Skočiť na obsah

(de)Generácia sprostých?


Sniper

Odporúčané príspevky

game

Matematika, podobne ako lingvistika, je spôsob, ako formulovať nejaké javy a ich vzájomné vzťahy. Matematika, na rozdiel od lingvistiky sa snaží o exaktnú formuláciu. William Shakespeare bol majstrom jazyka a jeho genialita a úspech bol v tom, že našiel presne tie slová, tvoriace vety, v ktorých sme našli charakteristiku samých seba. Praktický význam návštevy divadelného predstavenia Hamleta je nulový. Takže aj stúdium matematiky, ktorú nikdy prakticky nevyužijeme je niečím podobným.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

význam návštevy predstavenia Hamleta je kdejaký ...

otázka je, pre koho je praktický, pre koho umelecký, pre koho pôžitok z konkrétneho shakespeareovského jazyka, a ešte pre kdečo, a samozrejme aj praktický, pre rad kdejakých povolaní od kritikov po študentov dikcie a prednesu a budúcich shakespeareovských hercov, ktorí znovu budú pokračovať v Hamletovi pre budúce generácie praktikov a divákov snobov či túžiacich po umeleckých zážitkoch....

 

nechcem sa do toho priveľmi zamotať, ale lepšia otázka by možno bola:

aký má praktický význam hosťujúci Hamlet z britského shakespeareovského divadla v pôvodnom staroanglickom prednese v Budapesti... presne ten istý. aj praktický, aj umelecký, aj profesionálny, aj ešte akýkoľvek, aký komu pasuje, preto je hosťujúce inojazyčné predstavenie vypredané. aj keby Hamleta hrali japonsky.

 

s matematikou je to podobné. študenti prechádzajú od malých znalostí k väčším, málo detičiek vie pri prvom spočítaní a odčítaní, že bude študovať raz astronómiu či v chémii fascinujúci jav oscilácie, čo je úžasná vec na pohľad, len od začiatku do konca takmer čistá matematika...

či bude raz študovať shakespearovskú či alžbetínsku drámu.

 

ľudia, čo sa musia bifliť dejepis či zemepis, sú na tom úplne rovnako. celé légie ľudí nikdy v živote nepoužijú poznatok z dejepisu, ani z vlastnej generácie, ale to je ich problém.

škola má dávať v prvom rade všeobecné vzdelanie a schopnosť používať a zapojiť svoj vlastný mozog, to matematika dáva. schopnosť myslieť abstraktne, to stačí.
ale to je úloha školy. či tú matematiku niekto využije či použije ... dnes bežne ľudia nevedia počítať základné veci, percentá sú pre mnohých španielska dedina.

praktický význam netreba hľadať vo všetkom polopatisticky ... on s ukáže, až budú tí ľudia vyberať svoje povolanie a školu.

 

zaujímavé je... možno som s tým tak len ja, niekedy mám pocit, že som z iného vesmíru - ale zo základných drobností, z poznatkov zo školy využívam prakticky zo všetkého niečo celý život.  často len úplne drobnosti, ale je to všetko niekde tam, uložené.

pri dnešných deckách mám pocit, že odmaturovaním sa im zatvorí mozog, a do školy nikdy nechodili.  aj o tom je aj matematika.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

 

zaujímavé je... možno som s tým tak len ja, niekedy mám pocit, že som z iného vesmíru - ale zo základných drobností, z poznatkov zo školy využívam prakticky zo všetkého niečo celý život.  často len úplne drobnosti, ale je to všetko niekde tam, uložené.

pri dnešných deckách mám pocit, že odmaturovaním sa im zatvorí mozog, a do školy nikdy nechodili.  aj o tom je aj matematika.

