Skočiť na obsah

Lietanie - akékoľvek


game

Odporúčané príspevky

na Sliači začal včera piaty ročník Medzinárodných leteckých dní SIAF 2016.

 

vážení fanúšikovia,  ste tam,  boli ste tam niekto? :)

 

na ochutnávku zopár oficiálnych fotiek:  http://domov.sme.sk/c/20255198/piloti-predvadzaju-svoje-umenie-na-sliaci-sa-zacali-letecke-dni.html

S Littlewitch sme boli dnes, ako kazdy rok :D Bolo opat raz super :)

A kedze sme boli vcera na sahare, tak sme po dvoch dnoch na slnku kvalitne cerveni :D

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 1 mesiacom...
  • Pred 2 mesiacmi...
  • Pred 2 týždňami...

lietadlá padajú, aj bez terorizmu. aj keď z toho chcú vyrobiť terorizmus. jedna z najpamätnejších havárií lietadla typu Tu-154 padlo s poľskou generalitou r. 2010,

 

teraz padlo po vzlete zo Soči s 92 ľuďmi

z toho 64 členov slávneho armádneho umeleckého speváckeho zboru Alexandrovovci vrátane vedúceho Valerija Chalilova. Na palube bolo osem členov posádky, deväť novinárov a vojaci. Ruské úrady už zverejnili kompletný zoznam cestujúcich.

 
terorizmus vylúčili, zrútenie lietadla mohlo byť zapríčinené zlyhaním techniky alebo posádky, začalo vyšetrovanie.
 
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 1 mesiacom...

áno, krása! :) pozreli sme si to spolu s  manželom. 

 superšťastný Darkman  :) statočne sa držal,  občas sa aj tváril a držal si ručičky,  ako  rozkošné bábo.  :)

paráda! je to sila.  :klobuk:

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 2 mesiacmi...

Tak, nas slavny Aeromobil dostal cenu - 1,3 miliona dolarov

http://www.forbes.sk/aeromobil-rok-dodania-2020-cena-13-miliona-dolarov/

 

Dalej sa potvrdzuje to, co si tomto projekte myslim uz davno. Z hladiska inzinierskeho je to urcite zaujimavy pocin, ktory urcite musel prekonat par dizajnerskych problemov, ale z hladiska praktickosti je to macko-pes, ktory ocenia asi len zberatelia. Clovek, co nema problem dat 1.3 miliona na lietadlo, nema problem kupit poriadne auto. A nepotrebuje investovat do mackopsa, ktory nie je ani poriadnym lietadlom, ani poriadnym autom.

Pre porovnanie, par alternativnych strojov, ktore si clovek moze dovolit za 1.3 miliona dolarov

Diamond DA42 Twin Star -  od 600,000

Cessna 400 -  od 700 000. Najrychlejsie lietadlo s piestovym motorom.

Piper PA-46 -  od 900 000, lietadlo ktore uz ma pretlakovu kabinu.

 

Aeromobil sa cenovo pomaly blizi k jednomotrovym turbo-prop lietadlam (t.j. k lietadlam, ktorych vrtula je pohanana prudovym motorom).

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

nuz, ja neviem, ale porovnavas neporovnatelne - hybrid vs. cistokrvne lietadlo + cistokrvne auto

z technickych a realne vyuzitelnych moznosti vychadza sposob vyuzitia a nasledne aj cielova skupina

 

ta cena mozno zodpoveda realite (realnej hodnote), ale otazka zostava, ci naozaj ta cena nie je potom limitujucim faktorom pre cielovu skupinu, ktora by hybrid realne mala potrebu vyuzivat...

na mna je to prilis vyčančané, futuristické a nablýskané

 

to aby sa jeden bál niekde oprieť :D

preto mám radšej starý Lnadrover Defender, ako G-eckovy Mercedes...

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Kto ma byt cielova skupina? Aky ma byt realny scenar vyuzitia? Toto je jedna vec, co mi tiez nejako unika.

 

Hybrid moze byt argumentom len do urcitej miery. Hybrid nemoze byt ospravedlnenie pre kazdy nedostatok. Ja sa tiez mozem rozhodnut, ze spravim hybrid medzi lesnym traktorom a sportovym vozidlom. Znamena to teraz, to bude ospravedlnenie, ked to bude naprd produkt?

