Jump to content
Nokia

Autá

Recommended Posts

slimak

Dnes som sa vybral rano o piatej som bol v Jelsave,zobrali by ma, mozno ten plagatik ,ze uz neberu ani bicykel som mal asi polminuty na svojom aute,kym som sa nedozvedel,ze odtial odidem po viac ako dvanastich hodinach. Teda ze realne za dvanast hodin urobia ja som bol trinasty trinastich ludi potom ani bicykel.

 

Ta hala bola otvorena a robila,ale ludi co coakali predomnou zacali robit az po osmej.  Trinast aut.

 

Mne to normalne nepripada, tak som siel do rimavskej soboty. U mysiaka tam bol na parkovisku jeden clovek, s ktorym som sa porozpraval. Tam som bol pred dvomi rokmi. Chlap(sediaci v aute  - zamestnanci tam neboli) mi povedal,ze len objednanych beru,ale mohol mi dat pravdivu informaciu(veril som mu). Tak som isiel na dalsiu(v RS su tri) tam mi pani povedala ,ze zacinaju o siedmej - nik tam nebol ,nejake auta ano, ale ziadni ludia.

 

Ta starsia pani ma objednal na moj posledny termin na poldruhu pobede. Riesili sme to cez okno . Takze tak som sa objednal. O siedmej som bol doma. 

 

---------------

Neviem ako to vypali aj ci auto prejde. Rozmyslal som,ze pojdem aj do Roznavi, Brezno tam neobjednavaju - inak ani telefonicky tam kde som asi ja sa neda telefonicky ani dovolat - preto som mal stastie - menili sa majitelia a to cislo co maju na nete je nedostupne(pani povedala co je pravda).

 

------------------

Neviem ako to dopadne - ale toto cele moze byt este ovela vacsi pruser. Ti ludia co aj v Jelsave robia,aj kvoli uplatkom skor ci neskor budu a pre rozne priciny v pi.....

 

O piatej mali otvorenu halu neviem ci len na oko(ci aj robili) - to zmysel nedava - asi robili auta na objednavku(teda uplatky). Vpii.budu kvoli tomu,ze skolabuju od prace. Mozne budu aj ine priciny.

 

-------------

 

A posledna sranda v tejto drame. Pani mi povedala,ze to dostavam len po protekcii(urobila to zo slusnosti, co si ja vazim, len neviem ci to Slovensko chape pojmy , ta pani bola slusna ,ale to nebola protekcia,alebo ja tomu nerozumiem).   Realne sa na do mnou zlutovala. Ja tu pani som videl prvy krat a v zivote som nedal uplatok. Ten komu ho budem musiet dat bude mrtvy muz. Kvoli dvadsiatim euram? Ci padesiatim? Ci padesiat tisic?  Fico kolko beries?

Share this post


Link to post
Share on other sites
dokopy

OK, tak nie regulácie, ale nové pravidlá, ak teda máme slovíčkariť ...

odpoveď je kombináciou informácie z článku, ktorý sem linkoval slimák :

a toho čo hovoril technik na STK - tie kamery tam boli aj predtým, ale po novom majú byť online prístupné príslušným štátnym úradom. dá sa teda očakávať, že banda snaživých úradníkov sa bude preklikávať kamerami jednotlivých STK, a rozdávať pokuty technikom aj vtedy, keď sa niektorý v nevhodný čas poškrabe na riti ... ako dodal ten technik, oni majú v zmluvách napísané "technik STK" a nie "účinkujúci v reality show"

 

bude zaujímavé sledovať čo nová situácia urobí s trhom jazdeniek, lebo jazdí tu kopec áut, ktoré EK prechádzali ozaj len po známosti /turbá alebo vstreky v stave klinickej smrti, vypitvané DPF filtre, EGR ventily a iné eko-nezmysly/, cena prípadnej opravy by spravidla presiahla cenu auta, a ktorých majitelia budú mať tendenciu sa ich zbaviť pred vypršaním platnosti EK/STK ... každopádne, v najbližších dvoch rokoch by som bol pri kúpe jazdenky extrémne opatrný...

Na jednej strane ma buzerujú na STK a na druhej strane mi pod oblokmi jazdia hlučné a smradľavé motorky bez tlmičov. Kto dá pokuty hluchým policajtom?

