Skočiť na obsah

Pomôžte mi počítať


game

Odporúčané príspevky

.1=1*[(2+3)-4]

.2=(1+2+3)-4

.3=(4+2):(3-1)

.4=(4+3)-(1+2)

.5=[(4+3)-2]*1

.6=[(4+3)-2]+1

.7=(2+3+√4)*1

.8=(2+3+4)-1

.9=(2+3+4)*1

10=1+2+3+4

11=[1+(4*3)]-2

12=(2*4)+(1+3)

13=[(1+4)*3]-2

14=[(3*4)+2]*1

15=(2+3)*(4-1)

16=(1+3+4)*2

17=[3*(2+4)]-1

18=[3*(2+4)]*1

19=[4*(2+3)]-1

20=[4*(2+3)]*1

___________________________________________

Okolo bazénu tvaru obdĺžnika o rozmeroch 25*12m je položená jedna rada dlaždíc rozmeru 50x50cm.

Koľko dlaždíc bolo položených?

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

.1=1*[(2+3)-4]

.2=(1+2+3)-4

.3=(4+2):(3-1)

.4=(4+3)-(1+2)

.5=[(4+3)-2]*1

.6=[(4+3)-2]+1

.7=(2+3+√4)*1

.8=(2+3+4)-1

.9=(2+3+4)*1

10=1+2+3+4

11=[1+(4*3)]-2

12=(2*4)+(1+3)

13=[(1+4)*3]-2

14=[(3*4)+2]*1

15=(2+3)*(4-1)

16=(1+3+4)*2

17=[3*(2+4)]-1

18=[3*(2+4)]*1

19=[4*(2+3)]-1

20=[4*(2+3)]*1

___________________________________________

Okolo bazénu tvaru obdĺžnika o rozmeroch 25*12m je položená jedna rada dlaždíc rozmeru 50x50cm.

Koľko dlaždíc bolo položených?

Tak takyto priklad - ci taketo riesenie som este nevidel.

Ja som na nulu prisiel, ze jedna plus dva su Tri minus tri je nula a tie dalsie funkcie daju nulu. 

 

Taka blbost a kolko to dalo prace.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

1/ Zošit stojí 1,05€, obal 0,05€

 

2/ poháre ...

6 + 3 + 6 = 15

8 – 4 + 6 = 10

4 + 4 – 2 = 6

3 + [(3 + 2) x 4] = 23

______________________

Čo bude miesto otáznikov?

1 + 4 = 5

2 + 5 = 12

3 + 6 = 21

8 + 11 = ??

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

pridáva sa predchádzajúce číslo, zrejme:   ? = 40

 

--------------------------------

 

1.  Ak deviati robotníci postavia 9 domov za 9 mesiacov, za koľko mesiacov postaví 12 robotníkov 12 domov?

 

2.  post-3-0-07096700-1517678601.jpg

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Výsledok 40 je jedno riešenie ... ale je ešte jeden spôsob riešenia s úplne iným výsledkom. :)

_______________________________

1/ 9 dní

 

2/

1 ? 17 ? 3 = 9 ? 6

1 + 17 - 3 = 9 + 6

15 = 15

alebo

1 ? 17 ? 3 = 9 ? 6

(1 + 17) * 3 = 9 * 6

54 =  54

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

15 + 15 + 15 = 45

4 + 4 + 15 = 23

4 + 3 + 3 = 10

1 + 3 + /3 * 11/ = 38

alebo možno aj

1 + 3 + /3 * 10/ = 35

Podľa toho, ako zhodnotíme znak v prvom riadku. Či sú to tri obrazce, ktoré ohodnotíme

- podľa počtu vrcholov – šesťuholník, päťuholník a štvorec, teda  /6 + 5 + 4 = 15/,

- alebo každému jednému obrazcu v zloženom obrázku pridelíme hodnotu 5 /5 + 5 + 5 = 15/

 

Vrátim sa ešte k predchádzajúcemu príkladu

Ak sa pri jednom z riešení v druhom riadku pripočítava výsledok riadku predchádzajúceho,

1 + 4 = 5

2 + 5 + 5 = 12

 

pri druhom riešení sa druhý sčítanec násobí prvým sčítancom

1 + /4*1/ = 5

2 + /2*5/ = 12

je tak možnosť medzi riadky s číslicami 3 a 8 vsunúť aj

4 + 7

5 + 8

6 + 9

7 + 10

8 + 11 = ??

výsledným riešením je potom iné číslo.

