Jump to content

Elektromobily


Sniper
 Share

Recommended Posts

Elektromobily možno časom nahradia klasické automobily jazdiace na naftu alebo benzín. Do budúcna je to určite perspektíva, keďže závislosť na rope bude v budúcnosti čoraz nebezpečnejšia nielen z ekonomických, ale aj politických dôvodov. Čítam však článok, kde sa píše, že jedno nabitie trvá 7 hodín a dá sa vďaka tomu prejsť asi 130 až 150 km, čo je pri maximálnej možnej rýchlosti asi hodina cesty. To by určite bolo zdĺhavé cestovanie. Nehovoriac o cene, ktorá sa pohybuje okolo 35 000 €. Čo si o týchto autách myslíte?

Link to comment
Share on other sites

Tudy cesta nevede. Tieto auta su vhodne len do miest. Vyrobcovia sa už ale vydavaju inou cestou. Postupne sa zrejme budu čoraz častejšie objavovať elektromotory s pridavnym malym dieslom alebo benzinom, ktory však nesluži na pohon (nie je to hybrid), ale taky motor služi iba ako generator na vyrobu elektriny pre elektromotor. Dojazd je tak prakticky neobmedzeny a spotreba benzinu či nafty je minimalna (cca do 3 litrov/100 km) aj u veľkych aut. Samozrejme ma to aj baterie a da sa to aj klasicky nabijať, takže palivovy motor sa zapina iba v pripade ak sa vybiju. Prva lastovička je Chevrolet Volt, resp. v Europe ako Opel Ampera.

Link to comment
Share on other sites

Momentalne slepa ulica. Elektrinu treba nejako vyrobit a dobravit ku zakaznikovi. Prenosova sustava kolabuje uz ked si ludia v lete zapinaju klimu a teraz si predstav ze by si vecer kazdy Slovak napichol do zasuvky este auto. A o kapacite elektrarni ani nehovorim.

Keby si nejakym zazrakom vybudoval par novych jadrovych elektrarnich a posilnil rozvodnu sustavu, tak si tam, kde si bol pred tym, len ti o 50rokov nedojde ropa, ale pre zemnu uran.

 

 

Postupne sa zrejme budu čoraz častejšie objavovať elektromotory s pridavnym malym dieslom alebo benzinom, ktory však nesluži na pohon (nie je to hybrid), ale taky motor služi iba ako generator na vyrobu elektriny pre elektromotor.

Z litra benzinu by si mal mensi dojazd ako keby si ten liter rovno pouzil na pohon. Straty su straty a zakon zachovania energie nepusti.
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Skôr by mali investovať do výskumu pohonu na vodík. Skôr tam vidím budúcnosť. Prípadne, by sa nepoužíval benzín na chod generátora, ale vodík.

Link to comment
Share on other sites

Z litra benzinu by si mal mensi dojazd ako keby si ten liter rovno pouzil na pohon. Straty su straty a zakon zachovania energie nepusti.

 

To nie je tak celkom pravda. Ak by to bolo take neefektivne, tak to nikto nevyrobi. Navyše realita to dokazuje. Ukaž mi nejake klasicke auto s podobnymi rozmermi a vykonom, ktore ma spotrebu pod 3 litre.
Link to comment
Share on other sites

tie auťátka vždy vyzerajú dobre, aj ten malý citroen v článku.

ale nabíjať sedem hodín, prejsť 130 km, je to síce ekologické presúvanie sa v meste, ale popri tom treba mať minimum jedno auto na iný pohon, aby ho mal človek poruke, kým sa elektrické auťátko nabíja a človek sa potrebuje presunúť súrne inam alebo na dlhšie trasy

 

že elektrárne na to nie sú stavané, je jedna vec, dlhé nabíjanie je už čo si ja pamätám prvé vážnejšie pokusy s elektromobilmi vhodnými do mesta, jedným z nepraktických vecí, ktoré sprevádzajú tento pohon. odísť do práce, vrátiť sa, a uložiť nabíjať. dennodenný rituál.

toto odrádza asi najviac, nestačí mať jedno auto. hoci to jedno neprodukujúce smog by mestám aj človeku prospelo.