Share this post


Link to post
Share on other sites
slimak

a toho čo hovoril technik na STK - tie kamery tam boli aj predtým, ale po novom majú byť online prístupné príslušným štátnym úradom. dá sa teda očakávať, že banda snaživých úradníkov sa bude preklikávať kamerami jednotlivých STK, a rozdávať pokuty technikom aj vtedy, keď sa niektorý v nevhodný čas poškrabe na riti ... ako dodal ten technik, oni majú v zmluvách napísané "technik STK" a nie "účinkujúci v reality show"

 

bude zaujímavé sledovať čo nová situácia urobí s trhom jazdeniek, lebo jazdí tu kopec áut, ktoré EK prechádzali ozaj len po známosti /turbá alebo vstreky v stave klinickej smrti, vypitvané DPF filtre, EGR ventily a iné eko-nezmysly/, cena prípadnej opravy by spravidla presiahla cenu auta, a ktorých majitelia budú mať tendenciu sa ich zbaviť pred vypršaním platnosti EK/STK ... každopádne, v najbližších dvoch rokoch by som bol pri kúpe jazdenky extrémne opatrný...

Nikto sa nebude preklikavat. Nemaju na to ludi. Ziadny snazivy uradnik nieje. Mozno tu riziko by bolo ak bude dopravna nehoda auta a mali by zaznamy a udaje tam by som videl riziko - pred flakacmi a podvodnikmi a uplatkarmi z STK. Fizly by prisli k tym udajom pri vysetrovani.

 

Uz som trochu vychladol. Ja chapem - mozno problem STK pracovnikov , nie do detailov ani povrchne. Mne nevadi ako to riesi jelsavska STK, Ved kto ma zaujem o ich sluzby nech ich ma. Ja nemam, Chcem sa objednat nezabit s tym dva dni.  Tohto roku som uz stym dva dni zabil. A este som nebol na STK.

 

 

nenadávaj na súkromníkov, ale na štát. ja som STK a EK absolvoval pred dvoma týždňami, objednával som sa tri týždne predtým, cez net, a bol som rád že som dostal vôbec nejaký termín než mi skončí platnosť starej kontroly.

 

 

Vidis ja som kvoli tomu rano o stvrtej staval aby som dostal termin. Previezol sa sto km. Pred tym 5 dni som bol tiez a ziral. U nas sa nevies objednat ani telefonicky nie cez net v Jelsave, v Roznave v Brezne , a v podstate aj tam kde som objednany - v RS(co maju na internete cislo nieje funkcne - pani povedala,ze sa zmenil majitel, a to bolo moje stastie ,ze tam ta pani mi dala termin ze tam bola rano o pol siestej oni zacinaju o siedmej). Inde sa nevies ,resp vies o dva mesiace. Pozri si poprad kde sa da cez internet objednat na august.

 

Pri######ana Stk.

https://dennikn.sk/1487959/na-stk-si-pockate-mozno-az-mesiac-no-ak-zmeskate-pokuta-pride-automaticky/

 

A podobne je je to na danovom urade  - dnes parlament odlozil na E kassy pokuty do konca roku,neviem komu,lebo som nenasiel co vlastne schvalili -pozmenovaky nejakeho poslanca. V zdravotnictve. Ci inde.

Share this post


Link to post
Share on other sites
slimak

Dnes som bol na STK. Prisiel som tam vysse hodinz pred terminom. Lebo v diskusii pod clankom co dam link  z predvoch dni - to bol asi moj najsledovanejsi clanok.

https://ekonomika.sme.sk/c/22154790/na-technicku-kontrolu-sa-caka-v-martine-az-do-novembra.html

 

Sa pise ,ze su aj taky co sa objednali a niekto ich zabudol dat do systemu - teda tam niesu. A maju pokuty. Ci je to vymysel neviem.

 

Preto som sa ja dostavil hodinu pred mojim terminom(posledny den STK mozno by sa dalo este vybavit,nejaky pruser ak by som bol neobjednany ci u nich ci niekde inde). Povedali,ze budem cakat,ze staci prist 10 minut pred casom. Spytal sa ma, kto prijal moju objednavku? Povedal som starsia zena a on OK som tu napisany. Tak som prisiel o 50 minut. Potom tam bol iny pracovnik, ten mi polozi tu istu otazku,kto prevzal Vasu objednavku. Starsia zena, OK ste tu napisany.

 

Viac sa ma uz nepytali, snad ta starsia zena z toho pruser mat nebude - mozno si domyslam, ze to bola rano pred siestou asi upratovacka.  A pytali sa na to obaja,lebo jej pismo nepoznaju.

