Skočiť na obsah

Boj proti predajcom cez telefón, vnucovanie produktov a služieb


trinita

Odporúčané príspevky

Určite to poznáte - zvoní vám telefón, obyčajne v tej najnevhodnejšej chvíli a na opačnom konci je predajca cez telefón s nejakou úžasnou ponukou, napríklad na holiaci strojček či bambusové ponožky zadarmo... Mne tento mesiac už 3x volali z Zepteru (že som vyhrala lokálnu lotériu a mám si prísť pre cenu), 2x z nejakej medicínskej firmy, čo ponúka zdravie, slečna s ponukou bambusových ponožiek zadarmo a chlapík zo štúdia krásy s ponukou na ošetrenie pleti (ak im pustím číslo nejakej mojej kámošky ako ďalšej obete)... Dosť ma to otravuje, nič z toho nepotrebujem a nechcem, obyčajne ich ruším hneď na začiatku, občas sa pýtam, odkiaľ majú kontakt na mňa, ale samozrejme mi to nepovedia alebo sa vyhovoria na zlaté stránky.

Tak sa pýtam:

 

ako sa dá (účinne) bojovať proti tým predajcom cez telefón, čo volajú opakovane?

 

Blokovať ich telefónne čísla nemá význam, tých čísiel je strašne veľa a volajú stále z iných, na prosté oznámenie - ďakujem, nemám záujem, viac mi nevolajte - mnohí kašlú a zavolajú znovu...

 

Takže - existuje nejaký osvedčený, prípadne aj právne podložený spôsob, ako sa ich zbaviť? Musia ma vyškrtnúť zo zoznamu, ak ich o to požiadam len v rozhovore? Či sa treba "vyhrážať", že sa obrátm na vyššiu inštanciu - napríklad ŠOI (alebo kam vlastne?)? Máte s tým skúsenosti či dokonca úspech?

 

Mám pocit, že sú tí predajcovia čoraz nepríjemnejší a agresívnejší, ak ich odmietnem... Chápem, že telefonisti sú len zamestnanci, nútení firmou podávať výkony, ale viem, že kedysi ich učili, že len 10 % tých, ktorých oslovia, prejavia záujem, a len 1 % si nakoniec niečo kúpi a mám pocit, že tí dnešní by chceli byť úspešní u každého, koho oslovili...

 

ak tu už je podobná téma alebo je nevhodne zaradená, ospravedlňujem sa, nič som nenašla a admini to určite v takom prípade presunú na vhodné miesto - vopred díky

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

väčšinou im veľmi nepríjemným tónom oznámim, že nemám o nič záujem a v drvivej väčšine už nezavolajú (viem byť veľmi nepríjemný, hoci nie vulgárny). ale dosť ma dožralo neustále plnenie poštovej schránky sra***mi od Readers Digest. tak som im poslal mail, kde som im vysvetlil, že si to neprajem a žiadam o zmazanie všetkých údajov o mne z ich databázy, inak to postúpim právnikovi. odvtedy mám od nich pokoj.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

problém je, že si za tými telefónmi predstavím človeka, ktorý to robí za pár eur, každý deň pred sebou zoznam stoviek čísel, ktoré musí obtelefonovať, a keď som svojho času hľadala pred nejakými tromi či štyrmi rokmi inú prácu, zamestnávateľov - takýchto, robiť človeka na telefóne za tristo eur a denne od dvestoštyridsiatich ľudí si nechať nadávať - sa ozvalo každý týždeň päť ... stačilo si dať profil na profesiu.

 

nedávno som videla jeden film, americký, kde jednou z postáv bol chlapík na telefóne v obrovitej kancelárii s kopou iných operátorov, a medzi nimi ich šéf, ktorý sledoval, počúval, poháňal, museli odrecitovať svoje ponuky, aj keď na druhej strane linky ktosi umieral. už chýbal len bič ako na galejách.

 

mno ... takéto, aby boli neúnavne otravní, sa mi ešte nedeje.

také, že zavolajú, len jednu otázku, poviem že nie, ďakujem, a o týždeň mi zavolajú, že ma vylosovali, a mám si ísť pre výhru, ale do reštaurácie xy ... ešte len začne, poprosím, aby nepokračovali, vyčiarkli ma, neprídem a nemám záujem ... takých je mraky.

nikdy sa ešte neozvali znovu.