 

edit:

to aby sa jeden bál niekde oprieť :D

preto mám radšej starý Lnadrover Defender, ako G-eckovy Mercedes...

Toto je dalsia vec, ktora mi teraz napadla. Kazdy, hociako maly tukanec, by znamenal, ze s autom musis ist do servisu, pretoze nie je sposobile na let.
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Odkiaľ vieš, že to bude naprd produkt? Už si s tym jazdil? Ta cena je uplne v poriadku. Treba si uvedomiť, že to je v prvom rade technologicke demo, čo sa da z aktualnych technologii vyrobiť a vyťažiť. Je to jedinečne a bude to v obmedzenej serii. A ten vyvoj sa zaplatiť musi. Nie je to niečo čo by malo nahradiť automobilovu či letecku dopravu. To je nezmysel takto to chapať. Kupcov si to najde, na takom Blizkom vychode si vyšši dopyt predstaviť bezproblemov viem.

 

Hyperauta (rozumej Veyron, La Ferrari atd.) stoja podobne peniaze a su to "len" auta. A nikto sa nad tym nepozastavuje.

 

Sťažuješ sa že je to mačkopes, ani poriadne to, ani poriadne ono. Veď ono to ani nema ambiciu byť špičkove lietadlo ani špičkove auto. Je to proste produkt do portfolia, ktory našiel na trhu dieru. Nova kategoria.

To je ako napr. sťažovať sa, že sučasne SUV či crossoveri nie su ani poriadny offroad, ani poriadne kupe či kombi.  Nie su, a ani byť nechcu. Je to kategoria sama osebe. A Aeromobil treba chapať rovnako.

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Kde som ja povedal, ze to bude naprd produkt? Ved som presne povedal, ze to bude presne to, co si povedal ty, raritna hracka pre zberatelov (napr. na blizkom vychode).

Na to, aby som povedal, ze to bude mackopes, nepotrebujem produkt vlastnit, ani ho vyskusat. Kludne to mozem objektivne posudit z prezentovanych parametrov (ty tiez asi nevlastnis a nevyskusal si kazdu audiotechniku o ktorej sa vyjadrujes). Z tych parametrov je napr. jasne, ze to nema dolet ani nosnost najmemnsich lietadiel, ktore stoja tak okolo 200 000. Je to mizerne lietadlo. To este nezachadzam do toho, ze nehoda prototypu naznacuje, ze to ma problem v nestandardnych situaciach ako su vyvrty. To iste sa da povedat o parametre "auta", odvezie to 2 ludi, nema to kufor, ma to maly 100konovy motor a bezpecnostne hodnotenia to bude mat mizerne, kedze kvoli hmotnosti to nemoze mat nijake deformacne zony.

 

Hyperauta maju parametre v ktorych vynikaju, kvoli ktorym su koniec koncov kupovane. SUV su tiez kupovane aj kvoli praktickym dovodom (svetal vyska, bezpecnost, velkost nakladneho priestoru, pohldnejsie sedenie, lepsi vyhlad).

Aeromobil ako prakticku vec prezentuju samotny tvorcovia, aj ked na nom nie je prakticke skutocne nic.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

o podobnom auťátku som sa dočítala prvýkrát pred pár rokmi v siahodlhej sérii sci-fi krimi : )

auťátka fungovali presne tak, ako sú popísané: keď zastala v precpaných mestách doprava, jednoducho sa dvihlo, preletelo zápchu a pokračovalo ako auto : )

 

tu je aj video http://www.reflex.cz/clanek/video/78962/prvni-letajici-auto-prodavaji-na-slovensku-aeromobil-se-zmeni-v-letoun-za-80-vterin.html : )
 

Slovenská firma vozidlo představila na veletrhu AeroMobil Top Marques v Monaku, a i když je zájem údajně obrovský, první várka bude hotová až v roce 2020.

mohlo by byť aj skôr, tri roky sa mi zdá dlhá doba

 

ale byť leňošivým rentiérom, určite by som ho chcela, aj s pilotom, a hneď :)

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 1 rokom...

z 8 ešte lietajúcich postarších slovenskej armáde patriacich albatrosov jeden skončil pozemskú púť:

 

Na Sliači sa zrútilo cvičné vojenské lietadlo L-39. Obaja piloti sa stihli katapultovať a nehodu prežili. Príčinou nehody je zlyhanie motora, lety albatrosov zastavili.