____________________________________

A niečo nové

X – Y = 10

X * Y = 2000

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

X – Y = 10

X * Y = 2000

 

na prvý pohľad je jasný výsledok, ale rovnicami som to zatiaľ nevyriešila, akosik mi to nejde.

x = 50

y = 40

 

------------------------------------------------------------

 

Zostavte rovnicu, pomocou ktorej vyjadrite číslo 100. Pritom môžete však použiť iba štyri sedmičky a jednu jednotku a základné matematické operácie (+, -, *, /), prípadne zátvorky či odmocninu.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

177 – 77 = 100

 

Určite je aj iné, podstatne zložitejšie riešenie, ale podarilo sa mi stvoriť iba jedno, ktoré určite platné nie je, pretože nula v možnostiach nebola

/7 + 7/ * 7 + 1 + 70 = 100

____________________________________________

post-88-0-81947900-1518681827.png

hodinky = ?

retiazka = ?

srdce = ?

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

ten stovkový príklad mal takéto riešenie, keď použili všetko možné: 100 = 177 – 77 = (7 + 7) x [7 + (1/7)]  :)

 

-------------------------------------

 

hodinky = ?  = 144

retiazka = ?  =   54

srdce = ?      =   18

 

--------------------------------------

 

post-3-0-18033900-1518689996.jpg

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 1 rokom...

Včera, keď som jazdil na bicykli, zistil som zaujímavú vec:

10 km som prešiel za toľko minút, koľko bola moja priemerná rýchlosť v km/h.

Koľko to bolo?

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

vychadza mi to druha odmocnina z 10 ... nesiel si trochu prirychlo?

Mám už svoje roky, ale 100 km za deň ešte dám...

Počítal si to asi správne, ale chybu si asi urobil v jednotkách (minúty-hodiny)

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

nuz, zaklad je rovnica rychlost = draha / čas a je uplne jedno, v akych je to jednotkach

 

v = s / t

t * v = s

kedze pises, ze cas v minutach = rychlost v km/hod, tak

v * v = s

v2 = s

pre s = 10 km je potom rychlost v km/hod = cca 3,16 (odmocnina z 10)

a tomu sa ma podla zadania rovnat cas v minutach

cize 10 km prejdes za 3,16 min comu zodpoveda rychlost vyse 180 km/hod

 

kde mam chybu?

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

nechapeme sa, ja sa striktne drzim zadania

 

citujem: "10 km som prešiel za toľko minút, koľko bola moja priemerná rýchlosť v km/h."

 

- to znamena, ze rychlost pocitam z rovnice, kde vychadzam zo vzdialenosti zadanej v km a mam dostat rychlost v km/h (lebo taka je v zadani)

- dostanem hodnotu , ktora znamena pocet minut a to je odpoved na otazku "Koľko to bolo?"

samozrejme, tebou pozadovany vysledok dostaneme vtedy, ak sa odprostime od fyziky  a slovenciny a zapojime "logiku"

 

autor hadanky uvadza v prvej vete, ze ide na bicykli

z toho musime vydedukovat, ze jeho rychlost sa v realnom svete pohynuje kdesi medzi nulou a 50 km/hod

na zaklade toho budeme predpokladat, ze autor hadanky chce skutocne dostat realny vysledok a nie to, na co sa pyta...

 

a potom pouzijeme nutne prepocet z hodin na minuty, co ovsem odporuje zadaniu ;)

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

nechapeme sa, ja sa striktne drzim zadania

 

citujem: "10 km som prešiel za toľko minút, koľko bola moja priemerná rýchlosť v km/h."

 

- to znamena, ze rychlost pocitam z rovnice, kde vychadzam zo vzdialenosti zadanej v km a mam dostat rychlost v km/h (lebo taka je v zadani)

- dostanem hodnotu , ktora znamena pocet minut a to je odpoved na otazku "Koľko to bolo?"

 

samozrejme, tebou pozadovany vysledok dostaneme vtedy, ak sa odprostime od fyziky  a slovenciny a zapojime "logiku"

 

autor hadanky uvadza v prvej vete, ze ide na bicykli

z toho musime vydedukovat, ze jeho rychlost sa v realnom svete pohynuje kdesi medzi nulou a 50 km/hod

na zaklade toho budeme predpokladat, ze autor hadanky chce skutocne dostat realny vysledok a nie to, na co sa pyta...

 

a potom pouzijeme nutne prepocet z hodin na minuty, co ovsem odporuje zadaniu ;)

Tak sa to pokúsim celé vysvetliť:

10 km som prešiel za x minút = x/60 hodín

moja rýchlosť bola teda 10 / (x/60) km/h = 600/x

a teraz prichádza tá časť o odmocnine: x = 600/x

x*x = 600

x=24,5 (zaokrúhlene), čo je takmer presne priemer z tvojho odhadu medzi 0 a 50

Tvoj postup bol správny, len tá chybička prevodu jednotiek...

