Skočiť na obsah

Nokia

Odporúčané príspevky

Dnes som sa vybral rano o piatej som bol v Jelsave,zobrali by ma, mozno ten plagatik ,ze uz neberu ani bicykel som mal asi polminuty na svojom aute,kym som sa nedozvedel,ze odtial odidem po viac ako dvanastich hodinach. Teda ze realne za dvanast hodin urobia ja som bol trinasty trinastich ludi potom ani bicykel.

 

Ta hala bola otvorena a robila,ale ludi co coakali predomnou zacali robit az po osmej.  Trinast aut.

 

Mne to normalne nepripada, tak som siel do rimavskej soboty. U mysiaka tam bol na parkovisku jeden clovek, s ktorym som sa porozpraval. Tam som bol pred dvomi rokmi. Chlap(sediaci v aute  - zamestnanci tam neboli) mi povedal,ze len objednanych beru,ale mohol mi dat pravdivu informaciu(veril som mu). Tak som isiel na dalsiu(v RS su tri) tam mi pani povedala ,ze zacinaju o siedmej - nik tam nebol ,nejake auta ano, ale ziadni ludia.

 

Ta starsia pani ma objednal na moj posledny termin na poldruhu pobede. Riesili sme to cez okno . Takze tak som sa objednal. O siedmej som bol doma. 

 

---------------

Neviem ako to vypali aj ci auto prejde. Rozmyslal som,ze pojdem aj do Roznavi, Brezno tam neobjednavaju - inak ani telefonicky tam kde som asi ja sa neda telefonicky ani dovolat - preto som mal stastie - menili sa majitelia a to cislo co maju na nete je nedostupne(pani povedala co je pravda).

 

------------------

Neviem ako to dopadne - ale toto cele moze byt este ovela vacsi pruser. Ti ludia co aj v Jelsave robia,aj kvoli uplatkom skor ci neskor budu a pre rozne priciny v pi.....

 

O piatej mali otvorenu halu neviem ci len na oko(ci aj robili) - to zmysel nedava - asi robili auta na objednavku(teda uplatky). Vpii.budu kvoli tomu,ze skolabuju od prace. Mozne budu aj ine priciny.

 

-------------

 

A posledna sranda v tejto drame. Pani mi povedala,ze to dostavam len po protekcii(urobila to zo slusnosti, co si ja vazim, len neviem ci to Slovensko chape pojmy , ta pani bola slusna ,ale to nebola protekcia,alebo ja tomu nerozumiem).   Realne sa na do mnou zlutovala. Ja tu pani som videl prvy krat a v zivote som nedal uplatok. Ten komu ho budem musiet dat bude mrtvy muz. Kvoli dvadsiatim euram? Ci padesiatim? Ci padesiat tisic?  Fico kolko beries?

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

OK, tak nie regulácie, ale nové pravidlá, ak teda máme slovíčkariť ...

odpoveď je kombináciou informácie z článku, ktorý sem linkoval slimák :

a toho čo hovoril technik na STK - tie kamery tam boli aj predtým, ale po novom majú byť online prístupné príslušným štátnym úradom. dá sa teda očakávať, že banda snaživých úradníkov sa bude preklikávať kamerami jednotlivých STK, a rozdávať pokuty technikom aj vtedy, keď sa niektorý v nevhodný čas poškrabe na riti ... ako dodal ten technik, oni majú v zmluvách napísané "technik STK" a nie "účinkujúci v reality show"

 

bude zaujímavé sledovať čo nová situácia urobí s trhom jazdeniek, lebo jazdí tu kopec áut, ktoré EK prechádzali ozaj len po známosti /turbá alebo vstreky v stave klinickej smrti, vypitvané DPF filtre, EGR ventily a iné eko-nezmysly/, cena prípadnej opravy by spravidla presiahla cenu auta, a ktorých majitelia budú mať tendenciu sa ich zbaviť pred vypršaním platnosti EK/STK ... každopádne, v najbližších dvoch rokoch by som bol pri kúpe jazdenky extrémne opatrný...

Na jednej strane ma buzerujú na STK a na druhej strane mi pod oblokmi jazdia hlučné a smradľavé motorky bez tlmičov. Kto dá pokuty hluchým policajtom?

