Skočiť na obsah

Jurislav

Odporúčané príspevky

nechcem sa rozculit ale to tempo vystavby je neskutocne ale kecaju o tom cil dalej tym viac. navrhujem do vystavby zapojit techniku a ludske zdroje nasej darmozravej armady. ked mozu stavat mosty niekde v kambodzi tak by to dokazali aj na vrtizeri. ale nie oni budu radsej planovat ako sa ubranit nepriatelovy a navnivoc odcerpavat zdroje zo statneho rozpoctu.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Zhodou okolností som sa dnes pozeral na mapu Európy s diaľničnou sieťou. Napr. aj takí Srbi a Rumuni by nás mohli niečo naučiť.

Keď som videl tie niekoľko-milimetrové slížiky, ako je napr. jeden medzi PO a KE tak to bolo skôr na smiech.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

No bohuzial , ale sme niekde na chvoste v EU a s grčou v hrdle musim povedat - Mečiar ak sa rozhodol preferovat vystavbu dialnic - bol to krok spravny , sice drahy no po "98 " a rozluckovej pesnicke Vladka mali Dzurindovci pokracovat, no oni vystavbu na 2 roky zmrazili, bola to obrovská politická chyba.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

A bolo vtedy jasné z čoho Mečiar financoval tie diaľnice? Ja to síce neviem, ale vzhľadom na to ako Mečiarova garnitúra "podnikala" tak tie diaľnice boli skôr len nejakou prestížou.

 

Problémom naších diaľníc je to, že sú veľmi predražené.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Mečiar sa snažil otvárať aj tie jeho "poldiaľnice" na ktorých došlo ku kope desných haváriek... Stále som však nepochopil, ako to bolo s tým "zmrazením" stavby, keď sa dostali k moci Dzurindovci - stále sa o tom hovorilo, ale keď som chodil po Slovensku, tak všade sa na rozrobenom pokračovalo...

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 2 týždňami...

Každý nadáva na rýchlosť výstavby diaľníc, ale uvažoval niekto nad tým aké geologické pomery vládnu na trasách kde sa diaľnice plánujú? Ak pripočítame problémy s výkupom pozemkov a nedostatkom peňazí tak to celkom do seba zapadá.

Diaľnica sa nedá ťahať všade kam si človek zmyslí a najmä severozápad Slovenska má s týmto problémy.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Jozef, vies preco musel Dzurinda tie dialnice "zmrazit" (v skut. islo len o iste spomalenie, ak ludia hovoria o zastavenie je to demagogia)? Kvoli Meciarovi a jeho supervladnutiu v rokoch 94-98, ked narobil dlhy a dlhy a dlhy a ono sa to jednoducho niekde odzrkadlit muselo. Boli potrebne zakladne ozdravovacie procesy, takze je len logicke, ze k spomaleniu doslo. Co je ale zaujimavejsie je, ze po tych 2 rokoch uz Dzurinda daval peniaze na dialnice a dokonca daval stale viac ako sucasna Ficova vlada, kt. nam tu uz pol roka vykrikuje ako dokonci dialnicu z BA do KE a je pritom zaujimave, ze co sa tyka rozostavanych, resp. dostavanych stavieb, zatial netazi z absolutne nicoho, len z Dzurindovho balika dialnic.

 

Axel, co sa tyka tej geologie. Z istej casti ano, ale to je skor taky politicky argument na utlmenie kriklunov, skutocnost je ta, ze ani zdaleka nie sme jedini, kt. maju take geologicke pomery, staci sa pozriet do nedalekeho Rakuska, ci Chorvatska a porovnat si tempo vystavby. Iste, napriklad take chorvatske dialnice boli a su drahe, ale mam pocit, ze sa im to aj riadne oplatilo a este aj oplati, ze...Jednoducho ide o to, ze za tych onych takmer 15 rokov existencie nasho skromneho Slovenska to bol prave Meciar, kt. dialnice rozbehol absolutne zle, Dzurindovci sa s tym snazili nieco zrobit, ale na nejake extremne odvazne kroky nemali chut, odvahu a mozno ani peniaze, nuz a Fico? Ten zatial len tara, som zvedavy, co bude z jeho megaplanu, ci to nebude nakoniec nejaka patrocnica, potom desatrocnica a nakoniec zistime, ze na Slovensku sa vlastne nic nepostavilo za tych par rokov jeho vladnutia, iba ak, tak Dzurindom spustene dialnice...

