Skočiť na obsah

Náboženstvo menej vážne - alebo príliš vážne


game

Odporúčané príspevky

  • Pred 4 týždňami...

stranka Slovenskeho dohovoru za rodinu si ide bomby, spravna zena nenosi nohavice :smile1:

https://slovenskydohovorzarodinu.sk/zeny-v-nohaviciach-symbol-feministickeho-hnutia/

Citát

Ako je to možné, keď ženy po stáročia chodili oblečené v ženskom oblečení a nohavice boli výhradne pre mužov?

Tento symbol feministického hnutia bol zjavne niečím odlišným od toho, čo odjakživa dámy nosili.

-Šaty majú skôr zahaľovať než ukazovať.
-Šaty nemajú byť priehľadné.
-Nohy žien majú byt zakryté aspoň poniže kolien.
-Ženy by sa mali vyhýbať šatám a blúzkam bez rukávov.
-Treba sa celkom vyhnúť tenkému, tesnému oblečeniu.
-Vo väčšine situácií žena by sa mala vyhnúť noseniu nohavíc a ak potreba vyžaduje ich použitie, mali by byt skôr voľné, než tesné.
-Vykroj šiat by nemal byť viac než päť centimetrov pod hrdelnou jamkou.

(lebo inak sa panboch nahneva!)

 

  • Haha 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

pred 8 minútami, dead napísal:

stranka Slovenskeho dohovoru za rodinu si ide bomby, spravna zena nenosi nohavice :smile1:

https://slovenskydohovorzarodinu.sk/zeny-v-nohaviciach-symbol-feministickeho-hnutia/

 

Bolo by dobré, keby svoj postoj na takéto názory vyjadrila aj cirkev. Aspoň by sme poznali oficiálny názor cirkvi a nie názor ovečiek Mariána Kuffu.

  • Díky! 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

tono

 a co s tym ma cirkev?....ten clanok zjavne pise nejaka zena a vyjadruje v nom svoj nazor....to znamena, ze je tam viac slobody, ako v progresivnej liberalnej "demokracii"(pred tym ludovej), ako je vidiet tu....

Citát

Britský učiteľ kritizoval radikálny feminizmus. Prednášku nestiahol, tak ho vyhodili

https://slovenskydohovorzarodinu.sk/britsky-ucitel-kritizoval-radikalny-feminizmus-prednasku-nestiahol-tak-ho-vyhodili/

....ale to by ste tu museli byt nastaveny na hodnoty demokracie a nie pseudodemokracie.....cest vasej budovatelskej praci, sudruhovia...ci ako si dnes vravite....

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

pred 31 minútami, informator napísal:

tono

 a co s tym ma cirkev?....ten clanok zjavne pise nejaka zena a vyjadruje v nom svoj nazor....to znamena, ze je tam viac slobody, ako v progresivnej liberalnej "demokracii"(pred tym ludovej), ako je vidiet tu...

To je v poriadku, ak "pise nejaka zena a vyjadruje v nom svoj nazor". No ak Kuffa apeluje na náboženské dogmy, tak cirkev by mala k tomu zaujať stanovisko. Ak sa nemýlim, Kuffa nie je laik.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Tak aspon vies, co znamena nebyt "progresivne liberalna demokraticka" :)   Na zaciatok ziadne nohavice.    Nasi konzervatici sa pokusaju v 21 storoci vyhrat boj, ktory prehrali v 19 storoci.

Prvy krat to bola drama, teraz uz len komedia :)

  • Díky! 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Citát

Mr Knowland argues that the idea of patriarchy - a social system in which men hold primary power and predominate in roles of political leadership - could be equally grounded in biology, rather than something that is constructed socially.

And he says some women may actually chose the traditional gender roles because it benefits them.

skusam si predstavit, ake by to bolo a co by sa stalo, keby som v texte vymenil zeny za katolikov :smile1:



edit. g.:
doplnený chýbajúci preklad - prekladajte alebo dajte aspoň výcuc cudzojazyčného textu, drahí, prosím.