 

nemyslím, že je to neefektívne, len je to vždy akési ... pokusné. sú to pekné autíčka, a možno raz, v budúcnosti, keď bude svet úplne globálny a dokonale ekologický ako v optimistickej sci fi, to bude všeobecné riešenie

 

pripomína mi to elektrocykel, ktorý kúpili susedia, bola to fajn vec, keď ho nabili. keď mal slabé batérie, v polceste mohli mnohokilové monštrum šľapať.

Link to comment
Share on other sites

Skôr by mali investovať do výskumu pohonu na vodík. Skôr tam vidím budúcnosť. Prípadne, by sa nepoužíval benzín na chod generátora, ale vodík.

Vodik momentalne vyrabame elektrolyzou vody, kde opat uraduje zla fyzika a vdaka stratam viac energie spotrebujes na rozklad vody ako ziskas z nasledneho spalovania.

 

To nie je tak celkom pravda. Ak by to bolo take neefektivne, tak to nikto nevyrobi. Navyše realita to dokazuje. Ukaž mi nejake klasicke auto s podobnymi rozmermi a vykonom, ktore ma spotrebu pod 3 litre.

Podla wiki ma 3 litre len v kombinovanom mode (t.j. ked ide aj na elektromotor), v pripade ze ide 100% len na benzin, tak ma deklarovanu spotrebu 6.4 L/100 km. Podla niektorych testov az 7.8 L/100km. Co na stvorvalec tazko povazovat za zazrak, aj taka Fabia ma lepsiu spotrebu :zubiska:
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

presne tak, a pri vypnutom prívode benzínu, len na baterky je spotreba 0 l/100km.Ten diesel je len pre prípad núdze, keď na okolí nie je šteker.

Link to comment
Share on other sites

About four percent of hydrogen gas produced worldwide is created by electrolysis, and normally used onsite.

Hydrogen can also be made from urine. Using urine, hydrogen production is 332% more energy efficient than using water.

wikipedia

Vacsina H sa vyraba zo zemneho plynu

Elektrolyza vody ma ucinnost okolo 50-80%

Link to comment
Share on other sites

Podla wiki ma 3 litre len v kombinovanom mode (t.j. ked ide aj na elektromotor)

 

V akom kombinovanom mode? To nie je hybrid. Benzin ho nepohaňa. Ide len na elektrinu. Benzin je len generator ktory vyraba šťavu pre elektromotor resp. sa uklada do baterii.

A ta spotreba 6,4l/100 km nie je priemerna. Je to spotreba, ktoru dosiahne ak ten benzin naplno pohaňa elektromotor (keď nie je šťava v bateriach). To ale nie je po cely čas cesty/prevadzky. Pretože v určitom momente sa aj počas cesty baterie dobiju a benzin sa vypne. Ten benzin nebeži vkuse. V tom nie je započitana nulova spotreba, keď je ten motor vypnuty a ide len na elektrinu z baterii. Takže to nie je priemerna celkova spotreba. Skutočny priemer je tym padom podstatne nižši, tie 3l či koľko. Ak sa tu teda chceš ohaňať priemernou spotrebou tak musiš operovať s tou a nie tou ktoru ma v tom-ktorom režime. Porovnanie s Fabiou či inym 4-valcovym autom je preto zcestne. Nehovoriac o tom, že Fabia je v uplne inej triede, je to podstatne menšie auto. Ak to chceš s niečim porovnať, tak s Octaviou.

Link to comment
Share on other sites

V akom kombinovanom mode?

Ked cast prudu dodavaju baterky a cast dodava motor. Auto vyuziva baterky podla toho, nakolko su nabite. Cim menej maju stavy, tym viac sa taha z generatoru.

