Skočiť na obsah

(de)Generácia sprostých?


Sniper

Odporúčané príspevky

každý na to zvysoka dlabe, taký trinásťročný môže pre svoj nízky vek priviesť do iného stavu každý mesiac jednu školáčku, a nič sa nedeje, lebo má nízky vek.

 

Dolný limit pre vek by som úplne zrušil. Keď malý cigoš vie trtkať, tak určite musí vedieť aj to, že nič mu nemôže prejsť len kvôli tomu, že je ešte v soplavých rokoch. Takto veľmi dobre vedia, že si môžu dovoliť čo chcú, vedia, že majú málo rokov na to, aby boli súdení. Oni to vedia veľmi dobre.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Za decko je zodpovedny rodic.

 

iste. aj podľa zákonov kdejakých. a čo z toho, keď každý na to dlabe?

 

z toho článku to nielen vyplýva, je to tam jasne napísané ... ešte nedávno bolo haló okolo toho, že siahnu rodičom na dávky a na kdečo, keď ich deti nebudú riadne posielať na povinnú školskú dochádzku do základných škôl ... možno to tak niekde aj funguje.

 

v Dobšinej, ktorá by ale mala byť po akcii učiteľov pod drobnohľadom, to tak zjavne nie je ... deti vyrábajú deťom deti, beztrestne, z niektorých rodín nechodia deti do školy, veď načo, beztrestne, lebo kompetentní kašlú na to, zákon nezákon ...

 

z článku:

Čísla dávajú Erike Polgáriovej za pravdu. Polícia minulý rok neobžalovala nikoho zo zanedbania rodičovskej starostlivosti.
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

no ... a šak o tom to je.

kto akože, a kto začne, keď kompetentní na to dlabú ? : )

 

školstvo pomaly ide do kytek, deckám zateká na hlavu, nemajú pomôcky, keď majú surovo a bezostyšne predražené, aby sa na tom nabalili aj kámoši kámošov, učiteľky v takej Dobšinej sú ponechané na seba, nech robia čo vedia, a podobne to funguje kdekade,
bez ohľadu na to, či a prečo práve štrajkujú učitelia, povolanie učiteľ je pomaly rizikové pracovisko ... namiesto toho, aby bolo prevychované nezbedné dieťa rodičom, rodič prevychováva v škole pred žiakmi učiteľa ... nie jeden prípad, a nie dva.

čo sa týka Dobšinej ... vlastne je človeku ľúto tých detí. vlastní rodičia im znemožňujú dostať sa na trochu vyššiu úroveň, aspoň čítať a písať sa naučiť by mal byť pre nich základ.

 

a kto sa o to stará? ani kompetentní nie. všetci na to dlabú. a sme tam, kde sme boli.

 

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

na to treba riadnu guráž a fyzické danosti učiť také decká a ešte sa postaviť zoči voči rodičom tých deciek a kdekomu ďalšiemu...absolútne sa nedivím, že sa na to dlabe, keď učiteľ nemá nijakú ochranu. Kedysi pán učiteľ alebo aj súdruh učiteľ bol niekto - dnes je to fackovací panák. z ejdnej strany si na neho dovoľujú drzí spratkovia a ich rodičia a z druhej strany ich dusia ich nadriadení a kdejaké vyšetrovacie orgány, ak k niečomu dôjde...nerobila by som to ani za nič.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 3 týždňami...

co sa cudujeme, ked detom tlacia do hlavy nekvalitne blbosti z presustrovanych europskych fondov ?

 

 
Cieľom národného projektu Moderné vzdelávanie – digitálne vzdelávanie pre všeobecno-vzdelávacie predmety, ktorého náklady sa podľa informácií od vedúcich projektu vyšplhali na sumu okolo viac ako 19 mil. eur (zmluva hovorí o ešte väčšej sume), mal za cieľ obsahovú prestavbu vzdelávania na základných a stredných školách s využitím inovatívnych foriem a metód výučby. Okrem iného mal skvalitniť výstupy vzdelávania pre potreby trhu práce vo vedomostnej spoločnosti (zdroj). Výhodou nastavenia projektu mala byť skutočnosť, že jeho obsah tvorili samotní učitelia. Pozrime sa, ako to nakoniec celé dopadlo.

http://www.lepsiageografia.sk/piacutesa269ky/projekt-digitalne-vzdelavanie-nevyuzita-sanca-alebo-blamaz

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 8 mesiacmi...

