Skočiť na obsah

Aké auto kúpiť?


Sniper

Odporúčané príspevky

hm,  mercedes som ani neuvazoval.   zda sa mi ze poskytuje horsi pomer cena/vykon.     A nejde o zasluhu :),   v podstate suhlasim s tym co pise slimak.  Nie som sportovy jazdec,   nemam absolvovamu skolu smyku ani tvrdy cvik na zasnezenych dedinskych cestach.  Som teda v kategorii "tela" ako to nazval murder.  A tak ked mi auto moze pomoct zjednodusit zivot, tak to chcem.  Neplanujem jazdit na doraz, kde uz automatika nestiha.  

A kazdy nazor co tu padne citam a dakujem :),  

a napriklad som nechcel SUV,  velke tela ale potom som nasiel kategoriu kde je napriklad asx a to sa mi paci koli vysokym obrubnikom.  

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Ja mozem povedat nazor a si okomentovat ci obhajit. Radit neviem - aut je vela - ludi je vela A su rozny maju rozne potreby - ziju v roznych oblastiach.

 

Ale posledna rada - daj si pozor na farbu.  Bud si to daj taku co  mas rad. Ja taku nemam. ja som chcel cokoladovu - videl som to auto v tej farbe na obrazku - ale na Slovensko to v tej farbe nedaju. Alebo co sa tomu autu hodi.

 

14wawy1.jpg

 

Ani tyzden nebolo na predajni moje auto - som si ho zobral - do polroka predali ci po Revucej behali dalsie dve astri v tej farby - len neboli to kombiky,ale jeden hatch a jeden sedan. Som si isty - ze sa inspirovali mojim autom - predajca tu farbu tiez nevidel. teda nevedel odporucat.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Ešte raz vysvetlím ako som to "tela" myslel môj príbuzný má minimálne trikrát do roka nehodu a podľa neho on za to nikdy nemôže (zatiaľ vždy za to mohol) už mal aj dve totálne našťastie vždy z toho vystúpil. Tomu pľuvneš pred auto a on dostane šmyk. Takých beriem ako teľaťa čo za volant nepatria.... Mojim najbližším som zakázal k nemu sadnúť, jemu nepomôžu ani všemožný asistenti v aute, lebo po prvej jazde vystúpi riadiaca jednotka z auta a povie že končí že na to nemá....

Čakám na telefón že sa stalo niečo veľmi zlé...

Bohužiaľ aj pre šoférovanie je potreba cit a vlohy, ktoré nie každý má, vtedy to je o sebereflexii, ktorá u teľaťa chýba.

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Ja jazdim na cestach ,kde 40 km stretnete jedno auto pred sebou a proti 5. Teda debilou tiez stretnem a percentualne mozno aj viac ako vy. Naposledy som na prednej hore dobehol dve auta - audi predbehol hned za dedinou ja trosku neskor - rozbiehal som sa v trojke . Potom dvojke(isiel po strede - aj tak som ho obehol) - kvoli takymto debilom treba mat silne auto - aby si sa im rychlo vyhol.

 

Raz rano o druhej som dobehol niekoho pri filakove - do kopca ho objeham - zacal pridavat - asi siel co mohol som ho obehol - ###### potom sa za mnou hnal -pridal aspon o 40 km. Potom sme sli stotridsat. a ochvilku odbocil. 

 

Ja ked vidim rychlejsie auto - ma dobehne - idem svjou rychlostou a mozno trosku pridam aby som ho nebrzdil,ale ak vidim ze je rychlejsi ze sa ponahla - ho hned pustam. Nechcem ho mat za zadkom.

-------

Raz sa stalo - tiez to bolo pri Filakove - ale isel som -ja tam chodim medzi dedinami - je to kratsie -tiez vnoci niekto sa na mna nalepil. Bola noc a neviem kto to bol. Ci policajt tak som dodrzoval rychlost. Potom ma predbehol - videl som karimatky a napraskane auto - dovolenkar z Popradu- isiel rychlo - nechal som ho - neskor som ho obehol a isiel rychlejsie ja (asi lepsie poznam cestu,chcel som mu ukazat cestu - svietit prvy)  - v Murani sme si blinkli.  