 

Vzťah k matematike a prírodným vedám súvisí aj s politickou propagandou. Stalin a Lenin, poučený 1 svetovou vojnou pochopili, že ambície svetového diktátora sú závislé od technickej úrovne krajiny. Technická a vojenská vyspelosť sa v SSSR považovala za synonymum. Technické vzdelanie sa chápalo podobne, ako vlastenectvo a tento trend presadzovali nomenklatúrne kádre aj Slovensku. Humanitné vzdelanie vyvolávalo u súdruhov skôr podozrenie. Niet sa čo čudovať, veď technikov si súdruhovia vedeli lepšie predstaviť v podobe osádky tanku, ako nejakých estétov. Verím, že v tom čase by priemerný stredoškolák dopadol v teste z matematiky lepšie, ako jeho americký kolega. Vtedy sme sa v ČSSR s holým zadkom „hrdili“,  na akej vysokej úrovni je naše školstvo. V praxi ale takmer nikto nepotreboval vypočítať ani trojčlenku, nehovoriac už o kvadratickej rovnici. A tak sme aj dopadli. Dnes, ak chce nejaký Slovák uplatniť svoje matematické vzdelanie v praxi, musí Slovensko opustiť.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

nuž ... vždy tvrdím, že som mala mimoriadne šťastie na učiteľov aj školy.

na ich ideológiu  postoje, to si vskutku dodnes gratulujem, a nestačím sa niekedy čudovať, čo píšu o iných školách niekedy ľudia po nete.

 

nič z tohto "tlaku, ideologického ani technického" som nijako mimoriadne nepociťovala ani na gymnáziu - na oboch bol otvorený počet tried v pomere 2:1 - na dve prírodovedné jedna humanitná, a bez ohľadu na stalinsko-leninské smerovania, bolo to celkom logické - a nakoniec je vlastne stále: koľko jazykovedcov, historikov, hercov a filmových kritikov potrebuje jedna taká malá krajina, ako je naša ...

 

áno, mala som sen ... humanitný.
ten sen si dnes môže splniť na vš ktokoľvek ... veľmi relevantná otázka ovšem je, kde sa stovky detí z tej školy uplatnia vo svojom vysnívanom odbore.
mám to šťastie poznať údaje z jedného nedávneho početného ročníka - nikto.
za našich čias sa to riešilo tak, že sa niekedy ročník ani neotvoril. neviem, čo je poctivejšie či lepšie, neriešim, sen som si plnila sama, pre seba, z kníh.

 

sme tam, kde som smerovala:
v ktorejkoľvek fórumáckej hádanke vypočítať trojčlenku či percentá je úplne normálne ... trojčlenky počítam ľavou zadnou doteraz, a napodiv to aj potrebujem, aj v bežnom živote sa stane, hocikedy. o percentách ani nehovorím, nepriamej úmere už vôbec nie.

ja ano. využívam dodnes to všetko. aj v práci, nie veľa, ale áno.

nie. nejde o to - asi som to napísala vyššie nejasne:

nejde o to, mať každé decko "matematické vzdelanie" za každú cenu, ide mi  o to, že to základné z matematiky patrí k všeobecnému vzdelaniu ako čokoľvek iné.

aby dvadsaťročný maturant nepozeral ako do duba, keď má vypočítať trojčlenkovú hádanku v nedeľnej prílohe novín, aby vedel použiť mozog aj ďalej, než po najbližšiu skúšku v škole a po mne potopa.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

game

 

Ja som mal zas mimoriadnu smolu na dobrých učiteľov. V 1961, keď som mol druhák na ZŠ prišla, učiteľka s nadšením do triedy a povedala, Gagarin vyletel do kozmu a kto sa bude dobre učiť, bude môcť byť tiež kozmonaut. Nepatril som k najhorším žiakom, absolvoval som VŠ, ale ja som v zamestnaní nepotreboval vypočítať ani len tú trojčlenku. Súkromne iba, keď som si chcel vypočítať spotebu auta. Neviem, či Gagarin trojčlenku potreboval, asi tiež nie...

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

:)

nechcem, aby to znelo tak, ako to znieť nemá...
zameraná som tak kdesi medzi, matematika nebola skutočne môj preferovaný predmet, ale to nevadí. z toho zanedbávaného štvrtého ročníka som dokonca mala zamilovanú trojicu kombinácie, variácie, permutácie, z ktorých samozrejme dnes neviem už nič ...

keď som si pre seba, len tak zo zvedavosti potrebovala niečo vypočítať na pocet kombinácií, zúrivo som googlila vzorce...

vskutku - pritrafilo sa, že som potrebovala vypočítať niečoho kombinácie, len tak z hecu, pre seba...