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Pocas Meciarovho vladnutia sa sice rozbehla vystavba dialnic, treba vsak vnimat sirsie suvislosti. V dosledku politiky ktoru Meciarove vlady na Slovensku aplikovali boli uroky z Europskej banky podstatne vyssie. Navyse financovanie neprebiehalo tak, akoby malo. Pred volbami v roku 98 bolo vsetko nastavene tak, aby to do konca roka krachlo. Firmy ktore sa zucastnovali vystavby dialnic, prisli k svojim pohladavkam za vacsinou v polovicnom profile dokoncene useky az dva roky po volbach. Kedze panovala stavbarska euforia, stavali na vlastne naklady a neumerne sa zadlzili. Nasej firme nechcela v tom case robit dodavky ziadna betonarka ani hut. Od roku 1997 do roku 2000 sme boli donuteni prepustit dve tretiny zamestnancov. Polovicne profily boli dokoncene do plnych pocas Dzurindovej vlady a pohladavky vyrovnane zo statneho rozpoctu v roku 2000.

 

Dnes sa vo vlade nevedia dohodnut na sposobe financovania inkriminovanych usekov, teda polemizovat o moznom finalnom termine je predcasne a zbytocne. Financie z useku Mengusovce - Janovce sa presunuli na usek Hricovske Podhradie - Zilina Strazov, vystavba dialnice okolo Popradu je v podstate odstavena. Okrem Zilinskeho useku sa to momentalne nehybe nikde. Za posledny rok a pol sme poculi len vela reci a skutek utek. V plane je Povazska Bystrica, uz sa uskutocnilo aj vyberove konanie. Tender za 1.5 miliary vyhral - hadajte kto... :lol:

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 1 mesiacom...

Aby cesta mohla byť označovaná ako diaľnica musí spĺňať o niečo prísnejšie medzinárodné normy ako rýchlostná cesta, napríklad úroveň stúpania, klesania, ostrosť zákrut a podobne.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Ten rozdiel je len v stavebnom vyhotovení. Pre rýchlosť jazdy po rýchlostnej ceste, alebo tiež ceste pre motorové vozidlá platia na Slovensku rovnaké ustanovenia, ako pre jazdu po diaľnici.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Jurislav

 

Rýchlostná cesta alebo cesta pre motorové vozidlá je podľa STN 736100 cesta pre motorové vozidlá s obmedzeným pripojením a prístupom, vyhradená na premávku motorových vozidiel s konštrukčnou rýchlosťou určenou platnými pravidlami cestnej premávky, s mimoúrovňovými, výnimočne úrovňovými križovaniami a križovatkami. Pojem "rýchlostná cesta" sa vyskytuje v novších slovenských technických normách z oblasti ciest od roku 1985 ako (takmer) ekvivalent vyššie uvedeného pojmu "cesta pre motorové vozidlá", ktorý výlučne používa slovenské právo (stav 2007). Technické normy uprednostňujú názov rýchlostná cesta.

 

Na účely "Dohovoru o hodnotení vplyvov na životné prostredie presahujúcich štátne hranice" z Espoo z roku 1991, ktorý nadobudol platnosť na Slovensku v roku 2000, ?rýchlostná cesta? (angl. express road) znamená cestu vyhradenú na premávku motorových vozidiel, prístupnú len cez mimoúrovňové alebo riadené križovatky, na ktorej je predovšetkým v jazdnom pruhu zakázané zastavenie a státie.

http://sk.wikipedia.org/wiki/Cesta_pre_mot...A9_vozidl%C3%A1

Vo svete sa pod pojmom rýchlostná cesta myslia rôzne typy komunikácií, napríklad v susednom Rakúsku sú takto označené aj obyčajné cesty s viacerými pruhmi bez deliaceho pásu a mimoúrovňových krížení.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Rychlostn%C3%AD_silnice

Teda pojem rýchlostná cesta je u nás v používaný ako ekvivalent pre cestu pre motorové vozidlá.
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

No bohuzial , ale sme niekde na chvoste v EU a s grčou v hrdle musim povedat - Mečiar ak sa rozhodol preferovat vystavbu dialnic - bol to krok spravny , sice drahy no po "98 " a rozluckovej pesnicke Vladka mali Dzurindovci pokracovat, no oni vystavbu na 2 roky zmrazili, bola to obrovská politická chyba.

 

V rokoch 1998-2000 išli skoro všetky zdroje (80 %) určené na výstavbu dialnic na splácanie dlhu , ktorý si vzali Mečiar a spol.

 

( väčšinou za úrok okolo 30 % - dnes niečo nevídané - banky vtedy fungovali ako v Afrike ).

Potom veľa peňazí na budovanie nezostane )

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 4 týždňami...

Cactales: a vieš že aj ja som si to niekedy myslel? 8)

Cesta pre motorové vozidlá je akákoľvek cesta vyhradená pre motorové vozidlá, označená DZ D32a. Čiže každá dialnica, rýchlostná cesta. Ďalej to môže byť napr. privádzač alebo hocijaká iná cesta.