A ta spotreba 6,4l/100 km nie je priemerna. Je to spotreba, ktoru dosiahne ak ten benzin naplno pohaňa elektromotor (keď nie je šťava v bateriach).

Ta spotreba 6.4l/100km je prave ta jedina spotreba, ktora ma zaujima. Pretoze len ona hovori o tom, nakolko je cely system efektivny, ked pracuje izolovane.

Co je to ta nulova spotreba? Nie nahodou, ked elektromotor ide na stavu z bateriek, ktoru si si doma nacerpal z elektrickej siete, ktora bola zas niekde inde vyrobena? Ved sa netvarme, ze ta eletrina v baterkach je zo vzduchu a ze jej je nekonecne mnozstvo a ze sa tam sama objavi. Tym sa opat dostavame k tomu, co som povedal pretym, elektrinu treba nejako vyrobit a dobravit ku zakaznikovi. Prenosova sustava kolabuje uz ked si ludia v lete zapinaju klimu a teraz si predstav ze by si vecer kazdy Slovak napichol do zasuvky este auto. A o kapacite elektrarni ani nehovorim.

 

Je to fajn, pokiak podobne auto ma jeden clovek zo 100 000, ale vies si realne predstavit, ze by to mal kazdy druhy clovek a na vecer by to pchal do zasuvky aby si dobil baterky?

Link to comment
Share on other sites

Ahojte, povedal som si, že príliš fórovať nebudem, ale keďže mi je téma dosť blízka, dovoľte pár drobností.

 

1. Nejde tak jednoducho porovnávať spaľovacie motory a elektromotory. Elektromotor v sústave má výrayne lepšie podmienky na rekuperáciu, a teda vrátenie časti energie pri (často zbytočnom) spomalení. Mať pre 1 osobu 50kW motor je dnes neefektívne, keď zvážime, že cyklistovi stačí 0.15kW, tak je zjavné, že optimum bude blízko 10kW, ak počítam 100km/h. Príde raz aj tak doba, kedy dvojtonové auto bude pôsobiť ako dávne obrie statické celooceľové traktory na oranie zarchivované na ploche nitrianskeho agrokomplexu. Jediný argument pre je výhoda pri zrážke s ľahkým autom, no a toto sa bude musieť postupne riešiť inak.

 

2. Vhodná konverzia benzínu na H2+CO + palivový článok + elektromotor môže byť stále až 2x efektívnejšia, než spaľovací motor. Ale nie dostatočne jednoduchá.

 

3. Spaľovací motor býva ladený skôr na niekoľko desiatok kW, a nie na 10kW, čo pri ľahšej jazde stačí. Tým je ale mimo svoje optimum a má vyššiu spotrebu.

 

4. Vodíkové boom považujem skôr za výsledok lobizmu niektorých skupín, a nadšencov, než za reálnu alternatívu, vodík stále nevieme dostatočne efektívne skladovať, a možný pokrok v tejto oblasti má zatiaľ dosť problematické hranice. Myslím si, že vodík ako energonosič nie je natoľko perspektívny, ako sa hlása.

 

5. Očakávam, že sa k slovu môžu dostať aj iné vhodné napríklad kvapalné reaktanty, ktoré budú slúžiť ako palivo pre elektrické batérie, a tým bude dobitie podobné, ako načerpanie benzínu, nanajvýš pôjde o 2, alebo 3 roztoky súčasne.

Iná alternatíva je zvládnutie rýchlejšieho dobíjania.

 

6. Z hľadiska trakčných vlastností elektromotorov, vynikajúcej schopnosti ich riadenia a vysokej spoľahlivosti, nízkej hmotnosti, nepotrebujú prevodovku, je takmer isté, že budú predstavovať prevažujúcu väčšinu pohonných agregátov. Sú prakticky bezkonkurenčné. Nemá zmysel sa pýtať či, skôr ako a kedy.