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

a toho čo hovoril technik na STK - tie kamery tam boli aj predtým, ale po novom majú byť online prístupné príslušným štátnym úradom. dá sa teda očakávať, že banda snaživých úradníkov sa bude preklikávať kamerami jednotlivých STK, a rozdávať pokuty technikom aj vtedy, keď sa niektorý v nevhodný čas poškrabe na riti ... ako dodal ten technik, oni majú v zmluvách napísané "technik STK" a nie "účinkujúci v reality show"

 

bude zaujímavé sledovať čo nová situácia urobí s trhom jazdeniek, lebo jazdí tu kopec áut, ktoré EK prechádzali ozaj len po známosti /turbá alebo vstreky v stave klinickej smrti, vypitvané DPF filtre, EGR ventily a iné eko-nezmysly/, cena prípadnej opravy by spravidla presiahla cenu auta, a ktorých majitelia budú mať tendenciu sa ich zbaviť pred vypršaním platnosti EK/STK ... každopádne, v najbližších dvoch rokoch by som bol pri kúpe jazdenky extrémne opatrný...

Nikto sa nebude preklikavat. Nemaju na to ludi. Ziadny snazivy uradnik nieje. Mozno tu riziko by bolo ak bude dopravna nehoda auta a mali by zaznamy a udaje tam by som videl riziko - pred flakacmi a podvodnikmi a uplatkarmi z STK. Fizly by prisli k tym udajom pri vysetrovani.

 

Uz som trochu vychladol. Ja chapem - mozno problem STK pracovnikov , nie do detailov ani povrchne. Mne nevadi ako to riesi jelsavska STK, Ved kto ma zaujem o ich sluzby nech ich ma. Ja nemam, Chcem sa objednat nezabit s tym dva dni.  Tohto roku som uz stym dva dni zabil. A este som nebol na STK.

 

 

nenadávaj na súkromníkov, ale na štát. ja som STK a EK absolvoval pred dvoma týždňami, objednával som sa tri týždne predtým, cez net, a bol som rád že som dostal vôbec nejaký termín než mi skončí platnosť starej kontroly.

 

 

Vidis ja som kvoli tomu rano o stvrtej staval aby som dostal termin. Previezol sa sto km. Pred tym 5 dni som bol tiez a ziral. U nas sa nevies objednat ani telefonicky nie cez net v Jelsave, v Roznave v Brezne , a v podstate aj tam kde som objednany - v RS(co maju na internete cislo nieje funkcne - pani povedala,ze sa zmenil majitel, a to bolo moje stastie ,ze tam ta pani mi dala termin ze tam bola rano o pol siestej oni zacinaju o siedmej). Inde sa nevies ,resp vies o dva mesiace. Pozri si poprad kde sa da cez internet objednat na august.

 

Pri######ana Stk.

https://dennikn.sk/1487959/na-stk-si-pockate-mozno-az-mesiac-no-ak-zmeskate-pokuta-pride-automaticky/

 

A podobne je je to na danovom urade  - dnes parlament odlozil na E kassy pokuty do konca roku,neviem komu,lebo som nenasiel co vlastne schvalili -pozmenovaky nejakeho poslanca. V zdravotnictve. Ci inde.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 2 týždňami...

Dnes som bol na STK. Prisiel som tam vysse hodinz pred terminom. Lebo v diskusii pod clankom co dam link  z predvoch dni - to bol asi moj najsledovanejsi clanok.

https://ekonomika.sme.sk/c/22154790/na-technicku-kontrolu-sa-caka-v-martine-az-do-novembra.html

 

Sa pise ,ze su aj taky co sa objednali a niekto ich zabudol dat do systemu - teda tam niesu. A maju pokuty. Ci je to vymysel neviem.

 

Preto som sa ja dostavil hodinu pred mojim terminom(posledny den STK mozno by sa dalo este vybavit,nejaky pruser ak by som bol neobjednany ci u nich ci niekde inde). Povedali,ze budem cakat,ze staci prist 10 minut pred casom. Spytal sa ma, kto prijal moju objednavku? Povedal som starsia zena a on OK som tu napisany. Tak som prisiel o 50 minut. Potom tam bol iny pracovnik, ten mi polozi tu istu otazku,kto prevzal Vasu objednavku. Starsia zena, OK ste tu napisany.

 

Viac sa ma uz nepytali, snad ta starsia zena z toho pruser mat nebude - mozno si domyslam, ze to bola rano pred siestou asi upratovacka.  A pytali sa na to obaja,lebo jej pismo nepoznaju.

 

Od odovzdania velkeho tecnicaku po nalepenie nalepiek, vystaveni certifikatou,blocku neubehlo 30 minut(do tridsat minut sa zmesti aj prichod do ich arealu a moj odchod) - co je super(inde to mas za 14 hodin). Kupil som si trend,pred dvoma tyzdnami, stacil som precitat rozhovor so Seligom. 4 strany.