Pán Knowland tvrdí, že myšlienka patriarchátu - sociálneho systému, v ktorom majú muži primárnu moc a prevažujú v rolách politického vedenia - by mohla byť rovnako založená na biológii, než na niečom, čo je konštruované spoločensky. A hovorí, že niektoré ženy si môžu v skutočnosti zvoliť tradičné rodové roly, pretože im to prospieva.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

pred 13 hodinami, informator napísal:

Tono

a kde sa v tom clanku, na ktory zjavne reagujes, spomina Kuffa?.....

Ak si napríklad spolok na ochranu zvierať stanoví zákony, je to ich vec. Ak chcú ale presadzovať tieto zákony v parlamente, je to už vec celej spoločnosti.  Cirkev bola kedysi autoritou, no v sekulárnej spoločnosti už nestačí apelovať na náboženské dogmy o morálke. 

Na stránke Slovenský dohovor za rodinu nie je uvedené, kto sú jeho protagonisti. Ale keď sa pozrieš na obsah, prevládajú náboženské a etické otázky. Veľká časť je venovaná názorom a kázňam Mariana Kuffu. Ten hlása absolútnu pravdu, pričom sa odvoláva na autoritu Boha. Zákony sa dnes už nepresadzujú z pozície, kto má absolútnu pravdu. Ale kto presvedčí väčšinu v parlamente. A tá iniciatíva, ktorú tu uviedol dead málo koho presvedčí, skôr naopak.      

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Tono

to je vsetko v poriadku, ale ked reagujes na clanok, tak reaguj nan a nie na Kuffu.....alebo sem daj jeho vyjadrenia a mozes reagovat....ta dotycna pani predsa nemusi mat striktne tie iste predstavy o svete a zivote, ako Kuffa....ci ano?.....

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 4 mesiacmi...

dnes som si spomenul ako kedysi kolega vyhnal Jehovistov spred dverí

Citát

Dajte mi pokoj, mama evanjelička, otec katolík, babka bola zo židovskej rodiny ... však ja už teraz poradne neviem čo vlastne som, a vy mi ten chaos chcete násobiť ďalším náboženstvom!

:bingo:

  • Haha 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Jehovisti majú naštudovanú doktrínu, ktorej sa držia. Rozhovor funguje len v medziach ich doktríny, inak sú zmätení. Ku mne raz prišli a bol som otvorený diskutovať s nimi o Bohu, o náboženstve... Pochopili, že nie som pre ich tá vhodná "ovečka" a rýchlo sa odporúčali. Škoda..., mal som ešte chuť diskutovať...  

  • Haha 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 4 týždňami...
Citát

Do listárne Katolíckych novín sa zatúlal aj tento smutný list:

„Vážená redakcia!

Môj manžel netúži pristupovať k svätému prijímaniu, k svätej spovedi pristupuje iba z povinnosti a to len pred Vianocami a Veľkou nocou. Som z toho nešťastná… Neviem pochopiť, že nechce prijímať živého Krista do svojho srdca. Keď ide na spoveď, nezabudne poznamenať, že sa ani nemal z čoho spovedať. Eucharistiu potom prijme len v najbližšiu nedeľu a dosť. Nezodpovedne sa správa aj pri zdržiavaní sa pokrmu pred svätým prijímaním, vraj je to len cirkevné usmernenie. Ako mám naňho vplývať, aby som ho väčšmi získala pre život s Kristom?“

Mariana z Bratislavy
Katolícke noviny 41/2001

„Milá Mariana!

Musím Vás pochváliť za to, že ste sa so svojím problémom neobrátili na spádového lekára prvého kontaktu. Ten by Vás v najlepšom prípade poslal ku gynekológovi, v najhoršom k psychiatrovi. Dnešný svet je naozaj už naskrz skazený!

Z Vášho ustarosteného listu predovšetkým cítiť, že Váš manžel si dosť potrpí na dostatok (neduchovného) pokrmu. Nebráňte mu však v tom! Veď aj v Písme sa píše, že najväčšou radosťou človeka je jedlo a pitie (Kaz 2, 24). A náš pospolitý slovenský ľud tiež už dávno pobadal, že láska (azda aj tá ku Kristovi) ide cez žalúdok!