 

7. Možno nanajvýš uvažovať nad tým, aké percento budú čisté elektromobily, a aké hybridy.

 

8. Stále sa vyvíjajú aj neelektrochemické elektrické akumulátory s vysokou hustotou energie, ako superkondenzátory, supravodivé indukčnosti a podobne. O chvíľu bude rozhodujúce skôr to, čo sa stane s akumulátorom v prípade jeho deštrukcie.

 

Ešte k tej spotrebe zo zásuvky. Zatiaľ to problém trochu je, ak by som musel nabíjať doma. Ale je to aj o číslach. Prekáža dnes niekomu, ak si zapnem na 10 hodín spotrebič/varič 1kW ? To mám tak na trištvrtehodinu hodinu jazdy priemerným výkonom 10kW, teda také normálne možno trochu jemnejšie jazdenie. I tak zatiaľ plýtvame energiou dosť, sú značné rezervy. Čo billboard to elektromobil. Ale netvrdím, že je to najvhodnejšie, možno =energonosič= nebude práve domáca zásuvka.

 

 

Axel, tuším priveľa priestoru na ploche monitora mi zaberajú rôzne z hľadiska obsahu správy priveľké sprievodné objekty a málo príspevkov/textu sa zmestí pod seba. Neviem, možno si to môže každý zákaznícky upraviť, ale default je default, šetrí to čas v prípade rozhádzania mašiny a softov. Núti ma to meniť monitor, alebo neviem, zase budem mať málo miesta na stole...furt niečo :zubiska:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Len mne furt chyba prvotny zdroj energie. Lepsie a efektivnejsie skladovanie elektriny je super a som za vsetkymi desiatimi, ale odkial tu elektrinu zobrat? A co s nakladnou dopravou?

Link to comment
Share on other sites

Len mne furt chyba prvotny zdroj energie. Lepsie a efektivnejsie skladovanie elektriny je super a som za vsetkymi desiatimi, ale odkial tu elektrinu zobrat? A co s nakladnou dopravou?

 

Však jasne, zatiaľ máme iba viacmenej jadrovú - teda novodobý parný stroj.

Ale protiotázka - kde berieme energiu teraz? Tá istá ide použiť aj na dostatočne efektívnu výrobu elektriny. Takže otázka primárnych zdrojov je iný problém, a myslím po tejto stránke s elektromobilmi nesúvisí. Táto otázka súvisí s tým, či sa v takom množstve chceme voziť, alebo nie.

Treba porovnávať porovnateľné.

Link to comment
Share on other sites

Ale protiotázka - kde berieme energiu teraz?

Aha, takze riesenim problemu s ropou je zvysene spalovanie uhlia/zemneho plynu/ a stiepenie uranu. :zubiska: Alebo mi vie niekto povedat, kde sa da na Slovensku este vybudovat par velkych vodnych elektrarni?

Podla mna to uzko suvisi s temou elektromobil, pretoze ak ma byt motivacia znizenie zavislosti na rope, tak sa mi riesenie, ktore ma za nasledok zvysenie zavislo na ostatnych obmedzenych zdrojov nezda ako dobre riesenie.

A to sa este nepytam na to, kto zaplati vystavbu novych elektrarni a posilnenie rozvodnej sustavy.

Link to comment
Share on other sites

Problém by sa vyriešil, keby sme vedeli posielať elektriku vzduchom, systém vysielač a prijímač...adresne, miesto pumpy.Videl som už nejaké pokusy, keď rozsvecovali žiarovky na stromčeku, ale neviem, či to bol prenos energie, alebo aktivovanie niečoho na dialku...

Link to comment
Share on other sites

Vodných sa ešte zopár zmestí, ale to sú iba drobné rezervy, ak by hrozilo, že na Slovensku budú petrolejky, na továrne a súčasnú hltavú spoločnosť by to nestačilo. Potenciál vody je veľmi skromný, voda síce vyzerá ako veľká voda, a ako veľký živel, ale v skutočnosti je veľmi skromný v porovnaní s ostatnými - tepelnými, jadrovými. Bežná priehrada s potokom, ktorý má prietok 100 litrov za sekundu a výšku hrádze 10m dá okolo 7kW, to dnes spotrebuje jeden zazobanejší objekt.

