Skočiť na obsah

Nokia

Odporúčané príspevky

Ja mam dnes 5 rocne vyrocie s mojou laskou :D

post-32-0-71993400-1477722286_thumb.jpg

Mazda 626 2.0l exclusive. Najvacsia porucha za 5 rokov bol termostat, a to sme vymenili s kamosom v garazi za par eur. Motor stale bez chyby, stare dobre japonske atmosfery :)

  • Pridať bod 4
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Raz bola taká sranda v TV ale ešte v dobe keď KIA nebola taká papulárna ako teraz, ešte tu nemali ani fabriku a bola reportáž o kradnutých autách a reportér sa pýtal ktoré sa nejviac kradnú. Ten expert odpovedal: Volkswageny, Škody Octavie, BMW atď. Ešte to obkecával dopodrobna a reportér sa na konci opýtal: A ktoré sú najmenej kradnuté? On že KIA! To bolo v tej dobe dobré autá. Naše prvé spoločné rodinné auto po prevrate bola KIA Spehia veľký sedan, silný motor, okná a zrkadlá v elektrike, centrál, imobilizér podobné ako nejaká staršia Honda.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Ja by som rada aj nový, ale to nehrozí. :) Určite jazdený, ak vôbec bude. Zatiaľ je to iba v štádiu špekulovania.

Spotreba by ťa trapiť nemala, je to veľke, ťažke auto. Tam je treba ratať automaticky s vysokou spotrebou. S tym suvisi aj to či voliť diesel alebo benzin. Diesel bude samozrejme uspornejši, na nejake kratke jazdenie do roboty a obchodu je ale diesel nezmysel, bude trpieť. Pokiaľ to bude na dlhe trasy, tak je to ok. Aj tak ale treba ratať so spotrebou okolo 10 litrov a viac (pri bežnom a najpredavanejšom 3-litri).

Servis je drahy. VW si obecne rad nechava zaplatiť, a toto je navyše kategoria veľkeho, luxusneho SUV. Nahradne diely su samozrejme extra drahe.

 

Čo sa tyka konkretnych motorov, ktorym sa vyhnuť, o ktorych uvažovať, to zaleži samozrejme na generacii o ktorej rozmyšľate.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 2 mesiacmi...
  • Pred 11 mesiacmi...

také autíčko, vedľa akého stojí... to keby mi hovorilo pane... :innocent:

ináč mi na nejakých značkách či typoch či farbách nezáleží, ale viem oceniť krásu, ale pre prepravu mi je jedno, mohol by to byť aj fiaker na pohon vodíkom

 

v podstate tie prognózy tu už sú od prvej veľkej ropnej krízy začiatkom sedemdesiatych rokov,

odvtedy sa autá napriek kdejakým iným krízam len množia, sme zavalení autami.

 

ja sa musím, chcem či nechcem, prepravovať autami... a je mi vlastne jedno, či to budú raz moduly, či akokoľvek sa budú volať, ok, niekto rád šoféruje a potrebuje pod sebou cítiť kone a kdečo iné, ale množstvo veľkých áut, v ktorých sa prepravuje denne hore a dolu jeden človek, raz musí niekde ustať,

ráno cesta do BA - preplnené autobusy, ale nie tie robia kilometrové zápchy, ani nie pár desiatok áut, ktorými matky prevážajú svoje ratolesti do školičky a kdejakých lepších škôl kdekam, ale tisíce áut, ktorými sa jeden človek pohol do práce. a poobede z práce. auto za autom jeden človek.

a keď to raz vyriešia nejaké moduly, či bubliny či tricykle... : )

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

no, článok som prečítal, a pripadá mi to v štýle "čo sa babe chcelo, to sa jej prisnilo" :D vraj je to vizionár, a pritom príklad ktorý uvádzajú nie celkom korešponduje s realitou :

 

V roku 2008 Lutz vzbudil pozornosť výrokom, že nástup elektromobilov je neodvratný. A sám mu tiež pomohol, keď pod jeho vedením vznikol už spomínaný Chevrolet Volt. Dnešným pohľadom sa každopádne zdá, že jeho odhad bol správny.

minimálne najbližších 10  rokov nebude možné nahradiť ani 30% automobilov elektromobilmi, a dokonca aj Nórsko, ktoré elektromobily forsíruje najviac, už začína pomaly brzdiť :

 

Nórska vláda pred niekoľkými mesiacmi pozastavila svoju politiku podpory elektromobilov a úplne ju prepracovala...

