Jump to content
Sniper

(de)Generácia sprostých?

Recommended Posts

smiley

Danko, Kollar, Grohling a nakoniec aj samotny Matovic.

Vyzera to, ze podvadzanie pri pisani diplomovej preaci je podmienka vstupu do vysokej politiky.

 

Rekacie nacapanych "tak som podvadzal, no a co, kazdy to tak robi" su mimoriadne skodlive pre vzdelavaci system. Preco by mal sucasny student tvrdo a poctivo makat a nepodvadzat, ked tento pristup ocividne zhadzuje elita nasho naroda?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
slimak

Smiley to ziadna elita naroda nieje, nikdy ani nebola a nikdy nebude.

Ja trojkar som si ju napisal sam. Dostal som trojku.  Takych prac ako som pisal ja bolo v kniznici 17 . Mikro a makroprostredie podniku. Zobral som si cca 7 prac asi ich pozrel ako to ma vyzerat.  To bola tema skoro na jeden predmet - teda o tom bolo vela knih. Aj odnas ucitel co to ucil mal knihu - myslim,ze som ho necitoval - najslabsia kniha.

 

Ja som to robil tak,ze som si nacital asi tri diplomovky(tri som si nechal,co sa mi pacili) ,niekolko knih a spolu ako som vedel a ja neviem pisat som zbuchal nieco o zakaznikoch. Potom o konkurentoch. Odberateloch a dodavateloch.  Mikro to boli asi zamestnanci, ale my sme mali niekolko predmetov na personalny manezment,ci tie dalsie okrajove casti.  Ja som neokopiroval ani stvrt strany. Ani vetu - tu ak som tam dal som citoval. Ak som sa pomylil, je to mozne ale to bude max na stvrt strany.

 

Ja som kopirovat ani nemohol. Ja som nedaval ani vela citatov - lebo to by som musel presne napisat. Co by u mna bol problem.  Teda ak kratke vety.Nanajvys dve tri.

Share this post


Link to post
Share on other sites
clovek2
pred 14 hodinami, Tono napísal:

Skús skúšku správnosti a na kalkulačke umocni π^π.  Číslo 36,462159607207911770990826022692... mi do jeho teórie akosi nepasuje...

 

pred 10 hodinami, Tono napísal:

Nie, samozrejme kalkulačka nie je dôkaz. Ak dôkaz existuje, tak ho uveď. 

a čo ako mám ísť teraz pre chalana, zobrať ho z brigády, aby tu rozpísal tie rovnice?

aj keby tá teória bola nesprávna, je mi to u riti. som rád, že chalan v 17 rokoch nerozmýšľa nad π-čovinami, ale zamestnáva mozog niečím užitočnejším... rovnako mi bolo u riti, že filmovú premietačku vymyslel niekto 100 rokov pred mojim potomkom, keď na ten princíp prišiel sám, keď mal päť rokov...

v dobe, v ktorej reformy školstva silne pripomínajú niečo iné, som rád, že chalan si sám vybral strednú školu, ktorá sa v tejto šialenej dobe snaží neznižovať latku, a udržať aspoň nejakú úroveň výuky, aj keď ministerstvo školstva /jedno pod akým vedením/ robí všetko pre to aby to tak nebolo.

boli časy keď som si pod vplyvom propagandy myslel, že Mečiar a jeho suita je náš najväčší problém. keď vidím kam zaviedli naše školstvo post-mečiarovské reformy, už si to nemyslím... akurát neviem či tá cielená debilizácia národa sa deje z vlastnej iniciatívy našich politikov, alebo to je na príkaz z Brusele

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tono
pred 4 hodinami, clovek2 napísal:

a čo ako mám ísť teraz pre chalana, zobrať ho z brigády, aby tu rozpísal tie rovnice?

 

Prekvapuje ma, že ho v 17-tich zaujímajú takéto problémy. Asi majú v škole učiteľa, ktorý ich dokáže motivovať. Ja som v jeho veku začínal fajčiť a "bližšie" spoznávať opačné pohlavie. Kto vie, kde by som to dotiahol, keby som mal lepších pedagógov. Ale neľutujem to. Otec ma nútil chodiť na matematické olympiády. Na krajskom kole nás ubytovali spolu a cítil som sa medzi účastníkmi, ako medzi mimozemšťanmi. Keď sa potom frajerka dozvedela kde som bol,  pozerala na mňa podobne.  