 

Od odovzdania velkeho tecnicaku po nalepenie nalepiek, vystaveni certifikatou,blocku neubehlo 30 minut(do tridsat minut sa zmesti aj prichod do ich arealu a moj odchod) - co je super(inde to mas za 14 hodin). Kupil som si trend,pred dvoma tyzdnami, stacil som precitat rozhovor so Seligom. 4 strany.

 

Robili dvaja. Celkovo traja asi troch som videl,ale na aute robia dvaja(jeden hlavny a druhy mu asistuje nie vzdy - kde si vystaci sam robi sam - na brzdach). Nie jeden a vodic ako som bol minule v inej STK. Mna poslali si sadnut  a som cital ten rozhovor. Ale vsimol som si ,ze skontrolovali aj stahovanie okien na zadnych sedadlach.

 

Mna prekvapila ta rychlost. Ten rozhovor so Seligom nebol zaujimavy,ale mna nebavia ani tieto STK(ich halu som si ani nestacil prezriet, tu predtym som  prezeral 50 minut,ale nevrila sa mi do pamati).  Na konci, som si ofotil ich cislo(aby som sa im na buduce dovolal) , lebo na nete je stare.A potom skontrolujem karticky ci to mam na  dalsie dva roky a pri okienku pracovnik ci sa mi nieco nezda.  Ze ci uz nedavaju aj nalepky, ze ich uz mam. Tak som sa podakoval a odisiel.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomáš

Už to bude prísnejšie aby takí mamelmukovia ako horor nejazdili na starých rozdrbaných embéčkach za 200 evri. Takže milí tomáš v budúcnosti už len vlakom/busom...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Proteus

Ako dobre. Aspoň nebude znečisťovať ovzdušie. A podporí verejnú dopravu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomáš

Lebo povedzme si úprime. Aké autá som doteraz mal? Starý rozdrbaný favorit, 120-nu embéčku, a podobné. Áno nájde sa občas favorit v dobrom stave že to niekto garážuje stará sa ale nie za 150€. Takže tej STK ide práve o to aby sa tie cesty trocha prečistili a kto nemá na normálne auto nech chodí verejnou dopravou. Uvoľnia sa upchaté cesty a verejná doprava bude mať využitie. Ale ináč asi aj v týchto veciach je náš región dobrý lebo ja som nemal problém nikdy prísť na STK/EK a vybavili že sa ani dlho nečakalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Proteus

Už si vyriešil svoje autá? Dostal si späť aspon niečo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sniper

ešpézetku :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Proteus

:D :D :D aj to je nieco.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomáš

Autá sa vysporiadali, podarilo sa pod nátlakom donúťiť osobu u ktorej je auto podpísať na obecnom úrade splnomocnenie na odhlásenie. S tým splnomocnením som to už mohol urobiť na dopravnom inšpektoráte aj na diaľku. Takže s tým autom ktoré tam zostalo nevie nikto čo sa stalo. Podľa zákona on ako nový majiteľ si ho má povinnosť do 30 dní ísť nahlásiť v ich okresnom meste (čo je samozrejme za poplatok na ktorý on pravdepodobne nemá) alebo zavolať na vrakovisko nech pošlú odťahovku a vezmú si ho (čo je jediný spôsob ako sa zbaviť auta a poplatkov okolo jeho vlastnenia). 

 

Celá zápletka bola v tom že som bol majiteľom ale ja som ho do šrotu dať nemohol lebo som ho fyzicky nemal. Nahlásiť ako kradnuté a ísť si po neho s policajtami sa tiež nedalo lebo som mu ho vydal dobrovoľne (psychické zmanipulovanie sa nedá dokázať) a úrady potrebujú rukolapný dôkaz aby mohli zasiahnúť. Žiadna zmluva o tom že on mi ho bude splácať (čo by ajtak nesplácal ale bol by aspoň ten rukolapný dôkaz čo úrady potrebujú). Takže tu sa nedalo nič robiť len ho nejako prinútiť aby podpísal to splnomocnenie že ho prepíšem na neho. Takže výsledok je to (bezohľadu na to čo sa s autom stalo) že som ja splácal a vyplatil kamarátovi auto ktoré nemám.