 

Druhým veľkým problémom, ako uviedol britský Business Insider s odkazom na nórske médiá, sa stalo dobíjanie. Infraštruktúra nie je tak rozvinutá, aby dokázala v rovnakom čase uspokojiť také množstvo áut. Preto v niekoľkých nórskych mestách apelovali na zákazníkov, aby si elektromobil nekupovali, ak ho akútne nepotrebujú, pretože sa jednoducho môže stať, že si auto nedokážu nabiť.

https://openiazoch.zoznam.sk/cl/180788/Tri-nove-problemy-menia-pristup-Norska-Najskor-podpora-elektromobilov-teraz-dan-z-Tesly

 

a teraz k samotnej vízii o konci áut a individuálnej dopravy. je to samozrejme v plnom súlade s neoficiálnou doktrínou celého západného politického mainstreamu, ktorou je postupné salámové obmedzovanie slobody občanov. a vlastníctvo auta, s možnosťou cestovať kedy a kam človek chce, je veľkou slobodou, preto iste budú snahy ju zlikvidovať, on už sa nejaký dôvod nájde:

 

"Bodom zlomu bude, keď 20 až 30 percent vozidiel bude plne autonómnych. V tú chvíľu sa vlády pozrú na štatistiky nehodovosti a zistia, že 99,9 percenta nehôd spôsobí človek za volantom," upresňuje svoju myšlienku.

aj keď osobne si myslím, že tie štatistiky nehodovosti zas tak optimisticky vyzerať nebudú ...

 

ale pri súčasnom vývoji situácie v EU, a jeho odhade do budúcnosti, to skôr vyzerá, že koniec automobilov o 20 rokov nenastane - po Francúzsku, Belgicku a Nemecku budú vo veľkých počtoch jazdiť Toyoty Hilux  s primontovanými guľometmi na ložnej ploche, a po západnej hranici V4 budú zase jazdiť Pragy V3S /alebo niečo podobné/ s vojakmi strážiacimi hranice, aby sa tie toyoty nedostali aj sem...

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 2 mesiacmi...

takéto a v tejto farbe je naše fungl nové autíčko

 

post-3-0-35080000-1518635612.jpg

 

perfektný vysoký dosed ako tie predchádzajúce, musí slúžiť aj kráse aj práci aj kdečomu...

a po dlhom dlhom čase nie strieborné... zmena.

  • Pridať bod 3
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vela šťastných km... spáruj mobil s rádiom a môžte si pokecať... :yes_yes:

Stlačíš gombik :

"zadajte povel"

"ZAVOLAJ ALARM"

"alarm, je to správne,"

"ANO"

"vytáčam alarm na mobile"

 

A ten posed je úžasný. Otrčím zadok a sedim ....

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

tie posedy, tisíckrát pravda... na boľavú chrbticu ako stvorené, neznášam keď občas musím volať taxík a musím akosi naliezť

kamsi desať centi nad zem do koryta.... to je utrpenie božie  :hedge:

 

díky, nech mu tie km vydržia... a dá sa volať priamo alarmovi? :)

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

:)

 

áno, viem, že tieto nie sú najnovšie... ale prekrásne.

nové kabriolety sú fajn, pekné, super, ale tie staré majú čaro... vždy som bola na ne zaťažená

 

na podobné modré mám jednu krásnu spomienku z detstva - boli sme kdesi nad Modrou, kdesi v Harmónii, v Karpatoch, vonkoncom si už nepamätám kde... ale už vtedy som bola zamilovaná do podobných auťátok, a jeden obraz odvtedy nosím v sebe:

vyšli sme z lesa, lúčka, paseka, prudký zráz, úplne na jeho okraji vysoká osamelá borovica a na druhej strane zrázu pokračovanie modravého lesa... a pod borovicou ako z úchvatnej reklamy stálo zaparkované autíčko - kastrólovo modrý kabriolet Škoda Octavia.

nikde ani živáčika, ani človeka... ten pohľad mám tuším vypálený do mozgu kamsi.

 

takže jeden ináč modrý ale úchvatný zriedkavý kabrio Škoda 1000 MB... a jeden starší prekrásny exemplár Škoda 1102 Tudor CABRIO... nádhera:

 

post-3-0-83656000-1519226734.jpg

post-3-0-04646400-1519226736.jpg

FB

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 10 mesiacmi...