 

Vzduchom vo veľkom je mimo reál(ako pokus nie je problém rozsvietiť v miestnosti/objekte čokoľvek), ešte tak vlnovod - rúra z medenej fólie, ale nechcem byť pri poruche v okolí ugrilovaný. Inak sú dobré naše dobre známe Al, či Cu vodiče. Možno snáď určité zmeny po trase k spotrebiteľovi.

 

Nové elektrárne a rozvody - kto platí doteraz benzínky, to nie je až taký stres, už sa vybudovali aj menej zaujímavé veci.

 

Párkrát som navštívil tento zaujímavý link : http://www.hybrid.cz

Link to comment
Share on other sites

Ked cast prudu dodavaju baterky a cast dodava motor. Auto vyuziva baterky podla toho, nakolko su nabite. Cim menej maju stavy, tym viac sa taha z generatoru.

 

Ta spotreba 6.4l/100km je prave ta jedina spotreba, ktora ma zaujima. Pretoze len ona hovori o tom, nakolko je cely system efektivny, ked pracuje izolovane.

Co je to ta nulova spotreba? Nie nahodou, ked elektromotor ide na stavu z bateriek, ktoru si si doma nacerpal z elektrickej siete, ktora bola zas niekde inde vyrobena? Ved sa netvarme, ze ta eletrina v baterkach je zo vzduchu a ze jej je nekonecne mnozstvo a ze sa tam sama objavi. Tym sa opat dostavame k tomu, co som povedal pretym, elektrinu treba nejako vyrobit a dobravit ku zakaznikovi. Prenosova sustava kolabuje uz ked si ludia v lete zapinaju klimu a teraz si predstav ze by si vecer kazdy Slovak napichol do zasuvky este auto. A o kapacite elektrarni ani nehovorim.

 

Je to fajn, pokiak podobne auto ma jeden clovek zo 100 000, ale vies si realne predstavit, ze by to mal kazdy druhy clovek a na vecer by to pchal do zasuvky aby si dobil baterky?

 

Lenže ta elektrina sa tam nedostava len zo zasuvky, ale dobija sa aj z toho palivoveho motora a tiež tam funguje rekuperacia omnoho efektinejšie ako pri klasickom motore.

Je srandovne že odkazuješ na nejaky članok (wiki) a nasledne ho aj popieraš. Veď tam maš jasne napisane, že je to momentalne jeden z najekonomickejšich pohonov. "That means, according to the [EPA], the Volt displaces the Toyota Prius as the most fuel-efficient car sold in the United States."

 

Za ďalšie, zopakujem dotaz. Najdi mi nejake auto v rovnakej triede s vykonom 150 koni, ktory ma spotrebu okolo 3 litrov. Alebo ak inak nedaš, nech je to aj tych 6,4. Ale u toho Voltu je to testami namerana realna spotreba, nie papierova, ktora je samozrejme nižšia.

 

To, že by skolabovala prenosova sustava je jasne. Ale sustava skôr skolabuje z čistych elektromotorov, nie z takych typov aut. Navyše, nikde som nepisal, že to je jedina a spravna cesta, takže nerozumiem prečo ma tym bombarduješ. Podľa mňa by malo existovať niekoľko druhov pohonu, aby sa spotreba surovin rovnomerne rozložila a predišlo (resp. oddialilo) sa prave takym problemom ako je preťaženie el. siete, či vyčerpanie zasob ropy alebo inych surovin.

Link to comment
Share on other sites

Lenže ta elektrina sa tam nedostava len zo zasuvky, ale dobija sa aj z toho palivoveho motora a tiež tam funguje rekuperacia omnoho efektinejšie ako pri klasickom motore.