 

P.S. takže v tomto prípade musíte aj vy súhlasiť s tým že minúť to na sladkosti by bolo stále lepšie riešenie ako vyhodiť do luftu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Proteus

Nemusíme :yes_yes:  Aj peniaze na sladkosti sú peniazmi vyhodenými do luftu, teda do záchoda. Lepšie by bolo si ich odložiť, kúpiť bajk, spraviť si rezervu. To by boli lepšie využité peniaze z tvojho pohľadu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
clovek2

 

Francúzska automobilka Renault bola v obrovských problémoch už pred koronakrízou, no pandémia môže byť povestným klincom do rakvy. Aktuálne plány na prežitie zahŕňajú prepustenie približne desatiny zamestnancov a zníženie produkcie o pätinu.

Politicky citlivé bude vyhodenie viac ako 4 tisíc zamestnancov vo Francúzsku, nie len preto, že podiel v automobilke drží aj štát. Situácia je však taká vážna, že minister financií sa už stihol vyjadriť, že bez pomoci môže Renault úplne skončiť.

 

Jeden rok sa plánujete (napriek trestne stíhanému bývalému riaditeľovi) biť v jednej lige s najväčšími koncernami ako Volkswagen či Toyota, no a ďalší rok sa hovorí o vašom konci.

Dočasne poverený riaditeľ sa vyjadril, že Renaultu už nejde o to byť prvý, ale hlavne akceptovať realitu a nastaviť sa podľa nej. V každom prípade masívna kríza spôsobená pandémiou a celosvetovým lockdownom „prospeje“ nejednej zle manažovanej firme. To, že problémy koronou nezačali, história ľahko zabudne. Hlavne, že sa je na čo vyhovoriť.

https://www.aktuality.sk/clanok/794756/tyzden-vo-svetovej-ekonomike-konflikt-usa-cina-oziva-a-renault-stoji-nad-hrobom/

automobilka, ktorá kvalitu svojej produkcie definuje tvarom svojho loga, a ktorá je schopná vypustiť do sveta takýto koncentrovaný hnus, mala skrachovať už dávno :P a novinári sa tomu ešte idú čudovať...

Share this post


Link to post
Share on other sites
clovek2
Citát

Vrchní soud v německém Karlsluhe potvrdil vinu řidiče, který havaroval, když na dotykovém displeji nastavoval rychlost stěračů na dotykové obrazovce svého auta. Můžete si říct, že tahle kauza nemá co dělat mezi glosami Neviditelného psa, takže dodám, že trotloviny v Německu se brzy přenesou i k nám a je třeba se mít na pozoru. Takže k tomuto případu:

Úplně mimo případ se tu vyznám, proč odmítám změnit svoje auto po pěti letech, jak jsem míval ve zvyku. Mám na to, mohl bych si to dovolit a bylo by to správné z mnoha hledisek. Neudělám to, protože současná auta už jsou konstruována pod tlakem ideologické zaslepenosti. Pod hesly ochrany životního prostředí a ochrany bezpečí jsou do moderních aut implementovány systémy, které ve výsledku škodí.

Biopaliva škodí, to už je i oficiálně přijímáno. Zhášení motoru při krátkém stání na červenou nepřináší žádný užitek, spíš škodí. Asistenty řízení zvyšují riziko. Statistiky to zatím nepostihují, ale jistě už je mnoho případů havárii zaviněných tím, že asistent naprosto zbytečně zabrzdil a následné auto narazilo.

Pokud jde o regulaci frekvence stírače, to je důležitý bezpečnostní prvek. Tendence vše přenášet na jakési dotykové obrazovky je nebezpečná. Velmi často měním frekvenci stírání, samozřejmě za deště. Nechci auto, které má jiné ovládání, než má můj subaru ročník 2015, tedy mechanické. Nechci hybridní auto, které s sebou veze metrák vážící baterii, kterou po ukončení životnosti budou takzvaně likvidovat děti v nějaké otrokárně na Dálném východě. Nechci ani elektroauto, s jeho pochybnou energetickou náročností při započtení všech externalit.

To všechno se dá změřit, spočítat. Pak to ale narazí na ideologii a ta převládá.

https://neviditelnypes.lidovky.cz/cirkus/jsme-v-rukou-imbecilu.A200802_213547_p_cirkus_nef

triezvy pohľad na súčasné autá sa tuším vyskytne len mimo špecializované médiá :thumbsup:

k dotykovým displejom spomenutým v článku. roky pozorujem tento priblblý trend, redaktori v rôznych auto-moto reláciách nad tým onanujú, a nepochopil som prečo... však každý dôležitý ovládací prvok v aute by mal byť konštruovaný tak, že ho nájdem po hmate, aby som mohol sledovať dianie pred sebou na ceste, a nie šmátrať po nejakom debilnom displeji, len preto že sa tento trend preniesol z mobilov do áut...

ale, idioti sú zákazníci - bezmozgovia, pretože to kupujú...