 

Deti (†18) prominentov uhoreli v tesle: FOTO Žaloba na automobilku

 

Smrteľná nehoda sa stala počas vlaňajšieho mája. Za volantom luxusnej tesly sedel Barrett Riley, na mieste spolujazdca Edgar Monserratt Martinez a na zadnom sedadle Alexander Berry. Všetci vo veku 18 rokov, deti z prominentných rodín.

 

Edgarovi rodičia až teraz žalujú automobilku Tesla. Sú presvedčení, že batéria v ich Tesle Model S bola chybná, za čo ich syn zaplatil životom.

 

https://www.topky.sk/cl/100370/1764485/Deti---18--prominentov-uhoreli-v-tesle--FOTO-Zaloba-na-automobilku--prezil-len-Alexander

Edgarovi rodičia to majú trochen pomýlené - to nie je chyba lítiovej batérie, ale vlastnosť...

 

myslím že je najvyšší čas, aby nadšenci elektromobility (ako údajnej spásy sveta) konečne informovali verejnosť, že s rozšírením elektromobilov, sa dopravné nehody typu Palach edition stanú +/- štandardným javom ... považoval by som totiž za fér, povedať motoristom aké riziká budú podstupovať pre blaho sveta...

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

áno, aj benzín sa môže v prípade nehody zapáliť, a následky nebývajú pekné ...
ale, 17 rokov sa profesne pohybujem v odbore, v ktorom sa vo veľkom používajú aj akumulátory. nie som síce vedomosťami nabúchaný teoretik, ale trúfnem si povedať, že niečo o akumulátoroch za tie roky viem. a videl aj zažil som toho možno viac ako by mi bolo milé :D
videl som olovené gelové akumulátory nafúknuté ako balóny (lebo im nepovolili poistné ventily), 2x som zažil explóziu takého akumulátoru, aké máte aj v tvojej práci, v UPS Room, a nebol to moc dobrý zážitok... raz sa to stalo pri odovzdávaní nového systému zákazníkovi, pri teste Back up time - keď to drblo, tak taký mladý inžinierik od zákazníka sa takmer posral :D a to zatiaľ píšem len o olovených aku, ktorých energetická hustota je podstatne nižšia ako u lítiových...
videl som v bývalej robote, ako kolega pri nedbalej manipulácii, počas výmeny malého 1Ah lítiového článku, ho na zlomok sekundy zaskratoval - aj ten okamih stačil na to, aby si článok (vyradený, s podstatne zníženou kapacitou) začal žiť svojim vlastným životom, a po pár sekundách svoj život ukončil výraznými pyrotechnickými efektami - svetelnými, zvukovými aj dymovými. ten smrad sme vetrali ešte hodinu, vypálené stopy na stole sú tam dodnes, a svoj diel schytal aj monitor na PC.
minulý týždeň som videl fotky klimatickej komory, ktorú lítiový akumulátor počas testovania rozmetal na sračky - akumulátor s kapacitou cca 1/10 toho čo je v priemernej Tesle...
ak to mám stručne zhrnúť, autonehodu prirodzene nechce zažiť nikto, ale kebyže sa už mám nedajboh vybúrať, tak radšej budem sedieť na 40 litroch benzínu ako na dvoch metrákoch potenciálne rozzúrených lítiových batérií. kolegovia, s ktorými sme sa na túto tému bavili, to vidia rovnako. ostatne, čítal som aj bezpečnostné pokyny od Tesly, pre manipuláciu s ich autami po nehode, a je to rozhodne zaujímavé čítanie, ktoré na dôvere príliš nepridá, teda minimálne ľuďom ktorí vedia o čo ide...

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 4 mesiacmi...

STK a emisna kontrola.

 

Dnes som sa ju snazil absolvovat. Bol som na STK v Jelsave a Roznave.

 

Dobre nejde to inak sme na Slovensku co tu nejak ide? V jelsave ,ze mam prist o stvrtej rano, v Roznave ze os siedmej.  Do Roznavi nepojdem nedoveru....  

 

Toto je cele taky nezmysel ako cele Slovensko.  

 

Robia to sukromne spolocnosti. Ja neviem mozno niekomu musia davat uplatky. Ja som uz vzivote bol aspon dvakrat na STK, ten to ######listan som este asi nevidel. Moje riesenie. ######em nato a pojdem do jelsavi na stvrtu rano. V  minulosti mi to robili v Rimavskej sobote,kde som sa objednal na presnz cas, len teray maju  asi vela roboty.