Radil by som Vám, aby ste sa hlbšie zamysleli nad Vašou vetou: ‚Neviem pochopiť, že nechce prijímať živého Krista do svojho srdca.‘ Je to naskutku zarážajúce, ale skúste sa na to pozrieť aj z jeho strany. Čo ak on zasa nevie pochopiť, prečo ho Vy silou mocou chcete získať pre život s Kristom? Čo ak by si on radšej užíval života s Vami? Zdravý sexuálny styk (nazývaný v Písme obcovaním) nijak neodporuje láske k blížnemu, skôr naopak; ja by som v ňom videl cestu, akou skrz striedme obcovanie získať Vášho manžela pre Pána. Veď keď pohanské ženy boli takouto cestou schopné získať kráľa Šalamúna pre pohanských bohov (1Kr 11, 4), bol by v tom čert, aby zdravá Slovenka nevedela získať chlapa pre samotného Krista! Čítajte si po večeroch Písmo! Pieseň piesní obsahuje dosť poetických obrazov (‚Tvoje lono je oblá nádrž, nech nechýba korenené víno! Tvoje dva prsníky sú ako dve mláďatá, gazelie dvojčatá‘ 7, 3 – 4), ktoré určite budú schopné vo Vašom manželovi zapáliť iskru, z ktorej sa môže rozhorieť plameň (kresťanskej lásky).

Tak Vám Pán Boh pomáhaj!“
https://www.adamroman.sk/2006/05/25/o-nabozenstve-menej-vazne/

 

  • Páči sa mi to 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

jj, tento list je chýrny... precestoval už niekoľkokrát internet :)
to je ten prípad, keď je manželka pápežskejšia než pápež, a Katolícke noviny suplujú manželskú poradňu... zjavne niekto tam napodiv pochopil, prečo je v Biblii zaradená aj vysoko erotická Pieseň piesní :)

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

web lpp - liga pár páru - ma fascinuje už dlhé roky. vždy, keď som mala nutkanie ponoriť sa do pekla, bola poruke...
samozvaní poradcovia sa tu venujú bohumilej činnosti, sú pápežskejší než pápež a chudákov, ktorí sa v dobrej viere snažia spýtať sa, spravidla ponoria do netušených hlbín netušených pekiel.

k dnešnému prezentovaniu poslanca Čepčeka o interrupciách som sa pozrela na mienenie lpp... napr. (autorka odpovede Mária Schindlerová tam je nesmierne aktívna) :
 

Citát

 

Z internetovej pošty: Na základe čoho vyhlásila Cirkev, že používanie antikoncepcie je hriech?