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Szaki

Seat Leon 4 gen. Nemám žiadne vysnívané. Som spokojný s tým čo mám. :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
clovek2
Citát

Evropa se definitivně zbláznila. Chce ještě zpřísnit limit emisí

12. září 2020  9:30

Evropská komise navrhne zpřísnění limitů pro automobilové emise v Evropské unii. Vyplývá to z dokumentu, ke kterému získala přístup agentura Reuters. Průměrné emise oxidu uhličitého u nových vozů by podle tohoto návrhu měly být v roce 2030 o 50 procent nižší než v roce v roce 2021.

Nynější plány EU přitom v daném období počítají se snížením emisí o 37,5 procenta. V aktuální situaci, kdy mnoho výrobců padá do ztrát, počítá následky propadu za koronavirus a obává se budoucnosti, to zní jako špatný vtip.

O návrhu na zpřísnění emisních limitů informují tento týden německá média. Mluvčí Evropské komise se k těmto informacím odmítla vyjádřit, zatímco německý svaz automobilového průmyslu VDA zpřísnění limitů důrazně odmítl, píše Reuters.

Dokument, který by měla komise zveřejnit příští týden, rovněž představuje širší plán, podle kterého by měly emise skleníkových plynů v EU do roku 2030 klesnout minimálně o 55 procent oproti roku 1990. Současným cílem EU je přitom snížit emise v daném období o 40 procent. Dokument má rovněž nastiňovat, jakým způsobem lze nového cíle dosáhnout.

Agentura Reuters tento týdenzjistila, že komise Evropského parlamentu pro životní prostředí prosazuje ještě vyšší, 60procentní snížení emisí. Tohoto cíle by měly automobilky dosáhnout do roku 2030, oproti úrovni roku 1990.

Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/emise-automobilky-evropa-co2.A200911_220129_automoto_fdv

hm, na Bruselskom fronte nič nové, stále bez kontaktu s realitou

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomáš

Na felicii mi odteka voda z chladica. Budeme v decembri opravovat. Tam je taka kovova rura na spodku a tam je na tom diera.

Bud sa CO-kom zavari alebo ten kus prinesieme z vrakoviska.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Similar Content

    • game
      By game
      mám s tým problém :lol:
      pár rokov som nejazdila, nebolo treba, doprava bola vyriešená ináč, ... ale mala by som začať jazdiť minimum do práce a z práce sama, a akosi z toho nemám dobrý pocit
      že si budem musieť zopakovať niečo z pravidiel, to mi je jasné ... hromadu vecí som jednoducho zabudla, nemala som ich ešte "v krvi" ...

      tak čo teraz ? terapia šokom ? sadnem a idem ? poraďte niečo účinné ...
    • Sniper
      By Sniper
      Parametre auta
       

      výkonné nie moc veľké malá spotreba, cca 6 litrov na 100 km 5-dverové cena do cca 2300€ Ktorý typ auta najlepšie spĺňa tieto parametre?
       

      Felícia? Fábia? Daewoo Matiz? Citröen? Fiat?
    • Tomáš
      By Tomáš
      To že čo máte mať v aute už obvykle povedia v autoškole alebo si to kedykoľvek vygooglite ale stáva že natrafíte na odpornejších policajtov a pýtajú veci ktoré ani nemusíte mať, alebo vás len skúšajú, alebo často sa stáva a nieje mi to jasné že pri dokladoch okrem techničáku, vodičáku, osvedčení o STK a EK máte mať aj dôkaz o uhradení PZP čo je obvykle útržok zo šeku že to máte aj zaplatené... Lenže čo ak to platíte bankovým prevodom a v banke vám dajú nejaký pokladničný blok, uzná to policajt? Aj on bude vedieť že ste to platili v banke bude mu to postačovať? Alebo čo ak si to zaplatíte cez internet banking z mobilu trebárs? Nemáte žiadny papier od toho? Máme so sebou nosiť výpis z banky kde je ten prevod? Uzná to policajt? Tak neviem či ste to zažili ale keď im podáte tú bielu kartu o PZP tak zvykne pýtať aj doklad či to máte zaplatené, niekedy nie...
       