Vcera som bol na treningu, kde trenovali 9,10 rocne deti. Robili prvy krat cvik - isli dvaja proti sebe a mali si dvakrat vymenit loptu. V strede bol kuzel, prvy to mal nahravat pred kuzelom, druhy mu to vratit za kuzelom. Boli dve druzstva. Jedny to robili od zaciatku v celku dobre. A ti druhy .. trener im to skoro kazdemu jednemu vysvetloval. A nevedeli to pochopit. Dvaja traja motaci a zblbli aj mojho syna. 

 

O chvilku na to 5ti sa mali posunut s tercikom o dva metre dopredu. Traja to pochopili hned, jeden mozno nedaval pozor(bol najdalej). A jednemu to trener musel 4 krat povedat co ma urobit aby to urobil.  Najprv sa tam postavil on, potom tam dal loptu ale az nastvrty krat pochopil ,ze aj tercik ma posunut o 2 metre.

 

A to uz niesu male deti.

 

Tak som si dnes spravil svoj prvy IQ test ,ze ako som ja na tom.  Vyslo mi, ze 104 - priemer. No nic moc,ale pozrel som tabulku TOP 20 za posledny tyzden a umiestnil som sa na peknom 13.mieste.

 

http://www.iqtester.sk/top-20-iq-skore

 

Nik tam nieje vynimocny ci genialny . Ich je v populacii vraj 8% resp. 2,5 %. A to ten test spravilo(asi aspon zacalo) 1357 ludi.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Nejaky Tono 6tri rocny predbehol zenu. Medzi casom si mal test spravit kamarat. Relativne velke zviera manazer a nieje vo vysledkoch.

 

On mi je kamarat od desiatich rokov teda si ja zneho srandu mozem robit. Mozno nie. 

 

Mozno mal menej bodov ,ci to nerobil. Ale to nieje podstatne. 

 

Mna zaujalo, ze moja zena to len priklad dosiahla sto bodov - co by mal byt uplny priemer. Ale od nej su lepsi len osemnasti? z tisic patsto? Aj ked to cislo ja neviem ci je spravne.

 

To ze moja zena je inteligentna ja viem. Mna prekvapuje velmi casto. 

 

Mesiac sa hram tuto hru.

http://www.hrajhry.sk/hra/hexa-fever.html

 

Zene som t dal do ruky raz a hrala to velmi dobre - az som ziral - po mesiaci som prisiel ako to hrat.

 

Dnes zene ak vyplnala test ma prekvapila - ze nieco z matiky aj vie - nieco absolutne nepodstatne. Uplnu koskotinu.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

A co mne vychadza.

 

http://www.fhpv.unipo.sk/~majherov/gaussova_krivka.htm

 

Ze tato gausova krivka je posunuta ovela hlbsie do pasma opic. Teda do lava.

 

-------------------

este posledna poznamka - ja som vedel ze moja zena inteligentna je.  A ze sme na podobnej urovni. keby to tak nebolo - neboli by sme spolu. Veci by sme videli uplne inak. Ci uz nase - ci rodinne- ci sirsie. tak to je. 

 

 

Uz som to pisal zena sa bala, ze ako mozme spolu zit ked ja mam titul ona nie. To realne bolo to mi povedala. Ja ze nech si spravi skolu. 

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

 

Vašemu IQ Testu bolo pridelené číslo:

404000Dosiahnuté celkové IQ skóre

107 (Priemerné)

dal by sa možno spraviť aj slušnejší výsledok, ale na to že som po nočnej, tak som celkom spokojný :D

 

možno to cez víkend, odpočinutý, skúsim ešte raz

 

akurát ma prekvapilo, že vo veciach ako 

  • racionalita
  • logika
  • analýza, analitický prístup k veciam
  • pozeráte sa na veci po častiach
  • ste dobrý v matematike a ďaľších vedách
  • ste praktický

som mal horšie skóre ako v

  • abstrakcia
  • chápete podstatu systémov
  • pozeráte sa na veci ako na celky
  • ste zameraný na filozofiu prípadne náboženstvo
  • cítite, že robíte správne veci

nie som si teda celkom istý objektivitou testu, viac by na mňa sedeli opačné výsledky...