 

Robili dvaja. Celkovo traja asi troch som videl,ale na aute robia dvaja(jeden hlavny a druhy mu asistuje nie vzdy - kde si vystaci sam robi sam - na brzdach). Nie jeden a vodic ako som bol minule v inej STK. Mna poslali si sadnut  a som cital ten rozhovor. Ale vsimol som si ,ze skontrolovali aj stahovanie okien na zadnych sedadlach.

 

Mna prekvapila ta rychlost. Ten rozhovor so Seligom nebol zaujimavy,ale mna nebavia ani tieto STK(ich halu som si ani nestacil prezriet, tu predtym som  prezeral 50 minut,ale nevrila sa mi do pamati).  Na konci, som si ofotil ich cislo(aby som sa im na buduce dovolal) , lebo na nete je stare.A potom skontrolujem karticky ci to mam na  dalsie dva roky a pri okienku pracovnik ci sa mi nieco nezda.  Ze ci uz nedavaju aj nalepky, ze ich uz mam. Tak som sa podakoval a odisiel.

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 3 týždňami...

Už to bude prísnejšie aby takí mamelmukovia ako horor nejazdili na starých rozdrbaných embéčkach za 200 evri. Takže milí tomáš v budúcnosti už len vlakom/busom...

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Lebo povedzme si úprime. Aké autá som doteraz mal? Starý rozdrbaný favorit, 120-nu embéčku, a podobné. Áno nájde sa občas favorit v dobrom stave že to niekto garážuje stará sa ale nie za 150€. Takže tej STK ide práve o to aby sa tie cesty trocha prečistili a kto nemá na normálne auto nech chodí verejnou dopravou. Uvoľnia sa upchaté cesty a verejná doprava bude mať využitie. Ale ináč asi aj v týchto veciach je náš región dobrý lebo ja som nemal problém nikdy prísť na STK/EK a vybavili že sa ani dlho nečakalo.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Autá sa vysporiadali, podarilo sa pod nátlakom donúťiť osobu u ktorej je auto podpísať na obecnom úrade splnomocnenie na odhlásenie. S tým splnomocnením som to už mohol urobiť na dopravnom inšpektoráte aj na diaľku. Takže s tým autom ktoré tam zostalo nevie nikto čo sa stalo. Podľa zákona on ako nový majiteľ si ho má povinnosť do 30 dní ísť nahlásiť v ich okresnom meste (čo je samozrejme za poplatok na ktorý on pravdepodobne nemá) alebo zavolať na vrakovisko nech pošlú odťahovku a vezmú si ho (čo je jediný spôsob ako sa zbaviť auta a poplatkov okolo jeho vlastnenia). 

 

Celá zápletka bola v tom že som bol majiteľom ale ja som ho do šrotu dať nemohol lebo som ho fyzicky nemal. Nahlásiť ako kradnuté a ísť si po neho s policajtami sa tiež nedalo lebo som mu ho vydal dobrovoľne (psychické zmanipulovanie sa nedá dokázať) a úrady potrebujú rukolapný dôkaz aby mohli zasiahnúť. Žiadna zmluva o tom že on mi ho bude splácať (čo by ajtak nesplácal ale bol by aspoň ten rukolapný dôkaz čo úrady potrebujú). Takže tu sa nedalo nič robiť len ho nejako prinútiť aby podpísal to splnomocnenie že ho prepíšem na neho. Takže výsledok je to (bezohľadu na to čo sa s autom stalo) že som ja splácal a vyplatil kamarátovi auto ktoré nemám.

 

P.S. takže v tomto prípade musíte aj vy súhlasiť s tým že minúť to na sladkosti by bolo stále lepšie riešenie ako vyhodiť do luftu.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Nemusíme :yes_yes:  Aj peniaze na sladkosti sú peniazmi vyhodenými do luftu, teda do záchoda. Lepšie by bolo si ich odložiť, kúpiť bajk, spraviť si rezervu. To by boli lepšie využité peniaze z tvojho pohľadu.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 10 mesiacmi...

 

Francúzska automobilka Renault bola v obrovských problémoch už pred koronakrízou, no pandémia môže byť povestným klincom do rakvy. Aktuálne plány na prežitie zahŕňajú prepustenie približne desatiny zamestnancov a zníženie produkcie o pätinu.