Cirkev to vyhlásila na základe už spomínaného prirodzeného zákona. (Redakčníá poznámka: Konkrétnejšie sme sa venovali prirodzenému zákonu v článku Na základe čoho definuje Cirkev, že manželský akt musí byť spojivý a plodivý zároveň?). A pokiaľ ide o Božiu vôľu, tú poznávame svedomím – ale (znovu katechizmus pripomína, že) svedomie si musíme formovať: „Dobre formované svedomie je správne a pravdivé. Vynáša svoje úsudky v súlade s rozumom a v zhode s pravým dobrom. ... Výchova svedomia je nevyhnutná, lebo ľudia sú vystavení negatívnym vplyvom a hriech ich pokúša, aby dali prednosť vlastnému úsudku a odmietli učenie predkladané autoritou Cirkvi“ (KKC 1783).
     Ďalej hovorí Katechizmus o mylnom svedomí: „Keď je svedomie postavené pred morálnu voľbu, môže vyniesť alebo správny úsudok, ktorý sa zhoduje s rozumom a s Božím zákonom, alebo naopak, mylný úsudok, ktorý sa od nich vzďaľuje (KKC 1786). Človek je vždy povinný poslúchať istý úsudok svojho svedomia. Stáva sa však, že morálne svedomie je v nevedomosti. ... Túto nevedomosť často možno pričítať osobnej zodpovednosti. Stáva sa to vtedy, „keď sa človek málo stará o hľadanie pravdy a dobra a keď hriešne návyky postupne takmer úplne zaslepia svedomie (GS 16)“ (KKC 1790, 1791).
     Aby sme poznali pravdu, a teda Božiu vôľu, máme okrem rozumu a svedomia aj vieru – a ako správne hovoríte, Písmo a Tradíciu. Ale Písmo nám „nespadlo z neba“ – aj keď jeho autorom a inšpirátorom je Boh, konečný zoznam kánonických kníh – teda textov zaradených ako inšpirovaných Bohom – to nám dala Cirkev. Aj celé dejiny spásy ukazujú rovnakú líniu: Boh zjavoval ľuďom svoju vôľu cez vybraných vodcov – Noe, Mojžiš, Eliáš, proroci... a nedal Bibliu hneď Adamovi a Eve. Až Mojžišovi hovorí: nauč ich pieseň, toto zapíš a pod.
Preto aj my dnes, keď prijímame Bibliu ako skutočne Božie slovo, vždy ju musíme chápať a vysvetľovať v jednote s Cirkvou. Ak by sme si ju vysvetľovali po svojom, dostaneme sa tam, kde sú teraz protestantské cirkvi, ktorých je niekoľko tisíc denominácií a vzájomne sa líšia vysvetlením Písma – jedni to chápu tak, iní onak.
     A hoci v Písme nemáme priamo a doslovne napísané: „nebudeš používať antikoncepciu“, učenie Cirkvi o manželskej čistote biblické je. (Podobne ako nemáme v Biblii konkrétne napísané: nebudeš užívať drogy, nebudeš pestovať marihuanu a pod.). Nechcem Vás príliš zdržiavať, lebo o tejto téme môžem popísať niekoľko strán. Ale aspoň to podstatné:

V Biblii je základnou témou pojem zmluvy. Boh uzatvára zmluvu – s človekom, s manželským párom, s Abrahámovým rodom, s vyvoleným národom a nakoniec s celým ľudstvom. Každá zmluva mala svoj zmluvný znak – napríklad znakom zmluvy s ľudskou rodinou bola dúha, pri Abrahámovi to bola obriezka, znak zmluvy s ľudstvom je Eucharistia...
Čo je znakom manželskej zmluvy? Manželské sebadarovanie. To, že sa slovo (manželského sľubu) stáva telom, že ho manželia svojím telom aj žijú. A vždy, keď majú normálny manželský akt ako prejav svojej lásky – nie vynútený bez ohľadu na druhého, a zároveň ničím nie je tento akt zneplodnený, vždy vtedy symbolicky obnovujú svoj manželský sľub.
    Styk s antikoncepciou je styk s výhradou – určitú časť osoby nechcem prijať – potenciálnu plodnosť ženy alebo muža. Človek chce prežiť to uspokojenie, dobrý pocit, ale bez následkov. Akoby sme sa chceli najesť, cítiť na jazyku chuť jedla, ale už nechceme, aby nám jedlo dodalo energiu, tak ho naschvál vyvrátime – tak to robili kedysi pohanskí Rimania a dnes to robia ľudia, ktorí majú poruchu príjmu potravy – normálne to nie je.
     No aj explicitne máme v Biblii príbeh Onana, ktorý navonok prešiel celým aktom manželskej zmluvy so ženou Tamar (mal si ju vziať) – styk a rozkoš mal, ale potom chcel znemožniť následky svojho správania, a tak „vylieval semeno na zem“. Boh ho potrestal smrťou – ale nie len preto, lebo nechcel dať Tamare dieťa. Veď to ani nemusel s ňou spať. Tak sa previnili voči nej aj iní – ale on si vzal len časť – a čítame, že Bohu sa nepáčilo, čo robil.

