Skočiť na obsah

Jurislav

Odporúčané príspevky

Veľmi ma zaujal jeden článok o projektoch stavby dopravných komunikácií vo svete:

 

Na Slovensku za výstavbu 30 km diaľnic, ktoré 5. 2. 2010 v PPP projektoch podpísala a potvrdila NDS, zaplatíme 8,5 miliardy Eur (údaj TASR).

 

Porovnanie 1:

Japonsko-turecké konzorcium stavia unikátny projekt - 1,4 km podmorský železničný tunel spojený s dráhou metra v Istanbule. Projekt zahŕňa 9,8 km nájazdových štôlní, 2,4 km otvorených profilov rezu tunela, 37 km nových staníc metra a 63 km železničnej trate. Je to obrovský projekt (Marmaray project), ktorý spojí európsky a ázijský kontinent vo veľmi aktívnom seizmickom pásme (časté zemetrasenia). To si vyžaduje použitie veľmi náročnej a unikátnej stavebnej technológie. Tento projekt výrazne zlepší mestskú dopravu Istanbulu. Celý tento projekt stojí 2,7 miliardy Eur.

 

Porovnanie 2:

Turci sa vedľa podmorského železničného tunela v minulom roku rozhodli vystavať aj druhý podmorský tunel, tentoraz cestný. Stavia ho kórejsko-turecké konzorcium a zahŕňa výstavbu tunela pod morom v dĺžke 5,4 km a k tomu 14,6 km šesťprúdovej diaľnice po pobreží Istanbulu na jeho európskej i ázijskej časti. Na výstavbu budú potrebovať 5 rokov a bude stáť 0,75 miliardy Eur.

 

Zdroj: UNAS.sk, časopis Transport 2/2010

 

Žasnem ... to tie slovenské diaľnice idú stavať zo zlata a diamantov, alebo čo??? :) :lol:

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Mňa by tiež zaujímalo, prečo naše diaľnice sú také drahé. Tento trend si všímam už dlhodobo, zrejme sa tam pekne tuneluje vo veľkom a pravdepodobne to vyhovuje viacerým stranám (aj vláde vrátane, ktorá tiež niečo dostane do vrecka) keďže sa s tým nič nerobí.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Mňa by tiež zaujímalo, prečo naše diaľnice sú také drahé. Tento trend si všímam už dlhodobo, zrejme sa tam pekne tuneluje vo veľkom a pravdepodobne to vyhovuje viacerým stranám (aj vláde vrátane, ktorá tiež niečo dostane do vrecka) keďže sa s tým nič nerobí.

 

hrubo vyznacene pojmy su zbytocne

 

ja naozaj nechapem, ako toto moze niekto tolerovat...ano, vlastne aj ten co by to tolerovat nemal je zatiahnuty do tohto tunelu..a zainteresovani sa len smeju a skrabkaju po bruskach, ze ako dobre, ze ti nasi volici su taki sprosti :lol:

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

To je jasné, že sú zbytočné, ale treba písať politicky korektne. Ale je možné, že predsa len tam budú zatavené tie diamanty čo aljak spomínal. Schválne by ma zaujímalo za koľko postavili Maďari diaľnice z Baudapešti do Miskolcu, Nyiregyházy a Debrecena.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

neviem ci je to zrovnatelne, madarske dialnice su ako pravitka, u nas som taky rovny kusok nevidela ani na rovine. Je to nuda chodit po ich dialnici a musis nahlas spievat aby si nezaspal :-)))

 

Rakusania vraj stavaju lacnejsie ako my.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 6 mesiacmi...

blázni budú jazdiť ako blázni, zarytí pomalí jazdci v strednom pruhu ako vždy, myslím, že okrem toho, že polovica vodičov bude nadávať ako špaček a polícia niečo zarobí, sa veľa nezmení

po čase zasa na to prídu, že je to k ničomu ... si myslím :)

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 8 mesiacmi...

Žasnem ... to tie slovenské diaľnice idú stavať zo zlata a diamantov, alebo čo??? :) :)

 

http://www.mojevideo.sk/v/6e7b3d433e3a3c3a394338

 

Čína vo štvrtok otvorila najväčší most ponad more na svete. Most v zálive Ťiao-čou je 42-kilometrov dlhý a spája východočínske prístavné mesto Čching-tao s ostrovom Chuang-tao. Podľa televíznej stanice CCTV je 35-metrov široký most najdlhším svojho druhu a stál viac než 10 miliárd jüanov (miliardu eur). Jeho výstavba spolu s podmorským tunelom trvala štyri roky a podopiera ho viac než 5-tisíc pilierov. Doterajším držiteľom rekordu bol most cez jazero Pontchartrain v Louisiane (USA). Čínsky most je dlhší o viac než 4 kilometre...