A ako teda vysvetlis toto Ordinarily, the vehicle charges while at home overnight. According to General Motors a full charge takes approximately eight hours from a standard North American 120 V, 15 A household outlet and less than three hours from a standard 240 VAC outlet.

+

. This information was included in order to make the consumers aware of the variability of the fuel economy outcome depending on miles driven between charges. Under the gas-only scenario (never charge), the 37 mpg-US (6.4 L/100 km; 44 mpg-imp) figure results from 35 mpg-US (6.7 L/100 km; 42 mpg-imp) city and 40 mpg-US (5.9 L/100 km; 48 mpg-imp) highway

 

Kolko sa tam teda dostava z toho palivoveho motora? Mna by strasne zaujimala dlhodoba spotreba bez dobijania.

 

Rekuperencia je vyhoda elektromobilu, ale aj keby si pri nej dosiahol 100% efektivitu, tak ti nahromazdena energia staci len na rozbehnutie na rovnaku rychlost. V skutocnosti ti nebude stacit ani na to.

"That means, according to the [EPA], the Volt displaces the Toyota Prius as the most fuel-efficient car sold in the United States."

Otazne je, ci pod fuel efficiency rataju aj prud, ktory si to zozere vnoci zo zasuvky.

 

Za ďalšie, zopakujem dotaz. Najdi mi nejake auto v rovnakej triede s vykonom 150 koni, ktory ma spotrebu okolo 3 litrov. Alebo ak inak nedaš, nech je to aj tych 6,4.

Tych 150 koni mas len v pripade, ze mas plne baterie. Je fyzikalne nemozne aby generator s vykonom 55kW poskytoval dostatok energie na 111kW. Ak by to bola pravda, tak chlapci s Chervoletu vytvorili perpetum mobile.
Link to comment
Share on other sites

Je srandovne že odkazuješ na nejaky članok (wiki) a nasledne ho aj popieraš. Veď tam maš jasne napisane, že je to momentalne jeden z najekonomickejšich pohonov. "That means, according to the [EPA], the Volt displaces the Toyota Prius as the most fuel-efficient car sold in the United States."

Žiaľ to nie je úplná pravda. Najefektívnejší pohon je to v meste(brzda/plyn/zácpa), ale už nie povedzme na diaľnici pri rýchlosti povedzme 130km/h, alebo pri podobne viacej zaťaženom aute. V takom režime je spotreba vyššia, než spotreba auta s obyčajným spaľovacím motorom. Veľmi záleží, na aký výkon je optimalizovaný v hybride spaľovací motor. Bolo o tom dosť štúdií, z voleja si nepamätám, treba vyokuliarovať...:zubiska:

 

Neviem, prečo ľudia majú pocit, že potrebujú na jazdu 100 koní, to je treba iba na jednorazovú občasnú akceleráciu, a na tú netreba mať plné baterky, pretože spotreba kWh na jedinú akceleráciu povedzme raz za 3 minúty bude určite menšia, než 1/10 Ah(kWh) kapacity batérií. Je to podobné ako s naštartovaním klasického auta, jediné naštartovanie nespotrebuje celú kapacitu batérie, ale pokiaľ su veci ok, tak auto naštartuje aj so slabou. Teda aj jednorázovo akceleruje aj so slabou.

 

Pri jazde po diaľnici 130km/h sa prevažná čas výkonu spotrebuje na prekonanie odporu vzduchu (10 až 30kW, podľa čelného odporu cx), pričom tento potrebný výkon rastie s 3. mocninou rýchlosti, teda aj malé zvýšenie rýchlosti v tomto pásme prudko vplýva na zvýšenie spotreby.

 

Potreba ďalšieho/nominálneho výkonu je daná už iba požiadavkou zvládnuť povedzme 130km/h aj s plne naloženým autom do kopca.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...

zda sa, ze nacim tuto temu ozivit...

