Jump to content

Pomôžte mi počítať


game
 Share

Recommended Posts

Číslo na konci riadku znamená súčet hodnoty všetkých štyroch písmen v riadku.

Číslo pod stĺpcom súčet hodnoty štyroch písmen v stĺpci.

Link to comment
Share on other sites

Áno. je to 38. Nepotrebujeme poznať hodnotu jednotlivých písmen. Či počítame po riadkoch, alebo po stĺpcoch musí byť rovnaký výsledok. Úhrn súčtov riadkov sa teda musía musí rovnať úhrnu súčtov stĺpcov.

Link to comment
Share on other sites

Je to OK, :lol: ale ja som myslela na velmi jednoduche riesenie... mozno urobit s cislami na lavej strane cokolvek /aj spocitat vsetky cisla/, dat do zatvorky a umocnit na nultu. Kazde cislo umocnene na nultu je „jedna“ /preto som napisala, ze priklad je super jednoduchy/. :)

Link to comment
Share on other sites

kým sa mi mozog ako tak spamätá z posledných dní, niečo sem dám aj ja ...

 

 

 

Obrázok

 

umiestnite čísla, ktoré sú okolo obrazca, do prázdnych políčok tak, aby v každom riadku, stĺpci aj v dvoch uhlopriečkach bol súčet čísel 77.

každé číslo, ktoré je mimo obrazca, treba umiestniť v tom stĺpci a riadku, pri ktorom sa nachádza.

 

 

 

 

a ja skúsim tie váhy ...

Link to comment
Share on other sites

cisla v riadkoch

16 - 7 - 39 - 6 - 9 ... 77

9 - 28 - 17 - 13 - 10 ... 77

3 - 4 - 18 - 11 - 41 ... 77

41 - 29 - 1 - 2 - 4 ... 77

8 - 9 - 2 - 45 - 13 ... 77

 

cisla v stlpcoch

16 - 9 - 3 - 41 - 8 ... 77

7 - 28 - 4 - 29 - 9 ... 77

39 - 17 - 18 - 1 - 2 ... 77

6 - 13 - 11 - 2 - 45 ... 77

9 - 10 - 41 - 4 - 13 ... 77

 

Uhlopriecky:

16 + 28 + 18 + 2+ 13 ... 77

8 + 29 + 18 + 13 + 9 ... 77

 

 

"tmavo" su oznacene cisla, ktorych umiestnenie bolo "dane"

Link to comment
Share on other sites

Nahradte otazniky znamienkami +-x: tak,

aby platila rovnost: prava strana=lava strana.

 

6 ? 4 ? 2 ? 2 = 10

12 ? 11 ? 3 ? 2 = 10

5 ? 4 ? 7 ? 3 = 10

8 ? 7 ? 2 ? 18 = 10

9 ? 3 ? 1 ? 5 = 10

3 ? 3 ? 2 ? 2 = 10

Link to comment
Share on other sites

Pocitala som to niekolkokrat, popisala som mnoho papierov, ale dopracovala som sa k roznym vysledkom.

Je mozne, aby tych znakov bolo opat sest?!? :) :lol:

Link to comment
Share on other sites

Je ich naozaj 6. :lol:

--------------

 

Popíšte spôsob, ako je možné odmerať presne čas 45 minút, ak nemáte k dispozícií nič iné len dve zápalné šnúry a zápalky, ktorými šnúry môžete zapáliť. Zápalné šnúry, ktoré máte k dispozícií majú nasledujúce vlastnosti:

 

  • Zápalné šnúry sú spletené z rôznych materiálov, ktoré nehoria rovnakou rýchlosťou, takže začiatok šnúry môže horieť rýchlejšie, po chvíľke sa môže horenie spomaliť a následne opäť zrýchliť.
  • Každá zo šnúr horí od zapálenia jedného konca až po dohorenie na druhom konci šnúry presne jednu hodinu.
  • Zápalné šnúry sú také rozdielne, že ak začiatky oboch šnúr zapálite naraz, tak napr. po 10 minútach každá z nich horí v inej vzdialenosti od zapáleného začiatku.
Link to comment
Share on other sites

Zapalime oba konce jednej snury a jeden koniec druhej snury. Kde snura, ktora mala zapalene oba konce dohori – to je cas 30 min. /keby horela cela, horela by hodinu/. Vtedy zapalime druhy koniec druhej snury, ktora uz horela 30 min. … druha snura po zapaleni druhého konca bude potom horiet uz iba 15 min.