 

/ a za sebou v lavici vždy ochotného spolužiaka, ktorý študoval vedeckú matematiku potom na VŠ, to je teda iná story, ale kdesi som o nej už písala : ) /

 

ale to vôbec nevadí... a je mi jedno, či Gagarin potreboval matematiku. základné znalosti potreboval rozhodne, a ani to nevadí, že v živote celá kopa ľudí nepotrebuje matematiku.

 

celá kopa ľudí tiež už nikdy v živote nebude počuť ani o Zlatej bule sicílskej, ani o tridsaťročnej vojne, ani o tom, kde sa v čertoch nachádza Antananarivo, a prečo sa v slove vydieť nepíše tvrdé y.
to všetko nevadí.

 

niekomu sa niečo usadí v hlave, niekomu to, niekomu ono, niekomu nič, ale to je problém toho človeka /zle nastavené školstvo teraz vynechajme/...   ale to všetko patrí k základnému vzdelaniu. k plneniu nepopísaného mozgu detí, k tomu aby sa naučili ho používať, keď o to majú záujem.

či to bude potrebovať aj vyššie, či neskôr v živote... to je iná otázka. základy má.
 

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 2 týždňami...

zameraná som tak kdesi medzi, matematika nebola skutočne môj preferovaný predmet, ale to nevadí. z toho zanedbávaného štvrtého ročníka som dokonca mala zamilovanú trojicu kombinácie, variácie, permutácie, z ktorých samozrejme dnes neviem už nič ...

 

 

Ja som mal kombinatoriku v 5.triede(ostala mi kniha) a to sme boli matematicka trieda.  

 

 

http://www.oecd.org/pisa/

Videli ste vysledky? My nie sme priemer.

 

Neviem kedy sme sa ucili nasobit,ale tretiaci na zaciatku roka sa to neucia. Chalan sa pripravuje na pytagoriadu, vypocitat pocet stoliciek pri X ,Y radoch, zastupoch si musel kreslit.

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

k tomu testovaniu PISA - testovanie 15 ročných školákov a ich vedomostí, kde sa každý krát umiestňujú slovenskí školáci nižšie a nižšie, je tu jeden pekný graf.

 

post-3-0-19700500-1481126618.jpg

 

čo sa týka toho, prečo tí chudáci v školách bifľujú a naučia sa veľmi málo, jedna z odpovedí je takmer kždý rok  nová reforma, takmer každý rok nový minister, takmer každý rok nové učebnice, ktoré, akonáhle sú schválené a vytlačené, sa preukážu ako nianič - keď nuž neobsahujú faktografické blbosti, tak minimálne prekáža pre kraviny sused Žubajík ...

na stredných školách je to to isté - hotoví elektrotechnici netušia veci, ktoré my sme sa vo fizyke učili už na základke... a to nie je vtip, nedávno sme to skonštatovali s clovekom2 priam z praxe, porovnávaním toho, čo aj najsnaživejšie decká vedia zo školy, a čo sme sa učili my.

nebaví to učiteľov, nebaví to decká, nemajú pomôcky, na hlavy im kdekade zateká, trend dnešného sveta - prelez základku, vysokú si urobíš v Plzni...

 

ako píšu v tomto článku: keď sa ani Plavčanovi nepodarí jeho reforma, budeme ďakovať aj za to, že sa dnes decká naučia vôbec čítať. a to ešte chcete odbúrať aj matematiku? už dnes to na vysokých školách vyzerá zúfalo. to už úplne prestanú deti používať vlastný mozog.

https://dennikn.sk/627202/newsfilter-dna-ak-sa-plavcanovi-jeho-reforma-nepodari-budeme-radi-ak-budu-nase-deti-vediet-aspon-citat/?ref=tit

 

 

 

a kde tento rok zasa zlyhali naši deviataci?

v samostatnom myslení.

 

https://dennikn.sk/626754/ulohy-pre-deviatakov-su-naozaj-tazke-pytaju-sa-ich-na-stahovanie-vtakov-a-morske-riasy/?ref=top

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Je to v poriadku, treba si uvedomiť, čo za stranu tu prakticky vládne od roku 2006. Výsledok  testov PISA je výsledkom vládnutia smerákov. Vychovávajú si budúcu generáciu voličov.

 

Smer potrebuje presne takých voličov, akí sú terajší žiaci: jednoduchí, slabo mysliaci a hlúpi.