Takže za diaľnicu, ktorá je o štvrtinu kratšia (a užšia o polovicu) ako čínsky most, sme mali zaplatiť 8,5x viac. Keď kradnúť, tak iba vo veľkom!

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Jedna vec je, ze taky cinsky kuli je zdierany podstatne viac ako akykolvek robotnik na nasej stavbe.

 

Druha vec je, ze v Cine to stavaju statne a polostatne firmy, takze vela nakladov si uctuju tak, aby sa to pacilo vrchnosti - vid socik u nas - a nie podla trhovej reality.

 

A za tretie ano, u nas sa na tom da pekne nabalit, takze ludia a firmy by boli blbi, ak by sa o to nepokusili :)

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Nerobim si iluzie, dialnice na Slovensku su predrazene, rozdiel vysutazenych cien cez PPP projekty a teraz je nemaly. Treba sa pytat, aka to bola sutaz, ked su teraz konzorcia ochotne a schopne stavat za polovicu. S Cinou sa vsak porovnavat nemozme. Jednak naklady na zamestnanca, ale predovsetkym bezpecnostne a technologicke normy, Kolko ludi na tom moste zahucalo sa uz asi nedozvieme. Pred par rokmi sme kupovali 160 tonovu mostnu zavazaciu drahu za par supov od Cinana. Aby ta masina dostala slovensky cerifikat, trebalo investovat do bezpecnostnych opatreni, hydraulickych a elektrickych rozvodov sumu, ktora dvakrat prevysovala nakupnu cenu :)

 

Mimochodom projekt dialnice v Polsku, ktoru stavala cinska firma Covec skrachoval, investor odstupil od zmluvy.

 

http://www.webnoviny...087-clanok.html

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Určite svoju úlohu hrajú geologické podmienky, je rozdiel postaviť diaľnicu na nížine a postaviť diaľnicu medzi horami, ale aj tak, 8,5 eúr je podľa mňa predražené až okato. Ten či skôr tie úseky za 8,5 miliardy eúr sa kde mali vlastne stavať?

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Suvisly usek od Hricovskeho Podhradia /pred Zilinou/ po Ivachnovu /za Ruzomberkom/, plus useky na vychode Janovce - Jablonov a Fricovce Svinia a tiez usek R1 za Nitrou, ktory sa stavia. Tych zhruba 9 miliard vsak nebola iba cena za dielo, ale aj za 15 az 30 rocny prenajom a udrzbu.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 11 mesiacmi...

Od nas sa da dostat do Bratislavi uz relativne rychlo. je to 300 km. Aj autobus ked som tam studoval nesiel najkratsou trasou ale na RS a Lucenec. Teda som stravil v autobuse cez 6 hodin. Dnes sa to mozno da legalne za pomoci dodrziavania predpisov do troch hodin. Co je super. vcera do Mikulasa 1:45 a to je bud cez Tisovec 108 km ci cez Cervenu skalu 120km neviem aky cas zrejme vacsi ale nemam zmerane, este sa da ist cez Poprad a to je asi 115 km.

 

Inak v pohode cesta, nie neziadam ziadne ani dialnice ani tunely medzi Revucou a LM. Inak za poslednych 10 rokov som tam bol autom aspon 3 krat ,na Certovici na bicykli tiez aspon tri krat ale to je uz dozadu viac ako 17 rokov a priklad dalej od Kosic ci Levoce, Spisskej som nebol nikdy.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 1 mesiacom...

Tri kilometre diaľnice D3 do Poľska stavajú 15 rokov

 

Vyše trojkilometrový úsek diaľnice D3 zo Skalitého po Zwardoň sa stavia už 15 rokov, no stále nie je dokončený. Kurióznu cestu už niektorí odborníci úsmevne nazývajú "diaľnicou pre poľovníkov". Cesta totiž končí v poli, pretože nemá kam pokračovať. Doteraz sa nepostavil nadväzujúci úsek zo Skalitého po Svrčinovec, na ktorý by sa táto časť diaľnice napojila. Preto sa cesta stále nedokončila a neodovzdala vodičom.