Politicky citlivé bude vyhodenie viac ako 4 tisíc zamestnancov vo Francúzsku, nie len preto, že podiel v automobilke drží aj štát. Situácia je však taká vážna, že minister financií sa už stihol vyjadriť, že bez pomoci môže Renault úplne skončiť.

 

Jeden rok sa plánujete (napriek trestne stíhanému bývalému riaditeľovi) biť v jednej lige s najväčšími koncernami ako Volkswagen či Toyota, no a ďalší rok sa hovorí o vašom konci.

Dočasne poverený riaditeľ sa vyjadril, že Renaultu už nejde o to byť prvý, ale hlavne akceptovať realitu a nastaviť sa podľa nej. V každom prípade masívna kríza spôsobená pandémiou a celosvetovým lockdownom „prospeje“ nejednej zle manažovanej firme. To, že problémy koronou nezačali, história ľahko zabudne. Hlavne, že sa je na čo vyhovoriť.

https://www.aktuality.sk/clanok/794756/tyzden-vo-svetovej-ekonomike-konflikt-usa-cina-oziva-a-renault-stoji-nad-hrobom/

automobilka, ktorá kvalitu svojej produkcie definuje tvarom svojho loga, a ktorá je schopná vypustiť do sveta takýto koncentrovaný hnus, mala skrachovať už dávno :P a novinári sa tomu ešte idú čudovať...

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 2 mesiacmi...
Citát

Vrchní soud v německém Karlsluhe potvrdil vinu řidiče, který havaroval, když na dotykovém displeji nastavoval rychlost stěračů na dotykové obrazovce svého auta. Můžete si říct, že tahle kauza nemá co dělat mezi glosami Neviditelného psa, takže dodám, že trotloviny v Německu se brzy přenesou i k nám a je třeba se mít na pozoru. Takže k tomuto případu:

Úplně mimo případ se tu vyznám, proč odmítám změnit svoje auto po pěti letech, jak jsem míval ve zvyku. Mám na to, mohl bych si to dovolit a bylo by to správné z mnoha hledisek. Neudělám to, protože současná auta už jsou konstruována pod tlakem ideologické zaslepenosti. Pod hesly ochrany životního prostředí a ochrany bezpečí jsou do moderních aut implementovány systémy, které ve výsledku škodí.

Biopaliva škodí, to už je i oficiálně přijímáno. Zhášení motoru při krátkém stání na červenou nepřináší žádný užitek, spíš škodí. Asistenty řízení zvyšují riziko. Statistiky to zatím nepostihují, ale jistě už je mnoho případů havárii zaviněných tím, že asistent naprosto zbytečně zabrzdil a následné auto narazilo.

Pokud jde o regulaci frekvence stírače, to je důležitý bezpečnostní prvek. Tendence vše přenášet na jakési dotykové obrazovky je nebezpečná. Velmi často měním frekvenci stírání, samozřejmě za deště. Nechci auto, které má jiné ovládání, než má můj subaru ročník 2015, tedy mechanické. Nechci hybridní auto, které s sebou veze metrák vážící baterii, kterou po ukončení životnosti budou takzvaně likvidovat děti v nějaké otrokárně na Dálném východě. Nechci ani elektroauto, s jeho pochybnou energetickou náročností při započtení všech externalit.

To všechno se dá změřit, spočítat. Pak to ale narazí na ideologii a ta převládá.

https://neviditelnypes.lidovky.cz/cirkus/jsme-v-rukou-imbecilu.A200802_213547_p_cirkus_nef

triezvy pohľad na súčasné autá sa tuším vyskytne len mimo špecializované médiá :thumbsup:

k dotykovým displejom spomenutým v článku. roky pozorujem tento priblblý trend, redaktori v rôznych auto-moto reláciách nad tým onanujú, a nepochopil som prečo... však každý dôležitý ovládací prvok v aute by mal byť konštruovaný tak, že ho nájdem po hmate, aby som mohol sledovať dianie pred sebou na ceste, a nie šmátrať po nejakom debilnom displeji, len preto že sa tento trend preniesol z mobilov do áut...

ale, idioti sú zákazníci - bezmozgovia, pretože to kupujú...

  • Díky! 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 3 týždňami...
  • Pred 5 týždňami...
Citát

Evropa se definitivně zbláznila. Chce ještě zpřísnit limit emisí

12. září 2020  9:30

Evropská komise navrhne zpřísnění limitů pro automobilové emise v Evropské unii. Vyplývá to z dokumentu, ke kterému získala přístup agentura Reuters. Průměrné emise oxidu uhličitého u nových vozů by podle tohoto návrhu měly být v roce 2030 o 50 procent nižší než v roce v roce 2021.