 

ankety o zubných pastách, zdravotnom poistení, cestovaní do zahraničia, domácom varení, využívaní športovísk ... toho sú mraky tiež. občas, keď je príjemný hlas, odpoviem, keď mám čas. to je tak trikrát do roka.

zvyčajne ich zastavím na začiatku, nie, nemám čas, prepáčte, nemám záujem, a zložiť. ... nestalo sa, zatiaľ, že by volali znovu.

 

nedávno som si čosi objednávala z Dormeo ... potvrdiť to bolo treba tak, že ma na potvrdenie zavolala ich operátorka, triezvy a milý ženský hlas, príjemný, a mala som presne ten pocit, že niekto nad ňou stojí a poháňa ju, aby povedala celý svoj text ... mala som čas, a došlo mi jej ľúto.

tak sme absolvovali všetky ponuky, celú litániu, až do poslednej ponuky a darčeka, ktorý mi mali pribaliť za slabých 28 eur ... ale už som ju poháňala, lebo to nemalo konca ...

kšeft navyše sa nekonal, ale nikdy viac nevolal nikto.

 

s Readers Digestom mám menej dobré skúsenosti, odhlásiť všetko sakumprask sa podarilo až na druhý pokus, síce milo, ale už neodvolateľne rozhodne.

ináč Readers minie drahého papiera na pchanie do schránok desivo veľa, už mi išli tak na nervy s ich vylosovaniami a zaručenými výhrami na kriedovom papieri aj so zlatými pečaťami, že už to nešlo ďalej.

 

takže ... hrubú silu sme zatiaľ pokiaľ viem nemuseli použiť ... zatiaľ stačilo nie, ďakujem, nevolajte.

 

nedávno som však čítala, že všetky tieto spoločnosti, vrátane kdejakých pôžičkární, majú problém, opúšťajú ich zákazníci, síce stále ich majú, ale menej ... to bude príčina, prečo sú neodbytnejší.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

ja jednoducho zlozim;

& boze, uz aj Zepter ??? to kam spadli, ze maju takychto predajcov ?

 

no, zložiť je najjednoduchšie a tiež to tak obyčajne robím, ale je to len jednorazové riešenie, ja skúšam nájsť nejaké systémové riešenie...

Zepter by mal byť niečo lepšie? aj oni chcú zarobiť čo najviac...

 

väčšinou im veľmi nepríjemným tónom oznámim, že nemám o nič záujem a v drvivej väčšine už nezavolajú (viem byť veľmi nepríjemný, hoci nie vulgárny).

 

kým neodstránia tvoje číslo z databázy, vždy sa môže stať, že ti zavolajú znovu... telefonista je obyčajne malý pán, má zoznam čísiel a ponuku, ktorú ti má predložiť, a to, že si k nemu nepríjemný, ešte neznamená, že dokáže tvoje číslo nejako vynechať...

 

problém je, že si za tými telefónmi predstavím človeka, ktorý to robí za pár eur, každý deň pred sebou zoznam stoviek čísel, ktoré musí obtelefonovať, a keď som svojho času hľadala pred nejakými tromi či štyrmi rokmi inú prácu, zamestnávateľov - takýchto, robiť človeka na telefóne za tristo eur a denne od dvestoštyridsiatich ľudí si nechať nadávať - sa ozvalo každý týždeň päť ... stačilo si dať profil na profesiu.

 

ja si tiež uvedomujem, že nadávať telefonistovi je celkom zbytočné... ale to ešte neznamená, že ich musím počúvať alebo dokonca že ich ponuku musím prijať... a už vôbec nevidím dôvod, aby boli zato oni ku mne neslušní alebo dokonca agresívni...

hľadám nejaký spôsob, ako dosiahnuť, aby firmy, o ponuky ktorých nemám záujem, ma jednoducho vymazali zo svojej databázy a viac mi nevolali...

 

zavolali mi napríklad, že majú pre mňa úžasnú ponuku žiletiek zadarmo, stačí zaplatiť 3,50 poštovné (a potom každý mesiac prebrať balíček za nejakých 8 ečok, kým nepochopím, ako sa to dá zrušiť)...