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 1 rokom...

Ja som pred rokom kupil Suzuki Vitaru. Vzhladom na optickú robustnosť auta je to auto lahučké a vynikajúcu spotrebu. Mám 1,6l atmosféru, takže benzín. Jazdím väčšinou po Bratislave a spotreba je cca 6,1l/100km.

Vrátil som sa s Chorvatska, cesta hore dole 1820km, priemerná rýchlosť 90km/h, po chorvátskych dialniciach 140-150km/h, 4 ludia na palube, plný kufor (3 ženy a ja) a vyšla mi spotreba po dotankovaní 6,5l. Čo si viac priať....

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

alarm,

ja len aby si bol v obraze :)

 

zháňa sa tu tu nové auto za 2000 pre toto:

 

Nie. Ale že nad 2000 je veľa peňazí. To už môžu kúpiť byt bez hypotéky. Čisto nové auto. Len tak že aké to je byť bohatý. Aký je to pocit a tak.

 

ale samozrejme sú to len vtípky, pod 8000 nové auto nejde ani v akciách, ale Tomáškova závisť išla tak ďaleko, že pacol prvé, čo mu napadlo :)

ináč po x tom prečítaní tej vety mám pocit, že Tomáš to nemyslel tak, že z jednej výplaty, teda si myslím ja :)

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

uz som to kdesi pisal, ale zopakuejm. Nakoniec som si kupil Subaru Outback,  ziadne zihadlo ale velke a robustne. Podcenil som ze sa s nim tazko prakuje,ale na dlhsie cesty som maximalne spokojny. A oblubil som si adaptivny tempomat,  na dialnici sa zaradim, nastavim rychlost a mozem sa kochat, sem tam predbehnem pomalsie auta, ale som podstatne menej unaveny po ceste.

A staznosti ze raz sa len zada ciel a auto pojde samo ?  Chcem :), na vyblaznenie je Orechova Poton :).  

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Nakoniec som si kupil Subaru Outback,

teda tyso, som dosť nepríjemne prekvapený tvojou voľbou :o

 

na fóre je o tebe všeobecne známe, že si ten najväčší euronadšenec z celého fóra, tak by som predpokladal, že ako správny európan si budeš vyberať auto podľa politických kritérií, tak aby bolo čo najeurópskejšie :P

 

myslím že ideálne auto pre teba by malo spĺňať tieto podmienky:

  • vyrobené v práve sa formujúcom jadre EU - čiže buď nemecké, alebo žabožrútske
  • diesel, lebo ten pár rokov dozadu európski politici preferovali kvôli nižším emisiám CO2. prípadne elektromobil, ten je preferovaný v súčasnosti, napriek tomu, že je to už zo svojej podstaty väčší ekologický prúser, ako auto so spaľovacím motorom...

ale ostaňme pri diesli, lebo ten ponúka ďalšie európske riešenia:

  • mal by mať samozrejme filter DPF, lebo v dôsledku absurdných emisných predpisov v EU sa stal nevyhnutným
  • mal by mať tiež aj vstrekovanie močoviny do výfuku /AdBlue/, ktoré vymysleli nemci, pretože ich národná fascinácia fekálnym pornom im nedovolila iné riešenie... ak by to záležalo od frantíkov, tak by sa do výfuku vstrekovalo víno či mlieko, ktorých majú značné prebytky, ale nemci majú väčšie slovo, tak si presadili svoje...
  • ideálne auto pre teba by samozrejme malo byť vybavené software na cheatovanie emisných kontrol /viď kauza VW/
  • a samozrejme auto by malo mať čo najväčší rozdiel medzi výrobcom udávanou a reálnou spotrebou, lebo to je také európske :thumbsup:

 

tie posledné dva body sú vlastne najdôležitejšie, lebo sú plne v súlade so súčasnými trendmi EU - osieraním vlastných pravidiel a dohôd :P

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

hm, ok. Beriem to ako pokus o vtip. Ale na doplnenie je to diesel, a ma DPF :),  bez AdBlue.   Ale splna Euro 6,  nebola to moja podmienka ale co uz. 