  • Pridať bod 2
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Este si na sedemnastom mieste.  Som rad ze si zapojil a videl som ta hned a hned vedel ze si to ty. 

 

Som rad ze si to skusil. Overil si to a dopadol si v celku vyborne. 

 

Pre mna bolo nemyslitelne aby cislo 98 bol 20ty najlepsi. Inak aj teraz to cislo by malo byt 120. Je len 106 ale asi to je realita.

 

-------------------------------+

Alebo co je realita. To som cital v pondelok.ked som bol na treningu a robil si test.

 

Realita je ze sme hlupi. Mozno je este horsia ,ze ti inteligentnejsi su na tom podobne. 

 

Zadlzenost slovakov.  

-------------

 

Proste blbost slovakov rastie a prekvita a uvidime ako to dopadne.

 

Inak som dnes pozrel  - mi ako firma traja ludia posleme do socialnej poistovne peniaze na jeden priemerny dochodok. Jeden skorodochodca, ja a mlady. Z tych cistych peniazov zijeme. Tri rodiny. 6 dospelych a 3 deti.Zeny, priatelky a milenky maju prijem  0,priemer a  dochodok.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

"...Proste blbost slovakov rastie a prekvita a uvidime ako to dopadne..." To závisí na objektivite testov. Napríklad v horeuvedenom teste je postupnosť 2^n, čo súvisí so vzdelaním. Časový limit nesúvisí s inteligenciou, ale schopnosťou pracovať v časovom strese. To je neobjektívne posudzovanie a podobne je to v tomto teste pri ďalších úlohách... Ak má niekto komplexy menejcennosti, nech si urobí tento test:

 

http://iq-test.stylove.com/

 

Verím, že každý v ňom dopadne takmer ako génius.

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Ja som tam videl tri a pat na ntu(co ma prekvapilo ze zena vedela priklad co je 5 na 0). Ale nedostal som sa kvoli casu ku vsetkym otazkam. To sa mi podarilo iba u nejakych obrazkov.

 

Inak uroky sa ako pocitaju? Suvisia s casom?

 

Ten test neviem ci je spravny - zrejme nie. Ci spravne nakalibrovany. Alebo ti co ho vyplnaju maju ovela slabsie vysledky a podla teba je ktory IQ test spravny?

 

------------------

Clovek je blbi. Nedokaze sporit, nedokaze si manazovat svoj cashflov  - ani zabezpacit dochodok. Nedokaze si vybrat skolu kde by malo chodit, ci nedokazu mu v tom poradit ani jeho rodicia.

 

Ale dokaze si vybrat takeho to uja - niekedy kvoli vlaku, ci cigaretam.

 

http://hnonline.sk/slovensko/863541-ak-to-nepojde-po-dobrom-pojde-to-po-zlom-fico-razantne-zakroci-proti-krajom

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

slimak

 

