Skočiť na obsah

(de)Generácia sprostých?


Sniper

Odporúčané príspevky

Danko, Kollar, Grohling a nakoniec aj samotny Matovic.

Vyzera to, ze podvadzanie pri pisani diplomovej preaci je podmienka vstupu do vysokej politiky.

 

Rekacie nacapanych "tak som podvadzal, no a co, kazdy to tak robi" su mimoriadne skodlive pre vzdelavaci system. Preco by mal sucasny student tvrdo a poctivo makat a nepodvadzat, ked tento pristup ocividne zhadzuje elita nasho naroda?

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Smiley to ziadna elita naroda nieje, nikdy ani nebola a nikdy nebude.

Ja trojkar som si ju napisal sam. Dostal som trojku.  Takych prac ako som pisal ja bolo v kniznici 17 . Mikro a makroprostredie podniku. Zobral som si cca 7 prac asi ich pozrel ako to ma vyzerat.  To bola tema skoro na jeden predmet - teda o tom bolo vela knih. Aj odnas ucitel co to ucil mal knihu - myslim,ze som ho necitoval - najslabsia kniha.

 

Ja som to robil tak,ze som si nacital asi tri diplomovky(tri som si nechal,co sa mi pacili) ,niekolko knih a spolu ako som vedel a ja neviem pisat som zbuchal nieco o zakaznikoch. Potom o konkurentoch. Odberateloch a dodavateloch.  Mikro to boli asi zamestnanci, ale my sme mali niekolko predmetov na personalny manezment,ci tie dalsie okrajove casti.  Ja som neokopiroval ani stvrt strany. Ani vetu - tu ak som tam dal som citoval. Ak som sa pomylil, je to mozne ale to bude max na stvrt strany.

 

Ja som kopirovat ani nemohol. Ja som nedaval ani vela citatov - lebo to by som musel presne napisat. Co by u mna bol problem.  Teda ak kratke vety.Nanajvys dve tri.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 2 týždňami...
pred 14 hodinami, Tono napísal:

Skús skúšku správnosti a na kalkulačke umocni π^π.  Číslo 36,462159607207911770990826022692... mi do jeho teórie akosi nepasuje...

 

pred 10 hodinami, Tono napísal:

Nie, samozrejme kalkulačka nie je dôkaz. Ak dôkaz existuje, tak ho uveď. 

a čo ako mám ísť teraz pre chalana, zobrať ho z brigády, aby tu rozpísal tie rovnice?

aj keby tá teória bola nesprávna, je mi to u riti. som rád, že chalan v 17 rokoch nerozmýšľa nad π-čovinami, ale zamestnáva mozog niečím užitočnejším... rovnako mi bolo u riti, že filmovú premietačku vymyslel niekto 100 rokov pred mojim potomkom, keď na ten princíp prišiel sám, keď mal päť rokov...

v dobe, v ktorej reformy školstva silne pripomínajú niečo iné, som rád, že chalan si sám vybral strednú školu, ktorá sa v tejto šialenej dobe snaží neznižovať latku, a udržať aspoň nejakú úroveň výuky, aj keď ministerstvo školstva /jedno pod akým vedením/ robí všetko pre to aby to tak nebolo.

boli časy keď som si pod vplyvom propagandy myslel, že Mečiar a jeho suita je náš najväčší problém. keď vidím kam zaviedli naše školstvo post-mečiarovské reformy, už si to nemyslím... akurát neviem či tá cielená debilizácia národa sa deje z vlastnej iniciatívy našich politikov, alebo to je na príkaz z Brusele

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

pred 4 hodinami, clovek2 napísal:

a čo ako mám ísť teraz pre chalana, zobrať ho z brigády, aby tu rozpísal tie rovnice?