 

Ale nie celkom rozumiem preco je elektromobil vacsi ekologicky pruser,

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

hm, ok. Beriem to ako pokus o vtip. 

 

 

prečo pokus o vtip? :o pamätám si z bývaleho režimu, že najväčší obdivovatelia sovietskeho typu socializmu sa zásadne vozili v autách značky Žiguli, a v obývačkách im blikali TV značky Rubín. takže u teba, ako nadšeného prívrženca európskeho typu socializmu, by som logicky predpokladal rovnaký postup - že keď si kúpiš auto, televízor či mobil, tak jedine vyrobené v EU...

 

 

Ale nie celkom rozumiem preco je elektromobil vacsi ekologicky pruser,

toto by sa dalo rozdeliť na dve časti, výroba a prevádzka elektromobilu:

 

výroba:

ťažba a spracovanie lítiovej rudy je dosť ťažký ekologický prúser, a samotná výroba lítiových akumulátorov tiež nie je práve vzorom ekologickej produkcie. časom nastane aj potreba recyklácie/repasácie opotrebovaných akumulátorov, čo bude tiež všeličo, len ekológia nie. odpadovým materiálom budú /medzi iným/ aj lítiové soli, ktoré, podľa mojich vedomostí, sú dosť jedovatý sajrajt - čo sa s nimi bude robiť? budú sa niekde spracovávať, skladovať, sypať do mora, alebo vyvážať do Afriky?

 

prevádzka:

elektrinu do akumulátorov treba najprv niekde vyrobiť. zhruba polovica elektriny sa v Európe vyrába v tepelných elektrárňach. v prípade masového rozšírenia elektromobilov súčasné výrobné kapacity elektrární nebudú stačiť, a bude treba postaviť nové. od jadra sa v EU všeobecne ustupuje, zdravý rozum si v tomto smere zachovávajú jedine francúzi, maďari, a napodiv aj naša vláda, aj keď v našom prípade to bude skôr tým, že Fico dohadzuje niekomu biznis. takže ak sa nejaké elektrárne postavia, tak to budú zase len uhoľné bloky, so všetkými dôsledkami čo k tomu náležia...

čiže, na rozdiel od vcelku eko-friendly benzínových motorov, ktorým ide z výfuku CO2 + zanedbateľné množstvo HC a CO, a trochu menej eko-friendly dieslov - tie k spomínaným plynom pridávajú ešte NOx, sadze a decht, tak elektromobilom pôjde "z výfukov", sprostredkovane cez elektrárne, nielen CO2, CO, NOx, sadze a decht, ale ešte aj popolček a ťažké kovy - ortuť, olovo, ale napríklad aj urán... tepelná elektráreň navyše k svoje prevádzke potrebuje aj úpravu vody, pri ktorej sa používajú HCl, NaOH a nejaké siričitany. výsledkom tohto procesu sú odpadové vody a kaly, a nie je to práve voda v ktorej by sa niekto túžil okúpať...

samostatnou otázkou tiež zostáva efektivita prevádzky elektromobilov, v zmysle účinnosti využitia paliva. "konfekčný" spaľovací motor má účinnosť niekde medzi 30-40%, v závislosti od typu motora, paliva, a jazdného režimu. účinnosť tepelnej elektrárne je 30-35%, podľa použitej technológie a výkonu. aby sme tú energiu dostali až do elektromotora, tak od tej účinnosti treba ešte odrátať straty v systéme /napríklad podľa ZSE tuším 4%/, straty v nabíjačke, straty v akumulátoroch, a straty vzniknuté riadením/reguláciou elektromotora...

hádam jedinou ekonomickou výhodou elektromobility ako celku, je, že tepelné elektrárne, na rozdiel od áut so spaľovacími motormi, dokážu spracovať aj menej kvalitné /lacnejšie/ palivo - uhlie, mazut, prípadne aj komunálny odpad...