Ale motivoval si ma, tak som sa pokúsil o dôkaz sporom. Konkrétne, že iracionálne číslo e^(e) sa nedá vyjadriť pomocou zlomku e^(e) != a/b. kde a, b sú prirodzené čísla. Ak ťa to zaujíma, tak to uvediem. Ale to som sa už dostal dosť ďaleko od sexu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
electric blue

Tonko, to sa nazyva cielavedomost , ono je to asi dané genetika + vychova. moj syn si odjakziva delil  čas medzi školu( 8 gympel)  a tréning ( a kedze je  dobry v oboch smeroch , bude mat fakt tazké rozhodovanie ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
clovek2
pred 2 hodinami, Tono napísal:

Prekvapuje ma, že ho v 17-tich zaujímajú takéto problémy. Asi majú v škole učiteľa, ktorý ich dokáže motivovať.

 

 

mňa nie - mal niečo cez štyri roky, keď sa začal zaujímať o to, ako sa píše ktoré písmenko alebo číslo. keď mal štyri a pol, tak vedel prečítať jednoduché texty, napríklad titulky v časopisoch. od mala sa zaujímal ako čo funguje, vynachádzal už vynájdené ? matika na dedinskej ZDŠ - výuka nič moc, ale keď prešiel na strednú, a začala výuka tej "ozajstnej", tak som prvé mesiace, keď som si ich bral na víkend, ani iné nepočúval, len čo sa naučili na matike - goniometrické funkcie, Euklidovu vetu ... a neviem čo ešte. motiváciou od učiteľa to asi nebude, jednoducho má dobre vybavenú mozgovňu, a potrebuje ju niečím zamestnať ?

štandardom na vysvedčení bývajú tak dve dvojky, z telocviku a slovenčiny tuším, zvyšok jednotky, plus nejaká pochvala pre najlepšieho žiaka ... a to sa doma ani príliš nemusí učiť, väčšinou mu stačí dávať pozor na hodinách...

čo sa cielenej debilizácie národa týka, tak ministerstvo školstva od školského roku 19/20 obmedzilo počet vyučovacích hodín matematiky na stredných a vyšších ročníkoch základných škôl. škola kam chalan chodí, aby im to kompenzovala, tak zaviedli doplnkové hodiny, pod krycím názvom aplikovaná matematika. ale Archimedovo-Pytagorovu vetu som mu musel objasniť ja, lebo tá sa na školách neučí ?

Citát

Ale motivoval si ma, tak som sa pokúsil o dôkaz sporom. Konkrétne, že iracionálne číslo e^(e) sa nedá vyjadriť pomocou zlomku e^(e) != a/b. kde a, b sú prirodzené čísla. Ak ťa to zaujíma, tak to uvediem. Ale to som sa už dostal dosť ďaleko od sexu.

to by zaujímalo skôr syna, ja už som z matematiky veľa zabudol, čiže by som bol stratený už z prvých rovníc...

Share this post


Link to post
Share on other sites
clovek2
pred hodinou, electric blue napísal:

 to sa nazyva cielavedomost , ono je to asi dané genetika + vychova. 

nuž, Marekovi vyšiel taký mix génov, že cieľavedomosť má po matke, a záujem/premýšľanie o tom ako veci fungujú, po mne...

raz, keď bol menší, mi predstavoval nejaký svoj nápad, a na otázku, ako na to došiel, povedal: "som tak nad tým uvažoval, ako by to mohlo fungovať" ... a moja ex zahlásila: "Nóó, on musí byť jak tatko, nad všetkým len rozmýšľať!"

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
electric blue

človek len premyšlajte ( obaja) zatial to nie je ilegálne ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tono
On 28. 7. 2020 at 16:41, clovek2 napísal:

to by zaujímalo skôr syna, ja už som z matematiky veľa zabudol, čiže by som bol stratený už z prvých rovníc...

