máme najdrahší reťazec takže aj na opačný koniec mesta musíme chodiť kvôli lacnejším reťazcom lebo všetky sú ďalej od sídliska. Takže u nás sa obchodom darí. Môžu platiť dane. To by bol veľký luxus keby som výnimočne aj mal niečo z toho DP, že by mi dali nejaké peniaze. Nerozumiem síce  ako to funguje, ale v každom zamestnaní ľudia rozprávali že dostávali z toho peniaze, rôzne sumy od 60€ do 250€ ale ja nikdy nič. Pre mňa to bola vždy len povinnosť pozháňať kopec papierov od všetkých zamestnávateľov za daný rok a nikdy nič som z toho nemal.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Tomas,   uctovne to prilis nesedi.  Jedine ak by sa mal tak maly prijem ze ti ho uz nedanili.   Ale inak by si mal dostat preplatok,  v amazone si dostaval aj priplatky a tak by si v celorocnom zuctovani mal byt v prebytku. 

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

pred 8 hodinami, Tomáš napísal:

Teším sa že obdobie podpory sa neráta.

A prečo sa tešíš? Však získať papier z úradu práce je ľahšie ako z akejkoľvek dedinskej firmy. A kedysi sa dokonca evidencia na ÚP počítala aj do dôchodku.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Raz za rok máš robotu si od pár firiem vypýtať papiere, ktoré len odovzdáš na ekonomickom. To je fakt ťažká robota, že svoju tlstú riť musíš vytlačiť o poschodie vyššie do kancelárie! Ja si celé daňové budem robiť sám, k tomu som si musel pripraviť podklady, ktoré musia byť správne a ešte to budem podávať elektronicky, kde mi na OP vypršali certifikáty, takže ešte aj nový OP s čipom si budem musieť ísť predtým vybaviť, pokým to podám! Pochopil si aspoň o čom som písal a zdá sa ti teraz ako strašne a namáhavo sa narobíš, aby si zaniesol pár papierov účtovníčke? Ale do kantíny pre dupľu by si si išiel aj štyri krát, to pre teba namáhavé nie je! Ty hnida lenivá!

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

v živote som nepodávala daňové priznanie, vždy to robil zamestnávateľ. 

Teraz musím podať priznanie, ale za môjho otca, za príjem z prenájmu bytu. Zaregistrované to už je, aj tie id. čísla už boli pridelené, ale mám problém s tým. Vypočítať dôchodok, aký mu chodil  viem, a tiež príjem, koľko platili chalani, čo tam bývali, ale ako si ja uplatním to, čo som ja v otcovom mene platila (energie, vodu, "nájomné") ? Do akej kolonky sa toto vykazuje? Nemám zdania, čo tie jednotlivé odborné výrazy značia v praxi, a už vôbec netuším, ako to vypočítať, keby som v mladosti bola toto vedela, že ešte aj takéto veci obyčajná ženská ako ja bude musieť vedieť, bola by som si dala povedať od mamičky a nebola by som šla na gympel a VŠ, ale na ekonomickú. Tieto veci sú pre mňa španielska dedina. Ešte tak svoje za vlaňajšiu brigádu si dokážem spraviť. Ale takto má tuším 24 či koľko strán, a ku každej je na nete pokec, že kým dojdem ku koncu, netuším, čo bolo na začiatku, a tiež odvolávky na Zákon...šľak to trafil. Na toto som úplné poleno. :hedge:

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

tak som to sprosté priznanie zmákla, už len dúfam, že dobre, a tiež za otca za prenájom bytu...ale zasa to ua prenájom chcem aj zaplatiť, a mám dotaz - aby som mala istotu, že to nepošlem dakomu, komu som nechcela. Ten identifikátor, čo je variabilný symbol, je pridelené DIČ? Díky za objasnenie. predsa len, nikdy som sa nemusela o toto starať, teraz mám z toho pekné bobky. Vopred dík za vašu trpezlivosť s mojou neznalosťou. 

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

teta na daňovom bola milá a trpezlivá, skontrolovala, pomohla opraviť, čo bolo v nesprávnej kolonke vložiť do tej správnej, a je to. Musím tety na daňovom pochváliť - a podakovať sa za trpezlivosť, ked im tam denne príde XY takých nevedkov ako ja, majú to ťažké. 

  • Páči sa mi to 1
  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 9 mesiacmi...

