Skočiť na obsah

lopata555

Odporúčané príspevky

konšpirácia má byť v tom, že spoločnosť White Star Line, zamenila Titanic za jeho sesterskú loď RMS Olympic

Olympic ktorý bol spustený na vodu o rok skôr, sa 20. septembra 1911 zrazil s HMS Hawke a bol ťažko poškodený, zodpovednosť za nehodu bola pripísaná na "konto" kapitána lode, a tak si plavebná spoločnosť nemohla nárokovať odškodnenie za poistnú udalosť, následkom čoho sa dostala na prah bankrotu

počas doby keď boli Titanic (stavba) a Olympic (oprava), spoločne v prístave spoločnosť zamenila všetko s menami lodí čo bolo na palube z jednej lode na druhú, malo to údajne zvládnuť 10 ľudí za jeden deň

následne poslali ťažko poškodený Olympic pod falošným menom na smrť a úmyselne ho potopili, a za zinkasovanú poistku plus to že im zostala úplne nová a nepoškodená loď sa s bankrotovej situácie dostali

nepotopiteľný "Titanic" - Olympic sa mal údajne tak rýchlo odporúčať ku dnu aj vďaka poškodeniam z prvej nehody

podozrenia na konšpiráciu podporujú aj nejasnosti v účtovníctve okolo existencie oboch lodí, a to že spoločnosť White Star Line mala za normálnych okolností následkom oboch havárií skrachovať, ona však prežila

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Ak bola firma pred krachom, tak "nezrovnalosti" mohli byt sposobene kludne aj snahou sa zachranit za kazdu cenu, nie? Moze to byt dokaz prilis kreativneho uctovnictva, ale nemusi to rovno a automaticky znamenat prave tuto konspiraciu.

 

Kua...a zamenit dve bedne to je este v poriadku - ale zamenit dve mega lode tak, aby si to nikto nevsimol? Tisice zamestnancov v dokoch??

 

Dalsia vec je, ze niekto tym utrpel obrovsku stratu - a to poistovna. Neexistuje rozumny dovod, preco by Lloyds v tichosti akceptovali takyto megalomansky podvod na nich samotnych a pokial by islo o co i len naznak podvodu zo strany White Star, nepustili by ich zo zubov. Vramci anglickeho prava mohli skody sposobene takymto podvodom narokovat na nastupnickych spolocnostiach, alebo aspon pro-forma na riaditeloch povodnej firmy desatrocia po potopeni.

Cize konspiracia by zaroven znamenala, ze poistovne umyselne a dobrovolne vyhodili zopar milionov do vzduchu, co znie vyrazne nezmyselne.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

čítal som o tom už dávno

na námietku o poškodení poisťovne, bola odpoveď poukázaním na to že podstatná časť akcií plavebnej spoločnosti aj poisťovne, bola vlastnená tými istými osobami..

jediný kto mal prerobiť bol drobný akcionár

na rýchlo som vygooglil toto

Titanic conspiracy theory

Titanic alternative theories

znie to dosť uletene.. ale v británii sa cez nedeľu nepracovalo a doky boli prakticky ľudoprázdne, dalo by sa to zvládnuť

ale aj tak to znie uletene, skôr sa mi nezdá ako by dokázali zariadiť aby si potom pracovníci v lodenici nevšimli, následky po havárii na trupe, aj keby to už nejak zafačovali, preplátovanie muselo byť viditeľné

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Uprimne povedane - ak vlastnim aj polovicku ziskovej poistovne a polovicku stratovej lodiarskej firmy, bol by bol blbec, ak by som sa vzdal zisku z poistovne v prospech znizenej straty lodiarskej firmy. Je mozne, ze niekto vlastnil akcie oboch firiem - ale toto nestaci, pokial neslo o cloveka, ktory mal rozhodujuce slovo v oboch a pokial to bol ziskovy obchod, co pochybujem.

 

A len taky maly detail...k tej zamene. Ach ano, vymenime dalekohlady a premalujeme meno na trupe lode a vsetci na to skocia. Akurat kazda z nich bola v inom doku. A tie stovky a tisicky ludi, co robili roky na Titanicu pridu rano - lod sa vola Olympic a nikoho to netrkne. To iste s tymi, co pracovali na Titanicu, ktory sa do rana premenoval na Olympic. Proste pohodicka lesna :)

Natolko bezna vec, ze to nikoho nezaujalo?

 

A zase nazbudaj - drobny akcionar ma a mal v UK trosku ine postavenie ako u nas. Aj drobny akcionar moze zazalovat vedenie za podvod. Neviem ci sa take nieco stalo - takze to by znamenalo, ze aj drobni akcionari boli sucastou konspiracie, alebo podstupili kolektivnu lobotomiu.