Neviem, ako je to dnes s vedomosťami zo školy. Na strednej škole som sa musel prevažne učiť balast, ktorý som v živote nepotreboval. Dodnes viem odrecitovať Puškinovho Onegina v ruštine... Zemepis, dejepis, nemčina, chémia, načo to pre mňa bolo? Fyziku a matematiku som sa zas učiť nemusel, takže aj to bol zabitý čas. Keby som sa vtedy naučil aspoň anglicky.

p.s.

Tá matematika v dôkaze je triviálna, stačia základy zo strednej školy. 

 

Mocnina02.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites
clovek2

vďaka Tono ? pošlem to potomkovi...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tono
pred 14 minútami, clovek2 napísal:

vďaka Tono ? pošlem to potomkovi...

Trochu ti závidím. Moje dcéry mali talent na matematiku, ale nikdy ich to neoslovilo. Pamätám sa, keď som im vypracoval matematickú a fyzikálnu olympiádu, ani sa do toho nepozreli. Pre ne bolo podstatné iba to, že za odovzdanie dostanú jednotku. Formalita... Tá mladšia vyštudovala právo, ale nikdy právničku nerobila. Nebavilo ju to, čo samozrejme chápem. Tá staršia študovala informatiku, a tiež to nikdy nerobila. Paradoxne tá mladšia -právnička sa začala zaoberať programovaním a dnes vedie počítačovú firmu. To je život...

Share this post


Link to post
Share on other sites
game
pred hodinou, Tono napísal:

Neviem, ako je to dnes s vedomosťami zo školy. Na strednej škole som sa musel prevažne učiť balast, ktorý som v živote nepotreboval. Dodnes viem odrecitovať Puškinovho Onegina v ruštine... Zemepis, dejepis, nemčina, chémia, načo to pre mňa bolo? Fyziku a matematiku som sa zas učiť nemusel, takže aj to bol zabitý čas. Keby som sa vtedy naučil aspoň anglicky

kdesi sme o tom pred pár dňami písali (v jednej novej téme v Jazykovede), že na základných školách bývali spravidla voliteľné jazyky, na stredných boli povinné dva cudzie, jeden z nich ruština, ten druhý podľa možností školy a učiteľov, a všade ten druhý cudzí jazyk bol, povinne.
ja som pokračovala v nemčine, od tretej triedy základnej školy, na gympli v druhej triede mali angličtinu... tiež som mohla chodiť radšej na angličtinu, ale na akékoľvek jazyky sa dalo chodiť aj mimo. ok, toto už teraz nevyriešime. ale dalo sa.

čo ma ovšem hodne prekvapuje:

Citát

Na strednej škole som sa musel prevažne učiť balast, ktorý som v živote nepotreboval. Dodnes viem odrecitovať Puškinovho Onegina v ruštine... Zemepis, dejepis, nemčina, chémia, načo to pre mňa bolo?

toto je niečo, čo ja nedokážem pochopiť. nasávala som a nasávam - snažím sa nasávať akékoľvek poznatky z kdečoho dodnes, milovala som dejepis a zemepis a geológiu... aj ty su ja mal, zrejme, v deviatej triede, predpokladám ...
a dodnes ich občas v bežnom živote a rozhovoroch využívam, využívam znalosti z fyziky a chémie a zemepisu a dejepisu a geológiu som dokonca kedysi plánovala študovať, ... a že som sa učila rusky, mi skutočne neuškodilo, pre isté príčiny som ju pre rokom a pol nanovo vytiahla a používam ju a nedala by som za nič na svete to, čo som sa naučila a čo viem...
a nikdy som nerobila nič, čo by sa týchto predmetov týkalo... ale je to pre mňa, čo som sa naučila, čo viem, to mi vezme už len dr. alzheimer.

niekedy žasnem nad tým, že niektorí ľudia, aj mladí, majú neznalosti také, akoby nikdy nechodili do školy.

zato sme sa to učili, aby sme nerástli ako burina, aby sme vedeli čosi aj o tom, čo a ako sa okolo nás dialo a deje, odkiaľ ideme a kam smerujeme...