 

Takých si najlepšie získa kupovaním vo forme vlakov zadarmo, šikanovaním  "žgrlošov" podnikateľov a pod.

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

a ako sme na tom my ..este mudra generacia citajuca s porozumenim a logicky mysliaca? https://www.cas.sk/clanok/484413/deviataci-pohoreli-v-testovani-zvladli-by-ste-tychto-8-uloh-urcenych-pre-ziakov/

 

no ja 7/8- z fleku..a ked som teda porozmyslala tak na druhy pokus 8/8..ale ja teda by som hodinu nebehala nech by bola vlkost vzduchu akakolvek :zubiska:

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

tak isto z fleku 8/8 ...

hoci pri jednej som mala obavu, že trepnem, ale nie... bolo to ok.

 

my už máme ovšem nejaké skúsenosti, aj keď slovo skúsenosti nie je práve v móde, je to niečo ako fuj a huš... to je jedna vec,

druhá... myslím, že sme tu tak väčšinou premýšľavci... nie IQ Mensa, ale ani nie "čo dokáže ulica"

 

na druhej strane deti majú čerstvé hlavy, učia sa v podstate o týchto veciach, akurát to majú čerstvo v hlave, rozdiel je len ten, že sa ich to spýtali ináč...

bežne by som odhadovala  tak na polovicu, že polovica väčšinu otázok zodpovie správne.

 

myslím, že problém je aj doma. nielen v škole. s deťmi sa málo komunikuje, decká je treba učiť všetko, čo vidia, iná vec je, či sa im chce rodičov počúvať. ale to nie je zasa chyba školy ... a je to kolotoč, a špirála smerom ku dnu.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

som citala aj diskusiu..ja uz mam chut vrazdit, ked niekto zahlasi, ze na co sa bude toto a hento ucit, aj tak to v zivote nebude potrebovat..hotovi jasnovidci  :zubiska:

 

 

ano otrocke memorovanie je zle treba ludi naucit kde maju informacia hladat...--lenze ked ludia budu mat v hlave iba www.google.com, a nahodou vypadne net tak koniec sveta... :zubiska:

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

toto nie je len o detoch

skus kupit vianocnu pohladnicu bez predtlaceneho textu - vyrobcovia si myslia, ze narod nevie pisat a vyplodit suvislu vetu... a ukazuje sa, ze v zasade maju pravdu

pozri sa na auta - parkovaci automat, hocijaky automat, taka pomocka a hentaka

dnes nas oducaju pisat a soferovat

postupne nas oducaju mysliet

sci-fi sa stava skutocnostou, pan Verne, vitajte v 21. storoci

  • Pridať bod 2
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

V podstate máš pravdu, terajšie decká bez súčasných technológií by boli úplne, ale úplne vygumované. Vidím to aj na tých internetových diskusiách, že to často nedokáže vyplodniť jedinú súvislú vetu a bez chýb. A daj takémuto retardovi preložiť zo dve-ri strany textu do angličtiny. A bez Google translátora, ovšem. Skončí na prvej vete.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

 

na stredných školách je to to isté - hotoví elektrotechnici netušia veci, ktoré my sme sa vo fizyke učili už na základke... a to nie je vtip, nedávno sme to skonštatovali s clovekom2 priam z praxe, porovnávaním toho, čo aj najsnaživejšie decká vedia zo školy, a čo sme sa učili my.

 

Game mi to pripomenula... firma sa zapojila do duálneho vzdelávania, a máme občas v kumbále jedného chalana na praxi – druhák na SŠ, budúci elektrotechnik, či čo by to vlastne mal byť. občas nevedia čo mu dať robiť, a tak šéf uvítal keď som spomenul že by mi mohol vyrobiť a osadiť taký jednoduchý plošný spoj... s kolegom sme ho pri tej príležitosti aj trochu preklepli, a boli sme šokovaní rozsahom jeho neznalostí :o teda nie že by sa chalan nechcel učiť, ale výuka v škole stojí akurát tak za starú bačkoru...