 

Nezabudajme ani na posadky dalsich dvoch lodi na mieste - z ktorych sa tiez vobec nikto neozval. Tato konspiracia zahrnala kolko? Stvrtinu obyvatelov britanie? :)

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Ja si neviem predstavit, ze by som prehadzal veci z jedneho auta do druheho, tak, aby si to majitel nevsimol.

Nie to prehadzat zaocensky parnik tak, aby si to posadka nevsimla.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

obidve "autá" mali patriť jednému majiteľovi, teda "tebe" :)

samozrejme to ty potom povieš v poisťovni, ktorá tiež z veľkej časti patrí "tebe", že si si nič nevšimol

vlastne si preložíš peniaze "z jedného vrecka do druhého"

to je najväčšia slabina tejto konšpirácie

načo také rozsiahle čachre, keď z nich je vo výsledku zisk čistá nula?

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Ja si neviem predstavit, ze by som prehadzal veci z jedneho auta do druheho, tak, aby si to majitel nevsimol.

 

Ved povedzme, ze prehadzat drobnosti zo zariadenia, to este OK. Ale skus si predstavit, ze ty a sused mate rovnake domy v radovke. Prenesiet TV a gauc, pripadne cele zariadenie - a budes si mysliet, ze si nkto nevsimne, ze doslo k zmene? Konspiracia zabuda, ze islo o dve kolosalne lode, ktore svoje miesto nezmenili. A to by uz asi niekomu udrelo do oci :)

 

A ked sa spomina "verejne tajomstvo" - to akoze zopar tisic ludi len-tak boli ticho, pripadne dobrovolne akceptovali obrovske straty, smrt svojich bilznych (kde islo o zopar dost dolezitych ludi)??

 

Plus - teoria hovori, ze lod bola poskodena narazom o inu lod, ktora cakala na mieste a nie narazom o ladovec. Neviem ci fotografie prave neukazuju stopy po naraze, ktory ukazuje na ladovec a nie lod.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

obidve "autá" mali patriť jednému majiteľovi, teda "tebe" :)

samozrejme to ty potom povieš v poisťovni, ktorá tiež z veľkej časti patrí "tebe", že si si nič nevšimol

vlastne si preložíš peniaze "z jedného vrecka do druhého"

to je najväčšia slabina tejto konšpirácie

načo také rozsiahle čachre, keď z nich je vo výsledku zisk čistá nula?

 

Jednemu majitelovi mozno patrili, ale generalny riaditel tie lode asi neobsluhoval, nie?

Na tych lodiach (teda, hlavne Olympic) bola nejaka posadka. A ti by si asi vsimli, ze lod zazracna omladla. Ten rok prevadzky sa podla mna celkom odrazi na mechanickych castiach - kotle, parne generatory, elektricke generatory, motory, hriadele, skrutky, kormidla...

Aj ked by si nejakym zazrakom vymenil vsetko zariadenie, ktore ma meno (a toho bude asi na lodi dost). Tak za 24hodin mechanicke casti asi nevymenis.

 

A este otazka, mali tie lode rovnake vnutorne zariadenie? Lebo podla wiki nemali rovnaku kapacitu cestujucich.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

to neviem ja som tú teóriu nevymyslel ani som ju neštudoval

iba som sa snažil odpovedať na otázku o čom sa to tu melie

a teraz zrazu akože obhajujem konšpiračnú teóriu

:)

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

V roku 1912? Teda - nemecko vtedy ponorky malo, dva roky neskor sa zacala vojna, neobmedzena ponorkova tusim v 1916 - ale dovod, preco by to robili?

A naraz a vybuch torpeda je predsa len iny zvuk ako naraz o ladovec,nie?

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Prečo by to robili ? možno si to chceli odskúšať :) ... ale či je to reálne neviem ... a či je iný zvuk tak asi hej ale neviem ešte som naživo nepočul ani jeden
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Myslim ze namornictvo malo dostatok cvicnych lodi, ktore mohli potopit beznym sposobom a mat to pod kontrolou :)

 

A musim priznat, ze ani ja som nepocul vybuch torpeda :) ...ale predsa len - jedno je vybuch velkeho mnozstva vybusniny. Druhe je naraz kovu a lad a nasledne drhnutie, ako ladovec trhal trup. Povedzme ze nejaky pasazier by to mozno nerozoznal, ale ze by to netrklo nikoho z posadky? V pripade omylu by to mohli povazovat napr. za vybuch v strojovni - ale o vybuchu nebolo nic.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 8 mesiacmi...

Tento príspevok medzi konšpiračne teórie "dvakrát" nepatrí, ale keďže toto je jediná téma o Titanicu,

rozhodla som sa to predsa len dať sem, nech je všetko pekne "na hromádce" ...