      Niektorí robili autoškolu pred 20 rokmi a od vtedy sa zákony pomenili. Takže momentálne to je lekárnička, trojuholník, malý techničák, vodičák, osvedčenie o STK a EK, toľko reflexných viest koľko je cestujúcich či stačí jedna? Niekde som začul že héver a rezerva už niesu povinné lebo niektoré autá majú od výroby len opravnú sadu... Náhradné žiarovky síce niesu povinné ale je lepšie ich mať lebo ak viete na mieste odstrániť závadu (že pred policajtom vymeníte žiarovku) tak vám nedá pokutu za nefunkčné svetlo napríklad. Poprípade ma doplňte či napíšte nejaké príhody z ciest...
    • Tomáš
      By Tomáš
      Síce téma s odhlásením auta ako samotná tu je a myslím si že by sa kľudne mohla pripojiť aj do tejto s tým že názov témy zostane tento a mohli by sme si prebrať všetky podrobnosti okolo prepisu auta. Síce ak si trocha zagooglite tak na stránke MV nájdete všetky návody a postupy s možnosťou stiahnutia príslušných tlačív ktoré si doma vyplníte a na úrady už idete pripravený ale pripraviť vás na to môže aj táto téma plná skúseností ľudí ktorí ich sem napíšu...
       
      Najčastejšia kombinácia je kúpa auta z iného okresu keďže pri takom malom štáte a dvojvrstvovom VÚC členení stačí ak pôjdete 4 dediny ďalej a už ste v inom okrese. Autobazére sú obvykle predražené keďže si prihadzujú rabat. Tak veľmi populárnou sa stáva občianska inzercia. Zadáte si typ auta aký chcete a ponuka príde aj z troch okresov takže je 80% možnosť že na vás budú čakať tieto úkony:
       
      Príklad: Jožo z okresu DS predáva auto Ferovi z okresu BA...
       
      Jožo príde na dopravný inšpektorát v Dunajskej Strede a odhlási auto na Fera a bude k tomu potrebovať:
      - Vyplnenú žiadosť s údajmi nového držiteľa (teda Ferove údaje)
      - Veľký (papierový) techničák do ktorého úradník napíše že je odhlásené na nového majiteľa
      - Občiansky preukaz
      - Potvrdenie že platí PZP
       
      Dunajskostredské ešpézetky nechá na aute a odovzdá ho Ferovi aj s papiermi (technický, kartičky STK, EK, potvrdenie o PZP). Fero príde domov do Bratislavy a okamžite si to namieri do poisťovne aj s veľkým papierový techničákom a dá si spraviť zmluvu PZP a s týmto sa už môže vybrať na dopravný inšpektorát. Pred budovou si odmontuje ŠPZ čo na aute sú (tie DS). Vôjde dnu a postaví sa do radu.
       
      Fero tu bude potrebovať:
      - Žiadosť o zapísanie do evidencie
      - Veľký (papierový) techničák na ktorý už v DS napísali poznámku že ho Jožo odhlásil na Fera
      - Malý techničák (tá plastová kartička) ak to bolo vydané k autu
      - Tabuľky ŠPZ tie DS ktoré odovzdá úradníkovi
      - Už spravenú zmluvu na PZP na Ferove meno ktorú si pred chvíľou dal urobiť v meste
      - Občiansky preukaz
      - 66€ kolok
       
      Potom podľa inštrukcií v budove by mal prísť k pristavenému autu človek ktorý si skontroluje tie VIN čísla poobzerá si auto či je všetko v poriadku a potvrdí mu tlačivo. S tým sa vráti do budovy, ešte raz si vystojí ten dlhý rad, potom mu už vydajú na počkanie nový veľký papierový techničák na jeho meno (na ten malý plastový si treba počkať pár týždňov) a odovzdajú mu nové ešpézetky BA...
       
      Pre jazdu v aute bude mať so sebou ten nový velký papierový techničák, potvrdenie o zaplatení a platnosti PZP, malé kartičky o STK a EK nevadí keď sú ešte na mene starého majiteľa, tie dostane nové pri najbližššej STK, EK... Keď príde ten malý plastový technický tak už stačí nosiť ten namiesto papierového ktorý odporúčam odložiť si do šanónu doma lebo ak to bude v aute a vkuse sa s tým narábať bude z toho šalát.
×
×
  • Create New...