Skočiť na obsah

Kultúra cestovania


RoSo

Odporúčané príspevky

Keď som sa vrátil na Slovensko, ako keby som dostal po papuli. Terminal v Bratislave je malý, skľučujúci. Potom mestská doprava. Autobusy staršie ako ja. A najviac ma dorazila vlaková stanica. To je hádam zlý vtip. Nevraviac o toaletách, ktoré smrdia ako keby to bola maštaľ. Takto sa prezentuje hlavné mesto?

Ako je na tom autobusová stanica na Mlynských Nivoch? A ako to vyzerá v iných mestách?

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Noo, zo všetkým sa dá súhlasiť. Ale tie autobusy máme dobré! To len občas, ide nejaký starý šrot.

Ale to letisko, bolo aj pre mňa šok, ale zas šak sa stavia ten nový terminál...

A AS Mlynské Nivy, sa bude búrať, takže o to sa moc starať nemusíme.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

RoSo z určitého pohľadu musím s tebou súhlasiť. Kultúra (nielen) cestovania nie je taká aká by mala byť. Niekde je lepšia niekde je horšia. Najmä na staničných WC (lepšie povedané hajzloch) to niekedy vyzerá horšie ako v žumpe. Máme čo zlepšovať.

 

Ale ešte chcem povedať jednu vec. Neviem prečo každý čo sa vráti zo Západu (teraz nemyslím konkrétne teba RoSo, ale všeobecne) pindá na všetko čo sa týka dopravy, kultúry a pod. Prečo nepindali aj predtým? Je však jasné že západná EUrópa je zo sociálneho hľadiska ďaleko vpredu ako stredo-východná EUrópa, tak podľa mňa nie je dôvod sa nad tým rozčuľovať.

 

Tí čo boli na Západe by si mali potom dať pred návratom na Slovensko exkurziu po nejakých rozvojových krajinách. Tam sa bežne s ľuďmi v autobusoch (staršími ako oni sami) prepravujú aj zvieratá a WC majú akurát tak kýbel s pieskom. Po týchto skúsenostiach by si kultúru cestovania na Slovensku určite nevedeli vynachváliť.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Akurat som o tom pisal, BA je pekne mesto, ale tieto vstupne body ma take, ze radsej vsetci vopredu utecu.... T hlavna stanica je gol, intervaly MHD su gol a o AS ani nehovoriac (dobre Roso ze sit am nebol :lol: )

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

myslim ze AS v BA odpodzuje uz len vonkajsim vzhladom, nechutna komunisticka architektura.......nikdy som nebol v Rumunsku, ale ked si tam idem dat obnovit elektricenku tak mam pocit ze som prave tam. Hlavna stanica je na tom myslim ale horsie

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

co ja viem ... Nivy su v pohode a takisto aj zeleznicna stanica - hajzle su aspon zadara (na druhej menovanej). To ste este neboli v BB. na AS ani nie je cakaren, proste zlozit prdel na lavicku a cakat. hajzle su otvorene do piatej, potom ser kde sa da ... to je pravy bordel.

 

ad letisko - v BA mi nejako nevadilo, ze je mensie, ale bolo celkom slusne vybavene (az na tie sialene ceny) ... pravda, s Gatwickom sa porovnat neda.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

hehe, pindáte na Nivy, ale bol niekto z vás v Partizánskom?

autobusová stanica rozbúraná, všade jamy, blato, zátarasy, hluční stavbári /ale dnes tam taký sexoš robil, hehe :lol: /, čakáreň nemáme, WC tiež nie, miestenky si musíte ísť kúpiť do mesta do prdele, ani to nenájdete, nikde to ani označené nie je a lavičky nám pridali asi pred dvoma mesiacmi, dovtedy sme sa opierali o múrik

jediné, čo sa mi na stanici páči, je vceklu prehľadné rozmiestnenie jednotlivých zastávok

 

Nivy sú raj na zemi oproti tomu, čo vidím každý deň

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

tiez nemozem nadavat na BA letisko...

bola som na viacerych ale pride mi sice male, ale vcelku "slusne"

 

a btw...co sa tyka cestovania

ked som naposledy priletela z Londyna do Prahy, vysla som pred prazske letisko a zacala som plakat...od zufalstva a smutku...ked som videla vsetku tu "biedu"...autobusy, zastavky, uroven ludi :lol:

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

To ste este neboli v BB. na AS ani nie je cakaren, proste zlozit prdel na lavicku a cakat. hajzle su otvorene do piatej, potom ser kde sa da ... to je pravy bordel.