Cirkev má moc od samého Krista, aby zväzovala a rozväzovala – aby učila a usmerňovala. To, že styk s antikoncepciou je hriech, bolo jasné od počiatku. (Nakoniec, Boh nikdy nikde nevyzval ľudí, aby antikoncepciu používali.) Cirkev cítila potrebu dať svojim veriacim jasnú orientáciu – preto už napr. Lev XIII. (pontifikát 20. február 1878 – 20. júl 1903) vyhlásil, že antikoncepcia je vážne zlo a hriech. Podobne aj neskôr pápeži, ktorí nasledovali po ňom, vrátane terajšie pápeža Františka. Najviac v tejto oblasti urobil asi Ján Pavol II., ale nemôžeme vynechať ani Pavla VI. a jeho encykliku Humanae vitae – ňou reagoval na vznik a rozšírenie v tej dobe predovšetkým hormonálnej antikoncepcie. Komisia, ktorú ustanovil ešte Ján XXIII. mala aj laické manželské páry. Skúmali otázku, či by antikoncepcia nemohla manželom uľahčiť ich poslanie. Závery sú v spomínanej encyklike a sú jasne ohlásené. V Katechizme takisto. Ale úprimne: koľko kresťanov aspoň jeden raz v živote katechizmus prečítalo? Alebo encykliky – sú určené všetkým ľuďom dobrej vôle.

Cirkev nemlčí a nevydáva len nariadenia. Okrem tejto učiacej a vysvetľujúcej úlohy nám Cirkev sprostredkúva Božiu milosť a silu – cez sviatosti, najmä cez sviatosť Eucharistie. Vždy – a zvlášť vtedy, keď je odmietnutie hriechu náročné – by sme mali viac využívať tieto prostriedky milosti. Lebo ísť do kostola a na prijímanie 4 x za mesiac je málo na to, aby sme tú silu odolať mali... Eucharistia nie je len odmena za to, že sme dobrí – to je aj sila, aby sme dobrí mohli byť.

Mária Schindlerová

 

napadá mi hriešna myšlienka... pánboh trávi pri posteliach ľudí priveľa času. alebo jeho vykladači... ?

  • Haha 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 2 týždňami...

liga pár páru dokáže z potešujúceho sexuálneho aktu v mene náboženstva urobiť peklo pre ľudí, ktorí sa ich pýtajú v dobrej viere, liga pár páru je niečo ako Kladivo na čarodejnice...:jaaaj:
 

Citát

 

Dobrý den, mám dotaz, jak by jste morálně hodnotili mužský orgasmus bez ejakulace, pokud by se to technicky zvládlo, (posilování pánevního dna, tělesná konstituce, nebo i kombinace více faktorů s nějakou vrozenou vývojovou vadou; jde to, je to možné nacvičit. Bylo by to morálně přijatelné při vážných a morálně čestných důvodech k oddálení početí?


Pozdravujem,

     úmyselné oddelenie mužského orgazmu od ejakulácie je rovnaké (z morálneho hľadiska) ako konanie, keď sa človek snaží úmyselne zneplodniť pohlavný styk – napr. pri prerušovanom styku. Podobne aj pri každej inej antikoncepcii – vždy je tu zámer mať orgazmus a vylúčiť potenciálnu plodnosť, vylúčiť prirodzené následky svojho konania.

 

https://www.lpp.sk/poradna/odpovede-z-oblasti-sexualnej-etiky/862-muzsky-orgazmus-bez-ejakulacie

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

  • Pred 2 mesiacmi...

Dejiny ľudskej civilizácie, sú dejinami vojen, dobývania a zotročovania. Mimochodom šimpanzy to robia už v omnoho dlhšom historickom horizonte, ako homo sapiens. Je naivná predstava, že západná civilizácia sa po 2. svetovej vojne (v ktorej prišlo o život  40 až 60 miliónov) poučila. Evolučná podstata človeka, ktorá siaha najmenej 300 000 rokov do minulosti, sa nemohla zmeniť od konca 2. svetovej vojny. Aj keď sa nám to dnes mnohí intelektuáli snažia vsugerovať, mentalita človeka sa za tak krátke obdobie nezmenila, zmenili sa iba vonkajšie podmienky. Ekonomický rast a prosperita pacifikuje základné evolučné pudy. Je to nadstavba, nevyhnutná pre vznik filozofie, hlásajúcej humanizmus.

Uspokojenie základných životných potrieb (životný priestor a dostatok zdrojov) pacifikuje aj správanie iných živočíšnych druhov. Ak sa však vonkajšie podmienky zhoršia, vrátime sa rýchlo k našej evolučnej podstate, ktorá nás formovala už 300 000 rokov. Humanisti veria, že vývoj spoločnosti môže smerovať iba dopredu, čo v ich predstavách znamená, že každému jedincovi by mali byť zaručené základné ľudské práva.