 

Prekvapuje ma, že ho v 17-tich zaujímajú takéto problémy. Asi majú v škole učiteľa, ktorý ich dokáže motivovať. Ja som v jeho veku začínal fajčiť a "bližšie" spoznávať opačné pohlavie. Kto vie, kde by som to dotiahol, keby som mal lepších pedagógov. Ale neľutujem to. Otec ma nútil chodiť na matematické olympiády. Na krajskom kole nás ubytovali spolu a cítil som sa medzi účastníkmi, ako medzi mimozemšťanmi. Keď sa potom frajerka dozvedela kde som bol,  pozerala na mňa podobne.  

Ale motivoval si ma, tak som sa pokúsil o dôkaz sporom. Konkrétne, že iracionálne číslo e^(e) sa nedá vyjadriť pomocou zlomku e^(e) != a/b. kde a, b sú prirodzené čísla. Ak ťa to zaujíma, tak to uvediem. Ale to som sa už dostal dosť ďaleko od sexu.

 

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Tonko, to sa nazyva cielavedomost , ono je to asi dané genetika + vychova. moj syn si odjakziva delil  čas medzi školu( 8 gympel)  a tréning ( a kedze je  dobry v oboch smeroch , bude mat fakt tazké rozhodovanie ? 

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

pred 2 hodinami, Tono napísal:

Prekvapuje ma, že ho v 17-tich zaujímajú takéto problémy. Asi majú v škole učiteľa, ktorý ich dokáže motivovať.

 

 

mňa nie - mal niečo cez štyri roky, keď sa začal zaujímať o to, ako sa píše ktoré písmenko alebo číslo. keď mal štyri a pol, tak vedel prečítať jednoduché texty, napríklad titulky v časopisoch. od mala sa zaujímal ako čo funguje, vynachádzal už vynájdené ? matika na dedinskej ZDŠ - výuka nič moc, ale keď prešiel na strednú, a začala výuka tej "ozajstnej", tak som prvé mesiace, keď som si ich bral na víkend, ani iné nepočúval, len čo sa naučili na matike - goniometrické funkcie, Euklidovu vetu ... a neviem čo ešte. motiváciou od učiteľa to asi nebude, jednoducho má dobre vybavenú mozgovňu, a potrebuje ju niečím zamestnať ?

štandardom na vysvedčení bývajú tak dve dvojky, z telocviku a slovenčiny tuším, zvyšok jednotky, plus nejaká pochvala pre najlepšieho žiaka ... a to sa doma ani príliš nemusí učiť, väčšinou mu stačí dávať pozor na hodinách...

čo sa cielenej debilizácie národa týka, tak ministerstvo školstva od školského roku 19/20 obmedzilo počet vyučovacích hodín matematiky na stredných a vyšších ročníkoch základných škôl. škola kam chalan chodí, aby im to kompenzovala, tak zaviedli doplnkové hodiny, pod krycím názvom aplikovaná matematika. ale Archimedovo-Pytagorovu vetu som mu musel objasniť ja, lebo tá sa na školách neučí ?

Citát

Ale motivoval si ma, tak som sa pokúsil o dôkaz sporom. Konkrétne, že iracionálne číslo e^(e) sa nedá vyjadriť pomocou zlomku e^(e) != a/b. kde a, b sú prirodzené čísla. Ak ťa to zaujíma, tak to uvediem. Ale to som sa už dostal dosť ďaleko od sexu.

to by zaujímalo skôr syna, ja už som z matematiky veľa zabudol, čiže by som bol stratený už z prvých rovníc...

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

pred hodinou, electric blue napísal:

 to sa nazyva cielavedomost , ono je to asi dané genetika + vychova. 

nuž, Marekovi vyšiel taký mix génov, že cieľavedomosť má po matke, a záujem/premýšľanie o tom ako veci fungujú, po mne...

raz, keď bol menší, mi predstavoval nejaký svoj nápad, a na otázku, ako na to došiel, povedal: "som tak nad tým uvažoval, ako by to mohlo fungovať" ... a moja ex zahlásila: "Nóó, on musí byť jak tatko, nad všetkým len rozmýšľať!"