takže, dva týždne sa v škole /na príslušnom predmete/ učia o rezistoroch, a chalan nevie po dvoch týždňoch o nich prakticky nič, lebo učiteľka im nevysvetlila... pritom rezistor je v podstate ten najjednoduchší, takmer až blbý komponent :D

neviem čo preberali celé dva týždne, ale nevysvetlila im za ten čas rozdelenie odporov podľa konštrukcie (uhlíkové, drátové, hmotové, metalické, ... to všetko bola novinka, v našom podaní), ani rozdelenie podľa výkonovej zaťažiteľnosti ... vedel síce že existuje nejaký systém farebných kódov v označení, ale ako sa v ňom vyznať, to im učiteľka tiež nevysvetlila ... údajne im na projektore premietla príslušnú tabuľku, a povedala, že kto chce, tak si ju môže odfotiť...

dokonca chalan nevedel spočítať ani výslednú hodnotu dvoch sériovo zapojených odporov, čo je hádam najjednoduchší výpočet v elektrotechnike. spočítať výslednú hodnotu paralelne zapojených odporov sa zrejme takýmto štýlom výuky nenaučia ani do konca školy... všetko triviálne výpočty, na úrovni matiky zo ZŠ.

chalan keď odbehol na prestávku, hovorím kolegovi: "Jožo, toto keď nás má v budúcnosti nahradiť, tak budeme musieť asi robiť až do smrti" Jožov komentár radšej písať ani nebudem :D

 

teraz niečo k úrovni výuky na ZŠ, pozbierané postrehy moje, aj kolegu, ktorý má tiež školopovinné deti. nedá sa písať o všetkých predmetoch, aj keď mimo kritiky by ostala akurát tak hudobná výchova a telocvik :D takže len tri vybrané:

 

1. angličtina – to je čistý surealizmus.

dve-ri strany textu do angličtiny. A bez Google translátora, ovšem. Skončí na prvej vete

decká štandardne tvoria vety cez google translator, aj so slovenským slovosledom, a učiteľka im to štandardne známkuje 1 či 2 :o

je šialené, aby siedmak, ktorý mal na vysvedčení z angličtiny 2, písal vetu o veku: "She has got XY years" a až ja mu musím vysvetliť že správna forma je "She is XY years (old)" a prečo to tak je... toto predsa nemôže nikto myslieť vážne, s takouto úrovňou výučby...

je šialené, aby siemak či ôsmak nevedel porozumieť jednoduchému článku v angličtine. učia sa angličtinu prakticky od prvého ročníku, a nedohovoria sa. čo sa vlastne 7-8 rokov učili, keď ja mám dva firemné rýchlokurzy /začiatočnícky a mierne pokročilý/ a dohovorím sa?!

 

2.informatika. o to, čo sa vlastne učia, som sa začal vážnejšie zaujímať, keď chalanom na NB vyexpirovala licencia free antivíru, a nevedeli si ju obnoviť...

takže celá výuka informatiky, tak ako ju majú moji chalani v škole, a kolegove dcéry v inej škole, nie je ani práca s PC, dokonca ani práca vo windows, ale čisto a len práca s MS Office. na hodinách informatiky decká tvoria debilné prezentácie v powerpointe ... a to ešte majú svojim spôsobom šťastie že robia aspoň niečo, lebo druhá skupina, ktorú má iná učiteľka, sa len hrá – učiteľka aby zabila nejakým spôsobom čas na hodine, tak deckám povie aby si na PC pustili nejaké hry...

rok či dva dozadu si museli všetci povinne založiť účet na facebooku, samozrejme bez toho aby im učiteľka vysvetlila nejaké pravidlá ochrany súkromia, a toho čo je vhodné zverejňovať a čo nie... mal som vtedy chuť nabehnúť do školy aby mi to vysvetlili, ale potom som si spomenul že s idiotmi sa diskutovať vlastne nedá...

a ešte jeden postreh, kolegov... ako je možné že v učebni nemajú ani jeden komp s linuxom... kolega nie je zúrivý linuxák, ale aj podľa môjho názoru, by mala k všeobecnému prehľadu v tomto predmete patriť aj nejaká skúsenosť s iným systémom ako win...