Je ilúzia, ak si niekto myslí, že nedostatok kvalifikovanej pracovnej sily, súvisí s nesúladom medzi požiadavkami praxe a tým, čo poskytujú stredné školy. Stredné školy dnes pripravujú žiakov podľa osnov vyhovujúcich skôr kvalifikácii učiteľov, ako žiakov a vyučovanie v takejto škole je takmer strata času. Schopnosť uplatnenia absolventa strednej školy nezávisí až tak od typu školy, ale od jeho inteligencie, ochoty vzdelávať sa a pracovať. Potrebné návyky a kvalifikáciu v konkrétnom zaradení s technológiou, získa na pracovisku. A ak potrebuje nejaký atest, ten si môže urobiť postgraduálnou skúškou, podobne ako vodičský preukaz, účtovníctvo,  atď... Na západe je to úplnou samozrejmosťou. Nie že by som chcel degradovať stredoškolské vzdelanie. Platí to aj pre VŠ vzdelanie. Okrem lekárov, právnikov, učiteľov a podobné obory, ktoré sú nezastupiteľné  inou kvalifikáciou, sú takmer všetci absolventi na jednej lodi. Z balastu, ktorý sa na VŠ učí, veľa toho nevyužijú a musia sa učiť odznova. Dôkazom toho je, že vzdelanie sa už ani neuvádza, alebo nepožaduje, pri prijímaní. Ani sa nedivým, pri úrovni vysokoškolského vzdelania na Slovensku, by sa ľahko mohlo stať, že na základe vzdelania, môžu prijať aj idiota.  Ak si odmyslíme „remeselníkov“, ktorý pracujú „bez papiera“ a sú evidovaní, ako nezamestnaní, (aby za nich štát platil zdravotné poistenie a dôchodok), nezostáva toho už veľa, čo sa dá skutočne zmysluplne zamestnať. Aj keby na podnet Fica, absolvovali nepoužiteľní študenti nejakú technickú školu tak, že si  pedagógovia privrú, alebo úplne zatvoria oči.“, pre prax budú takýto absolventi skôr hrozbou, ako obohatením. Ich jedinou nádejou je postupovať po kariérnom rebríčku ako politik, alebo podobná funkcia bez hmotnej zodpovednosti a nutnosti skladania účtov za výsledky svojej práce. Tieto miesta ale nespôsobujú Ficovi vrásky na čele, lebo záujem adeptov o ne bude stále veľký. Nepoužiteľných ľudí bude vďaka technologickému pokroku a politike "pre zisk malej skupiny, všetko dovážať z Číny"  stále pribúdať. A nad tým by sa mali demografi spolu s politikmi konečne zamyslieť, namiesto neustáleho nabádania občanov k napodobňovaniu rodinnej politiky sysľov. Tí nepoužiteľný, ktorých asi najviac "baví rozmnožovať sa, aby sa nenudili", budú skôr odčerpávať, ako vytvárať dôchodky.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

To co si napisal chapem a suhlasim s tym. JA nerozumiem

 

 Ak má niekto komplexy menejcennosti, nech si urobí tento test

 

 

 

Ano ten test - bol to moj prvy test sa mi zdal jednostranne zamerany a ista uloha mi vyhovovala - lebo ja ju v praci kazdy den cvicim.

 

 

 

O koľko klesla výučba matematiky?
Na gymnáziách ešte kedysi bežne bývala matematika každý deň počas štyroch rokov, takže 20 hodín. Dnes je predpísaný minimálny objem pre študenta len 12 hodín. Tí, čo z nej nejdú maturovať, majú tieto hodiny matematiky sústredené do prvých troch rokov a vo štvrtom ročníku matematiku nemajú vôbec. Aj od našich vysokoškolských študentov vieme, že keď majú rok – dva prestávku, veľa zabudnú. A učiteľovi sa ťažko nadväzuje na tie zabudnuté poznatky. Na gymnáziách je dnes alarmujúco nízky počet maturujúcich z matematiky, iba okolo 25 percent…

Inokedy sa spomínalo, že len 13 percent?
Zistil som si to detailnejšie. Trinásť percent je neakceptovateľné číslo, veď vždy to bývalo 70–80 percent. Od 90. rokov sa to začalo meniť, matematika sa okolo roku 2008 stala voliteľným predmetom, odvtedy počet maturujúcich z matematiky začal výrazne klesať. Dnes je to celkovo 13 percent a keďže na gymnáziách je to podľa informácií z minulého roka 27 percent, tak na ostatných stredných školách je maturujúcich z matematiky ešte oveľa menej ako 13 percent. Zistil som napríklad, že na jednej priemyselnej strednej škole končí 99 študentov, z nich 72 sa hlási na vysoké školy, ale iba štyria maturujú z matematiky. Lebo na stredných odborných školách je systém taký, že matematika je piaty dobrovoľný maturitný predmet a študenti si ho už vôbec nevyberajú. A keď títo študenti prídu k nám na Stavebnú fakultu STU – prijímačky momentálne nerobíme, podobne ako mnohé iné fakulty – píšu vstupný test a z 22 študentov ten test urobí iba sedem, aj to len tak-tak.