akože skutočne by sme sa naučili čítať písať a počítať do výšky výplaty a dosť?
tak toto bez tých "balastných" predmetov si neviem ani len predstaviť. buriny?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tono

game

No niekedy sa "nepoužiteľné" vedomosti zídu. Keď som bol služobne v Rusku, kde ešte pijú aj akademici, začal som v alkoholickom opojení recitovať ruskú klasiku. Nevieš si predstaviť, ako to kladne zapôsobilo! Samozrejme neočaril ich môj prednes, ale im sa to veľmi počíta, keď to poznáš. Našiel som si tam priateľov, možno aj vďaka tomu. Lenže ak chceš niečo dosiahnuť v danom obore, nemôžeš byť polyhistor. Encyklopedické vedomosti ti síce rozšíria obzor, ale zamestnávateľ ocení odbornosť iba v úzkej profesii. Encyklopedické informácie môžeš získať aj sledovaním TV. Mňa napríklad v škole najviac nebavil dejepis. Dejiny staroveku a stredoveku boli podané v skratke, aby sa autori učebníc o to viac mohli naplno venovať  obdobiu robotníckeho hnutia a triedneho boja. Tento triedny uhol pohľadu na dejiny autori učebnice dejepisu importovali aj do feudalizmu, husitského hnutia, francúzkej revolúcie a niektorí fanatici nachádzali zárodky triedneho boja už Spartakovom povstaní. Takto tendenčným pohľadom spravili pre mňa hodinu dejepisu totálnym utrpením. Dnes, keď si zapnem TV,  nezaujíma ma technika, ale najviac sledujem History.  Pre mňa je obdobie strednej školy "stratené roky", keď som sa mohol niečo užitočnejšie naučiť. Áno, v nemčine som dokázal celkom slušne komunikovať, ale keď som bol na školení v Rakúsku, komunikovalo sa po anglicky aj v krčme pri pive.

Share this post


Link to post
Share on other sites
game

Tono,

celý život sa stretávam s tým, že sa kdejaké vedomosti zídu, a nespočetnekrát sa zišli aj tie zo školy.

okrem toho to som nepísala na margo toho, že musíme mať encyklopedické znalosti a máme byť polyhistormi... nesprávne si to pochopil.
nie som ani encyklopédia, ani polyhistor, len mám radosť z toho, keď mám aký taký rozhľad... zďaleka neviem toľko, koľko by som v skutočnosti chcela.


no vieš... dejepis / história nie je práve najlepší príklad na zbytočnosť akéhokoľvek predmetu zo školy.
pretože vieme, že históriu píšu víťazi, to vedeli už v staroveku...
len za tejto našej novej éry za posledných 30 rokov bolo napísaných a vymenených neskutočne veľa učebníc dejepisu, a niektoré skutočne bez rozumu, niektoré úplne zle.
toľko učebníc sa nemenilo ani v jednom predmete.
ovšem máme nejaké základy a máme rozhľad a máme dnes prístup k informáciám, tak si môžeme dať dokopy svoje dejiny, ale všeobecne napísaný dejepis čias dávno minulých by som ani tak nezatracovala.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tono

game

Škola by nemala poskytovať encyklopedické informácie. Keď sme už spomenuli dejepis, aký význam má recitovať z hlavy letopočty udalostí? Podstatné je pochopiť dejinné súvislosti. To platí aj pre fyziku, alebo matematiku. Keď dcéry chodili na gymnázium, pomáhal som im s príkladmi. Chcel som, aby sme riešenia prešli spolu a aby som im niečo viac, ako sa učí v škole, o tom povedal. Ale nakoniec z toho nič nebolo. Iba „ďakujem, ale nemám na to čas. Mám ešte kopu iných predmetov“. Naučili sa poučky, vedeli ich aplikovať a dostali jednotku. Ale aký to malo význam? Pamätám sa, raz v zamestnaní bolo treba riešiť tento problém. Snímač v rozsahu 4 až 20 ukazoval hodnotu 17, z rozsahu meranej veličiny -20 až +50 stupňov Celzia. Koľko bude ukazovať snímač tej istej meranej veličiny na snímači z rozsahom 0 až 20, a koľko je to stupňov Celzia? Triviálna úloha, ktorú nikto nezvládol. A každý z nich mal minimálne stredoškolské vzdelanie s maturitou. Je to úloha pre ZŠ. Niekde v školstve musí byť chyba.

p.s.