 

raz som mala problémy s poisťovňou - chceli ma prinútiť zrušiť starú poistku za 1 € mesačne a miesto nej zriadiť inú, za podstane vyššiu sumu, postupne boli takí neodbytní, že agenti chodli osobne v skorých ranných či neskorých večerných časoch, otravovali mojich rodičov, volali mi do práce i na mobil... po jednej takej návšteve, ked poisťovák zazvonil na naše dvere (netuším, ako sa dostal do vchodu) v nedeľu ráno o ôsmej, som sa už naozaj nasrdila a napísala mail poisťovni, že ešte raz za mnou pošlú poisťováka bez môjho súhlasu a zruším všetky poistky, čo u nich mám, aj za cenu, že mi to skomplikuje život... odvtedy mám pokoj...

ale čím mám pohroziť Zepteru - že si od nich nič nekúpim? aj tak si nekúpim... preto sa pýtam, či neviete o spôsobe, ako dosiahnuť, aby človek mal od nich pokoj...

 

no lebo ja si za 10 rokov nespominam na ziadnu ponuku cez mobil, a to som mal uz vsetkych troch operatorov.

kde do kelu tie cisla zverejnujete :)

 

pevnú linku nemám, ale zistila som, že moje číslo (ružové) je v poslednej dobe v zlatých stránkach.... a stačí, že nejaký tvoj "kamarát" pustí tvoje číslo takejto firme - a zistím, kto ma zamotal do Zepteru, asi ho zachloštím!

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

oni si kupujú celé zoznamy telefónnych čísel ... ani ho nemusíš mať nijako extra uvedené ...

 

a pripomenula si mi tým Zepterom a žiletkami jednu príhodu asi spred dvoch týždňov :

 

synovi telefonovala jedna firma, príjemná dáma, že je načase zaplatiť nové členské ... že jeden rok ho mali v akejsi "databáze" režisérov a filmárov zadarmo, a pokiaľ si chce a odporúčajú mu členstvo obnoviť, stojí to "len" 280 eur na rok ...

dodnes nevieme, čo to bola za databázu, a prečo a začo, meno a údaje si mohli získať ľahko, stačí sledovať festivaly a Slnko v sieti a podobné zábavy, prípadne zoznamy končiacich vysokoškolákov ... keď už nemajú iné možnosti, ale stopro majú.

 

ako sa ich zbaviť úplne, netuším.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

mne minule zavolal nejaký finančný poradca, že môj účet je vedený ako "sirotský" účet, a že či ma naozaj za posledný rok neoslovil žiaden poradca ohľadne správy toho účtu... tak som sa spýtala, ktorý účet, ktorá spoločnosť, kto im ho nahlásil? že oni nevedia, ale mám im povedať, či to je naozaj tak... z toho sa môžem už len smiať, nevedia nič, ale ja im mám dať informácie... tak som sa ho len spýtala, na čo teda sú, keď prd vedia a nech teda prestanú otravovať

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Zepter by mal byť niečo lepšie? aj oni chcú zarobiť čo najviac...

 

ja len ze poznam pracu Zepteru asi 15 rokov a toto nie je (nebol) ich styl

 

mne nastastie taketo "vyhodne" ponuky volaju zriedka, ale keby prislo na lamanie chleba, tak sa vyhrazam policiou za trestny cin obtazovania

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

hej, pred nejakými 15-timi rokmi som bola na takej predajnej Zepter párty... ale ten chlapík, čo mi volal ako prvý, tak ten by ma na konci hádam aj zbil, keby sa to dalo cez telefón... lebo som si dovolila spýtať sa, kto im dal moje číslo a že nemám záujem o ich úžasnú cenu (lebo okrem iného mi je jasné, že mi nikto nič nedá ZADARMO, ale bude za to odo mňa niečo chcieť, pokiaľ možno niečo, čo ma bude stáť veľa peňazí)

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Podla mna ponuky cez telefon su mimo pravidiel Zepteru a mozno je to osobna iniciativa konkretneho obchodnika.

V minulosti boli obchodnici dost starostlivo vyberani a skoleni, aspon teda v nasom regione. Ale aj to sa mohlo zmenit, rovnako ako sposob ponuky. Detto v minulosti nemal Zepter ziadne "kamenne predajne", dnes ich maju, tiez maju "prevadzky" tykajuce sa zdravia a kozmetiky (bioptron). Klesaju obraty, co je zaujimave - ze ludia nemaju zaujem o tieto predmety dlhodobej spotreby ???