 

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

technicky ti to nesedi :),  Za prve si ucelovo vynechal vsetky ine elektrarne ako uholne, za druhe je spalovanie benzinu ani s katalyzatorom nie je uplne idealne  to snad vie kazdy kto zije v meste s autami.  Obecne sa lacnejsie daju robit  opatrenia na centralizovanych velkych zdrojoch ( napriklad odsirovanie sa da robit len na velkych kotloch,  )

Podobne je to aj s litiom,   problem je skor s malymi vreckovymi bateriami, ktore ludia hadzu do odpadu ako s recyklaciou pri elektromobiloch.

menej verit konspiraciam a viac si overovat zdroje :)  doporucuje 9 z 10 dekonspiratorov.

 

A k EU ako zmysluplnemu projektu.  Mozem nesuhlasit  s regulaciami ale zmysel EU vidim inde, Ale uz som stratil chut to vysvetlovat, kto sa nedokaze pooucit z historie, bude si ju musiet zopakovat.

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

ináč po x tom prečítaní tej vety mám pocit, že Tomáš to nemyslel tak, že z jednej výplaty, teda si myslím ja :)

Samozrejme že to nemyslel že z jednej výplaty.

Tomáš je tupelo, ale niekedy nie až také, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať.

Stále tu vidno, že keď si môžme kopnúť, kopneme.

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

technicky ti to nesedi :),  Za prve si ucelovo vynechal vsetky ine elektrarne ako uholne,

 

 

 

ale sedí, akurát ty si môj príspevok interpretoval spôsobom ktorý ti práve vyhovoval. čiže nič som nevynechal, tu je veta v ktorej píšem o súčasnom stave:

 

zhruba polovica elektriny sa v Európe vyrába v tepelných elektrárňach.

 

lenže v súčasnosti je v prevádzke len zanedbateľné množstvo elektromobilov. stavu v ktorom by mali nahradiť významnejšiu časť áut so spaľovacím motorom sa týkala nasledujúca veta:

 

v prípade masového rozšírenia elektromobilov súčasné výrobné kapacity elektrární nebudú stačiť, a bude treba postaviť nové. od jadra sa v EU všeobecne ustupuje, zdravý rozum si v tomto smere zachovávajú jedine francúzi, maďari, a napodiv aj naša vláda, aj keď v našom prípade to bude skôr tým, že Fico dohadzuje niekomu biznis. takže ak sa nejaké elektrárne postavia, tak to budú zase len uhoľné bloky, so všetkými dôsledkami čo k tomu náležia...

ak som teda nejaké elektrárne vynechal, tak vodné, ale ich počet sa nemá veľmi ako zvyšovať, pretože prakticky na všetkych vhodných riekach v európe už sú postavené. pre nejaké menšie projekty by sa možno ešte miesto našlo, ale asi každému takému projektu zúrivo odporujú ochranári aj rybári... takže, aby to bolo komplet, tak som teda vymenoval, okrem uhoľných a jadrových, aj vodné elektrárne. iné stabilné a spoľahlivé zdroje elektriny nepoznám, ak to teda nemajú byť dieselové generátory, ktoré sa ako zdroj elektriny hojne využívajú v Číne, ale napríklad aj Pchjongjang zásobuje jeden taký...

 

ešte jedna otázka k tejto tvojej vete:

 

menej verit konspiraciam a viac si overovat zdroje :)  doporucuje 9 z 10 dekonspiratorov.

kde presne vidíš v mojom príspevku nejaké konšpirácie? poprosil by som citát konkrétnej vety/viet...

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

takto,   v EU je podiel tepelnych elektrani ( to ale zahrna aj plyn, mazut atd, nie len uhlie )  na instalovanom vykone skutocne okolo 50 %, ale ich produkcia je mensia okolo 30 % a klesa.  Ich uloha je dnes byt zaloha pre ine zdroje napr. veterne.