 

3. občianska náuka. to je dnes hádam väčšia demagógia ako bola za bývalých komunistov...

nejaká bláznivá dorota, prezlečená za učiteľku, tlačí deckám do hláv bludy o tom aká je dnes Európa jednotná ... to je rovnaké, ako keď nám vykladali o krajších zajtrajškoch :D

Európa nie je jednotná, nebola, a ani nikdy nebude :P logické by bolo hádam deckám vysvetliť, že časť štátov v Európe má nejaké záujmy spoločné – a preto sa združili do EU, ale zároveň že tie štáty majú aj vlastné záujmy, protichodné k záujmom iných štátov, a keďže sú to stále suverénne štáty, tak by EU do nich nemala zasahovať... a keď už učiteľka vysvetľuje fungovanie EU, tak by mala deckám tiež vysvetliť, že EU držia síce pohromade nejaké zmluvy, ale časť štátov /najmä tie väčšie/ si tie zmluvy vysvetľujú spôsobom aký sa im práve hodí, prípadne si z nich rovno urobili trhací kalendár...

neviem v ktorom ústave tú učiteľku splašili, ale museli asi dlho hľadať...

podľa pani učiteľky je totiž Európa údajne taká jednotná a silná zároveň, že aj keby na EU zaútočili USA a Rusko naraz, tak sa EU v pohode ubráni :o ak teda odmyslím absurdnosť celého výroku v kontexte vzťahov USA-Rusko, a odmyslím jadrový arzenál, ktorý obe veľmoci vlastnia, tak ešte stále tu máme historickú skúsenosť. USA a Rusko už predsa raz s betaverziou EU bojovali ... a bol to vtedy pre budúcu EU taký debakel, že si vtedajší predseda eurokomisie /a eurokomisár pre integráciu zároveň/ v podzemnom bunkri radšej vystrelil mozog z hlavy...

  • Pridať bod 3
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Neviem kedy sme sa ucili nasobit,ale tretiaci na zaciatku roka sa to neucia. Chalan sa pripravuje na pytagoriadu, vypocitat pocet stoliciek pri X ,Y radoch, zastupoch si musel kreslit.

Vcera som mu kontroloval ulohu a uz tam mali nasobilku. Nasobilku do 5, ci prvych 5 cislic , ale aj 3krat 156. Mal to spravne a tak ho preskusam

4x8 pochvilke 32, tak som skusil 4x18 a pochvilke povedal 72 , ako to tak rychlo vedia naucit? nechapem.

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Čím horšie výsledky dosahujú naši žiaci, napríklad v PISA testoch, o to väčšie nároky sú na ne kladené. Autorom učebníc, ako by nešlo o to, aby žiaci pochopili učivo, ale aby autori prezentovali svoj dôvtip a originalitu. Možno pre pár „malých Gaussov“  v triede to môže byť inšpirujúce, ale ostatné deti a ich rodičov to iba frustruje. Napríklad https://www.cas.sk/clanok/356026/extremna-uloha-z-matiky-ten-kto-to-vymyslel-asi-nenavidi-deti/

Stačí si porovnať Slovenské učebnice vysokoškolskej matematiky, alebo fyziky so svetom. Motiváciou našich autorov je asi dokázať študentom, že po Bohu a samotnému autorovi, nemá viac nikto šancu pochopiť to.

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 2 týždňami...

http://www.tsn.ca/video/iihf-world-junior-hockey-canada-vs-slovakia%7E1022583

To je zaznam dnesneho hokeja. Ti hraci sa nevedia korculovat. Oni sa sami oplieskavaju o mantinel lebo nevedia spravit zaktrutu. Dalsi nevie zastavit tiez si pomoze mantinelom a to su akoze reprezentanti. Nik ich neatakoval - mali to stazene ze jeden na palici puk a ho ######lo o plesklisklo, druhy ho este len dostaval. 

 

Realne takto to je

motakom: sa nehovori ze su motaci koli sebavedomiu...taky je teraz trend..tucni nie su tucni, pomali nie su pomali, rychlym sa nehovori ze su rychli koli pomalym, drevenym sa nehovori ze su dreveni a talentovanym sa nehovori ze su talent koli drevenym...ked som trenerovi na gymnastike v KE povedal ze decka z HC ktore tam dosli vyzeraju ako skupina telesne a mentalne postihnutych smial sa, ale ze si to mam nechat pre seba radsej.

http://www.hokejportal.net/?q=clanok/slovensko-nestacilo-na-kanadu-rozhodla-strata-kompaktnosti-v-2-tretine/68917/diskusia#pid2700059

 

Ja to len potvrdzujem. Chalan 4 rok trenuje - teda sportuje a nevie spravit patnast normalnych klikov. A on este je nadani ,aj rozomovo a pohybovo. Trenovat ani za boha a zacina byt tvrdohlavy - starnut. 