S tým súhlasím tam je to iný humus a ešte k tomu keď sedíš na lavičke vedľa ktorej je blvka alebo rovno na lavičke no hnus. A este k tomu su tam strasne neprijemny autobusari.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

u nás vlaková stanica je, fungovala na prepravu ľudí naposledy niekedy v šesťdesiatych rokoch, ináč je tam konečná, koľaje končia...

nejaká nákladná preprava tam ešte funguje, ale málo.

budova staničky dokonca hrala nejakú epizódnu úlohu v akomsi filme s predvojnovou tematikou...

 

ako spoj do ba fungujú totálne precpané autobusy, na hornom konci mesta je zastávka, ktorú honosne nazývajú aj v cestovnom poriadku "autobusová stanica" červený plastový prístrešok, rovnaký, ako zastávky v meste.

 

vlakom cez Devín by bola doprava v pohode a pohodlná, lenže niet toho, kto by sa toho ujal ... takže v autobusoch je naďalej hlava na hlave, šoféri mrzutí, kultúra cestovnia len kvitne ...

 

jaj, a také niečo že verejné záchody, či už platené alebo zadarmo ... to je čo ?! :lol:

 

našťastie chodím verejnou dopravou tak málo, ako je len možné ...

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

ked som naposledy priletela z Londyna do Prahy, vysla som pred prazske letisko a zacala som plakat...od zufalstva a smutku...ked som videla vsetku tu "biedu"...autobusy, zastavky, uroven ludi

omg načo leziete do zahraničia keď po návrate dobre že neupadáte do depresií.

 

 

Dávnejšie keď som bol v Bánovciach (?) tak na staničnom hajzli bol taký smrad, že tam skoro vyhlásili karanténu.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 5 rokmi...

Pôvodné zadanie tejto témy asi bolo iné ako bude tento príspevok a asi viacerí si pod pojmom kultúra cestovania predstavujú niečo iné. Keďže však v téme už viac ako päť rokov nebola ani noha, tak to snáď "večne hundrajúcim" prekážať nebude ...

... ale mne sa práve pri čítaní o tomto monštre "vynárali" pochybnosti,

aké pohodlie, akú kultúru cestovania by tento deväťplošník mohol poskytnúť ... :hmmm:

 

Dvojplošníky, trojplošníky ... to všetko história letectva pozná, ale deväťplošník?

A v dejinách sa veru dá nájsť aj ten ... taliansky hydroplán, ktorý bol plánovaný na prepravu 100 cestujúcich, personál malo tvoriť šesť osôb a v kokpite sa mali striedať dvaja piloti. Letúň Caproni Ca.60 poháňalo 8 motorov a nosné plochy tvorili tri trojplošné rady krídel, ktorých rozpätie dosahovalo tridsať metrov. Cestovná rýchlosť mala dosahovať 130 km/hod a dolet mal byť 600 km. Toto monštrum však do bežnej prevádzky nikdy uvedené nebolo. Do vzduchu sa vznieslo jedinýkrát – pri skúške, ktorá sa konala 4. marca 1921 nad jazerom Lago Maggiore neďaleko taliansko-švajčiarskych hraníc. Piloti síce stroj zdvihli do výšky 18m, ale ten sa potom zrútil na hladinu a voda ho okamžite pohltila. Žiaľ, obaja piloti za svoju odvahu zaplatili svojimi životmi.