Ucinnost tepelnej elektrarne je samozrejme limitovana fyzikou,  ale presne to iste plati aj  pre spalovaci motor.  ( a rovnako aj pre jadrove elektrarne napr, )  .    Hovorime teda o centralnej vyrobe elektriny vs lokalne spalovanie v autach.    Ty tvrdis ako samozrejmost ze je to ekologicky horsie a to jednoducho nie je pravda.  Pravda je len to ze ani elektro auta nie su nulovymi znecistovatelmi (  cast znecistenia je dana vyrobou elektriny a cast vyrobou a likvidaciou ) .

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

clovek

buducnost je v elektrike pretoze je skratka univerzalna a da sa transportovat, ziaden zdroj v buducnosti z fosilnych paliv nie je dlhodobo udrzatelny bez ohladu na znecistenie (aj ked to je prave vyznamny faktor v takom mnozstve ako sa produkuje). 

 

a tym padom elektromobil nie je docasna zalezitost. zdroje ktore poskytnu dostatocne mnozstvo energie v buducnosti je fuzia, len je to technicky narocne ale to prekoname ..

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

a este k lithiu, za prve nie je jasne ci to skutocne bude material budcich baterii a skor nie ako ano.   Ale ide o 100 % recykolvatelne veci, len sa to dnes neoplati.   A dnesny problem je skutocne v malych baterkach, ktore ludia vyhadzuju a nenosia do zberni.  Ale pre elektromobily taketo spravanie zrejme nehrozi.

 

len tak :

http://energia.sk/spravodajstvo/obnovitelne-zdroje/vietor-je-druhym-najvacsim-zdrojom-elektriny-v-eu-podla-vykonu/22756/

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

clovek

buducnost je v elektrike pretoze je skratka univerzalna a da sa transportovat, ziaden zdroj v buducnosti z fosilnych paliv nie je dlhodobo udrzatelny bez ohladu na znecistenie (aj ked to je prave vyznamny faktor v takom mnozstve ako sa produkuje). 

 

a tym padom elektromobil nie je docasna zalezitost. zdroje ktore poskytnu dostatocne mnozstvo energie v buducnosti je fuzia, len je to technicky narocne ale to prekoname ..

V autach mozno, ale vela stastia s elektrickym prudovym motorom. Letectvo nema momentalne alternativu k fosilnym palivam, a asi tak skoro ani mat nebude. Jedinym riesenim ktore sa zatial javi je vyroba paliv. A ktovie, ci sa podobnym smerom nakoniec nebude musiet vydat aj automobilovy priemysel.

 

Problem s elektromobilmi je stale v nabijani, fosilne paliva su v tomto smere tazko prekonatelnym zdrojom. Ich energeticka hustota na jednotku objemu je zatial bezkonkurencna, su stabilne, a jednoducho sa snimi manipuluje. Vies ich pohodlne doviezt aj do naodlahlejsich kutov krajiny. Ked ides na skutocne dlhu trasu nie je problem so sebou zobrat 2-3 bandasky benzinu. Lahko sa skladuju, a skladovanim nestracaju na energetickej hodnote. Dotiahnut elektriku do rovnakych kutov, pri prikonoch, ktore sa budu od nabijacich stanic pozadovat, nie je vobec jednoduche.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvorte si účet alebo sa prihláste, aby ste mohli písať príspevky

Ak chcete odoslať príspevok, musíte byť členom

Vytvoriť konto

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!

Zaregistrovať si nové konto

Prihlásiť sa

Máte už konto? Prihláste sa tu.

Prihlásiť sa teraz
×
×
  • Vytvoriť nové...

Dôležitá informácia

Táto stránka používa súbory cookies, pre zlepšenie používania stránok tohto webu. Pre viac informácií kliknite sem. Ďalšie informácie nájdete na stránke Zásady ochrany osobných údajov