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

ak mi niekto zavolá, tak poviem najprv kludne "ďakujem, nemám záujem" a pokial volajúci nepochopí a melie ďalej, zopakujem už ostrejšie "ďakujem", čím preruším jeho monológ a následne zavesím.

Raz sa mi ozval poisťovací agent, že by ma prepoistí, aj celú rodinu, aj deti aj krstnú mamu ,ak mám...... Nestačilo mu niekolkonásobné ďakujem a vysvetlenie, že "za peniaze kúpi aj sprostý" a volné financie nie sú, a rodinný rozpočet nepustí. Nakoniec rezignoval s tým, že mi ešte zavolá, možno sa finančná situácia v rodine zlepší. Odfúkol som si s tým ,že tak o pol roka absolvujem znova telefonát.

O tri dni mi dotyčný volal, že či sa už zlepšila finančná situácia.....skoro ma kleplo, a tak som sa ho opýtal:" Vy máte výplatu každý tretí deň?..... pomohlo to, už nezavolal.

  • Pridať bod 2
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Mne raz volali, vraj som vyhral nejakú masážnu vaňu či čo, ale kuriér mi ju dopraví pod podmienkou, že zorganizujem párty, na ktorú privediem tri manželské páry. Asi to musela byť obrovská vaňa, lebo keď som im povedal, že žiadne tri páry som nezohnal, tak sa záhadne odmlčali a ja nemám vaňu.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

mate stastie, ze vam volaju len raz, ale ja furt hladam sposob, ako zrusit tych, co volaju opakovane...

 

dnes mi volali dvaja - jedna robila nejaky prieskum zivotneho stylu, tu som zrusila hned po prvej vete, druhy bol z telecomu, tomu som povedala, nech mi vola po 17.00 (pomaly mi konci zmluva, tak mi mozno ponuknu nieco nove...) a este som mala hovor, ktory skoncil skor, nez som ho zdvihla a na nete som zistila, ze tiez je to nejake obchodne cislo

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

ako sa dá (účinne) bojovať proti tým predajcom cez telefón, čo volajú opakovane?

 

Blokovať ich telefónne čísla nemá význam, tých čísiel je strašne veľa a volajú stále z iných, na prosté oznámenie - ďakujem, nemám záujem, viac mi nevolajte - mnohí kašlú a zavolajú znovu...

 

Takže - existuje nejaký osvedčený, prípadne aj právne podložený spôsob, ako sa ich zbaviť? Musia ma vyškrtnúť zo zoznamu, ak ich o to požiadam len v rozhovore? Či sa treba "vyhrážať", že sa obrátm na vyššiu inštanciu - napríklad ŠOI (alebo kam vlastne?)?

 

ano, to som ja... uz ma nezachrani ani to, ze som tyger a vrcim a cerim zuby... a fakt potrebujem vediet, ako prinutit ludi, aby si ma skrtli z databazy

 

 

Ak ti opakovane volajú z nejakej spoločnosti napriek tvojmu želaniu, aby ťa neobťažovali, jediný legálny recept, ako tomu zabrániť je obrátiť sa na políciu. V takých prípadoch aj mobilný operátor môže konať a vyblokovať čísla len v súčinnosti s políciou.

 

A ešte je dobré si zaobstarať nejaký písomný dôkaz, že si ich žiadala, aby ti nevolali. Myslím, že stačí obyčajná SMS, ktorá by dokazovala, že si ich žiadala, aby upustili od svojho konania.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Jednoducho...

 

1. Poslat to prdele slusne, no rychlo.

2. Poslat do prdele neslusne a este rychlejsie - ako vylgarny kreten sa clovek zrejme dostane na blacklist a bude mat klud.

3. Ohurit - ak budu ponukat poistenie, oznamit ze clovek je poistovak a skusat z nich vytiahnut odborne informacie. Ak uvery, to iste. Ak predavaju nieco hmotne, tak nadsene oznamit, ze partner/-ka robi v SOI a ked ti daju vediet presne udaje o firme, tak radi pridete na kontrolu.

4. Zadrbat - opytat sa na meno volajuceho, presnu identifikaciu firmy a vyzadovat, aby ti presne dali vediet z ktoreho zdroja (meno, iID a pod) maju tvoj kontakt.