O výsledku som presvedčený, lebo som si ho reálne nameral!

Za 24 minút som prešiel takmer presne 10 km

a keďže moja priemerná rýchlosť kolíše väčšinou okolo 24-25 km/h,

čo si pamätám, že je 1 km za 2,5, resp. 2,4 min.,

tak ma tá 24 hneď zaujala...

Až potom som vytvoril zadanie. 

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

ano, tomu rozumiem

 

a teraz zacni hadanku vetou: Dostal som od priatelky na narodeniny sportove auto a ked som ho skusal, zistil som zaujimavu vec.

 

dojdes k rovnakemu vysledku?

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

nuz, zaklad je rovnica rychlost = draha / čas a je uplne jedno, v akych je to jednotkach

 

v = s / t

t * v = s

kedze pises, ze cas v minutach = rychlost v km/hod, tak

v * v = s

v2 = s

pre s = 10 km je potom rychlost v km/hod = cca 3,16 (odmocnina z 10)

a tomu sa ma podla zadania rovnat cas v minutach

cize 10 km prejdes za 3,16 min comu zodpoveda rychlost vyse 180 km/hod

 

kde mam chybu?

Aj keby to bola stíhačka. (Akurát, že by len pomaly rolovala.)

V tvojom vzorci máš v prvom riadku rýchlosť v udanú v km/min.

V ďalšom riadku máš v*v=s rôzne rýchlosti - prvá v je v km/min. a druhá v km/h

Ak to prvé vydelíš 60 (aby si dostal km/h), bude platiť v*v=s*60

Inak to už vysvetliť asi nedokážem.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 3 týždňami...

priatelia, pomozte mi pocitat

 

Ako vysoko musim podlozit tazisko T na drevenej zrdi dlhej 6 m, ktora ma v hrubsom konci priemer d 8 cm a v tensom 3 cm, tak, aby pri malom posunuti sa prevazila hrubsim koncom k zemi a tensi koniec bol 130 cm nad zemou ?

Prikladam obrazok, dakujem

 

post-2373-0-46707600-1561372080_thumb.jpg

 

ps - ano, vedel by som to zrejme vypocitat, ale som nejaky zavareny a zahlteny inou pracou

pps - ano, mozno by mi to trvalo kratsie, ako nakreslenie toho obrazku

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 2 týždňami...

Ak už nie je neskoro...

Predstav si vnútri tyče kužeľ s priemerom 7 cm a dĺžkou 600 cm.

Ten má ťažisko v jednej štvrtine od základne (pomohol mi internet),

teda 150 cm od hrubšieho konca.

 

Okolo neho je útvar, ktorý môžeme popísať ako "medzivalcie" - ten výraz som si vymyslel,

ale predstavuje medzikružia postavené na sebe do výšky 600 cm.

Objem takéhoto útvaru je rozdiel objemov dvoch valcov:

V1= Pi*R1*R1*v - Pi*R2*R2*v

kde R1 = 5 cm, R2 = 3,5 cm, v =600 cm

a jeho ťažisko je pochopiteľne uprostred dĺžky (výšky) tyče, t.j. 300 cm od kraja

 

Objem kužeľa V2 = Pi*R2*R2*v / 3

Číselne pomer V1/V2 = 12,75 /  4,083333 = 3,1224...

Ťažisko celej tyče bude medzi 150 a 300 cm v pomere 3,1224:1

150 cm / (1+3,1224) = 36,386,

takže ťažisko bude 300 - 36,386 = cca 264 cm od hrubšieho konca.

 

Zvyšok je trojčlenka, aby sme sa vyhli sinusom...

600 cm ......... 130 cm

264 cm .......... x

X= 264 / 600 * 130 = cca 57 cm

 

Zanedbateľne malý rozdiel môže byť kvôli hrúbke tyče, 

 

Ak som uvažoval správne a nepomýlil som sa???

 

Takéto veci sa riešia aj tak väčšinou empiricky...

  • Pridať bod 2
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvorte si účet alebo sa prihláste, aby ste mohli písať príspevky

Ak chcete odoslať príspevok, musíte byť členom

Vytvoriť konto

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!

Zaregistrovať si nové konto

Prihlásiť sa

Máte už konto? Prihláste sa tu.

Prihlásiť sa teraz
×
×
  • Vytvoriť nové...

Dôležitá informácia

Táto stránka používa súbory cookies, pre zlepšenie používania stránok tohto webu. Pre viac informácií kliknite sem. Ďalšie informácie nájdete na stránke Zásady ochrany osobných údajov