Na Slovensku bežná vec. Tu ešte aj v roku 2050 bude chýbať diaľnica na Ukrajinu.
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 2 mesiacmi...

diaľnice na Slovensku, to sú aj zákazky firme, ktorá už v Čechách spôsobila haváriu diaľničného mosta - keď sa pred idúci vlak zrútila mostná konštrukcia diaľnice - aspoň včera v prvých správach som o tom takto kdesi čítala ... dnes je to takto :

Ktorá firma stavala úsek diaľnice, nebolo zrejmé - víťaz tendra Váhostav tvrdí, že pre nich robí partnerská firma Bögl a Krýsl, tá poukázala na subdodávateľskú firmu Semos, tá odkázala, že boli len generálnym dodávateľom.

Čítajte viac: http://spisskanovave...l#ixzz2BAeH2Fk4

podstatné je, že pri Kurimanoch na úseku stavby diaľnice Jánovce - Jablonov sa z výšky 20 metrov v piatok popoludní uvoľnil betónový blok diaľničného mosta, spadol, a s ním aj robotníci - štyria neprežili, traja sú zranení vážne, jedenásti ľahšie.

 

post-3-0-44500100-1351953777.jpg

v obrazoch: http://spisskanovave...v-obrazoch.html

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

je to hrôza, v televízii ukazovali aj fotky tých mŕtvych, mladí ľudia, ktorí ešte mali život pred sebou...

tak mi ešte napadá, že ak sa takto budú stavať diaľnice u nás, to radšej budem chodiť vlakom pekne po pevnej zemi...lenže tam zas môže byť takto kvalitne vykutlaný tunel alebo nejaká iná zrada... :( :unsure:

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

či niekto odflákal robotu alebo sa šetrilo na materiále hádam ukáže vyšetrovanie, ale fakt je že dosť ľudí zo stavebných firiem hovorí o tom že v dimenzovaní materiálu konštrukcií sa ide dosť na hranu. snaha o maximalizáciu zisku je prirodzená, ale takýmito prúsermi by to asi končiť nemalo.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

som naozaj veľmi zvedavá, k akým záverom dospeje vyšetrovanie - či to bolo zle urobené debnenie (teda jeho podpery), alebo nejaká únava materiálu, ktorú nik nevedel ovplyvniť, či zlý technologický postup betonáže a preťaženie podpernej konštrukcie... hm, toto je zlý sen každého stavbára.. nespomínam si na katastrofu takéhoto rozsahu a hlavne s takýmito tragickými následkami u nás...

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Ťažko povedať kto z vyšetrovania napokon vyjde ako hlavný vinník, ale nemyslím si, že ten bude naozaj vinníkom hlavným ... projektant pri návrhu a hlavne pri cene stavby vychádza z určitých cenníkov ... firma, ktorá sa zaujíma o zákazku pri vytváraní ceny tiež vychádza z určitých cenníkov, nikto z nich si nenasliní prst a nepovie si, bude to toľko, alebo toľko. V dnešnej dobe až priveľkej nezamestnanosti sa však každá firma snaží niekde usporiť, a len aby zákazku získala, aby jej zamestnanci mali prácu, tak "SA" cena podlieza. Za akú "cenu", aké následky to môže mať, to si už vedenie firiem všimnúť nechce! Má tam predsa človeka, na ktorého v prípade ťažkostí môže celý problém zvaliť!

Keď sa potom na nás "kravaťáci" z obrazovky vyškierajú, že oni dokázali ušetriť 30% ceny, to teda nie je dôvod tešiť sa. Nejaké percento sa usporiť dá, ale nie 30%!!! To je potom veľakrát snaha sporiť na veľmi nesprávnych miestach ...

Ľudia na stavbe robia za každého počasia, sú radi že majú robotu, že nepoberajú podporu v nezamestnanosti, na stavbe riskujú svoje životy ... a za akú cenu, za aké mzdy?!! Keď títo ľudia počujú o zlatých padákoch, o vysokých províziách .... musia pocítiť iba obrovskú nechuť k práci a asi veľakrát ani nemajú chuť tu žiť!

 

Aj túto tragédiu si odskáče niekto nie príliš podstatný.

Tí praví vinníci, ktorí sú v podstate za ňu zodpovední ostanú ukrytí niekde "za rohom".

Nechcem za žiadnu cenu obhajovať statika, stavebného dozora, alebo stavbyvedúceho.