Na nete je výsledok

https://www.sensorsone.com/4-20ma-to-linear-measurement-converter/?iunit=mA&irdg=17&ilo=4&ihi=20&ounit=Output&olo=-20&ohi=50

https://www.sensorsone.com/measurement-to-linear-0-20ma-converter/?iunit=DegC&irdg=36.875&ilo=-20&ihi=50&ounit=mA&olo=0&ohi=20

Tak načo si lámať hlavu. No my sme vtedy boli v teréne, bez signálu. Skús si overiť svoje vedomosti zo ZŠ, či by si nám vtedy s riešením tejto úlohy pomohol!

Share this post


Link to post
Share on other sites
slimak

Podla mna ucit zemepis, dejepis. Je dost tazke,ako to robilo sa v minulosti. Nemusis presne dat den a rok,ale aspon obdobie. Teraz to zemepisari a dejepisari maju jednoduchsie - Aspon dejepisari. Ak sleduju deti s rodicmi nejake dokumentarne filmy(su aj kanale - via histori - cestopisy?,ci len nejaky cech co robi relaciu ako lovi rybi) sa tam naucia - ci priucia dost a si to pospajaju. A isto tieto predmety nie su nepodstatne.

Mna co najviac na strednej naucili bola fyzika a chemia. Matiku ma naucili na zakladnej.

 

Keby mali lepsi dejepis v bielorusku ci v celom sovietskom zvaze - nebol by donbas(ukrajina), ci dnes bielorusko. Ze sme to tu nemali za rozdelovania ceskoslovenska - je kvoli dejepisarom. ci inych ucitelov(etikarov). Ja som mal na zakladnej skole nauku o spolocnosti - o demokracii ma ucila -po prevrate asi kto. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
clovek2

chalani minule spomínali učiteľa, ktorého mali na ZŠ. bol obľúbený medzi deckami, lebo mal síce svoje nároky na žiakov, ale vedel učivo vysvetliť a dokázal byť férový, bol obľúbený medzi rodičmi, aj kvôli už vymenovanému, ak kvôli tomu, že deckám organizoval kadejaké mimoškolské aktivity. lenže toto sa na slovenskej škole neodpúšťa, a tak ho kolegovia zo školy doslova vyštvali...

som si potom spomenul na našu triednu na strednej, ktorej sa tiež stalo to isté, krátko po prevrate...

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
slimak

Ja neviem ci ti tanecnici su so sluku ci divadelnici(baletaci(to isto nie) ci odkial. Ale nemyslim,ze nasi futbalisti proti cechom nehrali horsie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
slimak

Ved co by tu robili ti co si vedia spocitat prsty na ruke? Oni si to spocitat vedia a vidia to.

https://www.postoj.sk/66517/maturantov-ktori-idu-do-zahranicia-pribuda-odchadzaju-najmae-ti-najsikovnejsi

Viac ako polovica z 20% najlepsich co vedia pocitat(to su jednotkari a nejaki dvojkari) idu studovat do zahranicia. Tim co ide slovencina,ci aj slovencina len stvrtina z tych najlepsich ide studovat do zahranicia. A ti co vedia dobre cudzie jazyky idu tiez prec. V priemere by sa to dalo povedat ako u sikovnych matikarov. Teda viac ako polovica z 20% najsikovnejsich jazykarov ide studovat na zahranicne vysoke skoly. Co si poviete fajn,ze to je logicke. Ale je tam rast co chce ist studovat do zahranicia.  Mozno si poviete fajn, tie stredne skoly ich dobre pripravili.. tu by som ukoncil,lebo nemyslim si ze to je ten dovod.

Viem ze  v Martine niekolko rokov je 200-300 norskych medikov. Uz sa tu nejaky usadil? Neverim ,ze ziadna helpianka tam nestudovala, ci nerobila v bare. Ci suhaj z Hybe. Ci odisli do Norska?