  • No neviem, neviem 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

On 28. 7. 2020 at 16:41, clovek2 napísal:

to by zaujímalo skôr syna, ja už som z matematiky veľa zabudol, čiže by som bol stratený už z prvých rovníc...

Neviem, ako je to dnes s vedomosťami zo školy. Na strednej škole som sa musel prevažne učiť balast, ktorý som v živote nepotreboval. Dodnes viem odrecitovať Puškinovho Onegina v ruštine... Zemepis, dejepis, nemčina, chémia, načo to pre mňa bolo? Fyziku a matematiku som sa zas učiť nemusel, takže aj to bol zabitý čas. Keby som sa vtedy naučil aspoň anglicky.

p.s.

Tá matematika v dôkaze je triviálna, stačia základy zo strednej školy. 

 

Mocnina02.pdf

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

pred 14 minútami, clovek2 napísal:

vďaka Tono ? pošlem to potomkovi...

Trochu ti závidím. Moje dcéry mali talent na matematiku, ale nikdy ich to neoslovilo. Pamätám sa, keď som im vypracoval matematickú a fyzikálnu olympiádu, ani sa do toho nepozreli. Pre ne bolo podstatné iba to, že za odovzdanie dostanú jednotku. Formalita... Tá mladšia vyštudovala právo, ale nikdy právničku nerobila. Nebavilo ju to, čo samozrejme chápem. Tá staršia študovala informatiku, a tiež to nikdy nerobila. Paradoxne tá mladšia -právnička sa začala zaoberať programovaním a dnes vedie počítačovú firmu. To je život...

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

pred hodinou, Tono napísal:

Neviem, ako je to dnes s vedomosťami zo školy. Na strednej škole som sa musel prevažne učiť balast, ktorý som v živote nepotreboval. Dodnes viem odrecitovať Puškinovho Onegina v ruštine... Zemepis, dejepis, nemčina, chémia, načo to pre mňa bolo? Fyziku a matematiku som sa zas učiť nemusel, takže aj to bol zabitý čas. Keby som sa vtedy naučil aspoň anglicky

kdesi sme o tom pred pár dňami písali (v jednej novej téme v Jazykovede), že na základných školách bývali spravidla voliteľné jazyky, na stredných boli povinné dva cudzie, jeden z nich ruština, ten druhý podľa možností školy a učiteľov, a všade ten druhý cudzí jazyk bol, povinne.
ja som pokračovala v nemčine, od tretej triedy základnej školy, na gympli v druhej triede mali angličtinu... tiež som mohla chodiť radšej na angličtinu, ale na akékoľvek jazyky sa dalo chodiť aj mimo. ok, toto už teraz nevyriešime. ale dalo sa.

čo ma ovšem hodne prekvapuje:

Citát

Na strednej škole som sa musel prevažne učiť balast, ktorý som v živote nepotreboval. Dodnes viem odrecitovať Puškinovho Onegina v ruštine... Zemepis, dejepis, nemčina, chémia, načo to pre mňa bolo?

toto je niečo, čo ja nedokážem pochopiť. nasávala som a nasávam - snažím sa nasávať akékoľvek poznatky z kdečoho dodnes, milovala som dejepis a zemepis a geológiu... aj ty su ja mal, zrejme, v deviatej triede, predpokladám ...
a dodnes ich občas v bežnom živote a rozhovoroch využívam, využívam znalosti z fyziky a chémie a zemepisu a dejepisu a geológiu som dokonca kedysi plánovala študovať, ... a že som sa učila rusky, mi skutočne neuškodilo, pre isté príčiny som ju pre rokom a pol nanovo vytiahla a používam ju a nedala by som za nič na svete to, čo som sa naučila a čo viem...
a nikdy som nerobila nič, čo by sa týchto predmetov týkalo... ale je to pre mňa, čo som sa naučila, čo viem, to mi vezme už len dr. alzheimer.

niekedy žasnem nad tým, že niektorí ľudia, aj mladí, majú neznalosti také, akoby nikdy nechodili do školy.

zato sme sa to učili, aby sme nerástli ako burina, aby sme vedeli čosi aj o tom, čo a ako sa okolo nás dialo a deje, odkiaľ ideme a kam smerujeme...

akože skutočne by sme sa naučili čítať písať a počítať do výšky výplaty a dosť?
tak toto bez tých "balastných" predmetov si neviem ani len predstaviť. buriny?