 

Ale ja som si to vsimol aj u synovca hokejistu. Mlady trenovany jedinec by mal Polanu dat polahky a nie somnou sa tam motat pesi. Nevlladal. Ja v jeho veku som tam nebol. Ale Certovicu som dvakrat dal. A tom som jazdil len pre seba. 

 

Z tych hokejistov ak sa hokejom bude zivit 5 je moc. Podla mna nikto.

 

Ale Bokros sa zivi slusne.

 

-----------

Za syna trenerovi by som nedal ani cent. Nedal bysom nic  a ked sa mu nechce makat. A on si zahra aj bez toho  - hra vsade kde ho potrebuju utok ,zaloha aj obrana. 

 

Som mu kupil ten tank - nie lego - ale nejaka podobna znacka na s.  600 kociek to postavil. Ale mam dalsiu zalubu.IQ testy a podobne hry. Nechces sportovat budes makat nadtymto. Vcelku mu to ide. Ale bude makat aj v sporte. Na rok uz ziadna plesivecka planina(trosku do kopaca a potom rovina) - budeme si davat Stolicu dvakrat tolko. Dvadsat km tisic dvesto prevysenie.

 

„Dlhoročnú budúcnosť nemá, ale skončiť môže až potom, keď sa prejavia výsledky zlepšenej práce s mládežou a vyprodukujeme viac talentov. Dnes je jedinou možnosťou, ako sa udržať v A-kategórii MS. Dnes funguje tak, že Ernest Bokroš dostane hráčov s obrovskými nedostatkami a musí z nich do Vianoc vycepovať takých, aby boli schopní konkurovať súperom. Projekt je tu preto, lebo nevychovávame dostatok mladých hráčov. Ale pozor, tento rok to možno už nezachráni ani 20-ka. Pretože je najslabšia, akú sme mali,“ skonštatoval Haščák.

http://sport24.aktualne.atlas.sk/hokej/reprezentacie/legenda-slovenskom-hokeji-zabijame-kreativitu-toto-je-nasa-najslabsia-dvadsiatka.html

 

Preto by som nedal syna na hokej. Kvoli tomu stavu a za to su zodpovedni vsetci treneri. 

 

A o com pan Hascak hovori?

Je zlé, že do nášho mládežníckeho hokeja príliš zasahujú rodičia. Aj v Kanade či Švédsku platia synom hokejky a iné veci. Ale u nás sa to zvrtlo až k tomu, že rodičia si hovoria: keď financujem synov hokej, budem rozhodovať aj o jeho talente, kde bude a ako bude. To, že tu rodičia od trénerov čakajú zaradenie ich chlapca do prvého útoku za to, že zasponzorovali tím, je veľký problém. Samozrejme, že nehovorím o všetkých rodičoch, ale aj toto sa v našom hokeji často stáva. Vo Švédsku na také niečo žiaden rodič ani len nepomyslí, a niežeby si to ešte vyžadoval. Tam sa žiadny tréner nepozerá, či otec priviezol chlapca na mercedese alebo passate. My hokejisti vieme, že týmto neduhom máme pokazený náš hokej už od malých detí. Ale nikto do toho nechce vŕtať, lebo veď rodičov potrebujeme.

http://www.etrend.sk/trend-archiv/rok-2016/cislo-50/ako-odrazit-slovensky-hokej-od-dna.html

Ako je na tom asi Ernest? Uz len kvoli nemu by som syna na hokej nikdy nedal.