5. Vratit im to - zahrat sa na jehovistu, aktivistu Astar Serana, akukolvek haluz. Tri krat zopakovat, ze by sa mali vratit k Bohu vacsinou zafunguje lepsie ako biolit :P

  • Pridať bod 2
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Dakujem, ale bol som zbaveny svojpravnosti, ak chcete mozem vam dat osetrujuceho lekara. :)

 

:hahaha: :hehe:

to je dobré, to začnem aj ja používať! Dík za tip.

 

Mňa otravujú v priemere tak 3x za týždeň, s ponukami od výmyslu sveta. obvykle ich vypočujem, ale väčšinou poviem buď že už také niečo doma mám, už mi také predal ich kolega, alebo jednoducho, že nie, ďakujem, nepotrebujem také.

Nejaký čas som odoberala ten časopis Reader´s Digest, to bude aj 14-15 rokov, mám od nich knihu pestrá príroda, dobrá kniha a pomohla deckám ešte na základnej škole pri úlohách z prírodopisu. Tej knihe som rada. Tiež som kuúpila kuchársku knihu, tú som komusi dala k sviatkom. Ale potom som sa ocitla na Úrade práce, a tak som im napísala, že finančná situácia mi nedovoľuje ich časopis odoberať ďalej. odvtedy mi od nich neprišlo nič, a ani ma znova neoslovili.

zato Corlux a podobné spoločnosti ma priam bombardjujú...babmusiobňvých fusaklí už má môj starý aj môj otec plnú policu v skrini, a ja zas nohavičiek Lace...no, nosia sa mi dobre, ale keďže toho mám dosť, ďalšie objednávky som zrušila, hoci bol priblém dopátrať sa tej firmy. Tiež holiace strojčeky som zrušila. Ale nedávno mi volali zas s ponukou babmusových fusaklí...nuťž som im pekne vysvetlila, že presne týchto ponožiek máme doma plnä skriňu...tá milá dievčina mi ponúkala, že či to nechcem niekomu darovať...nuž nie, obdarovala som všetkých mužských príbuzných fusaklami Corlux až-až...

A chodia mi aj iné ponuka, napr. na lieky.

:tanec:

 

Jednoducho...

 

1. Poslat to prdele slusne, no rychlo.

2. Poslat do prdele neslusne a este rychlejsie - ako vylgarny kreten sa clovek zrejme dostane na blacklist a bude mat klud.

3. Ohurit - ak budu ponukat poistenie, oznamit ze clovek je poistovak a skusat z nich vytiahnut odborne informacie. Ak uvery, to iste. Ak predavaju nieco hmotne, tak nadsene oznamit, ze partner/-ka robi v SOI a ked ti daju vediet presne udaje o firme, tak radi pridete na kontrolu.

4. Zadrbat - opytat sa na meno volajuceho, presnu identifikaciu firmy a vyzadovat, aby ti presne dali vediet z ktoreho zdroja (meno, iID a pod) maju tvoj kontakt.

5. Vratit im to - zahrat sa na jehovistu, aktivistu Astar Serana, akukolvek haluz. Tri krat zopakovat, ze by sa mali vratit k Bohu vacsinou zafunguje lepsie ako biolit :P

 

Tiež skvelé! Pre mňa by prichádzali do úvahy body 4 a 5, len môžem dúfať, že predávajúci náhodou tiež nie je zároveň svedok Jehovov, ak sa rozhodnem pre bod 5...

 

Pri najbližšom takom telefonáte dačo z toho vyskúšam.

Potom dám vedieť, čo mi pekné povedali.

 

Raz som mala tiež ponuku dovoleniek, začali s tým, že kam chodíme na dovolenky, a keď som ich ubezpečila, že na dovolenky nemáme peniaze a chodím tak doma na jazero, tak sa aj sami odporúčali a hľadeli rýchlo tento hovor ukončiť.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvorte si účet alebo sa prihláste, aby ste mohli písať príspevky

Ak chcete odoslať príspevok, musíte byť členom

Vytvoriť konto

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!

Zaregistrovať si nové konto

Prihlásiť sa

Máte už konto? Prihláste sa tu.

Prihlásiť sa teraz
×
×
  • Vytvoriť nové...

Dôležitá informácia

Táto stránka používa súbory cookies, pre zlepšenie používania stránok tohto webu. Pre viac informácií kliknite sem. Ďalšie informácie nájdete na stránke Zásady ochrany osobných údajov