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

game

No niekedy sa "nepoužiteľné" vedomosti zídu. Keď som bol služobne v Rusku, kde ešte pijú aj akademici, začal som v alkoholickom opojení recitovať ruskú klasiku. Nevieš si predstaviť, ako to kladne zapôsobilo! Samozrejme neočaril ich môj prednes, ale im sa to veľmi počíta, keď to poznáš. Našiel som si tam priateľov, možno aj vďaka tomu. Lenže ak chceš niečo dosiahnuť v danom obore, nemôžeš byť polyhistor. Encyklopedické vedomosti ti síce rozšíria obzor, ale zamestnávateľ ocení odbornosť iba v úzkej profesii. Encyklopedické informácie môžeš získať aj sledovaním TV. Mňa napríklad v škole najviac nebavil dejepis. Dejiny staroveku a stredoveku boli podané v skratke, aby sa autori učebníc o to viac mohli naplno venovať  obdobiu robotníckeho hnutia a triedneho boja. Tento triedny uhol pohľadu na dejiny autori učebnice dejepisu importovali aj do feudalizmu, husitského hnutia, francúzkej revolúcie a niektorí fanatici nachádzali zárodky triedneho boja už Spartakovom povstaní. Takto tendenčným pohľadom spravili pre mňa hodinu dejepisu totálnym utrpením. Dnes, keď si zapnem TV,  nezaujíma ma technika, ale najviac sledujem History.  Pre mňa je obdobie strednej školy "stratené roky", keď som sa mohol niečo užitočnejšie naučiť. Áno, v nemčine som dokázal celkom slušne komunikovať, ale keď som bol na školení v Rakúsku, komunikovalo sa po anglicky aj v krčme pri pive.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Tono,

celý život sa stretávam s tým, že sa kdejaké vedomosti zídu, a nespočetnekrát sa zišli aj tie zo školy.

okrem toho to som nepísala na margo toho, že musíme mať encyklopedické znalosti a máme byť polyhistormi... nesprávne si to pochopil.
nie som ani encyklopédia, ani polyhistor, len mám radosť z toho, keď mám aký taký rozhľad... zďaleka neviem toľko, koľko by som v skutočnosti chcela.


no vieš... dejepis / história nie je práve najlepší príklad na zbytočnosť akéhokoľvek predmetu zo školy.
pretože vieme, že históriu píšu víťazi, to vedeli už v staroveku...
len za tejto našej novej éry za posledných 30 rokov bolo napísaných a vymenených neskutočne veľa učebníc dejepisu, a niektoré skutočne bez rozumu, niektoré úplne zle.
toľko učebníc sa nemenilo ani v jednom predmete.
ovšem máme nejaké základy a máme rozhľad a máme dnes prístup k informáciám, tak si môžeme dať dokopy svoje dejiny, ale všeobecne napísaný dejepis čias dávno minulých by som ani tak nezatracovala.
 

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

game

Škola by nemala poskytovať encyklopedické informácie. Keď sme už spomenuli dejepis, aký význam má recitovať z hlavy letopočty udalostí? Podstatné je pochopiť dejinné súvislosti. To platí aj pre fyziku, alebo matematiku. Keď dcéry chodili na gymnázium, pomáhal som im s príkladmi. Chcel som, aby sme riešenia prešli spolu a aby som im niečo viac, ako sa učí v škole, o tom povedal. Ale nakoniec z toho nič nebolo. Iba „ďakujem, ale nemám na to čas. Mám ešte kopu iných predmetov“. Naučili sa poučky, vedeli ich aplikovať a dostali jednotku. Ale aký to malo význam? Pamätám sa, raz v zamestnaní bolo treba riešiť tento problém. Snímač v rozsahu 4 až 20 ukazoval hodnotu 17, z rozsahu meranej veličiny -20 až +50 stupňov Celzia. Koľko bude ukazovať snímač tej istej meranej veličiny na snímači z rozsahom 0 až 20, a koľko je to stupňov Celzia? Triviálna úloha, ktorú nikto nezvládol. A každý z nich mal minimálne stredoškolské vzdelanie s maturitou. Je to úloha pre ZŠ. Niekde v školstve musí byť chyba.