Vtedy uplyne cas 45 min. :) :lol:

Link to comment
Share on other sites

Obrázok

Toto je neobyčajný trezor. Na to, aby ste ho otvorili, musíte stlačiť každé tlačidlo iba raz a v správnom poradí. Posledné tlačidlo je označené písmenom K. Na každom tlačidle je označená vzdialenosť a smer k tlačidlu, ktoré treba stlačiť ako ďalšie v poradí. Takže 1H znamená, že nasledujúce tlačidlo je prvé tlačidlo smerom hore. Označenie 1Ľ znamená, že nasledujúce je prvé ľavé tlačidlo. Napíšte súradnice tlačidla, ktoré je potrebné stlačiť ako prvé, aby ste trezor otvorili.

Link to comment
Share on other sites

K prispevku c.42:

 

C2

 

A diky za tu ulohu,potrebujem si pozobudzat mozgove zavity pred nastupom do skoly po 3 mesiacoch,este zo 20 sachov a bude to optimalne :lol:

Link to comment
Share on other sites

tomba

 

Je to C2. Ale mozgové závity si môžeš rozhýbať aj v tejto téme.

-------------

Teraz niečo ľahšie:

Obrázok

Vpíšte do bielych políčok čísla od 1 do 8 tak, aby sa políčka v ktorých sú po sebe idúce čísla nadotýkali ani hranami, ani rohmi.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Similar Content

    • robopol
      By robopol
      O rôznych témach, oblastiach matematiky, problémoch príkladoch.
      Niečo málo k teorii čísiel:
      - malá Fermatova veta: https://robopol.sk/blog/mala-fermatova-veta-prvocisla-5-diel
      - vylepšená Fermatova veta: https://robopol.sk/blog/vylepsene-hladanie-prvocisiel2diel
      -Riemanova hypoteza: https://robopol.sk/blog/prvocisla-riemannova-hypoteza-2-diel
      -Pseudoprvočísla: https://robopol.sk/blog/prvocisla-golden-part
      - Špeciálne prvočísla:https://robopol.sk/blog/specialne-prvocisla
      - najväčšie prvočísla: https://robopol.sk/blog/najvacsie-prvocisla
      - Mobiova funkcia. Eulerova veta a funkcia: https://robopol.sk/blog/eulerova-veta-a-funkcia-möbiova-funkcia
       
       
    • robopol
      By robopol
      Začal som riešiť problém obchodného cestujúceho, kto ma záujem moze kuknut uvodne članky:
      https://robopol.blogspot.com/2018/07/obchodny-cestujuci.html
      https://robopol.blogspot.com/2018/07/problem-obchodneho-cestujuceho-1-diel.html
      http://robopol.blogspot.com/2018/07/problem-obchodny-cestujuci-2-diel.html
       
      tento problem hodlam vyriesit max do konca roka, je okolo toho dost roboty to vsetko popisat
    • Pipa
      By Pipa
      Ahojte :) potrebovala by som poradiť s jednou úlohou z VŠ matematiky s ktorou si neviem poradiť. Ak by sa našiel niekto, tak rada ju rada pošlem na email. Ďakujem :)
    • game
      By game
      japonský testík, japonci sú podivíni všetci koľko ich je ... ale nedajme sa odradiť, poďme sa hrať  :)
       
      keď ste "starí", nič si z toho nerobte, testík a váš mozog vás presvedčí o opaku - a keď iné nie, aspoň potrénuje postreh :)
       
      tak hurá na to:
       
       
       http://flashfabrica.com/f_learning/brain/brain.html
       
       
      /game najprv neprečítala poriadne zadanie, tak blbla ... na druhý nábeh mala 33 ročný mozog :D /
       
      a teraz vy, dámy a páni! :)
    • game
      By game
      tu je jedna stránka, ktorá sa priebežne aktualizuje, a zaoberá sa omylmi a chybami vo filmoch

      keď to tak pozerám, je ich statočne
      stáva sa, že si všimnem chybu, ale skôr náhodne :)

      nájsť okolo 70 chýb v jednom filme, to znamená sedieť s ovládačom a perom a papierom v ruke a sledovať miesto filmu chyby ? nachádzate ich aj vy, či vám je to jedno ... našli ste nejakú do očí bijúcu chybu vy sami ? kde, akú, v akom filme ?



      / ja som raz bola kdesi vo filmovom klube - mal to byť horror Pochovaná za živa - tam bolo hlúpostí teda hocikoľko, ale úplný vrchol bol, keď hlavnú hrdinku, v domnení, že je mŕtva, pochovali, načo hlavný hrdina v hodine dvanástej ju vlastnou lopatou vyhrabal, rozmlátil truhlu, na jej biele šaty padala hlina, celá bola umazaná ... vytiahol ju a v nasledujúcej scéne ju držal na rukách v snehobielych čistých šatách ... to sa vážne rehnilo celé / aj keď malinké :-) / hladisko ... :) /
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Additional information you can see at Privacy Policy