Každý z nich má svoj diel viny, pretože bezpečnosť musí byť u každého z nich na prvom mieste, a ak sa tu niečo zanedbalo, mali to postrehnúť a nepovoliť v pokračovaní stavby, ale vinníkov je viac a podstata problému pri týchto stavbách je niekde ešte "vyššie".

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Každý z nich má svoj diel viny, pretože bezpečnosť musí byť u každého z nich na prvom mieste, a ak sa tu niečo zanedbalo, mali to postrehnúť a nepovoliť v pokračovaní stavby, ale vinníkov je viac a podstata problému pri týchto stavbách je niekde ešte "vyššie".

Preco by mal kazdy niest svoj podiel viny? Ked statik da peciatku pod projekt, ktory je v poriadku a stavebnik nasledne setri na materialy, v rozpore s projektom, tak aky diel viny nesie statik? Rovnako ti normalny autorizovany projektant neda svoju peciatku a podpis pod nieco, v co neveri, ze bude stat, pretoze vie, ze je tym jednou nohou v base.
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

"V tomto prípade ide aj o otázku politickej zodpovednosti za to, čo sa stalo. Pýtam sa preto pána Figeľa, keď je teraz taký múdry o tom, ako sa majú stavby dozorovať, prečo na tejto stavbe nebol od začatia externý stavebný dozor, prečo ho nevysúťažil," pýta sa minister. Podľa neho je politická zodpovednosť tragédie plne na strane bývalého šéfa rezortu dopravy Jána Figeľa.

 

Čítajte viac: http://spravy.pravda.sk/pociatek-za-tragediu-je-zodpovedny-aj-figel-a-jeho-lacne-dialnice-p82-/sk_domace.asp?c=A121108_141147_sk_domace_p23#ixzz2BegNGXBy

 

ja by som Figela aj upalil,ale nie pre toto.

 

Ale dobry nazov clanku.

Nevyznam sa, nekomentujem.

---------------

Uz to nieje na titulke ale v clanku.

 

Minister dopravy Ján Počiatek tvrdí, že hlavnú zodpovednosť za nešťastie má združenie dodávateľov Váhostav - SK, a.s. a Bögl a Krýsl, k.s., niektorí odborníci však naznačujú, že pri zlyhaní podpernej konštrukcie mostu počas betonáže mohol spraviť chyby aj štátny stavebný dozor.

 

"Ak by bol stavebný dozor dostatočne skúsený, ak by NDS zabezpečila dostatočný počet skúsených odborníkov pre jednotlivé procesy, a ak by bezprostredne pred samotnou betonážou podrobne skontroloval rozmery, tvar a zhotovenie debnenia a podperných konštrukcií, ich zavetrovanie a súlad konštrukcie s predloženým projektom a technologickým postupom, tak mohol odhaliť nedostatky, pozastaviť práce z dôvodu ohrozenia bezpečnosti a tým zabrániť možným komplikáciám," uviedol Bakoš. "To sú špekulácie, keďže ešte vôbec nie je jasné, prečo podperná konštrukcia spadla," zareagoval hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

Ja ako ludovy liecitel by som Figela vylucil, a politicky odstrelil pociatka trestno pravne ... som len ..

 

Smeraci su dobre kury.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

najzvláštnejšia správa dňa :

Na mieste, kde začiatkom mesiaca spadol rozostavaný diaľničný most pri Kurimanoch (okres Levoča) dnes odpálili nálož. Riadený odpal, ktorým mala byť zlikvidovaná podperná konštrukcia, a ktorá spôsobila tragédiu, bol však neúspešný. Po slabom záchveve nedokončený most ostal stáť.

Čítajte viac: http://spisskanovave...l#ixzz2C8k93I3f

ono ... stavba nie je zlá, škoda je zbúrať, zasa je to také hr riešenie, len, nuž ano,... niekto niečo poriadne pototo.
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvorte si účet alebo sa prihláste, aby ste mohli písať príspevky

Ak chcete odoslať príspevok, musíte byť členom

Vytvoriť konto

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!

Zaregistrovať si nové konto

Prihlásiť sa

Máte už konto? Prihláste sa tu.

Prihlásiť sa teraz
×
×
  • Vytvoriť nové...

Dôležitá informácia

Táto stránka používa súbory cookies, pre zlepšenie používania stránok tohto webu. Pre viac informácií kliknite sem. Ďalšie informácie nájdete na stránke Zásady ochrany osobných údajov