Jump to content

Recommended Posts

Posted

Už dávnejšie je známe, že ficovláda plánuje razantné zvýšenie príplatkov za prácu v noci, cez sviatky, víkendy a pod., čo by sa malo týkať už budúceho roka Pre pracujúcu chudobu a zastavovačov liniek výborná správa, ale natrafil som na článok, z ktorého skepsa nad krokmi vlády priam sála - tieto náklady navyše, budú stať firmy v konečnom dôsledku až miliardu eur.

 

Ako je známe, ficovláda si kupuje zastavovačov liniek spôsobom, že čoraz viac uvaľuje bremeno na tých, ktorí zastavovačom liniek prácu dávajú. Hoci ekonomika rastie vďaka dlhej pozitívnej konjunktúre, deje sa práve to, čo by sa diať nemalo - dobré roky rastu sa nevyužívajú na zvýšenie poistenia pred zlými rokmi (razantné znižovanie dlhu, deficitu, vytváranie zásob a pod.), ale jednoducho sa prežierajú.

 

Vláda sa spolieha na to, že koncentrácia automobiliek a dodávateľských firiem je natoľko silná, že si môže dovoliť zatlačiť na zamestnávateľov, aby rýchlo zvyšovali mzdy. Ale aj firmy majú určité limity a postupne sa budú brániť spôsobmi ako napr.:

  • presun výroby inam (tu sa práve vláda spolieha, že práve vďaka vybudovanej sieti dodávateľov, ktorí si naviazaní na automobilky, príliš veľké presuny nebudú)
  • obmedzenie výroby v dni, kedy by sa malo platiť viac (tu poznám konkrétne prípady, keď firma preventívne zrušila 4-zmennú prevádzku a prešla na 3-zmennú bez sobôt a nediel, čím výrazne ušetrí na príplatkoch)
  • prepúšťanie menej kvalifikovaných zamestnancov a nasadenie automatizácie (celkom reálny krok vzhľadom na rýchly technologický vývoj)

Pred krokmi vlády upozorňuje aj Slovensko-nemecká obchodná a priemyselná komora, ktorá je kľúčová pre hospodárstvo SR. Prudké zvýšenie príplatkov môže ohroziť množstvo pracovných miest, najmä nízkokvalifikovaných zamestnancov.

 

Celý článok si môžete prečítať tu.

  • Upvote 1
Posted

tak v našej firme už je +/- isté, že niekedy po novom roku sa prejde na dvojsmennú prevádzku, práve kvôli zvýšeným nočným príplatkom ... teda s výnimkou jednej dielne, kde sa neoplatí odstavovať technológiu na noc, a ráno to zase rozbiehať, ale tam robí len 8 ľudí...

 

robotizácia a automatizácia výroby je u nás už na maxime - na linke, kde kedysi robilo 40 ľudí, sú dnes štyria, ktorí fungujú v podstate ako kŕmiči liniek materiálom a kontrola procesu...

  • 4 weeks later...
Posted

Ale zaujímavé že v maďarsku kde to už dávno tak je, vôbec firmám neprekáža že budú mať náklady. Je zaujímavé že naši podnikatelia sa len s tým oháňajú aké budú mať náklady. Tak nech sa pozrú do Poľska, Maďarska čo sú podobné ekonomiky ako naša a predsa to tam v pohodičke funguje už dávno.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Additional information you can see at Privacy Policy