 

tento mal za sebou dve generálky, predposledná nehoda albatrosa bola roku 2002.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 6 mesiacmi...

Pri tvrdom pristátí lietadla v Rusku zahynuli aj cestjúci 

Lietadlo vzlietlo zo Šeremetieva, zanedlho naznačovalo návrat na letisko,

 

 

Lietadlo Suchoj Superjet 100 (SSJ-100) smerujúce do Murmanska na severozápade Ruska bolo podľa Aeroflotu nútené vrátiť sa na letisko Šeremetievo krátko po štarte z "technických príčin".

Podľa ruských médií vyslal stroj núdzový signál a posádka sa začala pripravovať na núdzové pristátie.

Pri druhom pokuse zosadnúť na dráhu lietadlo narazilo na pristávaciu dráhu podvozkom, následne aj nosom, pričom začali horieť motory a plamene rýchlo pohltili celú zadnú časť.

Stroj mal v čase tvrdého núdzového pristátia plné palivové nádrže. Podľa vyšetrovateľov sa jedna z nich pri dopade roztrhla.

Objavili sa aj správy, že lietadlo zasiahol blesk, čo podľa rozhlasovej stanice Echo Moskvy potvrdila posádka.

O život pri tragédii prišlo 41 ľudí vrátane jedného člena posádky a najmenej dvoch detí.

 

Zo 78 osôb na palube prežilo 37 vrátane štyroch členov posádky. Viacerí ľudia utrpeli ťažké zranenia v dôsledku požiaru, uviedli záchranné zložky.

 

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

nesmieš sadnúť ani na vlak, Vilmuš... čo keď vykoľají.... :(

je to o pocite... aj do fungl nového auta nám narazil svojho času človek, ktorý rovno za volantom dostal infarkt a my sme boli v ceste...

 

zakaždým, keď potomok letí, je to podivný pocit, tie prvé lety som presedela v noci pri pc a pozerala radarové lety... tento posledný som už nevedela, ani kedy odkiaľ a kam a cez ktoré letiská...

pocit zostal, ale nemožno na to myslieť furt. nevplyvní to nič...

 

 

mimochodom, už je vraj isté, že tragédiu tohto letu spôsobil blesk.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 4 týždňami...

a to ma Flinstone láka na jeseň do Kórey. Nikam nejdem.

Vilma, nie? nejdeš? len Ty moja milá pekne  choď s Flinstonom..  :) netreba sa dopredu  strachovať...   to je asi tak, že ak sa má niečo stať,  tak sa  stane, aj doma...  treba cestovať... pokiaľ dýchame, chodíme..  proste pokiaľ nám zdravie dovolí.. aby sme na starosť neľutovali, že mohli sme..,  a nedopriali sme si.. život, roky, nám veľmi  rýchlo utekajú, tak prečo nie ísť s Flinstonom.. trebárs aj do Kórey..? aj na kraj sveta..  :)

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

aaale, už som letela, vždy som sa síce nohami zapierala do podlahy, hoci by mi to aj tak pomohlo ako mŕtvemu čižmy, ale nebolo to také hrozné, že by som sa letu nejak extra vyhýbala. O tom to nie je. Skôr je tá cesta pridlhá, čo nemám moc rada. 

 

Žiaľ, ale  aj keby som ako chcela, nemám toľko dovolenky, ak si zoberiem v lete, čo aj chcem, a cez Vianoce, čo tiež chcem, neostane mi na to. Musím každý mesiac chodiť na injekciu do oka, a to je vždy na celý deň. Takže týždeň dovolenky vyčerpám len na oko, keď sa mi minie to, na čo mám zo zákona nárok na lekára. tento rok som chodila raz za 2 mesiace, ale minulý týždeň som bola na kontrole, a povedali mi, že to nestačilo a musím každý mesiac. takže výlet do Kórey sa nekoná. 

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvorte si účet alebo sa prihláste, aby ste mohli písať príspevky

Ak chcete odoslať príspevok, musíte byť členom

Vytvoriť konto

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!

Zaregistrovať si nové konto

Prihlásiť sa

Máte už konto? Prihláste sa tu.

Prihlásiť sa teraz
×
×
  • Vytvoriť nové...

Dôležitá informácia

Táto stránka používa súbory cookies, pre zlepšenie používania stránok tohto webu. Pre viac informácií kliknite sem. Ďalšie informácie nájdete na stránke Zásady ochrany osobných údajov