 

Chapem lekarov ,ye nechcu robit ya darmo, teda ye im nesaplati nad povolenz pocet poistovna.

 

Nic ######nutejsie ako dnes v Roznave som nevidel. Linka prazdna nik tam nerobil - dvaja picusy v kancli , ze co si dovolujem ako keby som im vosiel do obyvacky.

 

Koniec mali o dvanastej - ja som tam bol o jedenastej. Ale cely ten system.  Nieco tak pri######aneho som na Slovensku este nevidel. Na STK mas prist o stvrtej rano - ku sukromnikovi co peniaze dostane odomna.  Co to je? Automaticke udelenie pokuty - to zvladnute urady maju. Co to je? A naco to je? 

 

Dobre zdravotnictvo je na tom podobne -platis tam a nemas sluzbu.  E kassa dobre - ######nuti statni uradnici(riesenie vlada rozhodla,ze pre niekoho odpusti na tri mesiace pokuty). Ale toto robia sukromnici - su regulovany statom a preto to nefunguje.  Su tam skorumpoovany slovensky zamestnanci a podnikatelia - sme na Slovensku.  V Revucej STK byt nemoze staci ta v Jelsave. Pri######any,pri######any pri######any slovensky volic.

 

 

 

Sukromnik ma plno zakaznikov a on to zavrie v piatok na obed? Ja som tam bol o jedenastej? Co to je? A naco to je?

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

nenadávaj na súkromníkov, ale na štát. ja som STK a EK absolvoval pred dvoma týždňami, objednával som sa tri týždne predtým, cez net, a bol som rád že som dostal vôbec nejaký termín než mi skončí platnosť starej kontroly.

že existujú stanice STK, ešte neznamená, že na nich má aj kto robiť, lebo náš starostlivý tato štát nastavil také podmienky fungovania STK, že technici húfne podávajú výpovede - viem o stanici, kde z 8 technikov zostali dvaja, a už aj z nich jeden dal výpoveď, majiteľ ponúka nástupný plat 1k5€ v hrubom, a nikoho nemôže zohnať...

technik čo robil moje auto odhadoval, že celý systém technických kontrol skolabuje do pol roka, max do roka...

 

je pravda, že cez STK a EK prechádzali aj autá, ktoré už na prvý pohľad normálne prejsť nemohli, lebo fungovali známosti a podvádzalo sa. nie sme v tom nejak výnimoční, aj v Čechách to takto išlo... je tiež pravda, že takto to dlhodobo fungovať nemohlo, a nejaký zásah štátu bol nevyhnutný. lenže sa to preklopilo do druhého extrému, lebo štát tie regulácie trochen prehnal...

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/515759-stanovacka-pred-stk-ludia-cakaju-v-noci/

 

Ked si myslis,ze toto je normalne. Dobre aspon vieme na com sme. Ja som sa tiez objednaval tri tyzdne pre koncom STK(mam len smolu ze to v okoli 60 km robi len jedna STK) - tam kde som bol pred dvoma rokmi ,ze jul. 

 

Rozmyslam, ci pojdedm na 3tiu rano do jelsavi, ci radsej sa objednam v RS  na nejaky jul a zaplatim pokutu.

 

 

 

Pri######any,pri######any pri######any slovensky volic.

 

Nie na stat - ale na seba. Stat si ty. Ako si to udelas takove to mas.

 

 

Ja som prekvapeny lebo predvomi rokmi to slo vcelku dobre. Co sa tyka STK.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

nenadávaj na súkromníkov, ale na štát. ja som STK a EK absolvoval pred dvoma týždňami, objednával som sa tri týždne predtým, cez net, a bol som rád že som dostal vôbec nejaký termín než mi skončí platnosť starej kontroly.

že existujú stanice STK, ešte neznamená, že na nich má aj kto robiť, lebo náš starostlivý tato štát nastavil také podmienky fungovania STK, že technici húfne podávajú výpovede - viem o stanici, kde z 8 technikov zostali dvaja, a už aj z nich jeden dal výpoveď, majiteľ ponúka nástupný plat 1k5€ v hrubom, a nikoho nemôže zohnať...

technik čo robil moje auto odhadoval, že celý systém technických kontrol skolabuje do pol roka, max do roka...