p.s.

Na nete je výsledok

https://www.sensorsone.com/4-20ma-to-linear-measurement-converter/?iunit=mA&irdg=17&ilo=4&ihi=20&ounit=Output&olo=-20&ohi=50

https://www.sensorsone.com/measurement-to-linear-0-20ma-converter/?iunit=DegC&irdg=36.875&ilo=-20&ihi=50&ounit=mA&olo=0&ohi=20

Tak načo si lámať hlavu. No my sme vtedy boli v teréne, bez signálu. Skús si overiť svoje vedomosti zo ZŠ, či by si nám vtedy s riešením tejto úlohy pomohol!

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 3 týždňami...

Podla mna ucit zemepis, dejepis. Je dost tazke,ako to robilo sa v minulosti. Nemusis presne dat den a rok,ale aspon obdobie. Teraz to zemepisari a dejepisari maju jednoduchsie - Aspon dejepisari. Ak sleduju deti s rodicmi nejake dokumentarne filmy(su aj kanale - via histori - cestopisy?,ci len nejaky cech co robi relaciu ako lovi rybi) sa tam naucia - ci priucia dost a si to pospajaju. A isto tieto predmety nie su nepodstatne.

Mna co najviac na strednej naucili bola fyzika a chemia. Matiku ma naucili na zakladnej.

 

Keby mali lepsi dejepis v bielorusku ci v celom sovietskom zvaze - nebol by donbas(ukrajina), ci dnes bielorusko. Ze sme to tu nemali za rozdelovania ceskoslovenska - je kvoli dejepisarom. ci inych ucitelov(etikarov). Ja som mal na zakladnej skole nauku o spolocnosti - o demokracii ma ucila -po prevrate asi kto. 

 

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

chalani minule spomínali učiteľa, ktorého mali na ZŠ. bol obľúbený medzi deckami, lebo mal síce svoje nároky na žiakov, ale vedel učivo vysvetliť a dokázal byť férový, bol obľúbený medzi rodičmi, aj kvôli už vymenovanému, ak kvôli tomu, že deckám organizoval kadejaké mimoškolské aktivity. lenže toto sa na slovenskej škole neodpúšťa, a tak ho kolegovia zo školy doslova vyštvali...

som si potom spomenul na našu triednu na strednej, ktorej sa tiež stalo to isté, krátko po prevrate...

  • Sorry! 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 3 mesiacmi...
  • Pred 2 týždňami...

Ved co by tu robili ti co si vedia spocitat prsty na ruke? Oni si to spocitat vedia a vidia to.

https://www.postoj.sk/66517/maturantov-ktori-idu-do-zahranicia-pribuda-odchadzaju-najmae-ti-najsikovnejsi

Viac ako polovica z 20% najlepsich co vedia pocitat(to su jednotkari a nejaki dvojkari) idu studovat do zahranicia. Tim co ide slovencina,ci aj slovencina len stvrtina z tych najlepsich ide studovat do zahranicia. A ti co vedia dobre cudzie jazyky idu tiez prec. V priemere by sa to dalo povedat ako u sikovnych matikarov. Teda viac ako polovica z 20% najsikovnejsich jazykarov ide studovat na zahranicne vysoke skoly. Co si poviete fajn,ze to je logicke. Ale je tam rast co chce ist studovat do zahranicia.  Mozno si poviete fajn, tie stredne skoly ich dobre pripravili.. tu by som ukoncil,lebo nemyslim si ze to je ten dovod.