 

osobne som bol pri elektromobiloch opatrny skeptik, najma z hladiska drahej a zivotne prostredie zatazujucej vyroby baterii, ako aj naslednej spotreby EE z NOZ pre nabijanie

samozrejme, zivnou podou pre obavy su tiez skusenosti so zneuzivanim presadzovania a dotaciami umelo ziveneho forsirovania obnovitelnych zdrojov, vid "kauzy" fotovoltaika, tzv. "male" vodne elektrarne, biopaliva atd.

 

ak mam verit tymto clankom

https://openiazoch.zoznam.sk/cl/195377/Unia-znepokojenych-vedcov-Su-elektricke-auta-skodlivejsie-nez-tie-so-spalovacim-motorom

a

https://auto.hnonline.sk/novinky/1950993-elektromobily-prekonavaju-bezne-auta-len-v-meste-aka-je-pravda-o-cene-nabijania

(uzitocne su tiez diskusie)

tak sa veci hybu dopredu... len teda, v ramci dodrziavania principu predbeznej opatrnosti by som v clankoch ocakaval aj odkazy na seriozne zdroje ;)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

v ramci predbeznej opatrnosti su dve moznosti :  Bud sa elektromobily stanu "drahou hrackou"  ak ostanu drahe a dostupne pre bohatsich alebo skutocne pre baterky bude platit moorov zakon a potom je otazkou pomerne kratkeho casu kym dojde k nahrade.

ale uz to rozhodne nie je len atrakcia a slepa cesta.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Zaujímalo by ma, kde zoberieme toľko elektriny aby sa tie autá reálne prevádzkovali, nabíjali atď. na to bude treba vytvoriť infraštruktúru, rozvody, bude odber. Aj na to treba myslieť. Keď bude dajme tomu 50% elektromobilov ako to plánuje EU. Ak bude...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

výstižné zhodnotenie súčasného stavu budovateľského úsilia o "bez emisnú" dopravu

Citát

Rozhodnutí o stavbě Giga – továrny na baterie v ČR se odkládá. Jaké to pro nás zklamání, možná až ztráta.

Ucházíme se o továrnu, poháněnou energiemi z Lipské burzy, USA anebo Stř. Východu resp. uhlím z Austrálie.

Bude vyrábět baterie pro auta, kterých prodeje po zrušení dotací drasticky klesají. A to krize teprve pŕijde ! V určitých zemích se dokonce chystá časové omezení nabíjení El-aut. Už dnes se ví, že: 1, Elektřina nebude 2, Bude dost drahá ( pokud ji „nezastropujeme“ i pro auta. Některých, jako třeba  ve Švýcarsku rovnou uvažují o zákazu jejich provozu v zimě. Minimálně letošní.

Suroviny budeme dovážet z Afriky, kde je těží malé děti namísto školy. Nebo z Číny a nedejbože i z Ruska. V EU máme totiž dostatek jen bruselských politiků.

VW vyhodil starého ředitele. Nový sešrotoval prototyp Elauta a chystá se přehodnotit tento směr. Škoda – za jeden plat manažera VW bych jim to řekl už před jedním, dvěma roky.

Vyrábět baterky tady  budou Ukrajinci, Moldavané, Rumuni, Mongolci …. když budeme mít štěstí. Když ne, tak Filipínci. Domorodé nepřizpůsobivé nebo ty co jedou na dávkách  do práce nikdo nedostane. To by byla diškriminácia.

Rozhodující také je – státní pobídka. Kolik chudému kapitalistovi typu koncern VW  zaplatí náš bohatý stát (my všichni ) aby u nás mohl vyrábět. Pro Green deal, bez zisku. S Bruselem a Grétou na věčné časy.

Ale možná to bude  všechno jinak, VW  oznámil přerušení jednání. Kvůli drahým energiím. Pro  něj. Pro nás  evidentně  nejsou  ještě  drahé dost…

https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/12/10/bilancovani-na-tento-den/

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Additional information you can see at Privacy Policy