 

maturanti.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Similar Content

    • game
      By game
      fundament je základ... keď položíme len jeden základný kameň, nie je veľmi kam a kade stavať, a to trochu desí.
       
      pre kresťanstvo je takýmto príkladom pomerne desivý Kreacionizmus  - popísali sme tu o ňom celé strany,
       
      to, že v islame hrá úlohu striktná viera, je ďalšia vec,
      ale je dosť desivé, že napriek viere v judaizme vedci, otvorené hlavy, boli judaisti, židia, a to málokto odškriepi. spústa nobelových cien smerovala do ich radov.
       
      preto je dosť desivé, že kreacionizmus na judaistický spôsob prekvitá:
       
      Darwin se už nenosí, izraelské školy o něm neučí a muzea zakrývají dinosaury
       
      kráčame plnou parou vzad, kreacionizmus na izraelský spôsob, svetlá budúcnosť ľudstva.  a ani náhodou tu nejde o to, že tu niekto neverí v Darwina, v Darwina netreba veriť, treba premýšľať a používať mozog.
    • game
      By game
      kedysi - za socíku sa o šikane hovorilo v spojitosti s armádou ... problém bol v tom, že nie tam to začínalo, dosť sa tým zaoberali psychológovia a kdejakí odborníci, šikana, prenasledovanie, vyvyšovanie sa, vybíjanie si komplexov si prinášali zo škôl, z učňoviek, a problém sa stal vypuklým až v extrémnej situácii...

      tvárili sme sa k tomu tak, že to na školách neexistuje, ale prvé tragédie, vraždy, samovrady, šikanovanie, zosmiešňovanie - dospelých akosi prebudili , ale zrejme prineskoro ...

      hoci konkrétne anglosaské školstvo stavia na "kto z koho" každý musí byť najlepší... klasický anglický internátny systém pozná inštitút ponižovania už stáročia, doslova vraždiť sa začalo až nedávno ...

      a už úplne prestávam chápať svet, kde sa rodičia musia vyrovnať s niečím takýmto :


      "
      Poľskom otriasla samovražda 14-ročnej Anie, ktorá sa doma obesila, aby sa nemusela vrátiť do gdanského gymnázia.

      Tam ju kruto pokorila partia spolužiakov za tichého prizerania sa triedy. „Keď cez hodinu poľštiny učiteľka odbehla z triedy, päť spolužiakov Aniu chytilo, hodili ju na lavicu a tam jej stiahli nohavice aj s nohavičkami. Obchytkávali ju, smiali sa jej, nadávali a robili sa, že ju znásilňujú. Jeden si dokonca celú, asi 20-minútovú scénku, nahral na mobil. Keď sa učiteľka vrátila, nikto nepovedal, čo sa stalo,“ napísal denník Gazeta Wyborcza.

      Ponížená dievčina ešte pred návratom učiteľky utiekla domov, kde ju rodičia našli obesenú. Päť útočníkov, ktorých polícia vypočula, pochádza zo zámožných farmárskych rodín. Už v minulosti mali na svedomí iné incidenty v škole, ktoré však ostali bez povšimnutia. Krajinou sa zdvihla vlna odporu proti násiliu v školách a médiá sa pozastavili nad faktom, že vedenie školy do triedy nezavolalo psychológa.
      "

      "
      Deň smútku vyhlásili dnes na všetkých poľských školách po šokujúcej samovražde 14-ročnej školáčky. Poľský premiér Jaroslaw Kaczynski už vo štvrtok avizoval opatrenia na zlepšenie ochrany pred násilím na školách. Agresívni žiaci budú musieť bežné školy opustiť a vzdelávať sa v osobitných školách. Malo by byť jasné, že za ochranu a bezpečnosť detí zodpovedajú školy. Prípad rozrušil poľskú verejnosť, premiér už vo štvrtok hovoril o prehodnotení veku trestnoprávnej zodpovednosti mladistvých. V Poľsku môžu byť už teraz v určitých prípadoch aj 15-roční súdení ako dospelí, ale po tomto skutku sa podľa slov Kaczynského treba zamyslieť, či táto hranica veku ešte stále "nie je privysoká".
      "



      :lol:

      s dňom smútku už môžu ...
      rodičia na deti nemajú čas, nie v škole začína ten problém-škola usmerní, ale problém začína doma ... štrnásťročným faganom, ktorí robili len zlobu, ale nikto na nich nemal ... ale majú 14, a čo teraz ? netýka sa to len tejto krajiny ... tohto je stále viac ...
      je mi z toho zle
      a čo s tým ? znížiť hranicu ? staré dobré polepšovne ? vytiahnuť fuzické tresty ? psychológ pomôže tam kde zlyhá rodič , systém ? ...


      tu je k tomu už jeden blog aj s prvými komentármi ...