Viem ze  v Martine niekolko rokov je 200-300 norskych medikov. Uz sa tu nejaky usadil? Neverim ,ze ziadna helpianka tam nestudovala, ci nerobila v bare. Ci suhaj z Hybe. Ci odisli do Norska?

 

maturanti.png

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 2 týždňami...
  • Pred 4 mesiacmi...
  • Pred 2 týždňami...

tak toto je ale mimoriadne smutný prípad.

nedávno som spomínala na svojich mnohých susedov a spolužiakov z kdejakých druhov cigánov a rómov... vždy sme mali v triede slabších, ale nikdy to neboli len cigáni, pamätám si ich všetkých ...
zvyknem si spomínať na jedného cigánskeho chlapca, s ktorým si žiadny učiteľ nevedel poradiť... mal to totálne na háku... ovšem jeho dedo a otec vychýrení huslisti, už v socistických časoch mali obaja angažmán v Rakúsku a Nemecku, a mladý spolužiak sa naučil ako tak čítať, písať, počítať možno do sto, už netuším... ale pozbieral hudobný talent z celej rodiny, jediné, čomu sa venoval, bola hra na husle.
ovšem o tom v škole málokto vedel vrátane učiteľov, to bol rodinný klenot, nič pre školu.

dlhé roky, možno 15, 20 rokov po základke sme raz išli domov autom cez Babu... stopoval tam nejaký starší pán... vysvitlo, že je to starý pán Jánoška, teda stredný... pochvaľoval, že stále chodí do zahraničia hrať a jeho syn takmer ni nechodí domov, tak je obsadený.
 

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

https://revuca.dnes24.sk/ako-dopadol-monitor-deviatakov-pozrite-si-rebricky-skol-revuckeho-okresu-300927

V zakladnej skole v Sirku, Ratkovej to je 100% ciganov. Oni take vysledky budu mat. V Jelsave je moj odhad 60% ciganov,ale ti uz maju ine vysledky.Ta najlepsia skola v okrese - je zenina skola tam je 35-40% ciganov. To ale skace, raz maju 69% raz 52%, podla toho akych sikovnych v rocniku maju - ak ti 10( z 35, a 5 najhorsi nepridu na test) spravia na 90%. Kludne 7mi spravia aj 100%,lebo to su primitivne ulohy.

Ten test je A,B,C,D. Odpovede su diametralne rozne. 

https://www.zones.sk/studentske-prace/matematika/14099-monitor-9-mat-vysledky-a-odpovede-2017/

Nie tazke ulohy, ak ma sajnu aspon trosku aj to nevies presne vypocitat. Tak das to 50-50.  uhadnut musis na 75%. Ked len strielas a zakruzkujes vsetko aj tak by si to mohol spravit ako skola na 25%. Pod 25% sa neda ist,len nekruzkuju nic(nevie si napisat meno).A jeden to mohol spravit aj na 100%. 

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Nechápem tým demagogickým článkom na Sme, že naša ekonomika bude potrebovať Rómov. Ako môžu byť prospešní ekonomike 21. storočia íkvači, ktorí sa nevedia ani podpísať vo veku 10 rokov (som optimista a predpokladám, že ani raz neprepadol :eehmm: ) ? Ale tak aspoň vo výkopoch ich vidím usilovne pracovať ako včeličky.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvorte si účet alebo sa prihláste, aby ste mohli písať príspevky

Ak chcete odoslať príspevok, musíte byť členom

Vytvoriť konto

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!

Zaregistrovať si nové konto

Prihlásiť sa

Máte už konto? Prihláste sa tu.

Prihlásiť sa teraz
×
×
  • Vytvoriť nové...

Dôležitá informácia

Táto stránka používa súbory cookies, pre zlepšenie používania stránok tohto webu. Pre viac informácií kliknite sem. Ďalšie informácie nájdete na stránke Zásady ochrany osobných údajov