 

 

 

http://zurnal.pravda.sk/rozhovory/clanok/411446-profesor-mikula-matematiku-netreba-milovat-staci-ju-vediet/

Ja si myslim ,ze tamatematika a to co je v citate s tym suvisia.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

slimak

 

V odkaze
http://zurnal.pravda.sk/rozhovory/clanok/411446-profesor-mikula-matematiku-netreba-milovat-staci-ju-vediet/
Š pánom Profesorom Mikulom zdieľam jeho nadšenie pre matematiku. No bohužiaľ nemôžem sa stotožniť s jeho názorom, že matematika je rovnako dôležitá,  ako materinský jazyk. Slovensko  patrí medzi krajiny, ktoré takmer úplne rezignovali na vlastný technologický vývoj. Outsourcing sa na Slovensku stal čarovným slovom pre neschopných, ale ambicióznych idiotov v bielych golieroch, ktorí sami nič nedokážu. Preto tvrdia, že je ekonomicky výhodnejšie neriešiť vývoj, ale objednať si tovar z vonku. Finančne najefektívnejšie dodávkou z Číny a predať ho pod značkou svojej firmy, najlepšie ako štátnu zákazku.  A tak znižujú potenciálnu možnosť, skúsiť niečo vytvoriť vlastným rozumom, teda entuziastov, pre ktorých by  matematika a vzdelanie malo zmysel. Ale v konkurencii s Čínou nemajú šancu. Maximálne sa im ujde nejaký grant z EU, kde sa dá pohrať s štatistikou, Excelom a trojrozmernými koláčikovými diagramami. Nakoniec, veď aj to je matematika. Pár jedincov, čo pracuje v SAV možno sem tam potrebujú matematiku na vyššej úrovni, ako výpočet kvadratickej rovnice. Ale pre to nie je nutné, aby všetci študenti potrebovali  riešiť nelineárne diferenciálne rovnice  vyšších rádov. Jednoducho osnovy škôl sú šité na kvalifikáciu pedagogického zboru. Okrem pár jedincov, sa vyššou matematikov na Slovensku, bohužiaľ zaoberajú hlavne tí, čo ju vyučujú. Ale akceptujem aj názor, že matematika rozvíja logické myslenie, ktoré síce pre Slovákov nemá žiadny zmysel, ale takáto aktivita vraj odďaľuje Alzheimerovu chorobu..  

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

ale zato si stále myslím, že maturita z matematiky patrí minimálne k všeobecnému vzdelaniu.

keď hovoríme o gymnáziách, hovoríme o všeobecnom vzdelaní, a vyučovať matematiku na primeranej úrovni tak ako ostatné predmety podľa mňa k tomu patrí.
na reálnej vetve, samozrejme, nie na humanitnej.
viem, že dnes hodne vecí chodí aj gymnáziách ináč, ako pred tridsiatimi rokmi, tak to bolo delené ešte aj za nás, a na tej prírodovednej sa maturovalo z matematiky, a nikomu to neublížilo.

je trochu smiešne, že to píšem ja - z reálnej vetvy, tri roky som sa pripravovala na to, že budem maturovať z matematiky, štvrtý ročník som chodila na špeciálnu školu, od samého začiatku ročníka sme vedeli, všetci, z čoho budeme maturovať, aj ja, že ja z matematiky nie -

výsledok bol taký, že štvrtácku matematiku som preplávala,

tak, že mi na vysokej chýbala, lebo som vedela, že z matematiky maturovať nebudem. tak som na to dlabala.
takže som si odmaturovala tri jazyky a jeden odborný predmet ... z jedného jazyka dnes už neviem nič, nikdy v živote som ho nepotrebovala, a tá vynechaná matematika mi napodiv vážne chýbala na vš ... takže to poznám na vlastnej koži ... a dodnes pociťujem, že mi chýba.

 

nepotrebujem ju, ale cítim, že mi chýba. na gymnáziách zameraných na prírodné vedy má byť maturita z matematiky, a na priemyselných školách podľa odborov. tá základná matematika nikomu neuškodí.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvorte si účet alebo sa prihláste, aby ste mohli písať príspevky

Ak chcete odoslať príspevok, musíte byť členom

Vytvoriť konto

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!

Zaregistrovať si nové konto

Prihlásiť sa

Máte už konto? Prihláste sa tu.

Prihlásiť sa teraz
×
×
  • Vytvoriť nové...

Dôležitá informácia

Táto stránka používa súbory cookies, pre zlepšenie používania stránok tohto webu. Pre viac informácií kliknite sem. Ďalšie informácie nájdete na stránke Zásady ochrany osobných údajov