      :)
    • Sniper
      By Sniper
      Natrafil som na článok, ktorý informuje o tom, na čo prišli priamo na ministerstve školstva. Čaplovič zverejnil zoznam odborov, ktoré sú prebytočné a ktoré majú nedostatočný počet absolventov:
       
      Prebytočné odbory
       
      strojárstvo strojárstvo - podnikanie a služby operátor ekologických zariadení mechanik počítačových sietí grafik digitálnych médií spoločné stravovanie hospodárska informatika verejná správa cestovný ruch sociálno-právna činnosť kníhkupec Tento zoznam ma trochu prekvapil, hlavne zaradenie strojárstva. Teda neviem čo konkrétne pod strojárstvom si na ministerstve predstavujú, ale práve pár týždňov dozadu som čítal článok o našich automobilkách, ktoré sa obávali budúcnosti najmä z dôvodu, že im časom budú chýbať strojári. Neviem čo je to za pozíciu mechanik počítačových sietí, ale myslím, že v dnešnej dobe napredovania IT, tento odbor tiež nemusí byť prebytočný. Čo je to spoločné stravovanie? Na ministerstve prišli na to, že Slovač nepotrebuje jesť? Hospodárska informatika a cestovný ruch? Neviem, nemám prehľad. Kníhkupec? Kníh sa predáva stále dosť, zrejme kníhkupca zaradili do zoznamu preto, lebo Martinus a Gorila (nemýliť si s kauzou a lesným zvieraťom) idú nízko s cenami a nedávajú konkurencii priveľký priestor na manévrovanie.
       
       
      Odbory s nedostatočným počtom absolventov
       
      geológia, geotechnika a environmentalistika mechanik banských prevádzok zlievačstvo hutník nástrojár obrábač kovov klampiar - stavebná výroba klampiar - strojárska výroba lakovník elektromechanik - silnoprúdová technika chemik operátor gumár plastikár potravinárstvo - potravinár - kvalitár mäsiar pekár mlynár a cestovinár biochemik - mliekarská výroba technik obuvníckej výroby obuvník drevárstvo a nábytkárstvo - drevár drevárstvo a nábytkárstvo - nábytkár čalúnnik operátor tlače polygraf - tlačiar polygraf - knihár tesár kachliar podlahár strechár kominár elektrotechnika v doprave a telekomunikáciách agropodnikanie - farmárstvo záhradníctvo - záhradná a krajinárska výroba vinohradníctvo a ovocinárstvo - prevádzaka poľnohospodár - mechanizácia rybár chovateľ - chov oviec umelecký kováč a zámočník umelecký keramikár S väčšinou by sa dalo súhlasiť, dokonca je tam odbor, ktorý ma kedysi zaujímal a chcel študovať (geológia), ktorý som študoval (elektrotechnika v doprave a telekomunikáciách) a v ktorom som sa prvý krát zamestnal (zlievačstvo, hutník) :D
       
      Ale aj tu sú odbory, o ktorých sa mi nezdá, že by posielali málo absolventov. Napr. kominár, tiež svojho času som čítal, že uplatniť sa ako kominár je dosť zložité, keďže mnohé firmy a domy prešli na iné vykurovacie technológie a proste tých komínov už nie je toľko, že by učňovky potrebovali chrliť každý rok nových kominárov. Mechanik banských prevádzok, s týmto nie som si istý, baníctvo na Slovensku je vo veľkej miere dotované, v relatívnej budúcnosti mu hrozí obmedzenie v horšom prípade zánik. Nástrojár a obrábač kovov - súhlasím, len mi to akosi nepasuje, nezaraďujú sa tieto dva odbory do "prebytočného" strojárstva? S ostatným viac menej súhlasím, hlavne tých vinohradníkov by chcelo viac  :ozrani:
×
×
  • Create New...