 

---------------

 

u nas je sialene, ze ten co riadi klub muzov a snazi sa , aj zveladuje stadion. Absolutne nema nic spolosne z 6 -sestnastrocnymi detmi. Oni niesu u neho v klube. Hraju zan sutaze ale .. su to ine zdruzenia. On nema ziadne deti. Ale zas plochu travu niekedy da - ma ju v prenajme od mesta. A sranda vraj ho chcu - nie tie zdruzenia - niekto iny vyhodit z futbalu.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 1 mesiacom...

pred nedávnom sme tu mali dosť búrlivú debatu na školskú tému "na čo mi to bude"

a ako sme na tom my ..este mudra generacia citajuca s porozumenim a logicky mysliaca? https://www.cas.sk/clanok/484413/deviataci-pohoreli-v-testovani-zvladli-by-ste-tychto-8-uloh-urcenych-pre-ziakov/

som citala aj diskusiu..ja uz mam chut vrazdit, ked niekto zahlasi, ze na co sa bude toto a hento ucit, aj tak to v zivote nebude potrebovat..hotovi jasnovidci  :zubiska:

 

 

ano otrocke memorovanie je zle treba ludi naucit kde maju informacia hladat...--lenze ked ludia budu mat v hlave iba www.google.com, a nahodou vypadne net tak koniec sveta... :zubiska:

 

vychádzala viacmenej z tohto, čo písala Hellé, preto ju citujem...

dostali sme sa tu vtedy aj k tomu, načo je komu v škole taká a hentaká matematika, a ešte kdečo.

 

/akým spôsobom sa to deti učia, čiže vec, o ktorej píše clovek2, je na inú tému - to je samotný problém školstva ako takého/

 

toto je o tom, prečo sa to všetko učiť a prečo vedieť aj niečo, čo možno nikdy v živote potrebovať nebudeme. ale možno áno.

 

našla som jeden príjemne napísaný článok pre českých školákov, ktorí sa pýtajú na to isté, ako školáci slovenskí /plus ich rodičia a kdekto/, je to všeplatné. nie svetoborné, ale je to také jednoduché, prečo sa učiť kdečo.

a k podobným výsledkom sme v debate podaktorí dospeli aj tu:

 

K čemu mi to bude

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

 

/akým spôsobom sa to deti učia, čiže vec, o ktorej píše clovek2, je na inú tému - to je samotný problém školstva ako takého/

 

 

no, mal by som nejaké pripomienky aj k tomu čo sa učia... takto zrána len jeden príklad, ktorý ma mierne "naddvihol":

 

nejaký pritrúbený hipík, prezlečený za učiteľa, na občianskej náuke /či ako sa to teraz volá/ vykladal deckám ako je ich vina, že deti v Somálsku hladujú. keď môj potomok zakontroval, že keby tatkovia tých detí dlhé roky po sebe navzájom nestrieľali, a namiesto toho sa konečne začali venovať niečomu užitočnému, tak by aj tie ich decká asi neboli také vyhladované... učiteľ to zaklincoval odpoveďou, že aj to je ich vina /deciek v triede/ že najobľúbenejšia kratochvíľa somálcov je strieľanie sa medzi sebou :o

 

teraz neviem či je takýto spôsob výuky iniciatívou len jedného konkrétneho idiota, alebo je to systémový jav, keď sa v súlade s neomarxistickou doktrínou súčasných západných elít, vymývajú mozgy deckám už na základných školách, a vnucuje sa im pocit viny na tom, že sa dospelí ľudia na inom kontinente správajú ako úplní debili...

  • Pridať bod 2
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

družinárky nie sú etalón inteligenčného nadpriemeru v školstve, aj keď majú tie chudery spravidla povinne vysoké školy...

dokonca ani mnohé učiteľky a učitelia nie, stále sú to ľudia, ktorí majú nejaký svoj osobný názor... aj vedomostný a inteligenčný a názorový mantinel a strop.

poznám z najbližšieho okolia zopár prípadov, o ktorých je lepšie pomlčať. našťastie fakt len zopár.

 

a ten hipísák z clovekovej školy je zrejme podobný prípad, je to jeho súkromná slniečkárska akcia.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvorte si účet alebo sa prihláste, aby ste mohli písať príspevky

Ak chcete odoslať príspevok, musíte byť členom

Vytvoriť konto

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!

Zaregistrovať si nové konto

Prihlásiť sa

Máte už konto? Prihláste sa tu.

Prihlásiť sa teraz
×
×
  • Vytvoriť nové...

Dôležitá informácia

Táto stránka používa súbory cookies, pre zlepšenie používania stránok tohto webu. Pre viac informácií kliknite sem. Ďalšie informácie nájdete na stránke Zásady ochrany osobných údajov