 

Keď sa pýcha britskej transoceánskej spoločnosti White Star Line – parník Titanic 15.4.1912 potopil na morské dno, vzal so sebou do štvorkilometrovej hĺbky okolo 1500 ľudí, ale aj zhruba 66-tisíc ton ocele. Po sto rokoch podľa podmorských archeológov zmizlo z vraku tejto monumentálnej lode asi 50-tisíc ton ocele.

Zdá sa, že nebude trvať dlho a Titanic sa skutočne definitívne stratí. Podľa vedcov je hlavným vinníkom zatiaľ neznáma baktéria, ktorá si na zhrdzavených troskách doslova pochutnáva. Kanadskí a španielski podmorskí bádatelia ju pomenovali Halmonas titanicae a o dvadsať rokov údajne jej pričinením z Titanicu zostane na morskom dne iba hrdzavá škvrna.

Americkí vedci, ktorí sa k miestu tragédie priblížili na palube lode Jean Charcot zmapovali súčasný stav Titanicu a na základe zistených údajov, ktoré získali pomocou špeciálnych "podmorských detektívov" vytvárajú teraz 3D model vraku Titanicu a jeho okolia. Jeho cieľom je vytvoriť najpodrobnejšie vyobrazenie vraku ... prakticky Titanic virtuálne vyzdvihneme a zachováme ho tak v mysliach ľudí, hovorí vedúci expedície Christopher Davino. Okrem samotného vraku je zmapované aj najbližšie dno o rozlohe približne 15 km2. Jedná sa o oblasť, kde sa nachádzajú trosky z rozlomeného trupu a ďalšie artefakty spojené s katastrofou.

Zdroj: 21.století 4/2012

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

10. apríla je 100 rokov od slávnostného vyplávania Titanicu na prvú a poslednú cestu ... potopil sa v noci zo 14. na 15. apríla 1912.

podrobnosti sú známe, a dohadované viacmenej dodnes.

spomienkovú 12 dňovú plavbu podniká výletná loď Balmoral - na palube aj s rodinnými príslušníkmi niektorých známych pasažierov Titanicu :

V nedeľu poobede vyrazila z prístavu v anglickom meste Southampton výletná loď, ktorej plavba cez Atlantický oceán do New Yorku má pripomenúť sté výročie potopenia Titanicu.

Plavidlo s názvom MS Balmoral vezie 1309 pasažierov.

Súčasťou plavby sú rôzne spomienky na potopené plavidlo vrátane dobových kostýmov, pôvodnej ponuky jedál či kapely, ktorá na palube stroskotaného parníka hrala až do jeho potopenia.

Plavidlo by malo dodržať aj pôvodný plán plavby vrátane zastávok vo francúzskom prístave Cherbour a írskom Cobhe.

...

Keďže nepôjde tak rýchlo ako Titanic, loď opustila southamptonský prístav o dva dni skôr, aby sa na miesto kolízie s ľadovcom dostala presne v momente uplynutia storočia.

Čítajte viac: http://www.sme.sk/c/...l#ixzz1rUZUazxI

nuž ano.

len mne to pripadá nechutné a morbídne ? prečo práve na minútu sto rokov ? pretože máme desiatkovú sústavu ? presne v momente po 99 rokoch to nebolo výročie ? rovnaké menu ?

nuž ano.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Kedysi som čítal, neviem či to bola len fáma, kačica alebo sa naozaj o tom uvažovalo (možno hospodárska kríza zhatila tieto plány), že sa mal postaviť Titanic II, ktorý mal presne kopírovať plavbu spred 100 rokov pôvodného Titanicu.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

:innocent:

chcela som sa hádať, ale pravdu máš, pink ...

skutočne neviem prečo, ale aj ja som mala zafixované, že to bolo 12. apríla ... bolo to v noci zo 14. na 15. apríla 1912:

 

Titanic však ztroskotal již během své první plavby. 14. dubna 1912 v 23:40 se parník srazil s ledovcem.

Po necelých třech hodinách, nad ránem 15. dubna v 02:20, klesl ke dnu.

Zahynulo kolem 1 500 cestujících a členů posádky. Příčinou vysokého počtu obětí byl zejména nedostatek záchranných člunů a špatná organizace záchranných prací.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Titanic

 

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvorte si účet alebo sa prihláste, aby ste mohli písať príspevky

Ak chcete odoslať príspevok, musíte byť členom

Vytvoriť konto

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!

Zaregistrovať si nové konto

Prihlásiť sa

Máte už konto? Prihláste sa tu.

Prihlásiť sa teraz
×
×
  • Vytvoriť nové...

Dôležitá informácia

Táto stránka používa súbory cookies, pre zlepšenie používania stránok tohto webu. Pre viac informácií kliknite sem. Ďalšie informácie nájdete na stránke Zásady ochrany osobných údajov