Jaaaj a opäť ma to čaká. Už by mohli vymyslieť nejaké také že v prípade zamestnanca by to šlo nejak samo. Tak ako zjednodušuje štát birokraciu že napr. už z úradu práce netreba chodiť aj na sociálnu poisťovňu, ale už stačí len na úrad práce. Alebo tie elektronické PN že sa to odošle zamestnávatelovi automaticky... Nie aby človek ešte behal s papiermi horedole. Sám štát sa snaží odbremeňovať ludí od byrokracie tak by mohli aj toto spraviť. Obvykle zamestnávatel povie že do 15.2. doneste všetky potvrdenia z bývalých zamestnaní v predošlom roku a ja to nestihnem pozbierať. A mudrlanti zase mudrujú že čo zamestnávatel ondí že to chce do 15.2. keď sa daňové robí nejak do konca marca. Ale napríklad aj VW uvádza že sa to má odovzdať do 15.2. a tento istý dátum bol vo väčšine zamestnaní. Za rok 2022 som mal 6 pracovných pomerov a 4 obdobia na úrade práce takže 9 období čo musím vydokladovať. Možno úrad práce mi to vytlačí na jeden papier ale zostáva 6 zamestnaní = 6 potvrdení zohnať.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Pri čítaní tvojej "sťažnosti" som si, fakt neviem prečo :zubiska:, spomenul na tento tvoj príspevok:

Dňa 26. 5. 2022 at 23:19, Tomáš napísal:

Keď povedia v aktuálnom zamestnaní že ma majú dosť a na ďalšiu šichtu sa ani nemusím unúvať... Tak len nastúpim inde. Žiadne také že úrad práce jak nejaký zúfalec. Proste ako kápo "nechcete ma? dobre. Zajtra som inde" ... 

Takže určite by si to mal jednoduchšie, keby si v každom zamestnaní nefrajeril, že zajtra si inde a lepšie by si mal, keby si bol schopný si udržať zamestnanie aspoň rok. Ale keďže ty mudrlant a zúfalec v jednej osobe nedokážeš presvedčiť žiadneho zamestnávateľa, že sa mu oplatí teba zamestnávať dlhšie ako skúšobnú dobu a namiesto toho mudruješ ako si zajtra inde, tak si teraz behaj za papiermi. Ty kápo :zubiska:

  • Haha 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Ideálne by bolo presne rok od januára do decembra byť v rovnakom zamestnaní. Skúsim to teraz. Momentálne tempo stíham. Ale neviem dopredu či sa to tempo nezvýši, alebo sa bude optimalizovať že jeden nech robí za dvoch.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Aj ja som si myslel že to je viac, ale odvtedy ako som mal prvýkrát problémy stihnúť pozháňať papiere, som musel dohladávať pracovné zmluvy spätne aby som vedel skontrolovať čo mi všetci zamestnávatelia poslali potvrdenie, tak už si píšem do zošita vždy aktuálny rok a pod neho doradu že kde a kedy som bol zamestnaný. Keďže som bol 4x na úrade práce tak som mal dokopy 9 administratívnych úkonov. Tak sa mi to zdalo že je toho viac. Neviem či sa pobyt na úrade práce keď mojim príjmom bola podpora (ktorá platí z fondu nezamestnanosti čo na výplatnej páske je ako odvod) sa ráta do daňového. Že či vôbec treba z úradu potvrdenie o príjme. 6 potvrdení musím zohnať určite. Keď som bol dobrovolne nezamestnaný tak aj to obdobie som musel vykryť čestným prehlásením že nemal žiaden príjem. Dokonca aj kamoš v anglicku sa rozčuloval že po ňom chcel daňový aby podal DP aj napriek tomu že celý rok bol v anglicku. Na slovensku bol len ako turista nezarobil tu ani cent a podáva si DP v anglicku.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Ďakujem. To som aj tušil že je tak. Ale rokmi sa to menilo všelijako a možno to sa mi zlieva. Podpora aj sociálne dávky sú oslobodené od dane. Takže klasika 6 zamestnaní = papierov. Možno som si to pomýlil s niečim iným kde bolo treba vydokladovať celý rok že kde som bol. Možno zdravotné poistenie alebo dôchodkové kde ludovo povedané “idú roky” a tak asi ohladne toho som musel. Lebo to si pamätám že som musel vydokladovať celý rok. Daňové je len z príjmov a ja iný príjem ako výplatu nemám. Ja nič neprenajímam atď.

Kolegovia si robili zo mňa srandu že mal by som podať daňové priznanie aj zo zbierania Z-tiek ale za prvé tam nepresiahnem ročne tú sumu a za druhé tú balenú vodu niekto kúpil a zaplatil aj DPH takže to už zdanené je. Ja čo odovzdám tak to už vlastne niekto zaplatil aj s daňou. Ja len použijem sumu ktorú bol niekto lenivý použiť. To neni príjem z nezávislej činnosti.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Je možné, že niekedy sa v DP dokladoval príjem aj z podpory, keď obdobie nezamestnanosti sa ešte počítalo do dôchodku. Počítať sa to prestalo niekedy v období 2. Dzurindovej vlády z dôvodu, aby príživníci si svoj budúci dôchodok odpracovali a nepresedeli doma na podpore.