Nynější plány EU přitom v daném období počítají se snížením emisí o 37,5 procenta. V aktuální situaci, kdy mnoho výrobců padá do ztrát, počítá následky propadu za koronavirus a obává se budoucnosti, to zní jako špatný vtip.

O návrhu na zpřísnění emisních limitů informují tento týden německá média. Mluvčí Evropské komise se k těmto informacím odmítla vyjádřit, zatímco německý svaz automobilového průmyslu VDA zpřísnění limitů důrazně odmítl, píše Reuters.

Dokument, který by měla komise zveřejnit příští týden, rovněž představuje širší plán, podle kterého by měly emise skleníkových plynů v EU do roku 2030 klesnout minimálně o 55 procent oproti roku 1990. Současným cílem EU je přitom snížit emise v daném období o 40 procent. Dokument má rovněž nastiňovat, jakým způsobem lze nového cíle dosáhnout.

Agentura Reuters tento týdenzjistila, že komise Evropského parlamentu pro životní prostředí prosazuje ještě vyšší, 60procentní snížení emisí. Tohoto cíle by měly automobilky dosáhnout do roku 2030, oproti úrovni roku 1990.

Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/emise-automobilky-evropa-co2.A200911_220129_automoto_fdv

hm, na Bruselskom fronte nič nové, stále bez kontaktu s realitou

  • No neviem, neviem 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 2 mesiacmi...
  • Pred 2 mesiacmi...

nie som na autá, nedokážem rozoznať a je mi jedno, kto na akom aute jazdí, vrátane mňa...
ale...
niektoré autá jednoducho dokážu zatajiť dych aj ignorantovi .... ako toto farebne úžasné obrie Bugatti...
toto by som chodila aj hladkať do šopy :)

Jean Bugatti pózuje pri  Bugatti Royale ‘Esders’ roadsteri roku 1932

Jean Bugatti a Bugatti Royale ‘Esders’ roadster mellett pózol 1932.jpg

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Sú to krásne autá, aj sa robievajú veteránske jazdy že sa zídu kluby z celého regiónu a takéto aj iné kúsky sa dajú do pohybu... A krásne že auta čo jazdili pred 100 rokmi, sú tak repasované že fungujú a pekne idú. Majú vyhradenú hlavnú ulicu a celý konvoj aj dobové motorky, sanitka, policajné či hasičské auto atď.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 2 rokmi...

Potrebujem kupit nove pneumatiky. A asi som sa rozhodol pre celorocne. Rozmer 215/50 R17 To mam letne GY ale uz maju 11 sezon za sebou. Zimne 10 sezon plechove disky 205/60/R16 asi nejaky cinan pneumatika. Smik som mal raz vlete dokopca a prsalo a raz v zime minulu zimu, isiel oproti autobus a ze sa mu vyhnem a vosiel som do vyssieho snehu a som tam letel na druhu lavu stranu,zadok som mal aj meter vedla prednych kolies. Ale predok zabral. Nastastie neslo nic oproti ani zamnou, inak by som nesiel dole kopcom 80 na snehu. Teda ,ak mate skusenosti a viete poradit co by ste kupili ako celorocne, cena ci je za 4 pneumatiky 400 ci 500 nehra rolu.Ci nebodaj 600.

https://www.pneumatiky.sk/pneumatiky/?druh=Osobné&typ=Celoročné&sirka=215&vyska=50&priemer=17&p=1

Inak za 10,5 roka mam najazdenych na tom aute 86 000km. Teraz vacsinou soferuje zena do roboty 3km. Auto je astra combi J. Tie letne GY boli dobre. Ale ja neviem porovnat.

 

Inak na 10 hodine tam mam nejaky problem, teda sa uz menit a kupit nove musia.

pneumatika.jpg

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvorte si účet alebo sa prihláste, aby ste mohli písať príspevky

Ak chcete odoslať príspevok, musíte byť členom

Vytvoriť konto

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!

Zaregistrovať si nové konto

Prihlásiť sa

Máte už konto? Prihláste sa tu.

Prihlásiť sa teraz
×
×
  • Vytvoriť nové...

Dôležitá informácia

Táto stránka používa súbory cookies, pre zlepšenie používania stránok tohto webu. Pre viac informácií kliknite sem. Ďalšie informácie nájdete na stránke Zásady ochrany osobných údajov