Vo fyzike sa na podobnú tému diskutuje, či existuje niečo, ako šípka času, ktorá determinuje vývoj budúcich udalostí. Takmer všetky fyzikálne zákony by mohli fungovať aj retrospektívne, to znamená s opačnou šípkou času. Fyzikálny zákon, ktorý sa tomu vymyká je entropia Vesmíru. To sú však časové horizonty, ktoré našu civilizáciu neohrozujú. Pokiaľ tu bude Slnko, nemusíme si z entropiou Vesmíru „lámať hlavu“. To, čo nás ohrozuje sme my sami.

Je ale pozoruhodné, že z myšlienky humanizmu nie sú "objavom" našej vyspelej civilizácie, alebo osvietenstva. Hlásal ich už tesár, ktorý väčšinu života prežil v zapadákove s názvom Nazaret. Jeho učenie dalo vznik kresťanstvu, ku ktorému sa dnes hlási viac ako 2 miliardy veriacich. No 2000 rokov násilia, vojen, otroctva, feudálnej svojvôle, až po moderné imperiálne vojny ma nútia položiť si otázku, či tento tesár bol iba naivný idealista?

  • Díky! 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Tono,  zase trochu optimizmu.   Humanizmus je rozsirenie altruizmu a ten je dany aj evolucne.  Pozorujeme ho aj u zvierat a tak sa nemusis bat ze je nam evolucne cudzi.  Len v pociatkoch sa tykal vlastnej tlupy, humanizmus je rozsirenie na narod. civilizaciu ci cele ludstvo.  A nielen Jezis ale aj  Konfucius ho hlasa.  Aspon teda v zakladnych rysoch.  

A navyse to ma aj svoje prakticke dosledky,  civilizacia potrebuje spolocny pribeh a humanizmus ho ponuka.  A spolocne pribehy su nutnostou pre spolupracu. 

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

No skus povedat co ty povazujes za myslienky humanizmu.  Pretoze napriklad sekularny humamizmus vlastne tvrdi ze je humanizmus vlastne teisticky len bez nabozenstva. Krestanske myslienky bez viery.  Nie nieco zasadne odlisne.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

ten jemný rozdiel je vidieť aj v definícii:
sekulárny humanizmus https://sk.wikipedia.org/wiki/Sekulárny_humanizmus
viac spomína náboženstvo, vyhradzuje sa,

humanizmus https://sk.wikipedia.org/wiki/Humanizmus_(ľudomilnosť)
táto defínicia ho vystihuje myslím najlepšie - úplne bez akéhokoľvek náboženstva či jeho absencie:
 

Citát

Definícia podľa filitu: filozoficko-etické stanovisko, ktorým sa ústredné miesto prisudzuje človeku, jeho blahu, potrebám a záujmom… Humanizmus je orientácia na hodnotu človeka, jeho práva na šťastie, slobodu, osobný rozvoj a uplatnenie; širšie láska k človeku.

 

  • Pridať bod 1
Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

to je trochu uzke vymedzenie,  prilis individualisticke, prilis protagorovske.   A v skutocnosti je to vlastne predrenesacne vyznanie antropocentrizmu,  kde vsetko sluzi cloveku. Mne tam chyba ludstvo.

Odkaz na príspevok
Zdieľať na iných stránkach

Vytvorte si účet alebo sa prihláste, aby ste mohli písať príspevky

Ak chcete odoslať príspevok, musíte byť členom

Vytvoriť konto

Zaregistrujte si nový účet v našej komunite. Je to ľahké!

Zaregistrovať si nové konto

Prihlásiť sa

Máte už konto? Prihláste sa tu.

Prihlásiť sa teraz
×
×
  • Vytvoriť nové...

Dôležitá informácia

Táto stránka používa súbory cookies, pre zlepšenie používania stránok tohto webu. Pre viac informácií kliknite sem. Ďalšie informácie nájdete na stránke Zásady ochrany osobných údajov