To, že niekto zaplatil DPH pri kúpe fľaše Coca coly, to ťa zaujímať nemusí, je to tvoj príjem a ty si povinný uviesť všetky príjmy ak ich súčet presiahne určitú spodnú hranicu, čo je teraz 2289,63€ na rok 2022, čo si určite presiahol, pretože si mal aj príjmy zo svojích 6 zamestnaní. Ale ako to je s príjmom z vratných fliaš, či sa na takýto príjem vzťahuje paragraf 43 zákona o daní z príjmov, to ja neviem, nie som účtovník, nerobím nájazdy na kontajnery a smetné koše ako ty, takže v tomto ťa usmerní najskôr @doll ona pracuje v účtarni, lebo z čoho sa skladajú tvoje príjmy, to je už iný level, ktorý bežný smrteľník za svoj život len tak ľahko nedosiahne.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

V TV sa už riešili aj príjmy z občianskej inzercie že by sa to danilo. Čo sa fliaš týka tak jednorázovo to vyzerá smiešne že napr. zarobil som 3,60... Ale si zoberme že tí čo to robia full time a denne nazbierajú za 5€ flaše, 31x5 tak majú 155€ mesačne krát 12 a príjem 1860€ už neni zanedbatelný. Samozrejme neprekračuje to tých 2289,63 a oni keď nemajú zamestnanie tak je to v poriadku. Ale ja kebyže sa velmi posnažím a spojím úlovok z firemného areálu aj z mesta tak 5€ by som dal aj ja. Veď mával som také dni že 4,50 aj 7,20 takže ja si mzdou zo zamestnania zariadím aby som presiahol limit na daňové priznanie a keď na flašiach spravím ročne aj keby len 1000€ ale ide o súčet príjmov takže moja výplata + flaše + bazároviny keď niečo strelím a to všetko by sa tam malo dávať. Ale to je zase také že to nikto nerobí. 

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Dnes som bol prvy krat na inventure. predavali sa len tovar  potravin.  Boli sme tam 5ti ,ja som tam bol 12 hodin od siedmej rano do siedmej vecera. 12 euro na hodinu, nevedel kolko pytat, nebol pripraveny. Snazili sme sa to spocitat co najpresnejsie aby obe strany boli spokojne.  1000 poloziek, uz predtym som mal preddchystanych 250 Aj ceny. To som pisal dva dni ale asi po 4 hodiny a pokludne . Mal som napisanych dalsich 250 ale bez cien, tie boli na rit. 

Tych prvych 250 islo hladko a som sa tam nudil ,kym spocita 27 rasci(ale to bolo vporadi ako som mal napisanena regale ako to je naukladane). Som napisal len 27. Tych dalsich 700 - co toje , vcom toje, cena, sadzba. Celkovo som spravil tri chyby. Raz vmnozstve, raz cene, a raz som nieco vymazal co sa uz nedalo vratit spat(tri chyby na ktore sme prisli,privysoke cislo ci v cene alebo v mnozstve bolo to 1:1). Dalo by sa, ale nemalo to vyznam. Trvalo by mi to mozno pol hodinu. 

Snazil som sa tu inventuru spravit co najpresnejsie, a to som len zapisoval. Invetura je  faktura pre kupujuceho.

Obe strany sa mi zdali ,ze nechu o...at druhu stranu(nie som obchodnik, moj klient ma velky prehlad,u neho mi nechybal za 20 rokov ani jeden doklad -realne 5 z 40000 moznych,teda nic), toby som bol este nervoznejsi. Ja som bol vcelku kludny. Preco to muselo byt hned aj faktura? Predavajuci chcel mat hned peniaze. Ale aby sa to nepisalo hned do pocitaca a pisali by si to len do zosita by to bolo na hlavu. Nedalo by sa to spravit. Bol by v tom zmatok. 

Inventuru dostavam od dvoch klientov(klenotnika a pokladaca zamkovej dlazby). Fyzicky sa to neda spravit. Tato bola poctiva na 99,8% presna. A vravim ten klient ,dochodca, vie velmi presne co tovar stoji. ma to v hlave,aj aky tovar ma a ma tri obchody. Od zajtra len dve.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvorte si účet alebo sa prihláste, aby ste mohli písať príspevky

Ak chcete odoslať príspevok, musíte byť členom

Vytvoriť konto

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!

Zaregistrovať si nové konto

Prihlásiť sa

Máte už konto? Prihláste sa tu.

Prihlásiť sa teraz
×
×
  • Vytvoriť nové...

Dôležitá informácia

Táto stránka používa súbory cookies, pre zlepšenie používania stránok tohto webu. Pre viac informácií kliknite sem. Ďalšie informácie nájdete na stránke Zásady ochrany osobných údajov