 

je pravda, že cez STK a EK prechádzali aj autá, ktoré už na prvý pohľad normálne prejsť nemohli, lebo fungovali známosti a podvádzalo sa. nie sme v tom nejak výnimoční, aj v Čechách to takto išlo... je tiež pravda, že takto to dlhodobo fungovať nemohlo, a nejaký zásah štátu bol nevyhnutný. lenže sa to preklopilo do druhého extrému, lebo štát tie regulácie trochen prehnal...

 

 

ake nove regulacie? jedine, co som ja zachytil je to, ze na staniciach pribudli kamery, ktore maju eliminovat snahu technikov "oklamat" merace, teda napr. nechat prejst EK auto tak, ze nevyhovujuce meranie je nahradene protokolom z ineho - vyhovujuceho vozidla...

ak by toto malo byt dovodom, ze technici davaju vypovede, tak dovi-dopo

neviem, ako je to v inych regionoch, ja mam vo vzdialenosti do 15 km od domu 4 STK, ano, vzdy tam mali plno tak akurat, ak bol clovek objednany na konkretnu hodinu, tak cakal max 20-30 min, co moze byt objektivne zdrzanie

 

ale chodit tam o stvrtej rano? to je co za kravina? akoze realne aj tak zacnui robit? ak ano - prosim, tak mozu skoncit o jedenastej doobeda, inak v tom zmysel nevidim

takych "podnikatelov" je najlepsie ignorovat, zial, ak nie je na vyber...

 

inak, samozrejme - sprisneny dohlad na pracou technikou ma aj dosledok, ze su priposratejsi... zas nikto neche prist o robotu kvoli tomu, ze pusti na cestu nesposobile auto... a preto su aj nadmieru dosledni - kolega nepresiel kvoli zle nastavenej rucnej brzde :D

ja mam ist niekedy v oktobri, tak dufam, ze sa situacia dovtedy vystabilizuje, predsa len 14 rocne auto je 14 rocne...

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

OK, tak nie regulácie, ale nové pravidlá, ak teda máme slovíčkariť ...

odpoveď je kombináciou informácie z článku, ktorý sem linkoval slimák :

 

„Sprísnili sa sankcie pre technikov, ktorí kontroly vykonávajú. Technik, ktorý zabudne alebo zle vyhodnotí ľahkú chybu, ktorá nemá vplyv na bezpečnosť, dostane 120-eurovú pokutu. Za vážnu chybu je 210 eur a za céčkovú chybu je 300 eur a za akékoľvek iné chyby, ako sú prieklepy či administratívne chyby, je 60 eur. Naratáva sa to za každé jedno vozidlo, na ktorom chybu spravil. To znamená, že ak spravil pri tristo autách prieklep, zoberú mu šesťtisíc eur,“

a toho čo hovoril technik na STK - tie kamery tam boli aj predtým, ale po novom majú byť online prístupné príslušným štátnym úradom. dá sa teda očakávať, že banda snaživých úradníkov sa bude preklikávať kamerami jednotlivých STK, a rozdávať pokuty technikom aj vtedy, keď sa niektorý v nevhodný čas poškrabe na riti ... ako dodal ten technik, oni majú v zmluvách napísané "technik STK" a nie "účinkujúci v reality show"

 

bude zaujímavé sledovať čo nová situácia urobí s trhom jazdeniek, lebo jazdí tu kopec áut, ktoré EK prechádzali ozaj len po známosti /turbá alebo vstreky v stave klinickej smrti, vypitvané DPF filtre, EGR ventily a iné eko-nezmysly/, cena prípadnej opravy by spravidla presiahla cenu auta, a ktorých majitelia budú mať tendenciu sa ich zbaviť pred vypršaním platnosti EK/STK ... každopádne, v najbližších dvoch rokoch by som bol pri kúpe jazdenky extrémne opatrný...

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvorte si účet alebo sa prihláste, aby ste mohli písať príspevky

Ak chcete odoslať príspevok, musíte byť členom

Vytvoriť konto

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!

Zaregistrovať si nové konto

Prihlásiť sa

Máte už konto? Prihláste sa tu.

Prihlásiť sa teraz
×
×
  • Vytvoriť nové...

Dôležitá informácia

Táto stránka používa súbory cookies, pre zlepšenie používania stránok tohto webu. Pre viac informácií kliknite sem. Ďalšie informácie nájdete na stránke Zásady ochrany osobných údajov