Rýchlostná cesta- to je typ cesty ako napr. dialnica, cesta 1. triedy atď, konkrétne R1-R7.

 

Dialnica D1 úsek Važec-Mengusovce je postavená v 1/2 profile. Je to cesta pre motorové vozidlá ale NIE je to RC.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Jurislav

 

Pravidlá cestnej premávky nepoznajú pojem rýchlostná cesta, používajú sa tu pojmy "diaľnica" a "cesta pre motorové vozidlá", pričom ustanovenia o premávke na diaľnici platia tiež pre cestu pre motorové vozidlá. To, že ďiaľnica, ktorá je v prevádzke v polovičnom profile je označená ako značkou D32a ako cesta pre motorové vozidlá je preto, že takto nespĺňa podmienky pre to, aby mohla byť označená ako diaľnica DZ D31a :lol:

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 1 rokom...

Takže včera

Piešťany - Bratislava letisko približne 2:15

Bratislava - Manchester (letisko :) ) približne 1:40 s odbavením približne rovnako

85km : 1856 km :lol:

 

upchatá stára cesta aj diaľnica

hlavne že sa robí mimoriadne potrebný tretí pruh :)

A najlepší Janošík s dopravnej na otázku prečo sa robia také veľké úseky naraz: "Lebo potom by nám to dlho trvalo"

Čiže nie aby to bolo dlhšie relatívne zjazdné, ale nech je to radšej kratšie úplne nahovno.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 3 mesiacmi...

Minule keď som išiel do BA po diaľnici a za TT sa to nejako divným spôsobom rozširovalo. Staré pruhy prekryli oranžové, neviem či tam budú na furt, alebo po rozšírení zmiznú a budú tam tri pruhy, či ako to má byť. Môže mi niekto vysvetliť ako má vlastne tá diaľnica potom vyzerať?

 

http://www.sme.sk/vp/11077/

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

oranžové po dokončení prefarbia na bielo

konečné tri pruhy

aspoň keď pojdem 130 už nebudem zavadzať tým čo chodia 190

a pri,baný Gaborík namňa nebude blikať jak na kka aby som sa mu uhol keď sú vedla mňa 2 kamióny

či niejak inak to bude?

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Takže tie súčasné biele budú musieť dať dole. Na to, že je to 60 km sa dosť zapotia. No som zvedavý, ako to bude vyzerať.

 

Dnes som bol za mladou vo firme. Na stene má veľkú mapu Európy. Pozrel som si (a zapamätal) stav diaľničnej siete na Slovensku a v Španielsku. Španieli mali diaľnicou spojenú Barcelonu s Alicante. Pridem domov, doma mám podobnú mapu, aj keď menšiu, ale novšiu. Oproti jej mape naša sieť sa nezmenila, ale Španieli potiahli daľnicu z Alicante až do Sevilly, čo je zhruba nejakých 450-500 km. Teraz neviem či Španieli sú takí šikovní alebo my Slováci takí mantaví. V každom prípade sa môžeme hanbiť.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 4 mesiacmi...

http://ekonomika.sme.sk/c/5225783/uver-na-dialnicu-d1-stale-nepodpisali.html

 

PPP, vlada na to pristupuje okrem dovodu kradnutia, aj kvoli tomu aby ten dlh neukazal priamo ako dlh statu, aj ked je a je drahsi.

Vláda na väčšiu časť tohto úveru pritom poskytla štátnu záruku.

 

Čítajte viac: http://ekonomika.sme.sk/c/5225783/uver-na-dialnicu-d1-stale-nepodpisali.html#ixzz0ebj9Kpeu

 

Na ta3 bola sprava ze na tom neuzavretom useku uz robia sukromne firmy prace. Firmy ktore ziskaju dosial neuzatvoreny kontrakt. Ono je to drahsie, kvoli tomu(mimo ine) ze na financovanie projektu si zauctuju vyssie uroky. namiesto 4-5 zaco si vie pozicat stat, sa bude splacat 9% na 30 rokov. A na to ze je to drahe uz poukazal aj sam minister financii, az sa cucdujem. povedal ze stat to vie realizovat lacnejsie.
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvorte si účet alebo sa prihláste, aby ste mohli písať príspevky

Ak chcete odoslať príspevok, musíte byť členom

Vytvoriť konto

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!

Zaregistrovať si nové konto

Prihlásiť sa

Máte už konto? Prihláste sa tu.

Prihlásiť sa teraz
×
×
  • Vytvoriť nové...

Dôležitá informácia

Táto stránka používa súbory cookies, pre zlepšenie používania stránok tohto webu. Pre viac informácií kliknite sem. Ďalšie informácie nájdete na stránke Zásady ochrany osobných údajov