 

post-88-0-29892300-1345118822.jpg

 

post-88-0-64469100-1345118827.jpg

 

post-88-0-94614100-1345118835.jpg

Zdroj: 21.stoleti 7/2012

http://cs.wikipedia.org/wiki/Caproni_Ca.60

http://www.google.sk/search?q=caproni+ca.60&hl=sk&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=yX0sUNqFHqLd4QTR9IGwCA&ved=0CEUQsAQ&biw=1030&bih=787

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

evidentne to bola slepá cesta hromadného cestovania, nikam neviedla, k pohodliu, bezpečnosti a kultúre iste nie, jeden z x pokusov - omylov ...

dokonca sa mi nepozdáva ani dizajn, akosi mi to pripomína jedno príslovie v preklade asi toľko, že straka chce priveľa, len to neunesie ... toto zdá sa neuniesli konštruktéri.

asi pod heslom čím viac krídel, tým viac lietadlo ... :)

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Neviem ci to bola skutocne slepa ulicka, hydroplany ako celok boli neskor velmi popularne (ved aj prve transatlanticke lietadla boli hydroplany), o leteckej preprave ani nehovoriac.

Podla mna, na rok 1921 mohol poskytnut kulturu cestovania celkom v norme. Urcite porovnatelnu s beznym vlakom v tej dobe.

 

Problem je skor v tom, ze chceli priliz vela, priliz skoro. Lietadla boli v tej dobe schopne prepravit tak do 20ludi, 100bolo nad technicke moznosti doby. Fyzika kridla bola v plienkach, kridla neefektivne, to iste platilo aj pre motory. Mala vykonnost motorov (a tym sposobena nizka rychlost) si vyzadovalo viac kridiel na vztlak, co nasledne zvysovalo a odpor, co nasledne viedlo k vacsiemu poctu motorov a k dalsim aerodynamickym efektom o ktorych vtedy ani nechyrovali.....

Podla en wiki, ale obaja piloti prezili bez zraneni.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Tak kazdy pokrok, aj ten v kulture cestovania, musi mat svoje pokusy-omyly, inak by sme sa nikam nepohli, Aj ked dnesna kultura cestovania ma nejak vela omylov v porovnani s pokrokom

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 7 mesiacmi...
  • Pred 3 rokmi...

Keď som sa vrátil na Slovensko, ako keby som dostal po papuli. Terminal v Bratislave je malý, skľučujúci. Potom mestská doprava. Autobusy staršie ako ja. A najviac ma dorazila vlaková stanica. To je hádam zlý vtip. Nevraviac o toaletách, ktoré smrdia ako keby to bola maštaľ. Takto sa prezentuje hlavné mesto?

Ako je na tom autobusová stanica na Mlynských Nivoch? A ako to vyzerá v iných mestách?

Detto to iste. Stare karosy a ikarusy. Pekne autobusy su len na dialkovych linkach. Peknym vlakom som siel len na linke BA-DS u regiojetu. Ale ked som siel GA-BA tak sli tie stare komunisticke zelene vagony s cervenymi sedackami.
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 1 rokom...

Včera rýchlik Tatralandia, smer BA, príchod o 12h - posledný krát čo som cestoval druhou triedou. Tú prenechám zadarmistom, nech sa tam v tých dobytčákoch navzájom požerú.

 

Ja si radšej priplatím prvú triedu, dva vagóny boli takmer prázdne. V Piešťanoch som to vzdal a išiel sa radšej do reštauračného vozňa naobedovať. Ďakujem dementovi Ficovi za kultúru cestovania.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvorte si účet alebo sa prihláste, aby ste mohli písať príspevky

Ak chcete odoslať príspevok, musíte byť členom

Vytvoriť konto

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!

Zaregistrovať si nové konto

Prihlásiť sa

Máte už konto? Prihláste sa tu.

Prihlásiť sa teraz
×
×
  • Vytvoriť nové...

Dôležitá informácia

Táto stránka používa súbory cookies, pre zlepšenie používania stránok tohto webu. Pre viac informácií kliknite sem. Ďalšie informácie nájdete na stránke Zásady ochrany osobných údajov